הליכה לשירותים בגן- שאלות

  • פותח הנושא noa12
  • פורסם בתאריך

noa12

New member
הליכה לשירותים בגן- שאלות

שלום לכולן. יש לי תאומות בנות 3 ו- 3 חודשים. הן נכנסו לגן פרטי, והן בקבוצת הגילאים 3-5, עם כ- 25 ילדים. שאלותיי:
האם זה תקין שילד בגיל 3 הולך לבד לשירותים, מנגב לבד (אני מקווה...), ושוטף ידיים? והכל לבד?
כשהילדים נמצאים בחצר וילד צריך לשירותים, הוא נכנס לבד לגן והולך לשירותים. (יש בגן את המבשלת כשהילדים בחצר, אבל היא רק במטבח..) האם זה בסדר?
אם הילד עושה את צרכיו בסיר, הוא זה ששופך את הסיר לאסלה. ומי שוטף את הסיר? הסייעת, אבל רק בצהריים כשהילדים ישנים. אני לא יודעת אם זו קטנוניות, או שקשה לי לקלוט שהילדות שלי כבר לא תינוקות, אבל במה שקשור להיגיינה אני מרשה לעצמי להיות כזאת. מה דעתכן ? תודה, נועה.
 

dorlim

New member
ללכת לבד לשירותים

נשמע לי עוד איכשהו בסדר, אם כי אני כמובן מעדיפה ליווי. ולפחות בהתחלה, ללוות את כל הילדים לתת להם לבצע את הפעולות באופן עצמאי ולוודא שהם עושים אותם נכון. אבל עניין הסיר ממש ממש לא נשמע לי
 

ממולדה

New member
זה לא סתם "לא נשמע לי"

זה סיכון היגייני ובריאותי גדול מאוד
זה כמו לתת לילדים לשחק ליד ביוב (ואף קצת יותר גרוע, כי זה גם מראה להם הרגלי ניקיון רעים).
 

noa12

New member
ככה זה גם בגן עירוני, נכון?

אני פשוט זוכרת את עצמי לפני שנים רבות בגיל 3 בגן עיריה. אבל פה זה גן פרטי, אז איפה היתרון שלו על גן עיריה???
 

אורora

New member
דעתי שממש לא ניראה לי

הבנות שלך יודעות לנגב לעצמן את הטוסיק? הבת שלי בכלל לא מצליחה להגיע לשם, אין מצב שהיא תעשה זאת לבד. ( בת 3 ) גם לשטוף ידיים אני רוצה שמישהו ישגיח שהיא תקפיד. הסיפר עם הסיר בכלל נישמע לי ביזרי לחלוטין.
 

צימעס

New member
לרוקן סיר לבד?

מפיפי - קורה אצלינו בבית הרבה, אבל מקקי? בלי לנקות אותו? איכס. בכלל, אני לא מדמינת ילד בן 3 מרוקן סיר קקי לאסלה בלי לטנף את האסלה עצמה.
 

ענתש

New member
לא נשמע לי תקין.

קודם כל במיוחד עבור בנות, גיל 3 זה קצת מוקדם מדיי לזכור שקקי מנגבים מקדימה לאחורה וגם קשה להן עדיין להגיע עם היד בכיוון הנכון. יש פה סיכון בריאותי של דלקת בדרכי השתן. כמו כן אם הן לא מנגבות טוב אז בסוף היום הטוסיק יהיה אדום ומגורה. פיפי זה בסדר בגיל הזה, אבל קקי ? לדעתי לדבר עם הגננת - לדרוש שתמיד יהיה מי שילווה את הילד לשירותים כשצריך קקי וידאג שהוא מסתדר שם וגם ידאג לנגב לו. ובטח שלא לתת להם לרוקן סירים לאסלה. בגיל הזה ? זה עלול להשפך עליהם ועל כל המסביב. הם בכלל לא בעלי מוטוריקה מספיק עדינה (רובם) כדי לא לפספס את האסלה.
 
למעלה