הכל הסתדר בסוף כי התנצלתי ואכבד בהמשך

הכל הסתדר בסוף כי התנצלתי ואכבד בהמשך

כאמור, הכל הסתדר אבל רוצה לשמוע דעה ותודה מראש לקוראות.

רואה את הבן והכלה פעם בשבוע, ערב שבת לקידוש או יום שבת. אני עובדת, לא תמיד יוצא וגם אף פעם לא מוזמנת (בחיים לא אלך ביוזמתי ואם כן תמיד מציינת כמה זמן אני אהיה שלא תבהל : ) ).

מנגד רואה את אחותי, שתינו קשורות וביחסים מעולים ושתינו באותו סטטוס. הבנים שלנו חברים, הנכדות בנות תשעה חודשים אבל הכלות מאוד מאוד שונות. אחותי הולכת כשמתחשק לה, עושה בייבי סיטר לילדה המון וכמעט מה שבא לה כלומר, כשבמיאים לה אותה היא מתנהגת אליה כאילו הייתה ביתה, יוצאת איתה לגן שעשועים (או בעלה), מאכילה אותה כראות עיניה(סומכים עליה) אבל, שומרת על כללים בסיסיים נגיד שעות שינה וכו' . מאחר שאני רואה את כל זה בעין חיובית, באופן טבעי מחקה אותה קצת כלומר, לוקחת ממנה דוגמאות שנראות לי ומנסה ליישם. וכך היה עם נכדתי שעשיתי את הדבר הבא אתמול בשישי:

בשעת צהרים מאוחרת, ירדתי לקניון במהירות לקנות מתנה לנכדתי...יום לפני בטלפון ביקשתי מהבן שלי לבוא קצת יותר מוקדם כדי להנות מהנכדה ולא רק מהם כי בשבע הם מנסים להרדים אותה כבר. אמר שינסה. לא ממש האמנתי משום שאף פעם לא קרה וההרגשה הייתה תמיד של קצת מנוצלת, באים, אוכלים והולכים.

בחזרה מן הקניון מרוגשת לקראת בא נכדתי, כשהגעתי הביתה, חיכתה לי הפתעה, הם היו אצלי שלושתם ואני כל כך שמחתי...נשקתי לכולם, אחר פניתי אל הנכדה שחייכה אלי והגישה את ידיה וישבתי איתה. הם אמרו שהיא רעבה. אמרתי שעשיתי לילדה סיר אוכל מיוחד והם שמחו וביקשו שאתן לה לאכול כי יש להם סידור בחוץ ואם אפשר להשאיר אותה כשעתיים בייבי סיטר. אמרתי בוודאי. קיבלתי כמה הוראות והם הלכו. האכלתי אותה יפה, רחצתי אותה בהתאם להוראות שנתנו לי ולאחר שהחלפתי לה וראיתי שהיא רוצה לשחק, ביקשתי מבעלי שירד איתה קצת למטה לגן השעשועים הנחמד מתחת לבית (מה שנראה לי בנאלי לגמרי ושוב, חיקוי של אחותי שעושה כן עם נכדתה בכל יום שישי כמעט, מביאים לה למשמורת). בעלי ירד ולאחר אולי רבע שעה עלה.
נתתי לה לשתות ונרדמה. בעלי סיפר לבן שלי בטלפון ובינתיים, המתנתי להם לקידוש כרגיל עם שולחן ערוך וארוחה. הדלת נפתחה והבן שלי נכנס כמו רוח סערה. פשוט לקח את הילדה והלך לכיוון הדלת.
שאלתי, לאן אתה הולך? גמגם.
איפה אישתך? התפלאתי. אמר: לא באים.
"מה"???? למה?"
והוא התחיל, "היא רותחת מזעם"
לא הבנתי ושאלתי על מה.
"את לא בסדר, למה הורדתם אותה לגינה למרות שביקשה ממך. אלה אותות אזהרה ומשבר אימון. אנחנו לא באים. נותנים לך את היקר לה מכל ומבקשים שלא תרדי לגינה ואת מורידה אותה ועושה הפוך....עד שלא תרגע מזה, אחנו לא באים".
הייתי בהלם. ראשית התגובה נשמעה מאוד דרמטית כאילו הרגתי להם את הילדה. שנית, לא שמעתי שביקשה ממני כדבר הזה כלל ונשבעתי שלא שמעתי . שאלתי בנוכחותו את שאר בני הבית ובעלי אם שמעו כדבר הזה ואמרו שלא. נשבעתי שלא הייתי עושה משהו גם אם נראה בעיניי בסדר, אילו הייתי יודעת שאין לי רשות. אמרתי שזה נראה לי בנאלי ביותר וחיקוי של דודתך ואם הייתה מבקשת גם אם לא לרוחי לא הייתי מעזה "היא הבת שלכם ואני כל כך משתדלת לעשות רק עם רשות גם כשאני מקריאה לה סיפור. מליון פעם שואלת אם אין לכם בעיה אז למה שדבר כזה יהיה בניגוד לרצונכם? חשבתי לטומי שאביך ירד קצת כדי שאסיים להתארגן כי הפתעתם אותי ועובדה שנהנו. לא שמעתי" אמרתי ונשבעתי בנוכחות כלם והתנצלתי והוא אמר שלא, כדי ללמוד להבא. שאלתי מה, אתם תענישו אותי למרות שטעיתי ולא שמעתי? ואם אתם לא סומכים עליי, אל תביאו אותה יותר בלי נוכחותכם. ביקשתי להתקשר לאישתו להתנצל ולהסביר אבל הוא לא הסכים. אמר שיראה מה לעשות כי אישתו ממש כועסת ולא רוצה לבוא.

