הליבה - החלטת מועצת גדולי התורה

הליבה - החלטת מועצת גדולי התורה

ב"יתד" ביום שישי פורסמה ההחלטת מוצעת גדולי התורה, בנושא תוכנית הליבה, וזו לשונה: "הנה מאז ומעולם מסרו אבותינו את נפשם למען חינוך ילדי ישראל שישאר בטהרתו, וכמאמר חז"ל אל תגעו במשיחי אלו תינוקות של בית רבן. מסירות נפש זו היא שעמדה להם לגדל דורות ישרים ומבורכים נאמנים לד' ותורתו, והוא יסוד קיומנו. "היות ומשרד החינוך מבקש כעת לנטוע זמורה זרה בכרם בית ישראל, ולהכניס את תכנית הליבה שיש בה שינויים בסדרי מודות החינוך, לכך נתכנסה מועצת גדולי התורה אור לל' תשרי תשס"ה, לדון בדבר הזה ולהביא זעזוע עמוק מהניסיון להתערב בתכנית הלימודים, אשר עד עכשיו היה על טהרת הקודש, כפי שקבלנו מאבותינו מהר סיני. ואלה ההחלטות שנתקבלו: א. סדרי החינוך במוסדות החינוך, הת"תים, מוסדות חינוך העצמאי ובית יעקב, הינם בנפשנו. רק למועצת גדולי הסמכות לקבוע את סדרי החינוך במוסדות החינוך העצמאי. ב. חלילה למנהלי המוסדות להסכים לכל שינוי ממתכונת הלימודים הנוכחית ללא הסכמת מועצת גדולי התורה. ג. מועצת גדולי התורה קוראת לראשי המוסדות והחינוך העצמאי לעמוד בפרץ כנגד כל פירצה בסדרי החינוך אשר אחריתה מי ישורנה. ד. מועצת גדולי התורה מורה לחברי הכנסת של דגל התורה לפעול בכל כוחם כנגד הפרצות בשדה החינוך. ה. מועצת גדולי התורה מחייבת את כל מנהלי הת"תים המוכרים במשרד החינוך כ"מוסדות פטור" שלא יעברו להיות במסגרת "מוכר שאינו רשמי". ------- העדה החרדית מסתדרת טוב מאוד ללא כספים מהמדינה אלא מתרומות, האם לא הגיע הזמן לנהוג כמוהם? הרב שך זצוק"ל הזהיר בדיוק על זה. לא היה עדיף להימנע מלהסתמך על כספי מדינת ישראל ולפתח בזה תלות?
 
בוקר טוב

הרב שך הזהיר... ומה הוא עשה עם זה? כל תלמודי התורה שהוא הקים ופיתח לקחו כסף ממשרד החינוך. האם את יכולה ברגע זה למצוא חלופה לכספי השלטון? לצערינו לא. בעיקר בתי הספר ומוסדות החינוך העצמאי. אין שום אפשרות לממנם בצורה אחרת. זו בעצם הבעיה שלנו. לכן אנו נתונים לחסדיה של שרת החינוך יר"ה.
 
בודאי שיש תחליף

חסר יהודים עשירים שיכולים לקחת מהם תרומות כבדות כדי לממן את זה? הבעיה היא שהעשירים התרגלו לכך שמדינת ישראל נותנת, לכן הם העדיפו את התרומות שלהם להזרים למקומות אחרים.
 
חלומות באספמיה

אל תשכחי שעולם התורה משגשג ופורח. צריך להחזיק את הכוללים ואת הישיבות. את חושבת שיש מספיק גם בשביל כל תלמודי התורה ובתי הספר והסמינרים? הון עתק... ב. הלא אם היתה אפשרות זה כבר היה מתחיל. הרב שטיינמן כבר היה עושה את זה...
 
חחחח

את קוראת את כתבותיו של גרוסמן ב"שעה טובה"? תחכי למימוש הענין בקרוב... אשרי המאמין.
 
אתה חולק על זה שבביקור הרב שטיינמן

באנגליה נאסף סכום די נכבד? הרב שטיינמן עומד לבקר בארה"ב, יש שם תורמים כבדים. תורמים יהודים כבדים יש גם במקומות אחרים בחו"ל. כך שהדברים בהחלט אפשרי.
 
את יודעת כמה ישיבות וכוללים יש?

אם זה יעמיד אותם על הרגלים, זה הישג שיא. מדובר פה בלחם לאכול לכל ההוגים בתורה. יש לך מושג על איזה מספרים מדובר, כשאת מדברת על החזקת כל התתי"ם בתי הספר והסמינרים? מצדי, הלואי שתצדקי.
 
קודם כל, לסמינרים אין כ"כ בעיה כיום

ממילא תוכנית הלימודים שלהם כוללת לימודי חול. מדובר על הת"תים והישיבות. אני מאמינה שהקב"ה נתן כסף לעשירים, בין היתר, כדי שיעסקו בהחזקת התורה. הם רק צריכים תזכורת לזה. קראתי פעם שהיה כתוב שגם הגבירים בסאטמר לא הירבו לתרום פעם. האדמו"ר מסאטמר גרם להם לשינוי במחשבה עד שרק התרומות מהגבירים הללו מחזיקים את כל מוסדות סאטמר.
 

american18

New member
מתוך היכרות אישית עם עולם התורמים

אני כותב את הדברים דלהלן: א. יש תחלופה לכספי המדינה, ב. יש מספיק תורמים שיש להם מספיק כסף והם מוכנים לתת, ג. כאן הבעיה, הם מחכים שהגבאים ידעו איך להתנהג, שלא יקחו כסף למטרה מסוימת ויזרימו לענין שונה, יש להם מספיק כסף כדי לתת לשתי הענינים, אבל שיהיו ישרים אתם, ד. מדוע שההורים לא יתמכו בתלמודי התורה? די עם הבזבוז הנורא בהוצאות על דברים שלא צריך! ואני כותב את זה מתוך היכרות בתחום.
 

american18

New member
יש נקודה אחרת עליה אני כבר לא מתפלא

אם הבחנתם נכתב שם: "אנו קוראים למנהלי המוסדות והחינוך העצמאי...". מהי מועצת גדולי התורה ומהו החינוך העצמאי? מה הקשר ביניהם (אם יש)?. ממ"נ, אם החינוך העצמאי כפוף להוראות המועצת מדוע קריאה, צריך ציווי. ואם הם לא כפופים אזי כולנו יודעים שלא תעזור כאן קריאה. שנית, גם בלי תוכנית הליבה בתי החינוך שמים דגש על מבחני משרד החינוך כאילו והיה מדובר במבחן אצל אחד מגדולי הדור. נקודות למחשבה, אמריקאי.
 

בומבהלה

New member
חשבון פשוט!

תסתכלי על ישיבות שעוברים קיצוצים אפי` באוכל של בחורי ישיבות, תסתכלי על כוללים שחצי שנה אין להם לשלם לאברכים הרעבים לפת לחם (בלי הגזמה - יש כאלו), ועוד ועוד דוגמאות.. כשנגמור לבסס את כל אלו נוכל לסמוך על תרומות להמשך... אם היו מספיק תורמים לא היו מגיעים כ"כ הרבה מוסדות למצבם הנוכחי.
 
למעלה