"מגיס", ותבשיל שאינו מוכן.
בעזהי"ת מתחילת הזמן בו הונח הסיר על גבי האש, כל פעולות הבישול מכאן ואילך אינן מוכללות כמעשה בישול אחד גדול, אלא כשורה של מעשי בישול נפרדים. אם ישים אחד סיר על האש, ויבוא שני וישפות בו מים, שלישי ישים מלח ותבלינים, רביעי יתן בשר, חמישי יערבב ואחד נוסף יווסת את עוצמת האש -כולם בנפרד ביצעו פעולת בישול האסורה בשבת קודש. פעולת ערבוב התבשיל, נקראת בלשון חכמים "הגסה" (והמערבב נקרא "מגיס"), והיות שמצויה היא, יש ליזהר ממנה. אם מונח על גבי פלטת השבת סיר ובו תבשיל שאינו מוכן עדיין, כל פעולה של ערבוב בו, ואפילו רק לכסותו (ואפילו אם רק לרגע הרמנו קצת את המכסה), מחישה ומשבחת את תהליך הבישול, וציווה עלינו ה' יתברך שלא לעשותה בשבת. יתרה מזאת, אפילו להוציא מהסיר בכף (כאמור -כשתבשיל עוד לא מוכן לגמרי), ואפילו אם הסיר כבר הוסר מהפלטה החשמלית וסתם נמצא על השיש -אסור, משום שכל פעולת ערבוב ואפילו קטנה, יוצרת בפועל תהליך של בישול, ולכן במצב כזה אין להוציא מהסיר כלל עד שיתקרר כדי כך שיהא אדם ממוצע יכול להניח אצבע בתוכו ליותר משניה אחת.