הכרמלית לא תצורף לכרטיס המשולב בזמן הקרוב (לפי כתבה בכלבו)

מצב
הנושא נעול.
העיקר שבמפת קווים עתירי נוסעים במטרופולין חיפה שמשרד התחבורה

הכרמלית לא תצורף לכרטיס המשולב בזמן הקרוב (לפי כתבה בכלבו)
חלם, היא עדיין לא מוכרת ככלי תחבורה ציבורית ע"י משרד התחבורה
[URL]http://www.dmag.co.il/pub/shoken/kolbohaifa/2445/index.html#22/z[/URL]
העיקר שבמפת קווים עתירי נוסעים במטרופולין חיפה שמשרד התחבורה
והרשות הארצית לתחבורה ציבורית חתומים עליה מופיעה הכרמלית.
אז שמשרד התחבורה יחליט האם הכרמלית היא אמצעי תחבורה ציבורית או לא.
או אולי לצורך יחסי ציבור פומפוזיים להאדרת שם משרד התחבורה היא כן אבל לכל צורך מעשי לטובת הנוסעים היא לא.
 

נתנאל531

Well-known member
גם קווי נצרת לא משולבים בכרטוס

הכרמלית לא תצורף לכרטיס המשולב בזמן הקרוב (לפי כתבה בכלבו)
חלם, היא עדיין לא מוכרת ככלי תחבורה ציבורית ע"י משרד התחבורה
[URL]http://www.dmag.co.il/pub/shoken/kolbohaifa/2445/index.html#22/z[/URL]
גם קווי נצרת לא משולבים בכרטוס
למרות שיש להם תחנות איסוף מצומת אלונים ומערבה, נקודת הכניסה למטרפולין חיפה, ולמרות שקווי סופרבוס שעוצרים בדיוק באותם תחנות הם כן חלק מהכרטוס המשולב. למה? ככה!
 

olli3

New member
מנהל
לא ככה, כי הזיכיון איתם הוא פדיון של המפעיל.

גם קווי נצרת לא משולבים בכרטוס
למרות שיש להם תחנות איסוף מצומת אלונים ומערבה, נקודת הכניסה למטרפולין חיפה, ולמרות שקווי סופרבוס שעוצרים בדיוק באותם תחנות הם כן חלק מהכרטוס המשולב. למה? ככה!
לא ככה, כי הזיכיון איתם הוא פדיון של המפעיל.
בעוד הזיכיון בסופרבוס הוא על מספר הקילומטרים והפדיון הוא של המדינה. ושלא ישאר ספק, בכל מקום בו אגד עוברת לקבל ערך צבור, נסגר מולה הסכם חדש.
&nbsp
אותו הדבר היה בזמנו עם קווי מטרופולין שביצעו קישור בין ראשון לציון לתל אביב, התעריפים שלהם היו נמוכים יותר מהנהוג באגד ובדן. גם לאחר הרפרומה, בעוד מטרופולין בשרון החלו כל תנאי הרפורמה, על מטרופולין בדרום לא חל דבר ובתוך כך גם על השירות בין ראשון לת"א ולהיפך, אין כרטוס משותף, אין 90 דקות, אין תשלום בערך צבור וכו'.
&nbsp
כשיחתם מול המפעילות הנצרתיות הסכם חדש בו הפידיון הולך למדינה או שיתבצע מכרז חדש, אז גם הם יהיו כלולים בכרטוס המשותף.
 

