הלך מנוע - מה עושים?

sefushfushon

New member
הלך מנוע - מה עושים?

המנוע של ה-XT הוותיק שלי (שנת 98 350 סמ"ק) השמיע רעשים מוזרים ובמוסך טוענים שהלך לו הטלטל וצריך תיקון עליון ותחתון. 1) תיקון כזה יעלה כ10 אלפים שח. 2) מנוע מפורק עם אחריות לשלושה חודשים עולה 8 אלפים שח. 3) אני יכול לקבל עליו כ5 אלפי שח אם אני אעשה טרייד-אין לאופנוע אחר. כנראה משומש לפי התקציב שיש לי. האופנוע שווה היום במחירוןכ-19 והוא פשוט נראה חדש ושמור עם פחות מ40 אלף קילומטרים. מה עושים? רעיונות? עמי
 

asparagos

New member
לדעתי

גש למוסך מקצועי שיפתח מנוע ויראה מה הנזק וגם יבצע את התיקון. את החלקים שצריך להחליף תזמין מחו"ל. יצא לך יותר זול מכל האופציות שרשמת אבל זה קצת יותר התרוצצות מצידך.
 

C O L T

New member
לא בטוח שיהיו חלקים

לא יודע כמה נפוץ בעולם האופנוע הזה. כמובן שאפשר להזמין חלקים מקוריים ועדיין לחסוך יחסית למחירי הארץ, אבל במוסך יעקמו את עף על דבר כזה, הם רגילים להרוויח על הכל, במיוחד אחוזים על חלקים. נראה לי שאופציית מנוע משומש מפירוק היא הטובה ביותר, לשים אותו ולמכור את האופנוע, או לחילופין לנצל אותו, אבל יכול גם המנוע ה"חדש" ללכת ואז תחזור הדילמה.
 

AVNER XR

New member
נשמע מוזר שהלך מנוע בק"מ כזה

הימהה הנ"ל ואחיו בעל הנפח הגדול יותר מחזיקים מעמד בצורה יוצאת דופן אלא אם כן הוזנח בצורה רצינית.
 

C O L T

New member
תמיד יש הפתעות

למשל אצלי היה פעם TT600, שיום אחד תפס מנוע, ככה סתם פתאום. הסתבר שאיזה אהבל (לא אני, אהבל אחר
) שם את גלג"ש הפלסטיק של משאבת השמן הפוך, הכל נראה תקין אבל המגע בין הגלג"ש מתכת לזה הפלסטי היה על הקצה של השני, שיני הפלסטיק נאכלו מייד והנה משאבת שמן שלא עובדת, המנוע כמובן הולך בעקבותיה והנה אוברול. XT350 של חבר, קיבל בעבר מכה בגחון, תוקן ברשלנות במוטורד ושבבי אלומיניום היו נגרסים ע"י גלג"שי הגיר, עד שיום אחד אלה גמרו את משאבת השמן ונחש מה היה ההמשך?
 

t d m 900

New member
אבל פותח השרשור אומר שהאופנוע כמו

חדש ולא "תוקנו" אף פעם חלקים כמו שאתה מספר. לפעמים המכונאי "המקצועי" יודע לקלקל יעיל יותר מהבלאי הטבעי. רק תיתן לו ההזדמנות. לא יפספס הקלקול הגדול יבוא אחרי הקלקולון המקדים
 

C O L T

New member
זה נכון. רק הבאתי מקרים של תקלות

מפתיעות שהיו לי אישית. אבל כל אופנוע, גם אם יצא עכשיו מהסוכנות, יכול לשפוך מנוע "פתאום", אם נוסעים קצת בלי שמן, נגיד.
 

sefushfushon

New member
זה מה שאומרים במוסך

דרייב-שפט הלך. זה הXT השלישי שלי ופעם ראשונה שקורה לי דבר כזה. כמובן ששמן היה, והאופנוע כולו מלוקק.
 

origlide

New member
בדוק את עצמך/ את המוסך../images/Emo70.gif

אין דרייב שאפט (גל הנע) ב- XT ההנעה היא באמצעות שרשרת. נראה לי שכדאי לך לקבל סקנד אופיניון...
 

Agent5

New member
כבר נשמע מוזר...

בהחלט מסכים כאן עם הדיעות של לקבל חוות דעת נוספת.
 

origlide

New member
שמע ידידי- זו וואחד תקלה

בהנחה שהאבחון והערכת העלות נכונים יש לך כמה אופציות בנוסף למה שרשמת בהודעה: ראשית מעשה, התבונן לתוך עצמך (
) ושאל- האם יש לך כוח לעבוד על האופנוע לבד- דבר המצריך זמן, ידיים טובות, כלים, ידע... או לא. אם לא, חבל"ז- פנה למוסך החביב עליך או שתיפטר מהנבלה. אישית- מאחר ומציעים עליו 5 אש"ח בטרייד- לא הייתי טורח ומשאיר את האופנוע הגמור לימים שיש בהם זמן/ חשק/ כסף להתעסקות. אם אתה רוצה לטפל לבד- פשפש-נא באיביי ובדוק עלויות חלפים בהסתייגויות המוכרות לגבי מחיר משלוח, מסים וכו' (התוספות הנ"ל יכולות להעלות משמעותית את מחיר החלק) במקביל, אתה יכול לברר מחירי חלפים בארץ ולקנות לבד. עבודות מיוחדות כגון חריטה וכו' (אם הצילינדר לא מצופה)- תוציא לקבלני משנה...
כך נראה לי שתחסוך את מירב הכסף על השיפוץ. אל תשכח שבקניית מנוע מפירוק אתה יכול לאכול לא מעט קש למרות האחריות המוצעת. מנסיוני, הדו"שים ממשפחת xt, dr, xr מחזיקים מעמד גם בהתעללות מסיבית ולכן קשה למצוא מנועים *מפירוק*... כמובן, אל תתפתה לעסקאות מפוקפקות וזולות באופן חשוד ודי לחכימא... על כל פנים- איחלתי לחייל הצלחה בהמשך
 
למעלה