הלך הביתה והתחלתי לבכות מול שאר בני הבית. תגובתה על ביטול הארוחה כשהכול כבר מוכן בשל העניין הייתה קצת מוגזמת בעיניי שהרי לא שמעתי באמת. הרגשתי שהיא מענישה אותי וזה הציק לי משום שבאמת היה בתום לב. כל כך נשבעתי בפניו וביקשתי שיתנצל בשמי....

אחרי רבע שעה כתב שהם באים אבל הס מלדבר על כך. אז בפקודה כזו סתמתי :) העיקר שיבואו...שלא יתנתקו למרות שקצת קשה לי עם התגובה שהייתה.

לפורום שאלה: האם לא יצא מכלל פרופוציות? לא הגזימה קצת? מבינה שזו ילדה ראשונה ושהיא רוצה להראות של מי היא ומי קובע אבל לא עדיף היה להעיר באופן אחר?

היה ערב רגיל אבל מצד אחד הרגשתי כל כך קטנה וסבתא גרועה ובלתי ראויה ומצד שני חשבתי שאולי אני בסדר והיא אם טריה שרוצה להראות לי שהבת שייכת לה בלבד ועל פיה ישק דבר וההתנצלות וההתרפסות שלי למען הבן והנכדה.

הרגשה אישיתי-קנאתי באחותי באותם רגעים....

סליחה מראש על הכתיבה הארוכה. אשמח לדעות ותודה מראש שוב.
 

sweetdreams

New member
אני חושבת שנהגת בחוכמה

אני רק לא בטוחה שהתכוונת לזה מראש..
אבל למעשה בתגובתך מול הבן נתת להם את הענף לרדת באמצעותו מהעץ הגבוה שטיפסו עליו. ועובדה שהם ירדו, ורבע שעה לאחר מכן (פרק הזמן שבו הוא דיבר עם אישתו, וגם היא הבינה את התקרית כראוי וירדה מהעץ) הוא התקשר לאשר שבאים.
בסה״כ אם זה מקרה חד-פעמי, ואם כוונותייך שתיארת לאורך הפוסט הן אמיתיות, אז אני לא חושבת שהמקרה הזה יגרר ויכול להשאר נקודתי ולא להשפיע לכם על טיב הקשר.