ציוניסט

New member
שאלה שתמיד הציקה לי בעניין

לא ככה, כי הזיכיון איתם הוא פדיון של המפעיל.
בעוד הזיכיון בסופרבוס הוא על מספר הקילומטרים והפדיון הוא של המדינה. ושלא ישאר ספק, בכל מקום בו אגד עוברת לקבל ערך צבור, נסגר מולה הסכם חדש.
&nbsp
אותו הדבר היה בזמנו עם קווי מטרופולין שביצעו קישור בין ראשון לציון לתל אביב, התעריפים שלהם היו נמוכים יותר מהנהוג באגד ובדן. גם לאחר הרפרומה, בעוד מטרופולין בשרון החלו כל תנאי הרפורמה, על מטרופולין בדרום לא חל דבר ובתוך כך גם על השירות בין ראשון לת"א ולהיפך, אין כרטוס משותף, אין 90 דקות, אין תשלום בערך צבור וכו'.
&nbsp
כשיחתם מול המפעילות הנצרתיות הסכם חדש בו הפידיון הולך למדינה או שיתבצע מכרז חדש, אז גם הם יהיו כלולים בכרטוס המשותף.
שאלה שתמיד הציקה לי בעניין
אם הפידיון מגיע למדינה, מה האינטרס של החברה לגבות את הכסף?
 
והתשובה היא שלא כל הפדיון הולך לקופת המדינה.

שאלה שתמיד הציקה לי בעניין
אם הפידיון מגיע למדינה, מה האינטרס של החברה לגבות את הכסף?
והתשובה היא שלא כל הפדיון הולך לקופת המדינה.
ישנה חלוקה מסוימת בפדיון בין המפעילה הזכיינית לבין משרד התחבורה, כאשר רובו הולך למשרד התחבורה.
 

olli3

New member
מנהל
זה לא נכון. למפעיל יש תמריץ אבל זה לא מגיע מחלק מעלות הכרטיס

והתשובה היא שלא כל הפדיון הולך לקופת המדינה.
ישנה חלוקה מסוימת בפדיון בין המפעילה הזכיינית לבין משרד התחבורה, כאשר רובו הולך למשרד התחבורה.
זה לא נכון. למפעיל יש תמריץ אבל זה לא מגיע מחלק מעלות הכרטיס
למה אתה חושב שכשנהגי קווים אמרו שלא יגבו כסף זה לא עניין בכלל את בעלי חברת קווים? לעומת זאת כשנהגי אגד תעבורה הודיעו שלא יגבו כסף, החברה ביטלה את עבודתם ובכך ביטלה את שירותי התחבורה הציבורית?
&nbsp
מה גורם למפעילות לגבות כספים? יש פיקוח, גם של משרד התחבורה. באוטובוסים במכרזים החדשים יש גם מכשירים שמטרתם לאסוף נתונים על מספר הנוסעים באוטובוס (מותקנים בדלתות), כך שלמפעיל אין אינטרס להסתבך עם משרד התחבורה על העניין הזה.
 
זה לחלוטין היינו-הך.

זה לא נכון. למפעיל יש תמריץ אבל זה לא מגיע מחלק מעלות הכרטיס
למה אתה חושב שכשנהגי קווים אמרו שלא יגבו כסף זה לא עניין בכלל את בעלי חברת קווים? לעומת זאת כשנהגי אגד תעבורה הודיעו שלא יגבו כסף, החברה ביטלה את עבודתם ובכך ביטלה את שירותי התחבורה הציבורית?
&nbsp
מה גורם למפעילות לגבות כספים? יש פיקוח, גם של משרד התחבורה. באוטובוסים במכרזים החדשים יש גם מכשירים שמטרתם לאסוף נתונים על מספר הנוסעים באוטובוס (מותקנים בדלתות), כך שלמפעיל אין אינטרס להסתבך עם משרד התחבורה על העניין הזה.
זה לחלוטין היינו-הך.
אין הבדל בין תמריץ שהמדינה משלמת למפעילת תח"צ, לבין אחוז מהפדיון שהיא שומרת לעצמה.
זה כמו מנקו של נהגים: זה ממש לא משנה אם מכניסים לך את זה למשכורת אליבא דהיום, או שאתה מקבל את זה במזומן ישירות מידי הקופאי בעת הפקדת הפדיון היומי אליבא דלפני כמה שנים ובמשך כמה עשורים.

ולדיעת הנהגים באשר הם:
גם לפני כמה שנים המנקו שלכם עבר דרך תלוש המשכורת, ושלימתם עליו מס כחוק

מי שחושב שכשקיבלו אותו במזומן אז זה היה "נקי ביד" אינו אלא טועה...
 
