הכנה עצמית למתמטיקה

nirshats

New member
הכנה עצמית למתמטיקה

שלום לכולם. אני עוד לא בדיוק סטודנט אבל שנה הבאה מתחיל ללמוד מדעי המחשב. יש לי עכשיו קצת זמן בידיים וראיתי ששמונים אחוז מהקורסים של שנה א זה מתמטיקה (שכבר שנים לא למדתי) ככה שהגעתי למסקנה שהכי טוב זה להתחיל לעבור קצת על חומר ותרגילים כדי לא לחטוף שוק. הבעייה היא שאין לי מאיפה להוציא. אני אשמח אם ירוצו פה קישורים לאתרים של חומר ותרגולים באינטרנט.
 

PooKiPsiT

New member
נועה קצת לא אוהבת את המתמטיקה

של התיכון....(תוכיאדה אמרנו?) ואני אמנם לא לומדת מדמ"ח, אבל אלא אם כן כל המתמטיקה של מדמ"ח היא רק תיאוריה והוכחות, דוקא יש דברים מהתיכון שאפשר לחזור עליהם קצת (בהנחה שאתה לא זוכר באמת כלום) ולדעתי כן יכולים לעזור למי שלומדים קורסים מתמטיים. אל תתעמק בשום דבר, כי המתמטיקה באוניברסיטה מאוד שונה מזו שבתיכון. אני מדברת רק על להזכר בכללים בסיסיים. איך גוזרים פונקציות. קצת נוסחאות טריגונומטריות. חוקי חזקות ושורשים. אולי בשביל מדמ"ח צריך גם להזכר מה זה לוגריתמים ואת הכללים הבסיסיים שלהם. ובגדול גם מרוכבים נכנס בכל חור אפשרי, אבל עושים על זה חזרה דיי רצינית אז אין צורך ללמוד את זה לפני. אם יש צורך בקצת יותר הרחבה בטח מי שלומד את המקצוע יענה לך.
 

1234aaa

New member
המתמטיקה של התיכון זה באמת דרעק..

ממש מדכא ללמוד את זה ,והבגרות מבוססת הרבה מאד על טכניקה ולא על חשיבה!
 
המתמטיקה של מדמ"ח

זו המתמטיקה של מתמטיקה... וכן, אם אתה לא זוכר לבד, אז יהיה טוב אם יהיה בנמצא דף שמכיל את כל מה שצריך לזכור (אבל זה באמת עד כדי כך קשה לזכור את זה?) - זהויות טריגונומטריות, לוגריתמים, נגזרות... אבל זה לא משהו שאתה צריך לדאוג בגללו עכשיו.
 

pargithama

New member
יותר טוב

המתמטיקה של המתמטיקה היא המתמטיקה של המתמטיקה.
 

Gunslinger

New member
תשובה

אני סטודנט למדמ"ח. תחזור רק על נושאים: 1) מספרים מרוכבים: חיבור וכפל, (כולל יצוג פולרי) 2) תזכר מה זה אינדוקציה 3) תעבור על 6 חוקים בסיסיים של אלגוריתמים אבל ממש חפיף, בלי להתעמק ובלי לפטור תרגילים. צלינו באב"ג (ואני יודע שגם בת"א לפני כמה שנים), בתרגולים ראשונים עוברים על הנושאים האלה. כמו שכבר אמרו החומר הוא שונה מאוד מאשר בתיכון. למשל לנושא של חקירת פונקציה (ציור של גרף לפי הנוסחה) מגיעים רק בסוף הסימסטר (בחדו"א 1), וגם על כל שיטות הגזירה (לא רק אומרים שנגזרת של סינוס זה קוסינוס אלא מראים איך הגיעו לזה) אבל קודם כל-תנוח כמה שיותר, בעיקר מלימודים, ותצבור כוחות. כי מהתחילת הלימודים נכנסים להלם קל (שעובר תוך כמה שבועות) וכמעט מיד יש לחץ של עבודות בית בהצלחה!
 