אבל הנושא פה לדעתי הוא אחר..

אני מרגישה בין השורות שאת לא מרוצה מהם (טוב, לא כ״כ קשה להבחין בכך..). אני חושבת שגם את לא מאוד סומכת עליהם, מהלכת לידם על ביצים מצד אחד ושופטת אותם בינך לבין עצמך מצד שני, אולי כי קשה לך לקבל שהיחסים בניכם שונים מהיחסים שאת רואה אצל אחרים ושהיית רוצה שיהיו גם אצלך.
ולפי דעתי, אם את מעוניינת לשפר את היחסים איתם, אז כדאי להפסיק עם ההשוואות המיותרות וליישר קו עם המציאות. אם את רוצה שיקבלו אותך אז כדאי שגם את מצידך תקבלי אותם. תפסיקי ליטור להם טינה על כך שההתנהלות שלהם כמשפחה גרעינית לא בהכרח מושתתת על איך שאת היית רוצה שדברים יקרו, אלא על מה שטוב ומתאים להם. וההשוואה הבלתי פוסקת לכלתה של אחותך מפריעה לך לראות בחיוב גם את המקרים שבהם הם כן באים לקראתך ונענים לבקשותייך, וזאת בנוסף לפגישות הקבועות שלכם כל שבוע, וכנראה גם מבחינתך נראה מובן מאליו שכל שבוע הם שם.

אם נסכם, אז אני חושבת שבאמת יש בניכם בעיה קטנה של אמון, אבל בעיניי היא לגמרי הדדית. גם אם במעשים נראה שאתם משפחה מתפקדת כראוי, אתם לא מאוד מפרגנים האחד לכוונות של השני, ושני הצדדים ממהרים לשפוט לחומרה את האחר, ולעניות דעתי זה מה שיוצר את הריחוק.
רוצה לשפר את זה? אני מציעה שתתחילי את בחלק שלך ותהיי יותר נעימה אליהם.
 
תודה sweetdreams

לא הבנתי למה התכוונת ש"לא התכוונתי מראש".
&nbsp
אני אגיד משהו לגבי הדוגמא של אחותי. זה קצת לא קשור אבל אני מניחה שכשאנו רואים אדם מוערך, מצליח או נחשב לטוב יותר או חכם יותר, מנסים להתחקות. זו אחותי וכך ניסיתי לעשות. האמת, אצלה זה זורם יופי ובאמת, אנחנו מאוד שונות. היא נחשבת לאכפתית, מעורבת ומתערבת ומוערכת באופן מפתיע ואני דווקא תמיד הצהרתי שלא אכפת לי וזה שלהם מנסה לעשות כמוה וכנראה יוצא לי לא טוב :( כי אני זו אני והיא זו היא וגם הכלות שונות. חידדת זאת ואת צודקת. אנשים שונים זה עם זה וכל אחד יכול להיות טוב ומתאים גם אם נוהג אחרת.
&nbsp
היחסים אתם טובים אבל יש מן הרגשה שאני לא ממש רצויה ואולי זו הרגשתי בלבד... באופן כללי הכל בסדר. אני מאוד עסוקה ובאמצע שבוע אין לי זמן לנשום אבל מאז היותי סבתא הופתעתי גם אני שאני אוהבת (כן כן אוהבת) ואכפתית ודואגת ועושה למען. תמיד הצהרתי שאהיה סבתא מרחוק וכו'.
&nbsp
לגבי סופי השבוע הם בעצמם החליטו לבוא שבוע אלינו בערב ושבוע ביום וכשהם לא אצלי הם אצל הוריה. לא תמיד נוח לי אבל לעולם לא אגיד להם שאינני יכולה....המקרה האחרון, הם הפתיעו וביקשו שאהיה בייבי סיטר ועשיתי ברצון כאמור אבל באמת בתום לב וראיתי זאת כמשהו בנאלי לרדת אתה. גן השעשועים מתחת לביתי ממש והוא מקסים ומוגן ובעלי ירד לרבע שעה בקושי ובאמת שלא שמעתי שאסרה זאת. להפך, נשאלתי גם על ידם לא פעם, אם ארצה להיות מטפלת, עניתי בלאו מוחלט. רוצה להיות סבתא. תמיד לעגו לי שאני לא רוצה להתערב. אז הנה כאן עשיתי מעשה שהיה באמת תמים ובי נשבעתי לבן שלי שלא הייתה לי שום כוונה רעה ולא שמעתי שביקשה לא לרדת (אפילו את שאר בני הבית שאלתי אם משהו שמע ואף אחד לא ענה בחיוב).
&nbsp
לגבי הדעות אכן, יש המון דברים שאני לא מסכימה עליהן אבל לא מעזה אפילו להעיר. אפילו לא ברמז. כאן פשוט התאכזבתי שחצי שעה לפני הישיבה סביב השולחן, הכל ערוך ופתאום "עונש". אפשר היה להעיר באופן שונה ולדבר על זה. מבחינתה הייתי לא בסדר שהפריתי את בקשתה. מבחינתי לא שמעתי והירידה לגן נראית לי די נחמדה אפילו. אבל תודה לאל הכל הסתדר.
&nbsp
 
