הכנה פיזית ללידה טבעית

swann

New member
הכנה פיזית ללידה טבעית

נחוץ? הכרחי? אפשר להתחיל מאוחר? אני אסביר - שבוע 30. עשיתי פעמיים יוגה
מתביישת בעצמי מאוד מאוד, ומנסה לעשות יותר ויכול להיות שבאמת אעשה יותר, אבל בגלל תנאים שלא תלויים בי (בית המלון שיפתח פה בקרוב) - יש סיכוי שיהיה מאוד קשה להתמיד. אני מפחדת שהלידה תהיה לא קלה מבחינה פיזית, ותוהה האם קריטי להגיע בכושר ללידה ואיזה שרירים בעצם הכי כדאי שיהיו מוכנים. אני מניחה שאם את השלב הסופי אעשה במים, בטח המשקל על השרירים לא יהיה נורא והמים יעזרו... אבל אני לא יכולה לבנות על זה. אשמח לקרוא מהנסיון שלכן.
 
לא עשיתי שום דבר כזה.

(אל תתבישי על שני תרגולי היוגה הבודדים). לוידעת אם זה טוב או רע, אבל אפשר גם ככה.
 

mise

New member
אני עשיתי בהריון הראשון ובשני לא.

עשיתי יוגה יום-יום בהריון הראשון עד שכבר לא היה לי כוח, נדמה לי שהפסקתי בחודש שביעי פחות או יותר. לא זוכרת בדיוק. ההריון הזה לא עשיתי כלום. אולי עשיתי קצת בהתחלה עם הרצועות קצת יוגה אבל ממש מדגמי. הריצות אחרי הילדה ולהרים אותה כל היום מספיקות לי. לא הרגשתי שהתרגולים עזרו לי באופן מיוחד בלידה.
 

ס ו ל ה

New member
זה בדיוק הנושא שכרגע מעסיק אותנו...

אני לא עשיתי עד עכשיו כלום. יסורי המצפון שלי איומים. אין לי זמן לעשות יוגה מחוץ לבית. אני עושה תרגילים באפן עצמאי. כמה זה חשוב? משמעותי?
 

כרמית מ.

New member
הכרחי? לא. מועיל? יתכן מאד.

אני מכירה מישהי שילדה לידת בית טבעית וטובה לאחר שמירת הריון קפדנית במשך כמעט כל ההריון (ברמה של לשכב במיטה כל הזמן, במשך חודשים). כך שהכרח -זה בטח לא, ומה שלא עשית, לא אומר שאת לא תוכלי ללדת טבעי. מצד שני, ברור שגוף "משומן" קל יותר להפעלה, ונוח יותר. ברור גם שיש "כלים" להתמודדות עם הלידה, שיעילים לשימוש, רק לאחר הרבה תרגול, כשהם כבר "אינטואיטיביים" - כמו נשימות, למשל. גם על כדור פיזיו, לא כדאי לשבת פעם ראשונה בלידה... בנוסף - לפעילות גופנית מתונה יש השפעה חיובית על הגוף - הן מבחינת מכאובי ההריון (אצלי - הקשר ליוגה היה ברור מאד. כשעשיתי - לא כאב, כשהפסקתי - כאב), הן מבחינת חילוף חומרים, זרימת הדם וכדומה - דברים שחשובים במיוחד בהריון. אפשר להתחיל גם בשבועות מתקדמים - וכל דבר, יותר טוב מכלום. (תרגלתי יוגה לפני ההריון. בתחילת ההריון הפסקתי וחיפשתי קבוצה להריוניות. עד שמצאתי (שילוב של דחיינות כרונית והעובדה שכל הקבוצות באיזור היו בהפסקה בדיוק) הייתי כבר בחודש שביעי. זה עדיין הועיל לי מאד).
 

swann

New member
תודה, הרגעת אותי

ואני אשתדל להיות יותר פעילה כי גמני שמה לב שזה משפיע על המכאובים.
 

mise

New member
כן, לא ציינתי באמת עובדה חשובה.

שתרגול היוגה עזר לי מאוד מאוד במהלך ההריון לרגיעה, לנחת, לשחרור הגוף וכו'.
 
גמני לא עשיתי הכנות מיוחדות

בעיקר הכנות מנטליות, שבעיני הן רוב העסק. בכל מקרה החלטתי שללידה הבאה אני מגיעה בכושר, פשוט כי זה עזר לי להפטר מהר יותר מעודפי השומן
 
למעלה