הלייב 8: אנחנו לא רוצים צדקה, אנחנו רוצים צדק

הלייב 8: אנחנו לא רוצים צדקה, אנחנו רוצים צדק

הלייב 8: אנחנו לא רוצים צדקה, אנחנו רוצים צדק
נכתב ע"י: עומר כרמון

20 שנה לאחר הקונצרט המרגש ההוא, שוב חברו אמני העולם למען הרעבים באפריקה * המועד מתוזמן לפיסגת ראשי שמונה המדינות העשירות (G-8) שידונו במחיקת חובות * רגע השיא: מופע האיחוד של פינק פלויד

20 שנה לאחר הקונצרט המרגש ההוא, שוב חברו אמני העולם למען הרעבים באפריקה (שבת, 2.7.05). אולם למרות המאמץ הגדול וההפקות הראוותניות, למופעים השנה אין אותה ייחודיות כמו לפני 20 שנה.

כבר התרגלנו מאז לכך שהעולם הוא כפר גלובלי אחד קטן, אם כי בניגוד לפעם הקודמת, הקונצרטים משודרים בישראל בשידור חי (ערוץ 10) ולא בשלוש תוכניות מוקלטות כמה שבועות לאחר המופע.

מטרת האירוע אינה לגייס כסף, אלא להעלות לתודעת הציבור את בעיית העוני ולהחתים כמה שיותר אנשים על עצומה הקוראת למנהיגי המדינות המתועשות, ה-G8, למחוק את חובותיהן של מדינות אפריקה, הנאמדים במיליארדי דולרים.

מאות אלפים משתתפים
מיליארדים צופים בטלוויזיה


הקונצרטים נערכים הפעם ב-10 אתרים שונים ברחבי העולם ואמורים לצפות בהם בטלויזיה 5.5 מיליארד בני אדם, כ-85% מאוכלוסיית העולם. בכך יהיה זה האירוע הטלויזיוני הנצפה ביותר בהיסטוריה. המופע מתקיים במקביל באדינבורו, פריס, ברלין, רומא, לונדון, מוסקבה, פידלפיה, יוהנסבורג, טוקיו, אונטריו.

מופע ´הלייב-8´ החל דווקא ברגל שמאל. רק 10,000 הופיעו למופע ביפן, שם כיכבה ביורק. אולם בהייד-פארק בלונדון נראו מראות שונים לגמרי ותחילת המופע נדחתה בשל לחצם של 200 אלף הצופים. בברלין נאספו קרוב ל-100 אלף איש, באונטריו שבקנדה נאספו כ-35,000 משתתפים. לעומת זאת ביוהנסבורג שבדרום אפריקה התאספו רק מעט יותר מ-5,000 בני אדם ובמוסקבה הגיעו לחגוג ולמחות כ-10,000.

שיאו של המופע בלונדון הוא האיחוד של להקת פינק פלויד. סטינג יבצע אחד מלהיטיו בליווי של בובות המדמות את ראשי ה-G-8 וגם פול מקרטני הקשיש שר מלהיטיו.

המופע הגדול נערך בפילדלפיה, שם מצפים המארגנים ללמעלה ממיליון צופים. באדינבורו הפגינו בשבת 120 אלף בני אדם בצעדת הזדהות עם עניי העולם.

ביל גייטס: אנחנו יכולים לעשות זאת


"זה הרגע שלנו, זו ההזדמנות שלנו לקום ולעשות למען מה שנכון. אנחנו לא מעוניינים בצדקה, אנחנו רוצים צדק. אנחנו לא יכולים לפתור כל בעיה, אבל באלה שאנו יכולים - אנו חייבים" אמר בונו, מנהיג להקת U2 ואחד ממארגני האירוע.

נשיא חברת "מייקרוסופט", ביל גייטס, שנאם בקצרה מעל הבימה אמר כי ניתן לסייע למדינות העניות. "אנחנו יכולים לעשות זאת, וזה יהיה המעשה הטוב ביותר שעשתה האנושות".

המנהיג האפריקני, נלסון מנדלה נאם בפני הקהל ביוהנסבורג, נאום שהועבר באמצעות הלווין לצופים בבית וכן למוקדי המופע הנוספים ואמר: "ההיסטוריה והדורות הבאים ישפטו את המנהיגים שלנו על ההחלטות שהם יקבלו בימים הקרובים. אני אומר לכל המנהיגים: אל תפנו את מבטכם, אל תהססו, זה בכוח שלכם למנוע רצח עם".

מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן אמר לקהל: "זה באמת האומות המאוחדות. כל העולם התקבץ יחד בסולידריות עם העניים".

מועד האירוע מתוזמן לפיסגת ראשי שמונה המדינות העשירות (ה-G-8) המתכנסים השבוע בסקוטלנד ואמורים לקבל החלטה היסטורית למחיקת חובן של המדינות העניות.



עודכן ב- 03/07/2005 00:16:00
 

345252

New member
מסכנים הילדים האלה :(

תנו להם חיים חדשים וטובים ! :)
 

Reution

New member
נו זה מה שמעניין אתכם?

מתי פינק פלויד יעלו להופיע?
 

yamee

New member
המדינות שלהם ממשיכות בינתיים

בהשמדת העם הגדולה בהיסטוריה.
 
למעלה