הכרמל..שלנו!!!

בז שחור

New member
ובירושלים: פרס הגלובוס השחור לספדי

וכן לעיריית ירושלים, לרשות לפיתוח ירושלים, לוועדה המחוזית ולעוד רבים ולא-טובים ששוקדים יום ולילה על בניית הרי ירושלים. שנאמר - בשנה הבאה בירושלים הבנויה.
 

אבאשלטל

New member
חלומו של כל זאולוג !

נשמע לא פחות מסנסציוני ! גידי , יש לך פרטים נוספים ? וכעת חוץ מכל השאלות המדעיות המרתקות שיתעוררו מן הסתם , תתעוררנה כמה שאלות אנושיות , כמו למשל האם יזכו החוקרים המגלים ששמם יונצח בשם המדעי הלטיני של החיות שהתגלו ? אני מקווה שכן !
 
נשמע מדהים ומעורר בעיות

באזור רמלה, המחצבות הפעילות היחידות שאני מכיר הן מתחם מפעלי המלט של נשר - מתחם ענק. מה הסבירות שהשטח ייגרע מהמחצבות, וייהפך לשמורת טבע? ממתין בקוצר רוח לקרוא פרטים נוספים בעניין.
 

אורניהו

New member
שטחי החציבה..אבן הגיר לתהליך הייצור

וכשהחליטו לשדרג את מפעל המלט ברמלה בתהליכים חדשים ומודרנים הפסיקו אט אט רת קו הייצור בנשר חיפה לחלוטין. בשנה האחרונה הוסרו ופורקו הכבשנים הסובבים והארובות נעלמו מהנוף. כעת רק בית האריזה פועל וטחינת המלט כשחומר הגלם מוסע במשדאיות לכאן בלילות בטריילרים מרמלה. נשר רמלה ונשר הרטוב פועלים כרגיל ושטחי המחצבה מספקים להם את אבן הגיר לתהליך הייצור.
 
הרהורים

לאור גודל המערה, כנראה שכדי לשמר אותה, יהיה צורך למעשה לסגור את כל מתחם המחצבות הקיים (כאלף דונם) - גם כדי לצמצם השפעות חיצוניות כתוצאה מכרייה מעל המערה, המאיצה קצב חלחול מזהמים לתוך הקרקע. מפעל נשר לבטח לא יעזוב את רמלה, במקרה הטוב מבחינת שימור המערה, יוקצו אלף דונם אחרים עבור המחצבות - ומעיון במפה, אפשר לשער שהשטח החלופי יבוא על חשבון הגבעות הסמוכות ממזרח לכביש 1 (בהן עובר שביל ישראל). הכל בינתיים די היפותטי, אם נניח שתהיה נכונות מצד "נשר" להעתקת המחצבות (דבר שנרמז כבר בכתבה ב- YNET), כמה נכונות תהיה בציבור ובגופי התכנון, לוותר על אלף דונם טבעיים בשביל לשמר אזור מחצבות שלא ניתן יהיה (ככל הנראה) לפתוח לציבור אם רוצים להבטיח את קיומם של חסרי החוליות הייחודיים שבו?
 

יווסטון

New member
../images/Emo186.gif../images/Emo24.gif../images/Emo24.gifאיזה יופי!

איזה צמרמורת התרגשות,ין צידרן לקח אותי לפני חודשיים למערה כשהתלווינו לחוקר ,הנה קצת פרטים . המערה אכן נמצאת בלב המחצבות של נשר,כשהתגלתה ב"טעות" תוך כדי פיצוצים וחפירה מסיבית לעומק.נמצאו שם עוד מערות כשלראשונה-נפל טרקטור לעומק 50 מטר(זה הסיפור) ונעלם,כך התקשרו לד"ר עמוס פרומקין מהמלח"ם וכך זה התגלגל.המערה היא בעצם רשת תעלות המסה שמתחברות אחת לשניה ובאזורים מסוימים מחילה נפתחת לחללים תת קרקעיים בגדלים שונים-חלקם בגודל אולמות גדולים.המערה ענקית זחלנו שם כל הלילה עם חבלי סנפלינג ולא היינו ברבע מהמערה.אותו לילה הגענו לחלל גדול מאוד שבבסיסו מי תהום.בעלי החיים היחידים שראינו היו קווצי עור מאובנים (קיפודים) ווילונות של פטריות מערות.ישראל החוקר לקח דגימות וין צידרן דיווח לי שבביקורים מאוחרים יותר נמצאו שם פרוקי רגליים חיים-כנראה סרטנים. כמובן שישנם היבטים של מינרולוגיה ,גיאולוגיה מי תהום וכו' אך בזה אני לא כ"כ מבין. נשר לא כ"כ התלהבו מהעניין שמתרוצצים להם בין הרגליים... כל הזמן הם הלחיצו שכבר הם מפוצצים הכל. מקווה שהפירסום יעצור,לפחות זמנית את התיכנון.האזור בו המערה נמצאת נמצא ממש בתחום העבודה. עמית-הסיכויים שהמערה תישמר לאורך זמן קלושים מאוד לדעתי. זה המקום להגיד תודה לין צידרן על אותו לילה מטורף..
 