ואת הנוסע שעומד בתחנה- זה מעניין?

לא ככה, כי הזיכיון איתם הוא פדיון של המפעיל.
בעוד הזיכיון בסופרבוס הוא על מספר הקילומטרים והפדיון הוא של המדינה. ושלא ישאר ספק, בכל מקום בו אגד עוברת לקבל ערך צבור, נסגר מולה הסכם חדש.
&nbsp
אותו הדבר היה בזמנו עם קווי מטרופולין שביצעו קישור בין ראשון לציון לתל אביב, התעריפים שלהם היו נמוכים יותר מהנהוג באגד ובדן. גם לאחר הרפרומה, בעוד מטרופולין בשרון החלו כל תנאי הרפורמה, על מטרופולין בדרום לא חל דבר ובתוך כך גם על השירות בין ראשון לת"א ולהיפך, אין כרטוס משותף, אין 90 דקות, אין תשלום בערך צבור וכו'.
&nbsp
כשיחתם מול המפעילות הנצרתיות הסכם חדש בו הפידיון הולך למדינה או שיתבצע מכרז חדש, אז גם הם יהיו כלולים בכרטוס המשותף.
ואת הנוסע שעומד בתחנה- זה מעניין?
למי אכפת מה שיטת תגמול מפעילת התח"צ ע"י משרד התחבורה?
נוסע שעומד בתחנה רוצה להגיע ליעד, וממש לא חשוב הצבע של האוטובוס- ועל כן מפעילת תח"צ שעובדת באיזור בו מונהג כרטוס משותף ונוסעת על אותם צירי תנועה, וגם אם לאו, חייבת להיות חלק ממערך התחבורה הציבורית ולתת שירות כמו כולם, כולל כרטוס משותף.
די, כבר הגענו ל-2015 למען השם...
 

olli3

New member
מנהל
כן, ספר את זה לרכבת ישראל... היא הכי נחוצה בכרטוס המשותף.

ואת הנוסע שעומד בתחנה- זה מעניין?
למי אכפת מה שיטת תגמול מפעילת התח"צ ע"י משרד התחבורה?
נוסע שעומד בתחנה רוצה להגיע ליעד, וממש לא חשוב הצבע של האוטובוס- ועל כן מפעילת תח"צ שעובדת באיזור בו מונהג כרטוס משותף ונוסעת על אותם צירי תנועה, וגם אם לאו, חייבת להיות חלק ממערך התחבורה הציבורית ולתת שירות כמו כולם, כולל כרטוס משותף.
די, כבר הגענו ל-2015 למען השם...
כן, ספר את זה לרכבת ישראל... היא הכי נחוצה בכרטוס המשותף.
פועלת לה רכבת כבדה ומהירה בתוך שני מטרופולונים גדולים במדינת ישראל, אך אבוי, נוסע היבקש לנסוע מפתח תקווה לראשון לציון - משה דיין, יאלץ להיפרד מסכום כסף לא קטן. גרוע מכך, במידה ויש לו חופשי גמיש 30 |(חופשי חודשי) בין כפר סבר לתל אביב למשל שמשולב באוטובוסים, הוא יוכל לנסוע ברכבת עד ת"א ולהמשיך באוטובוס לבת ים, ראשון לציון. אבל אם יבקש לעשות זאת ברכבת לבית ים או ראשון לציון - לא ניתן. למה? כי היה עליו לרכוש חופשי חודשי כפר סבא - ראשון לציון.
&nbsp
אז עוד לפני שיש אוטובוסים של מפעילים שלא כלולים בהסדרי כרטוס משותף, הגיע הזמן שב2015 הרכבת תהיה בכרטוס המשותף, זה הרבה יותר נחוץ כיום.
 
