הלכתי למכון יעוץ, וחזרתי מבולבלת

לא יודע

המכללה למנהל וקרית אונו מוציאות המון והמצב מחריף שם וכך גם שאר המכללות שמוציאות בוגרי משפטים כמו לחמניות יום אחרי פסח... עם זאת - יש יתרון ברור לבוגרי אוניברסיטאות בשוק מוצף לכן אם כבר אתה רוצה ללכת ללמוד משפטים כדאי לעשות את זה באונ'.
 

mega121

New member
אני לא טובה בעבודה עם אנשים

בנוסף, אלו מקצעות שלא מושכים אותי.
 

mega121

New member
אשמח אם הייתם מפרטים על המקצועות שציינתי

משמע: מידענות תקשורת חזותית חוקרת בתחומי מדעי החברה (לא מרצה) תרגום/עריכה ספרותית תודה רבה :)
 

שמרית211

New member
תשובה

1. מידענות-משמעו של דבר להיות ספרנית... (או לעבוד בעבודה שדורשת תואר ראשון כללי) 2. תקשורת חזותית-נלמד בביה"ס לעיצוב (צריך להיות, עד כמה שידוע לי, בעל תיק עבודות ודי מוכשר כדי להתקבל לביה"ס הללו) לגבי עבודה-קיימת ,אך לא בשפע.. 3. חוקרת במדעי החברה- מכיוון שתחומי הלימוד נלמדים בעיקר באוניברסיטאות ובמכללות אני די בטוחה שתצטרכי תואר ד"ר. (ומתוקף התפקיד תהיה מחוייבת ללמד 8 שעות בשבוע). אולי קיימים כל מיני מכוני מחקר אבל לא הייתי תולה את כל תקוותי על מכוני מחקר. 4.לגבי תרגום- לדעתי מבין כל הארבעה הכי "מבוקש". לפי הידוע לי צריך תואר ראשון בספרות או לשון עברית+תעודת עריכה לשונית. אפשר לעבוד או כפרילאנס, בבתי הוצאות שונים, וכן בעיתונות או בחברות פרטיות. בהצלחה :)
 

mega121

New member
שמרית, תודה! ושאלות קטנות...


לגבי מידענות- הייתה לי תחושה שמדובר בתואר מעורפל מדי, אבל שמעתי שיש אנשים שעובדים בתחום בחברות גדולות... את בטוחה שזה מסתכם בלהיות ספרנית? :/ אפילו עם תואר שני? תרגום- אבל יש המון מתרגים מאנגלית לעברית. את מתכוונת לתרגום משפות אחרות?
 

שמרית211

New member
נכון

יש משרות מסויימות בחברות גדולות שדורשות תואר במידענות, אבל ההיצע שלהן לא רחב והתואר עצמו (בנישה שלו) מכוון לעבודה של קטלוג מידע וספרנות.(ד"א, לפי מה שאני ראיתי, אותן משרות פונות גם לבוגרי מדמ"ח, כך שאם כבר הולכים על התחום הזה בידיעה שלא רוצים לעבוד כספרן\ית עדיף תואר במדמ"ח) לגבי תרגום-אני מניחה שלא צריך את כל אלה (אלא בעיקר ידע ב-2 השפות בהן את רוצה לתרגם). אני פירטתי ספציפית לגבי עבודתו של עורך לשוני או עורך ספרותי. בהצלחה :)
 

liattii

New member
לגבי מידענות

אני מכירה מישהי שלומדת את התחום - זה ממש לא רק ספרנות. יש חברות הייטק וחברות מתחומים אחרים במשק שמעסיקות מידענים (טבע למשל).
 

CtrlAltDele

New member
תיקון קל לגבי תקשורת חזותית \ עיצוב גרפי

יחסית למקצועות העיצוב הוא המקצוע עם הכי הרבה סיכויים לעבוד, כיוון שהוא תחום עיצובי שפשוט קיים בכל דבר בערך, החל מלוגואים, לטיפוגרפיה לחיפויים ובכוסות ובעיתונות ובטלויזיה ובהכל, באמת בהכל. אכן צריך לעבור מבחני קבלה למוסדות השונים (בצלאל, HIT, שנקר וויצו חיפה) ותיקי עבודות. מועדי ההרשמה למבחנים לדעתי עכשיו כי בסביבות מרץ אפריל מתחילים המבחני קבלה.
 

