תודה בועז
ובגלל ההשקעה שלך אחרוג ממנהגיי העצלניים ואפרט כמה וכמה פרוייקטים המקודמים במקביל לאורכו של כביש 411 האלמוני והנידח. ראשית, שתי נקודות החציה שעל הכביש (מפגשי כביש-מסילה) אמורות להיעלם. הן הקו לירושלים והן הקו לבאר שבע אמורים לעבור מתחת/ מעל לכביש, כאשר אם איני טועה באחד המקומות כבר החלו בבניית מנהרה. (שתי הנקודות מצויות משני עבריו של הגשר הארוך מאד מעל כביש חוצה ישראל). שנית, הקטע הרלבנטי בין מזכרת בתיה לצומת חולדה (411/3) אמור לעבור אוברול רציני, להפוך לכביש עם שטח הפרדה, ישר יותר ורב נתיבי. (זה - עוד חזון למועד). להדגשי - הכביש כולו נכלל ברשימת כבישי הרוחב לכביש 6 כפי שהוצגו ע"י מע"צ כאשר פעלה "מנהלת כבישי הרוחב" הכושלת (סללה כביש אחד בלבד מתוך תשעה). באתר מע"צ הישן היתה מצגת כבישי רוחב שכללה גם את כביש 411. האתר החדש כבר אינו כולל מצגת כזו כי הבלוף כבר נחשף... כיום יש שתי בעיות: א. לא ממש עובדים על הרחבת הכביש. ב. לא מקדמים שום תכניות למחלף בין כביש 6 וכביש 411, למרות שהתכניות קיימות ויש אפילו מקום למחלף כזה (נקודת החציה נמצאת בלב שטחים פתוחים נרחבים). שלישית, לאחרונה הרחיבו והסדירו את צומת 40/411 (צומת עקרון - בילו סנטר בפי העם) כך שהפניה מכביש 40 לכיוון בילו סנטר קלה יותר. העבודות כמעט הסתיימו. רביעית, מקודמות תכניות להמשך כביש 411 לכיוון צפון מערב מצומת עקרון על תוואי כביש עוקף ברנר, שמשמש היום ככניסה דרומית אלטרנטיבית לרחובות. קיים קטע חסר של כ-1.2 ק"מ בלבד מנקודה מסויימת על כביש זה ועד כביש קיים בשכונת קרית משה במערב רחובות. סלילת קטע זה תיצור חיבור ישיר בין צומת בילו וצומת עקרון למערב רחובות ללא כל צורך לעבור דרך מרכז העיר והפקקים שבו, ולמעשה ייווצר כביש עוקף דרומי-מערבי של רחובות שיקשר את כל התנועה מכיוון דרום לעבר איזור יבנה. (בשעות העומס - חסכון של 45 דקות!). חמישית וחשוב יותר מכל, סוף סוף אחרי עשרות שנים ומאות תאונות, כולל הרוגים רבים, אושר תקציב ונבחר קבלן במכרז לביצוע הכניסה המערבית לרחובות. בניגוד לנהוג לגבי תכניות תחבורה בארצנו (ועל כך דנו כאן בהרחבה בשבועות האחרונים), ניסו הפעם לקדם תכנית כוללת שתפתור את כלל בעיות התחבורה בכניסה (המזעזעת והקטלנית) לעיר. ואני אפרט: כביש 410 (דרך הים ההסטורית) יורחב ויהפוך לדו מסלולי לכל אורכו; בנקודת החציה של כביש 411 יהיה מחלף שיכלול גם הפרדה מפלסית בין כביש לרכבת, גם הסדרת הצומת שהיום הוא מפגע בטיחותי חמור, וגם גישה לשכונות החדשות שנבנות במערב העיר; כביש 411 בשכונת קרית משה יורחב ויוסדר; והשוס הגדול - כביש 411 יוארך בעוד כ-400 מטר ויתחבר לכביש 42 (יבנה-עין הקורא), מדרום לכפר הנוער עיינות. ולמה השוס הגדול? כי 400 המטר האלה יפתרו בעיה שנראתה בלתי פתירה - היום כל מי שרוצה לנסוע מערבה מרחובות חייב להשתמש בכניסה הצפונית של העיר, כי הכניסה המערבית כל כך פקוקה, וגם אחרי שמצליחים לצאת ממנה- עדיין צריכים לנסוע ליבנה, לעמוד שם באינספור רמזורים, ולהגיע בסוף למחלף בכביש 4. אין סיבה הגיונית לעבור סיוט כזה. אבל כשהתכנית הנ"ל תבוצע, כל מי שגר במערב רחובות יוכל תוך דקות ספורות לעלות על כביש מהיר לתל אביב, וכל מי שגר ברחובות יוכל לנסוע מערבה בלי לעבור דרך יבנה. כך שבמחי 400 מטר פותרים גם את בעיית הכניסה המערבית וגם את בעיית הכניסה הצפונית לעיר! ועכשיו נשאלת השאלה: למה חיכו 50 שנה לסלול 400 מ'???? בכל מקרה כביש 411 הפך למוקד של פרוייקטים בעוד שלפני כ-3 שנים לא התקדם כלום באיזור. האם הגיעו ימות המשיח? מה אומרים שם בירושלים?