למען האמת אני לא מכיר את טבעות איזורי החופשי חודשי

כן, ספר את זה לרכבת ישראל... היא הכי נחוצה בכרטוס המשותף.
פועלת לה רכבת כבדה ומהירה בתוך שני מטרופולונים גדולים במדינת ישראל, אך אבוי, נוסע היבקש לנסוע מפתח תקווה לראשון לציון - משה דיין, יאלץ להיפרד מסכום כסף לא קטן. גרוע מכך, במידה ויש לו חופשי גמיש 30 |(חופשי חודשי) בין כפר סבר לתל אביב למשל שמשולב באוטובוסים, הוא יוכל לנסוע ברכבת עד ת"א ולהמשיך באוטובוס לבת ים, ראשון לציון. אבל אם יבקש לעשות זאת ברכבת לבית ים או ראשון לציון - לא ניתן. למה? כי היה עליו לרכוש חופשי חודשי כפר סבא - ראשון לציון.
&nbsp
אז עוד לפני שיש אוטובוסים של מפעילים שלא כלולים בהסדרי כרטוס משותף, הגיע הזמן שב2015 הרכבת תהיה בכרטוס המשותף, זה הרבה יותר נחוץ כיום.
למען האמת אני לא מכיר את טבעות איזורי החופשי חודשי
של מטרופולין דן, ולכן קשה לי להבין את התמונה בבהירות.
מה שכן- מטרופולין חיפה הרבה יותר פשוט להבנה וחלוקת האיזורים בו ברורה הרבה יותר, גם מסיבות טופוגרפיות.
ועדיין לפעמים יש למפעילות התח"צ כל מיני קריזות שלא ברור מהיכן הגיעו, לדוגמא:

כשמפעילת אשכול יקנעם/טבעון הקודמת, נתיב אקספרס, נכנסה לפעילות- החלוקה של איזורי המטרופולין כבר היתה קיימת, עפ"י העקרון הנ"ל שנקבע אם איני טועה בשנת 2006 או 2007 עוד כשאגד נתנה את שירותיה באיזור בבלעדיות:
מעבר שעתי ל-90 דקות בתור איזור מסויים הוא בקוד מחיר 1 או 2 (תלוי באיזור)
מעבר שעתי ל-90 דקות בין שני איזורים המשיקים האחד לשני- קוד מחיר 4
מעבר שעתי ל-90 דקות בין שני איזורים המרוחקים ואינם משיקים האחד לשני- קוד מחיר 6.

קו הגבול בין חיפה לטבעון לצורכי חישוב תעריף הנסיעה עובר במחלף יגור- שמוגדר כאיזור קוד כשלעצמו ביחד עם רכסים, וכך נוסע שרוצה לנסוע מחיפה לטבעון ישלם קוד 6, ואם ירצה ממחלף יגור לטבעון ישלם קוד 4.
עד כאן הכל טוב יפה ועובד לא רע בכלל.
בנתיב אקספרס בשעתה, החליט מי שהחליט שלא כך הדבר, וממחלף יגור לטבעון ישנם שני קודים: גם 4 וגם 6 עפ"י החלוקה הבאה:
מיגור ועד מכללת אורנים זה קוד 4, ולהמשך הנסיעה לתוך טבעון זה קוד 6.
מה תגיד על זה?
 

אורי404

New member
שני המצבים לדעתי מעוותים

כן, ספר את זה לרכבת ישראל... היא הכי נחוצה בכרטוס המשותף.
פועלת לה רכבת כבדה ומהירה בתוך שני מטרופולונים גדולים במדינת ישראל, אך אבוי, נוסע היבקש לנסוע מפתח תקווה לראשון לציון - משה דיין, יאלץ להיפרד מסכום כסף לא קטן. גרוע מכך, במידה ויש לו חופשי גמיש 30 |(חופשי חודשי) בין כפר סבר לתל אביב למשל שמשולב באוטובוסים, הוא יוכל לנסוע ברכבת עד ת"א ולהמשיך באוטובוס לבת ים, ראשון לציון. אבל אם יבקש לעשות זאת ברכבת לבית ים או ראשון לציון - לא ניתן. למה? כי היה עליו לרכוש חופשי חודשי כפר סבא - ראשון לציון.
&nbsp
אז עוד לפני שיש אוטובוסים של מפעילים שלא כלולים בהסדרי כרטוס משותף, הגיע הזמן שב2015 הרכבת תהיה בכרטוס המשותף, זה הרבה יותר נחוץ כיום.
שני המצבים לדעתי מעוותים
אני מסכים מאוד עם מתן, על כך שעדיין אין כרטוס משותף בין האוטובוסים. אני מסכיים עם כל מה, שהוא תיאר.
גם הכרטוס של "רכבת ישראל", בשילוב האוטובוסים הוא מסורבל ויקר יתר על המידה. כמובן גם העניין הזה טעון שיפור רב.