שמרית211

New member
תגובה

1. מידענות=להיות ספרנית 2. תקשורת חזותית-ממה שידוע לי התחום נלמד בעיקר בביה"ס לעיצוב (בצלאל, שנקר). צריך להיות בעל תיק עבודות+כישרון כדי להתקבל לשם. על פי מה שידוע לי קיימת עבודה בתחום (בעיקר מעצבים גרפיים), אבל לא בשפע. 2. חוקרת במדעי החברה-מכיוון שהתחום של מדעי החברה נלמד באוניברסיטאות ומכללות אני די בטוחה שתצטרכי תואר ד"ר. (ולפיכך, תהיה מחוייבת ללמד 8 שעות בשבוע). קיימים מספר מכוני מחקר, אך לא הייתי תולה את כל יהבי בהם. 4.תרגום\עריכה ספרותית-על פי הידוע לי צריך תואר ראשון בספרות\לשון עברית+תעודת עריכה לשונית. קיימת עבודה בעיקר כפרילאנס (עורך לשוני), בתי הוצאות לאור, עיתונות וכן הלאה. בהצלחה :)
 

zekit

New member
אגב אשמח לקבל פרטים על המכון

איפה עושים את זה, כמה זה עולה וכו...
 

mega121

New member
פרטים על המכון:

זה מכון אדם מילא, הוא נמצא בתל-אביב. הנה כתובת האתר שלהם: http://www.adam-milo.co.il/ התהליך כולו עולה 1300 (פחות או יותר). פגישה אחת- אם אתה מעוניין רק ביעוץ כללי ויודע פחות או יותר מה אתה רוצה תעלה 470 (בערך..קצת שכחתי). התהליך הוא כזה (זה לוקח מינימום שבועיים): פגישה עם יועץ- היכרות ראשונית איתך, רקע כללי. יום מבחנים- כולל מבחנים פסיכוטכניים (דומה לפסיכומטרי בתוספת של השלמת צורות ועוד כמה), מבחנים פסיכולוגיים (מבחני tat למשל ועוד) ושאלות על העדפות אישיות. היום אורך כתשע שעות, ניתן לחלק את זה ליומיים. פגישה נוספת על יועץ- סיכום, הצעות למקצועות, הכישורים שלך כפי שהתטאו מהמבחנים (כדאי לך להביא דף לסכם את זה). בפגישה הזאת היועץ יפנה אותך למאגר המידע שיש להם שמרכז את רשימת כל המקצועות בארץ ואתה יכול להדפיס את המידע. פגישה אחרונה עם היועץ- אני חושבת שמדובר בתכנון מעשי להמשך. בהצלחה!
 
אמנות נראה לי מדבר אליך

שלום. מציעה לך בחום להתמקד בתחום האמנות, תקשורת חזותית (, עיצוב פנים, אדריכלות/ ארכיטקטורה, תקשורת דיגיטלית\ אינטראקטיבית (אינטרנט, עיצוב) ועוד.
 

