הם לא שוליים
״זכרני נא״ הוא לא הימנונם של נערי הגבעות, גם לא של מבצעי "תג מחיר". שרים אותו בדחילו וברחימו אנשי הציונות הדתית הבורגנית, השבעה, תושבי פתח תקוה, רעננה וגבעת שמואל. שרים, ומוסיפים בכוונה גדולה, ״ואנקמה בפלשתין״. בלי מורא ובלא משוא פנים. שרים, ומיד לאחר מכן מוסיפים את הפזמון הנודע ״ברוך הגבר״. אבל, במקום המלים המקוריות, ״ברוך הגבר אשר יבטח בה׳ והיה ה׳ מבטחו״, אומרים: ״ברוך הגבר שנכנס למערה, שלף אם–16 וירה״, ומוסיפים תנועות ירי לכל עבר.
אפשר לכנות אותם בשמות שכבר נמאס לנו לשמוע: ״יודו־נאצים״, ״מתנחבלים״, ״סהרורים״ והאהוב עלי — ״קומץ״. אבל למרבה הבושה והצער, הם לא. אף רב או מנהיג ציבור לא יודה בכך, אבל הנערים הללו הם לא עשבים שוטים. לא זו בלבד שגדלו בערוגות המובחרות של הציונות הדתית, אלא הם פירות נאים לחינוך שקיבלו בישיבות ובמכינות.
״זכרני נא״ הוא לא הימנונם של נערי הגבעות, גם לא של מבצעי "תג מחיר". שרים אותו בדחילו וברחימו אנשי הציונות הדתית הבורגנית, השבעה, תושבי פתח תקוה, רעננה וגבעת שמואל. שרים, ומוסיפים בכוונה גדולה, ״ואנקמה בפלשתין״. בלי מורא ובלא משוא פנים. שרים, ומיד לאחר מכן מוסיפים את הפזמון הנודע ״ברוך הגבר״. אבל, במקום המלים המקוריות, ״ברוך הגבר אשר יבטח בה׳ והיה ה׳ מבטחו״, אומרים: ״ברוך הגבר שנכנס למערה, שלף אם–16 וירה״, ומוסיפים תנועות ירי לכל עבר.
אפשר לכנות אותם בשמות שכבר נמאס לנו לשמוע: ״יודו־נאצים״, ״מתנחבלים״, ״סהרורים״ והאהוב עלי — ״קומץ״. אבל למרבה הבושה והצער, הם לא. אף רב או מנהיג ציבור לא יודה בכך, אבל הנערים הללו הם לא עשבים שוטים. לא זו בלבד שגדלו בערוגות המובחרות של הציונות הדתית, אלא הם פירות נאים לחינוך שקיבלו בישיבות ובמכינות.