בשנה שעברה הייתה תכנית לשיפור הכרטוס והתעריפים. הייתה כוונה להגדיל במרכז לאזורים נוספים, למה שקיים כיום. מודיעין במזרח, נתניה בצפון ואשדוד בדרום. גם הייתה כוונה לכרטיסים אטרקטיביים לכאורה, כמו זהב או פלטינה. מה עם התכנית הזו? נגנזה? מתעכבת יתר על המידה? מתי היא תצא לפועל, אם בכלל?
 
בכל מקרה בשני המקרים הכתובת היא משרד התחבורה

שני המצבים לדעתי מעוותים
אני מסכים מאוד עם מתן, על כך שעדיין אין כרטוס משותף בין האוטובוסים. אני מסכיים עם כל מה, שהוא תיאר.
גם הכרטוס של "רכבת ישראל", בשילוב האוטובוסים הוא מסורבל ויקר יתר על המידה. כמובן גם העניין הזה טעון שיפור רב.

בשנה שעברה הייתה תכנית לשיפור הכרטוס והתעריפים. הייתה כוונה להגדיל במרכז לאזורים נוספים, למה שקיים כיום. מודיעין במזרח, נתניה בצפון ואשדוד בדרום. גם הייתה כוונה לכרטיסים אטרקטיביים לכאורה, כמו זהב או פלטינה. מה עם התכנית הזו? נגנזה? מתעכבת יתר על המידה? מתי היא תצא לפועל, אם בכלל?
בכל מקרה בשני המקרים הכתובת היא משרד התחבורה
כששר התחבורה מאוד רוצה למשל שהרכבת תחלק נסיעות חינם - הוא מצליח לעשות זאת.
רפורמת התעריפים נדחית ונדחית כי היא לא יותר מדי חשובה למשרד התחבורה ולשר העומד בראשו.
בחודשים האחרונים היה לשר תירוץ "הבחירות". נראה כעת, כשהתירוץ הזה כבר לא תקף, האם וכיצד יקדם כבוד השר את הרפורמה שמדברים עליה כבר שנתיים לפחות.
 

אורי404

New member


בכל מקרה בשני המקרים הכתובת היא משרד התחבורה
כששר התחבורה מאוד רוצה למשל שהרכבת תחלק נסיעות חינם - הוא מצליח לעשות זאת.
רפורמת התעריפים נדחית ונדחית כי היא לא יותר מדי חשובה למשרד התחבורה ולשר העומד בראשו.
בחודשים האחרונים היה לשר תירוץ "הבחירות". נראה כעת, כשהתירוץ הזה כבר לא תקף, האם וכיצד יקדם כבוד השר את הרפורמה שמדברים עליה כבר שנתיים לפחות.
 
ביטול השיתוף בין המטרונית לאגד בקווי המשך בחיפה

גם קווי נצרת לא משולבים בכרטוס
למרות שיש להם תחנות איסוף מצומת אלונים ומערבה, נקודת הכניסה למטרפולין חיפה, ולמרות שקווי סופרבוס שעוצרים בדיוק באותם תחנות הם כן חלק מהכרטוס המשולב. למה? ככה!
ביטול השיתוף בין המטרונית לאגד בקווי המשך בחיפה
למשל בכרטיס 2 נסיעות חיפה-ירושלים קוד 23 יש 2 נסיעות המשך באגד ללא תשלום נוסף בחיפה,
אך הכרטיס הטעון בקוד זה לא מכובד במטרונית = אין שיתוף או אפשרות של "רכישה חוזרת" וגם בדיקת הסדרי נסיעה לתיקוף
לא מראה אפשרות זאת, בעבר זה היה אפשרי.
וכן בכיוון הפוך הנוסע לירושלים מחיפה אינו משלם על קטע הנסיעה בין נקודת עלייתו למרכזית חוף הכרמל אם טוען כרטיס בקוד 23
דבר שלא ניתן לבצע במטרונית!
הדבר מוזר ביותר .
בעבר היה שיתוף (כיבוד נסיעות המשך) בקווים היוצאים דרומה מחיפה באגד והמטרונית.





