הלנת פיצויי פיטורים

enigmatic1

New member
הלנת פיצויי פיטורים

שלום, סיימתי לעבוד לפני כחודש וחצי במקום עבודתי האחרון (פיטורים ולא התפטרות). אני זכאי לפיצויים של כשנתיים וחצי וטרם קיבלתי אותם. יש לי 3 שאלות בנושא: 1. האם הלנת הפיצויים עצמה נספרת מהרגע שהפסיקו יחסי עובד-מעביד, או מהרגע שהפסקתי לקבל משכורת? אני שואל זאת כי במסגרת ה-30 יום התרעה קיבלתי משכורת בלי להיות נוכח בעבודה, כולל הפרשות לקופות (כולל קרן פיצויים). יש לציין שבהסכם העזיבה שחתמתי עם המעביד כתוב במפורש שיחסי העובד-מעביד מסתיימים ביום האחרון בו הייתי נוכח (כלומר לפני חודש וחצי). השאלה האם המעסיק יכול לטעון שלא סוימו יחסי עובד-מעביד בפועל עד להפקדת המשכורת של ה-30 יום התרעה? 2. המעסיק טוען "בקרוב" אקבל את חלק מהמעסיק של הפיצויים ולא את כל הפיצויים. הכוונה היא שרוב הפיצויים נמצאים למעשה בקרן הפיצויים, והמעסיק צריך להשלים סכומים מכיוון שהיו העלאות במשכורת במשך השנים. את רוב הגדול של הסכום, כך טוען המעסיק, אקבל ישירות מקרן הפיצויים וזה באחריות הקרן. האם הדבר נכון, או שאם לא קיבלתי לידיי את מלוא הפיצויים הרי שזוהי הלנה? 3. אם לא נגיע להסדר, האם כדאי ללכת על הדבר הזה לבית דין לעבודה? אם כן, אפשר/כדאי לשכור עורך דין או ש"העובדות ידברו בעד עצמן"? (הרי יש תאריך סיום עבודה, יש או אין הפקדה בבנק, ועל השאר צריך לשלם קנס)? בנוסף מה הסיכוי של תיק כזה לזכות? תודה.
 

שיר ורד

New member
תשובות

1. מסיום יחסי עובד מעביד, אתה יכול לתבוע הלנת שכר בגין התשלום המאוחר על חלף הודעה מראש (היה אמור להשתלם במועד תשלום המשכורת הראשון), תזתדרז לתבוע תוך 60 יום מהתלשום בפועל, תתבע רק אם תוכל לצרף זאת לתביעה אחרת, כי בדרך כלל לא פוסקים פצויי הלנה . 2. על כל חלק ניתן לתבוע פצויי הלנה בנפרד. אם הכספים בקרן פצויים על שם המעסיק ולא בקרן על שמך, המעסיק נשאר מחויב להלנת שכר. אם הם בקרן על שמך אזי מכתב שחרור לקרן פוטר את המעסיק מהלנת פצויים, עליו למלא גם טופס 161 למס הכנסה, אך עדיין אין פסק דין שקובע שאי מילוי הטופס מהווה למעשה הלנת פצויים. 3.אפשר לתבוע, ככל שההלנה תהיה ארוכה יותר ובלתי מוצדתק אוביקטיבית הסיכוי לזכות גדול יותר.
 

enigmatic1

New member
מספר שאלות הבהרה

1. 60 יום מהתשלום בפועל - של המשכורת או של הפיצויים? (כי הפיצויים עדיין לא שולמו...) 2. מה הכוונה "לצרף זאת לתביעה אחרת"? 3. וכשאת אומרת "בדרך כלל לא פוסקים פיצויי הלנה" - אז מה בית המשפט יעשה? רק יכריח אותם לשלם? ואם קרה מצב שכבר שילמו אבל נניח אחרי חודשיים - אי אפשר לתבוע את פיצויי ההלנה?
 

שיר ורד

New member
תשובה

1. של הסכום המולן ששולם או ישולם באחור. 2. אם יש לך מספר עילות לתביעה תגיש אותם בתביעה אחת, אם יש רק תביעה בגין פצויי הלנה על חלף הודעה מראש חבל להגיש בכלל. 3. לרוב מחייבים אותם לשלם בתוספת ריבית חשכל והצמדה ופוסקים פצויי הלנה מיום פסק הדין ועד לתשלום בפועל. אם עברו מעל 60 יום ויותר מהשתלום וטרם עברו 90 יום, אפשר להגיש בקשה מיותחד לקבל אישור להגיש תביעה מעל 90 יום גם את זה כבר אי אפשר (אלא אם כן היו לפחות 3 הלנות שונות במהלך 3 שנים וטרם עברה שנה מהמועד בו היו צריכים לשלם).
 
למעלה