יווסטון

New member
רק כמה עטלפים..

האמת שהייתי בטוח שחוץ ממאובנים לא יוכלו להמצא שם שום בעלי חיים.למעט חיידקים. המערה לא היתה פתוחה לאויר הפתוח ולא היה לה חיבור אל החוץ. פתח הכניסה הידוע הוא לפחות 25-30 מטר מתחת לפני הקרקע,שאלה מעניינת אם כן איך בע"ח הגיעו לשם,מתי,ממה הם מתקיימים וכו'. חמצן היה שם כשהיינו.. מחכה למידע של מחר.
 

אבאשלטל

New member
בעיניין ה"כבר מפוצצים הכל"

מזכיר לי מאוד סיפור ישן שהייתי מקורב לו , על גילוי מערת הנטיפים במחצבות בית שמש (מ. נ. שורק) . גם אז הגילוי היה מיקרי כחלק מהעבודות השיגרתיות במחצבה , וגם אז לאחר הגילוי היו גורמים במחצבה שרצו פשוט לפוצץ את הכל כדי שלא יהווה מיכשול בהמשך עבודות החציבה . זמנים משתנים , אנשים כנראה לא .
 
2 וחצי ק"מ אורך!

מערת הגיר השנייה באורכה בארץ רק אחרי מערת חריטון. המערה נמצאת בעומק 100 מ' מתחת לקרקע - בהחלט נראה מדהים!
 
סומית הגליל

הסרטן בצילום נראה כמו מין נוסף משרידי הים הפליוקני שהציף את עמק יזרעאל ובקעת הירדן בזמנו. מזכיר מאוד את סומית הגליל המפורסם למשל...
 
מעניין ומעורר תהיות!!!

האם הוגדר/מוגדר? בכל זאת, איפה רמלה ואיפה הטבחה...
 

אבאשלטל

New member
עמוס פרומקין

ובשולי החדשות המרתקות , יצא לי להסתובב קצת עם עמוס בראשית שנות ה 80' . אז הוא ניהל את מרכז המלח"ם עדיין מביס"ש עופרה כמדומני . הוא לקח אותנו ל"ביקור" במערת האיגרות שבנחל חבר (אמא'לה איזה פחד !) והוא סייר איתנו במערת מלח"ם שבהר סדום שהיתה באותם הימים בבחינת סוד כמוס . והראה לנו את אולם הקריסטלים המדהים (ולא היה לי אפילו זנב מצלמה לרפואה !) . מדובר בבחור 10 , ידען , דייקן , שקט וקר רוח ואיש רעים להתרועע . ברכות על התגלית המרשימה !
 
האם אלה שרידים פליוקניים?

חיפשתי עכשיו בגוגל- מצאתי 3 מינים בלבד בסוג Typhlocaris, כולם חיים במערות מבודדות בשולי הים התיכון. הסוג מתואר כ-Prawn, כלומר סרטן ארוך בטן שחיין וזה מה שנראה בתמונה. בכל מקרה, בכתבה מצויינים עוד 3 מינים אנדמיים של סרטנים מאותה מערה. תעלומה שמעניינת אותי- איך סרטני מערות עוורים עוברים ממערה למערה, כך שאותו סוג נמצא במזרח ובמערב הים התיכון? האם ייתכן שהסוג החל להתפשט עוד לפני האירוע המסיני?
 
למעלה