 
אגב, באתר כל-קו של משרד התחבורה מופיעה גם הכרמלית

הכרמלית לא תצורף לכרטיס המשולב בזמן הקרוב (לפי כתבה בכלבו)
חלם, היא עדיין לא מוכרת ככלי תחבורה ציבורית ע"י משרד התחבורה
[URL]http://www.dmag.co.il/pub/shoken/kolbohaifa/2445/index.html#22/z[/URL]
אגב, באתר כל-קו של משרד התחבורה מופיעה גם הכרמלית
כך שהאמירה של דרור גנון שהכרמלית לא מוכרת על ידי משרד התחבורה כאמצעי תחבורה ציבורית זה חרטוט ואחיזת עיניים.
כי לא נוח לו לומר מפורשות שמדובר במאבק על כסף ושליטה בין משרד התחבורה לעיריית חיפה.
מה הבעיה של משרד התחבורה שחברה בבעלות מלאה של עיריית חיפה תפעיל את הכרמלית ומדוע הוא מציע להעביר את ההפעלה לחברה פרטית?
כנראה כי משרד התחבורה לא רוצה ליצור תקדים שלעיריה יש שליטה על אמצעי תח"צ.
אבל כשזה נוח לו משרד התחבורה מכיר בכרמלית כאמצעי תח"צ יפה מאוד.
 
לאחר השקעה רבה במכונות הכרטוס

אגב, באתר כל-קו של משרד התחבורה מופיעה גם הכרמלית
כך שהאמירה של דרור גנון שהכרמלית לא מוכרת על ידי משרד התחבורה כאמצעי תחבורה ציבורית זה חרטוט ואחיזת עיניים.
כי לא נוח לו לומר מפורשות שמדובר במאבק על כסף ושליטה בין משרד התחבורה לעיריית חיפה.
מה הבעיה של משרד התחבורה שחברה בבעלות מלאה של עיריית חיפה תפעיל את הכרמלית ומדוע הוא מציע להעביר את ההפעלה לחברה פרטית?
כנראה כי משרד התחבורה לא רוצה ליצור תקדים שלעיריה יש שליטה על אמצעי תח"צ.
אבל כשזה נוח לו משרד התחבורה מכיר בכרמלית כאמצעי תח"צ יפה מאוד.
לאחר השקעה רבה במכונות הכרטוס
הוצאת מכרז חוקי להתקנת מכונות כרטוס המכבדות רב קו.
נראה לי שהעניין יהיה ויתבצע בזמן הקרוב לאחר תיקון התקלה בכרמלית.
הכוונה היתה ממזמן לשתף את הכרמלית כחלק מתכנית התחבורה המשופרת בחיפה והעברת נוסעים מהמטרונית לכרמלית
ומהכרמלית למטרונית...ויש תחנות "קרובות" הנביאים לקו 3, ככר פריז לקווים 1, 2
המכשירים שהותקנו בכרמלית דומים בצבע ובצורתם למכשירים שקיימים בתחנות הרכבת בארץ.



 

GLSRA

Member
אגב כרמלית, אולי פיספסתי. האם חזרה לפעול מאז התקלה בכבל ?

הכרמלית לא תצורף לכרטיס המשולב בזמן הקרוב (לפי כתבה בכלבו)
חלם, היא עדיין לא מוכרת ככלי תחבורה ציבורית ע"י משרד התחבורה
[URL]http://www.dmag.co.il/pub/shoken/kolbohaifa/2445/index.html#22/z[/URL]
אגב כרמלית, אולי פיספסתי. האם חזרה לפעול מאז התקלה בכבל ?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה