הכרת כל הדגים ויצורי המים בעולם

דוד1000

New member
הכרת כל הדגים ויצורי המים בעולם

בס"ד הכרת כל הדגים ויצורי המים בעולם סימני הדגים המותרים באכילה, מבוארים בתורה שבכתב. וכך נאמר את זה תאכלו מכל אשר במים כל אשר לו סנפיר וקשקשת תאכלו (דברים יד') וקיבלנו בתורה שבעל פה משנה מסכת נדה פרק ו, ט. "כל שיש לו קשקשת, יש לו סנפיר. ויש שיש לו סנפיר, ואין לו קשקשת" נותן התורה מכריז ומגלה חוק טבע אשר הוא הטביע בבריאה: כל דג או יצור מים אחר, אם יש לו קשקשת, אזי בהכרח ימצא בו סנפיר. אבל הסנפיר אינו בהכרח קשור לקשקשת. כלומר, אם מצאנו באחת מחנויות הדגים בעולם, חלקי דג אשר לא ניתן לזהות על פיהן איזה דג הוא זה, אך העור אשר על פני חלקי הדג מכוסה קשקשים, הרי הדין הוא שחלקי הדג הללו מותרים באכילה! אף על פי שסימני הטהרה הם סנפיר וקשקשת, ואנו לא ראינו אם אכן היו לדג זה סנפירים בהיותו שלם. וזאת משום שעל פי הקשקשים הקיימים ברור לנו שהיו לו גם סנפירים - וכעדות כותב התורה. אך דג שמצאנו בו סנפירים אינו בהכרח בעל קשקשים. עתה נתבונן. אפילו בזמנינו, לאחר גילוי וחקר מאות ואלפי זנים לא נודעים של דגים ושאר יצורי המים. האם יש מדען בתחום חקר החי שבמים, בעל שם עולמי ככל שיהיה, אשר יעז להרשות לעצמו להכריז משפט זה: "כל שיש לו קשקשת, יש לו סנפיר. ויש שיש לו סנפיר ואין לו קשקשת". האם יש מי שיעז?! התורה שבעל פה הועלתה על הכתב לפני כאלפיים שנה. והיא ציינה בגאון משפט זה, אשר חכמי התורה קיבלוהו - יחד עם שאר פרטי התורה שבעל פה - איש מפי איש עד משה רבינו, אשר קיבלו ממי שאמר והיה העולם. לא יפלא אפוא, שכל הדגים ושאר יצורי המים - בין אותם אשר כבר התגלו בעבר, ובין המתגלים מפעם לפעם עד עצם היום הזה - כולם ממש, ללא יוצא מן הכלל, מתאימים לחוק - סוד טבע זה. האם יש אי מי אשר יכול היה לדעת זאת בבטחה, מלבד בורא העולם?? http://www.beith-din.com/fish.htm http://www.hidabroot.org/a10.htm
 

דוד1000

New member
קשקשים המתירים אכילת דג הם רק קשקשי

קשקשים המתירים אכילת דג הם רק קשקשים שנקלפים. סנפיר - איבר התנועה של הדג. הסנפירים נמצאים בצידי גופו של הדג: הגב, הזנב, הבטן, החזה והשת. קשקשת -קליפות עגולות המכסות את גופו של הדג, וניתן לקלפן ביד או בעזרת כלי. אך אם הן קבועות בעורו של הדג ולא ניתן לקלפן, הן אינן נחשבות קשקשת. קשקשים המתירים אכילת דג הם רק קשקשים שנקלפים. בצלופחד הקשקשים לא נקלפים. מענין שאתר ד''א לאחר שפנה למומחה הגדול בארץ לדגים, המומחה הזה נתן לו רק דג אחד שאמור להפריך את הראיה, ומסתבר שדג זה לא מפריך את הראיה. כי יש לו סנפיר. וזאת למרות שיש עשרות אלפי סוגי דגים בעולם. http://www.daat.ac.il/daat/multi/kashrut/animals/dag/snapir.htm
 

vizini

New member
צלופחד? זה לא ההוא שהיו לו רק בנות?

לא ידעתי שהיו לו גם קשקשים... אולי היה צריך להשתמש ב head and sholders ... נחש איננו דג ואיננו צלופח. קשקשיו נקלפים בעזרת סכין או מברשת.
 

דוד1000

New member
אם הוא לא דג. הוא לא קשור לנושא.

בראיה מדובר על הדגים. יתר היצורים אסורים בגלל היותם שרצים. את המילה צלופחד יש למחוק בהודעה שלי. היא רשומה בטעות.
 

vizini

New member
שקר. בהודעה שלך מוזכר "יצורי מים"

יותר מפעם אחת.
 

דוד1000

New member
צודק. אני צריך לתקן. אין אפשרות

לערוך את ההודעות באתר הזה.
 

vizini

New member
אתה יכול לתקן את התורה???

חשבתי שאפילו אלוהים לא יכול לעשות זאת... הלא המשפט "מכל אשר במים" לקוח מן התורה!
 

דוד1000

New member

vizini

New member
אבל זה לא התורה. זה משנה תורה של

הרמב"ם. מלבד זאת, כתוב שם שאלה סימני הדגים, לא כתוב שאלה לא סימני כל חיות המים.
 

דוד1000

New member
ביאר המעדניו"ט שכלל זה הולך

ביאר המעדניו"ט שכלל זה הולך רק על דגי הים ולא חיות הים, וזו חיה. ופסוק ראשון שכתוב: "את זה תאכלו מכל אשר במים כל אשר לו סנפיר וקשקשת" הולך על דגים, וכיון שסגי בקשקשת מקשה הגמ' למה צריך לכתוב סנפיר ומסיק: להגדיל תורה ולהאדיר. אך הפסוק השני הולך גם על חית הים: "וכל אשר אין לו סנפיר וקשקשת בימים ובנחלים, מכל שרץ המים, ומכל נפש החיה אשר במים--שקץ הם, לכם.": וגבי חית הים אין את הכלל של חז"ל ע"כ צריך את שני הסימנים. קרא שוב: "וכל אשר אין לו סנפיר וקשקשת בימים ובנחלים, מכל שרץ המים, ומכל נפש החיה אשר במים--שקץ הם, לכם.": וגבי חית הים אין את הכלל של חז"ל ע"כ צריך את שני הסימנים
 

דוד1000

New member
כך כתוב:

בסעיף כד' ובדגים שני סימנין--סנפיר, וקשקשת: וסנפיר, הוא שפורח בו; וקשקשת, היא הדבוקה בכל גופו. וכל שיש לו קשקשת, יש לו סנפיר. אין לו עכשיו, וכשיגדיל יהיו לו, או שיש לו קשקשת כשהוא בים, וכשיעלה ישיר קשקשיו--הרי זה מותר. ומי שאין קשקשיו חופין את כולו, מותר: אפילו אין בו אלא סנפיר אחד, וקשקשת אחת--הרי זה מותר.
 
שכן,

יצור אמפיבי אינו 'דג' או 'כל אשר במים' מבחינה הלכתית. 'כֹּל שֶׁבַּיָּם טָהוֹר, חוּץ מִכֶּלֶב הַמַּיִם, מִפְּנֵי שֶׁהוּא בוֹרֵחַ לַיַּבָּשָׁה' (כלים פרק יז יג)'.
 

vizini

New member
הוא מוציא את ראשו מן המים כדי

לנשום, אך אינו יוצא אל היבשה.
 

vizini

New member
ומה בכך? גם אם הוא יוצא, כך גם דגים

(כשרים) וכבר הבאתי פה בעבר תמונה של דגי סלמון החוצים כבישים.
 
למעלה