תיהני ממה שיש, אל תנסי להשוות

כשאת משווה כל הזמן לאחותך, גם את סובלת, וגם הבן שלך ואשתו.

את מעבירה לבנך מסר בלתי פוסק שהכלה שלו - פחות טובה מהכלה של האחיין שלך.

תנסי ליהנות ממה שיש, כמו שיש,ֿ בלי להשוות
 

ayaht

New member
את בתחרות לא בריאה עם אחותך.

כתבת שאתן ביחסים מעולים.

משום מה נראה שאת מנסה לחקות אותה, וזה ממש לא בריא.

את צריכה להבין שכל אדם הוא אחד יחיד ומיוחד.
את לא אחותך, וכלתך אינה כלתה של אחותך.

מזלן שיש בינהן קליק והן מסתדרות היטב.
זה לא דבר שבהכרח חייב לקרות בין שני אנשים זרים, גם אם שניהם טובים ומקסימים.

את נכנסת פה למאבק מיותר על טריטוריה שאינה שלך.
את לא האמא של הילדה.
את לא נשואה לבנך.
אם הביאו לך את הילדה, זה מרצון טוב, לא כי חייבים.

התגובה של הכלה, נקודתית, נראית היסטרית ומוגזמת, אבל *רק נקודתית*.
כי כשקוראים את המכלול, מבינים שיש פה הרבה מטענים ומספיק ניצוץ קטן כדי לפוצץ אותם, וזה מה שקרה.

טוב שהתנצלת.
אני מאמינה לך שלא חשבת לרגע שאתם עושים משהו רע בכך שלקחתם את הילדה לגן שעשועים ובטח שלא התכוונת להזיק.

אבל תביני שאם מי שקורא מהצד מבין שיש פה בעייתיות בכך שאת כל הזמן משווה מה מרשים לאחותך ומה לך, גם כלתך ובנך מרגישים ויודעים את זה.

עצתי לך: אל תיכנסי למקום הזה.
 