AlabamaW0rley

New member
גם אני הייתי יוצאת מבולבלת מהניתוח הזה


בתכלס, נראה שהם לא אמרו לך שום דבר. בכל אדם יש מן היצירתיות ומן החשיבה הלוגית, אולי פיתחת בעצמך את היכולות המילוליות ותירגלת פחות אריתמטיקה, אבל זה עדיין לא אומר שיש לך דיסקלקוליה וכשרון טבעי לכתיבת שירה. סקרנית? מי לא סקרן במידה כזו או אחרת. דייקנית? גם, תלוי באיזו מידה, באילו נסיבות. את מכירה את המונח "קריאה קרה"? אז הניתוח שהם נתנו לך נשמע ככה, הוא נשמע כמו ניתוח שיתאים לאחוז מאוד גדול של אנשים. אני בכלל לא מסכימה כאן עם שתי הנחות מוצא: א. לכל אדם יש כשרון לתחום מסויים. ב. "הנטיות הטבעיות" שלך יבואו לידי ביטוי בתיכון. לגבי א'- החלוקה הזו למקצועות נראית לי מלאכותית למדי. אנשים לא נולדים מותאמים לעבודות או לתחומי לימוד, ועוד לא קראתי בשום מקום שכשרונות למקצועות שונים מתחלקים לפי איזורים במוח. ב' - למי היה קל בתיכון עם מתמטיקה ופיסיקה? ברור שאומנות\תאטרון\ספרות זה יותר נחמד. תוסיפי לזה את הציפיה החברתית מבנות שיהיו "יצירתיות" ובעלות "נטיה הומאנית". אף אחד לא ציפה מהן להתקבל לטכניון ואז למצא עבודה בהייטק ולהביא משכורת הביתה. אז למה לשבור את הראש ב5 יחידות מתמטיקה? עצתי לך היא כזו: אל תלמדי מה שעושה לך רע ולא מעניין אותך אפילו קצת. אבל, אם את צריכה להרוויח למחייתך ולהיות עצמאית כלכלית, תצטרכי לכוון למקצועות שבהם מרוויחים טוב. לדעתי זה או מקצועות הנדסה\מחשבים, או כלכלה, או משפטים (אבל קחי בחשבון את ההצפה...). אם את מגיעה ממשפחה עמידה ואת לא מתכננת על קריירה היסטרית, אז לכי ללמוד מה שמעניין אותך ואז העבודה שלך ככל הנראה לא תהיה בתחום שלמדת. באשר לקריירה אקדמית - דורש לא מעט הקרבה ושנים רבות של לימודים + חו"ל. לדעתי זה מתאים רק למי שממש להוט על תחום המחקר שלו.
 

mega121

New member
אני מסכימה עם חלק ממה שאמרת

אני מסכימה עם הרבה ממש שאמרת, אבל אני חושבת שהאבחון שלהם הוא יותר מעמיק ממה שאולי עולה מן הניסוח שלי. ההצעות שלהם התבססו על סוללת מבחנים. חלק מהמבחנים הם באמת כאלו שאמינותם שנויה במחלוקת (מבחנים פסיכולוגיים), אבל אני דווקא כן נוטה להאמין בנכונות של המבחנים הפסיכוטכניים. יכול להיות שהמבחנים הפסיכולוגיים מספקים תיאור מאוד מעורפל, ואכן, גם אני מפקפקת בהם. אז אני מסכימה איתך שתיאורי הסקרנית/דייקנית (לזה בכל מקרה לא הסכמתי)/ שקדנית וגו', בהחלט יכולים להיות "קריאה קרה". אבל, זה נכון שהכל אדם מצויות תכונות רבות, אבל בכל זאת- יש דברים שאי אפשר לרכוש רק על ידי חזרה על החומר ולמידה, למשל כישרון ציור. אני חושבת שכן יש דבר כזה נטיה טבעית, ולא כל אחד יכול ללמוד הכל. לגבי מה שאמרתי- זה התבסס על כל שנות לימודיי, שבמהלכן התקשתי בתחום האריתמטי. א' וב' א'- אני מסכימה איתך שאדם לא נולד עם תווית "מהנדס" או "קצב", אבל האם שנים של לימודים ופסיכומטרי לא מעידים על דבר? אני חושבת שבאיזשהו שלב, לאחר הרבה כשלונות בתחומים האלו, ויתרתי. ניסיתי ונכשלתי, אז בשלב כלשהו הבנתי שזה לא מתאים לי. ב'- אני מכירה בנות רבות שבאמת מתאימות ופנו לתחום ההיי-טק וההנדסה, לצערי, אני לא נמנת עמן... לגבי העצה- ראי, זו הייתה מחשבתי הראשונה. אני שואפת לביטחון כלכלי, אבל בכנות- איני מסוגלת להתמודד עם המקצועות האלו. לא כולם יכולים ללמוד אותם, למעשה, הרוב לא מסוגלים לכך. אני חושבת שחלק מהמקצועות שהומלצו לי הם מקצועות שעם השקעה ו"עשייה מעבר", כן אפשר למצוא עבודה די טובה, וכמובן שכמו בכל תחום, צריך להשקיע. תודה רבה על תגובתך, היא גרמה לי לחשוב. אשמח לשמוע עוד הערות אם יש לך.
 

