הכל התחיל בגלל מסיבת בת מצווה מלפני המון שנים

3תיתי

New member
הכל התחיל בגלל מסיבת בת מצווה מלפני המון שנים

מורתה לפיתוח קול של שיר, סיפרה לה, איך היא בנתה לעצמה תכנית אמנותית, הופיעה בפני אורחי מסיבת בת המצווה שלה, ושרה להם. אז הציעה לשיר לעשות כך בעצמה, אבל למה לחכות למסיבה (שכנראה תהיה בכלל טיול)? שיר, שדברי מורתה קדושים בעיניה, התיישבה והתחילה לבחור קטעי נגינה ושירה. התחילה, ולא ידעה לאן נכנסה. מסתבר, שהפקת ערב, אינה דבר פשוט כל כך. לבחור קטעים, ללמוד אותם, לבנות את סדר ההופעה, להזמין קהל, לדאוג שחברתי הטובה ע' תתרגם לה אריות מאיטלקית עתיקה לטובת הקהל שמשום מה אינו שולט בשפה. מצד שני, היה צריך לדאוג לתאום בין שני המורים שלה. משימה בלתי אפשרית כמעט. שניהם עסוקים כל כך. שני המורים למוסיקה, נרתמו לעזרה בשמחה רבה. ב' הוסיף לה קטעי נגינה קשים ומיוחדים. בינתיים, המשיכה גם ללמוד אריות איטלקיות חדשות וקשות יותר ויותר. בבית התאמנה על שיעורי הבית החדשים, וכן על קטעי הרסיטל שהכינה. ככה יותר מחודשיים.

לאט לאט, נבנה הערב. יצירות התווספו, יצירות ירדו. לא פשוט להשאר בריכוז מלא במשך זמן רב. לא פשוט מבחינה פיסית, גם לנגן וגם לשיר בד בבד וגם לסרוגין. לאף אחד מהמורים לא היה נסיון בהופעה שכזו. נדרשו הרבה מאד חזרות, נסיונות ושינויים, ששיר עשתה בעצמה בחדרה ושיתפה בהתלבטויותיה, בעיקר את המורים שלה. אנחנו לא יכולנו לעזור.

לפני שבוע, גייסנו מורה מנוסה מאד וגם נחמדה מאד לחלילית, להיות קהל במופע הרצה. י' לא יכלה להגיע, וב' לקח על עצמו להשתדל וללוות את שיר בפסנתר, במקומה. מסתבר, שקולה של שיר נבלע בקול הפסנתר, וה"קהל" הבקיא, הציעה את הצ'מבלו הנייד שברשותה, (בנדיבות אין קץ). לבסוף, אחר סידרת מיסרונים נמרצת, בתוך החזרה החשובה של י', ומתוך נדיבות הלב הגדולה של ב', הוחלט שהוא ילווה את שירתה של שיר בתיאורבו בלבד, תוך עיבוד קטעים שנכתבו לצמבלו, לתיאורבו. מה יש? כל אחד יכול...

שיר וב' נועדו יחד לחזרה עם התיאורבו ועבדו קשה. אני בינתיים הכנתי כל יום כמה וכמה פשטידות ועוגות. לא ידעתי כמה אנשים יגיעו. חודש יוני הוא חודש מסובך. יש הרבה טקסי סיום, חזרות והופעות בחוגים. חששנו מאד שלא יגיעו אנשים. אספנו כסאות פלסטיק מבני משפחה, וביליתי במרוקם הנמרץ, כך שיהיה נעים להשתמש בהם.

יום חמישי מגיע. הבית נוצץ. הכלבים והחתלתולה סגורים בחדר. (עם טיגי לא מתעסקים). י' מגיעה לעזור לשיר לחמם את הקול. י' מגיע עם התיאורבו הגדול. וקהל מתחיל להכנס הביתה. שיר מתרגשת מאד. זהו החלק הראשון של הרסיטל שהכינה שיר בעצמה, כולל תכניה, כולל הדפסה ועריכה של התרגומים מאיטלקית, וכן כתיבת קטעי הקישור. את הכל הכינה בעצמה. את אחד הקטעים היא הלחינה.

מקווה שתאהבו.
 

חני ב

New member
ממש הפסדתי, אה?

צ'מעי, הבת שלך מוכשרת. מדהימה. יפה. כשרונית.
ומיוחדת!!!
עונג!!
 


 

lavendula

New member
נשמטה לי הלסת


אתם משפחה מעוררת השראה! והתברכתם גם במורים למוזיקה טובים באמצע הדרך, שמוכנים ככה לטפח, להשקיע ולפרגן
.
באשר לשיר: קודם כל, איזה רעיון מעולה להכין רסיטל בתור "בת-מצווש"!
היא כל כך מוכשרת, נחושה, בטוחה בעצמה, וכמובן מתוקה
.
אני מאחלת לה עוד הרבה הצלחה והנאה מהנגינה והשירה, ובפעם הבאה תני התראה יותר ארוכה, לפני שייגמרו הכרטיסים
.
 

AYELET1

New member
נראה נפלא!!!

והיא באמת יפה (בנוסף להיותה מוכשרת מאד כמובן)
 

3תיתי

New member
תודה על המילים הטובות של כולן וחלק שלישי

עלה גם הוא. ההדרן עובד בחלקו ע"י ב' ועובד מחדש ע"י שיר. "ערב כחול עמוק" היה השיר הראשון, בו לא ב' טרח לכתוב לה ליווי וגם לא הוצאו אקורדים מהאינטרנט. זו הפעם הראשונה, ששיר הצליחה למצוא את הליווי משמיעה, בעזרת סירטון של שלמה יידוב המוכשר.

החלק השני ישוחרר רק אחרי אישורו של ב'.
 
מקסים!!! הצצתי לכם גם בכמה סרטונים קודמים וגם לפני שנה היא שרה וניגנה כל כך יפה...
כל הכבוד לילדה המוכשרת וכל הכבוד לא פחות להורים הכל כך תומכים שלה!!
 
יוו זה לא יתואר הילדה מוכשרת ומרגשת ברמות.

נגנית מעולה! שרה מקסים ומרגש בלי אגו של כאילו זמרת בוגרת.

אין ספק שהמורים טובים, ההורים תומכים אבל מהילדה עצמה עובר משהו צנוע ומיוחד.

תגידי לה שיש לה כאן מעריצה שמבקשת כרטיס להופעה הבאה.
 

3תיתי

New member
רונית, תודה רבה, ונשמח "למכור" כרטיסים.

יקח זמן עד הרסיטל הבא. זה חתיכת פרוייקט, גם לשיר וגם לאמא ולאבא שלה.
 
למעלה