בן100

New member
תיקון טעות

הכוונה היא כמובן ל-6 חוקים בסיסיים של לוגריתמים, ולא אלגוריתמים.
 

nirshats

New member
תודה לכולם../images/Emo45.gif אני אחדד קצת את השאל

הרבה כבר אמרו לי שללמוד את המתמטיקה של התיכון זה בזבוז זמן לכן אני לא לומד אותה. אבל בכל זאת יש לי עכשיו הרבה ערבים פנויים וסתם חבל לי לבזבז אותם על טלוויזיה ושטויות כשאני יודע שבלימודים כל שנייה תיהיה יקרה. לכן אני רוצה לעשות הכנות שיעזרו לי קצת יותר לנשום , לפחות בשבועות הראשונים. חבר שלי עשה קורס קיץ והפנה אותי לכמה נואים שהם למדו עם תרגולים (בסיסים ואלגברה בוליאנית) אבל זה כלום. השאלה היא איך אפשר ללמוד את הנושאים של הקורסים עצמם באינטרנט או בספריות. בהצלחה לכולם
 

Deathatred

New member
לך לספרייה

קח ספרי חדו"א או אלגברה ליניארית ותתחיל לקרוא. בליניארית כך את כרך שני (פרקים 2-3) של האוניברסיטה הפתוחה. הפרקים שם דנים באלימנציית גאוס, בסיס, צירופים ליניאריים, פרישה ואי-תלות במרחב R3 (כלומר, המרחב התלת המימדי הרגיל). מאחר שהדיון מאוד קונקרטי יהיה לך יחסית קל להבין אותו, וכמו כן להתרגל לשיטת ההוכחות הריגורוזית (שלא הייתה בתיכון, למעט בגיאומטריה). המושגים שתילמד בפרקים אלה ניתנים להכללה בכלות והם למעשה הבסיס של האלגברה הליניארית. בחדו"א, אני ממליץ שתפתח ספר חדו"א (במייזלר אפשר לדלג על הפרק הראשון) או תבדוק באתרי האינטרנט שיש בקישורי הפורום ותתמקד בעיקר בנושאי ה supermum והגדרת הגבול של קושי. ועוד הערה קטנה, אם יש משהו שצריך לדעת ממתמטיקה של תיכון זה טריגונומטריה וזהויות כגון חיבור זוויות, חיבור קוסינוסים, כפל וכו. אני מציע שתארגן לך דף נוסחאות עם כל הזהויות הללו.
 

Gunslinger

New member
אתה יודע לתכנת קצת?

אם לא אז לדעתי הכי מועיל יהיה ללמוד את זה תבדוק איזו שפה לומדים אצלכם בקורס של מחלקה למדעי המחשב בסימסטר הראשון כמו כן בסיס התכנות: מה זה משתנים, סוגי משתנים, פונקציות, מערכים וכד'. כי למרות שהתוכנית מיועדת לאנשים שלא נגעו בתכנות מעולם (ככה אמרו לפחות), אבל על נושאים בסיסיים האלה עברו מהר מאוד ומי שלא ידע תכנות בכלל לפני האוניברסיטה (שהם כרבע בלבד), התקשה לעקוב. במתמטיקה לאומת זאת כולם באותה רמה בהתחלה (פרט לבודדים שלמדו בפתוחה קצת). כלומר 0 פלוס.
 

stkachov

New member
מסכים

ואתה גם לא צריך לנסוע לספריה של המוסד שאליו התקבלת. בטוח יש באזור שבו אתה גר איזושהי מכללה. לך לספריה של אותה מכללה ושם תמצא את כל הספרים שאתה צריך. יכול להיות מאוד מועיל. יש גם דבר נוסף, אולי לא כל כך חוקי, אבל אפשרי. כל מוסד נותן לסטודנטים החדשים קורסי קדם, כהכנה ללימודים, בעיקר במקצועות המתמטיקה והפיסיקה. כעקרון צריך לשלם על הקורסים האלו, ולא מעט, אבל העניין הוא שלא בודקים בכיתות עצמן שמות או רשימת נוכחים, כך שאתה יכול לברר על קורסים כאלו שניתנים ולהגיע אליהם באופן עצמאי.
 
ואילו היית שואל מוקדם יותר

הייתי מציעה לך "להתגנב" לקבוצת הנחיה בסמסטר קיץ של האו"פ בקורס "אשנב למתמטיקה", ולהוריד מהאתר של האו"פ את חוברת המטלות של אותו הסמסטר, ולפתור אותן (ואם יש גישה גם לספרים, אז מה טוב). בעיני, אין הכנה טובה יותר למתמטיקה האוניברסיטאית מקורס הפתיחה הזה...
 

ק ה ל ת

New member
נצל"ש בידינג

בדו-חוגי (את"א) אני מתמודד בשתי פקולטות שונות בתאריכים שונים, האם לכל אחת אני מקבל הקצאת נקודות בנפרד ? האם בכל אחת אני מקבל כמו תלמיד בחד-חוגי ? תודה
 
למעלה