AlabamaW0rley

New member
שכנעת אותי.

אז מה את אומרת על המסלול של תואר ראשון בתחום שלא נותן מקצוע ואז תואר שני במנהל עסקים או משפטים (כי בחו"ל מתחילים משפטים רק מתואר שני כשיש כבר תואר ראשון כללי)? יתרונות: - את לומדת מה שאת אוהבת ולא יכאב לך הלב לעבור חוג אם אחרי סמסטר לא אהבת. - התחומים שלא נותנים מקצוע הם בד"כ פחות תחרותיים אז דרישות הקבלה לא בשמיים וגם בלימודים עצמם לא יורקים דם. - תמיד תוכלי לחוות הארה ולהבין שבעצם נועדת למחקר. חסרונות: - תוכלי לעבוד רק היכן שלא דרושה הכשרה מקצועית, שזה אומר שכר נמוך, וזה דבר מאוד דוחק בישראל 2012. - תצטרכי ללמוד מינימום חמש שנים עד שתרגישי שיש לך "מקצוע ביד". - יכול להיות שזה בעצם יתרון: תצטרכי למצא תשובה יצירתית לשאלה "מדעי הקקופוניה? מה תעשי עם זה?!" למה אני מציעה לך את זה? משום שבמהלך הלימודים כנראה יהיו לך תובנות חדשות לגבי החיים שלך ומה את רוצה לעשות איתם, את תצברי נסיון, תראי מה זה האקדמיה ואולי תעבדי בכמה מקומות ותגבשי איזו העדפה. תחומי לימוד מעניינים שלא מניבים מקצוע: סוציולוגיה ואנתרופולוגיה (מדעי החברה וחקר תרבויות), ספרות, תולדות האומנות (תהרגי אותי, לא יודעת למה ספרות ואומנות הם תארים שונים), היסטוריה, בלשנות (חקר השפות, תבניות לשוניות וכו'), פילוסופיה (הרבה מאוד הגות פילוסופית לא עוסקת באמירות רלוונטיות כלשהן לחיים, אז הייתי מציעה לך להיזהר עם התחום הזה), ביולוגיה (נכון שזה במדעים מדוייקים, אבל מה תעשי עם זה, תעבדי בפינת החי?), מזרח אסיה (בוחרת לך מגמה כלשהי ולומדת שפה) וכו'.
 

mega121

New member
ההצעה שלך תכנס לשיקולים שלי

מה שהצעת נשמע לי כמו משהו שאוכל להתמודד איתו, וגם מתאים למה שהציעו לי במכון. שאלה- את חושבת שניתן לעשות את זה גם עם תואר ראשון במידענות? אני עדיין לא בטוחה, יכול להיות שארצה דווקא ללכת לכיוון של תקשורת חזותית, שנשמע לי מאוד מעניין. בסך הכל- אני חושבת גם שיש עבודה בתחום (אולי אתה לא נחטף כמו בוגרי ההנדסות למינהן, אבל בכל זאת).
 

AlabamaW0rley

New member
רוב הסיכויים שתצטרכי להשלים קורסים

אלא אם את לומדת תואר ראשון בכלכלה וניהול או משהו בסגנון, את תצטרכי להשלים קורסים שלא עשית בתואר הראשון שלך. אם תלמדי מידענות כנראה שתוכלי להמשיך משם למנהל עסקים, אבל אל תאמיני לי ותבדקי את זה בדרישות הקבלה לתואר שני. תנסי אפילו בבינתחומי, שמעתי שהתואר השני שם זול יותר מהראשון. בנוגע לתקשורת חזותית - ידיד שלי לומד את זה (בשנקר) ומניב עבודות מאוד יפות, באמת תחום מעניין. מה שכן, כדי ללמוד אומנות צריך זיקה כלשהי לתחום כי את מתקבלת על סמך תיק עבודות.
 

An apple a day

New member
לי היה קל בתיכון עם מתמטיקה 5 יחידות ופיסיקה,

ההורים שלי ציפו ממני ללמוד בטכניון ואני בחורה, כמו גם רבות מחברותי. הסטריוטיפים האלה שייכים לדור הקודם, ומפריע לי שאנשים עדיין מאמינים בהם אז הייתי חייבת להגיב.
 
למעלה