עם החלק הראשון אני מסכימה אתך ayaht

אבל זו לא תחרות אני לא רוצה להיות יותר אלא כמו...וזה באמת לא נכון כי כל אדם יש לו איכויות משלו ומגרעות אחרות ולא תמיד אם היא מסתדרת הייתי אני מסתדרת.
&nbsp
עם החלק השני-תקראי מה כתבתי, לא נכנסתי לשום טריטוריה. יכולתי להכין ולהאכיל אוכל שונה בתכלית ממה שנתבקשתי כפי שהכנתי לילדי או כפי שאימהות אחרות נותנות ולא העזתי. לא פעם אני זו שאומרת שהיא לא שלי והיא שלך וכו'. ובאמת מתכוונת לכך.
הם הביאו לי את הילדה כי ברור שאני רוצה וצריכה לראות את נכדתי והופתעתי לטובה ושמחתי עד מאוד וכאשר נתבקשתי לשמור נעניתי ברצון. לרגע לא היה בי הסוס. אני מעולם לא הרגשתי שהיא שלי, היה לי את ילדי וזה הספיק בהחלט. את שלי עשיתי. אני רוצה להיות סבתא ולא אימא של הילדה אבל פרופורציות. לתגובות יש מה שנקרא פרופוציות גם אני הייתי כלה וכעסתי אבל לא בעטתי באופן שכזה פתאום. דווקא אנחנו ביחסים טובים ולא משנה מה בדיוק הכוונה אבל מתנהלים מצוין. המקרה כאן היה משהו שלא הובן והתגובה הייתה קצת מוגזמת.
&nbsp
אגב, ההשוואה מול אחותי מעולם לא נעשתה מולם. אני כן מספרת אבל לא להם. מחשבה שנייה. אולי אפסיק עם זה כי גם לי האיכויות שלי כסבתא וכל אחד מיוחד בדרכו.
&nbsp
תודה!
 
"את זו שהגזמת עם המגילה הזו"-מלגלג על הכתיבה (למרות שלא היה

אפשרי לכתוב אחת כדי שהסיטואציה תוסבר היטב) ומיד אחר כך כלתך אינה ראויה לך...לא התחבר לי.....
כלתי ראויה לבן שלי...הוא בחר בה. אני מצדי עושה ככל יכולתי להיות בסדר למרות פערים לא קטנים כולל הגיל...ואני לא אוותר על הבן ועל נכדתי ואנסה לעשות הכל כדי לשמר אותם לבל יתנתקו בעטייתה אלא אם יתחיל ניצול המצב של הרגש הזה...
&nbsp
&nbsp
 

mykal

New member
קראתי אותך וגם שאר התגובות.

נראה לי שכדאי לראות גם את חצי הכוס המלאה,
ולהסיק מסקנות מהסיטואציה כולה.
ומסקנותי--
1)נראה לי שאת במקום לא בטוח לך מבחינת תפקידך ה'סבתאי'
ומקומך כחמות. --תשני גישה-את זו את, ותתנהלי מהמקום שלך,
הכי חלק ופשוט. ותזרמי עם הרצון ותפיסות העולם של הכלה והבן.
לא בהשואה לאף סוג קשרים אחר, לא של אחות לא של חברות.--מיותר, מסרס וסתם לא מתאים.
אחדד ואומר--לי יש כמה כלות וגם לא איתן אני מתנהלת באופן זהה,
גם לא עם הילדים --כל אחד בנוי אחרת, כל אחד חושב ורוצה אחרת,
הם מבוגרים ועצמאיים--ואת בחכמתך, 'תזרמי' בין כל אחד להתאים--כי את המבוגר האחראי.
ואני בהחלט בטוחה שתצליחי. וגם תהיי מרוצה.
2)תראי, את התנצלת, אז מה--לא נפלה שערה משערות ראשך--פעם הבאה, תרשמי מה הם אומרים,
אז לא יוכלו להלונן שאמרו--כי לא יהיה כתוב
אבל, את הרוחת--הם חזרו, הכל נרגע. מה שהתפרצו--היתה הבעיה שלהם,
את פשוט היית שם--כדי לספוג. אז עוד שלב ביחסים. הכל ירגע.

מאחלת לך שדברים יזרמו בקלות--וגם ללמוד לצאת ממשברים זו הצלחה.
 
תודה מייקל. זה העניין, שלא שמעתי שאמרה זאת אבל כאמור, הכל

הסתדר בסוף ואין לי בעיה להתנצל למטרה חיובית.

לפעמים, וזה קשור למה שכתבת: באמת מרגישה שאני לא במקום בטוח כסבתא וחמות, ולא שאני מתקוממת על כך בקול ומולם אבל הרגשה ומחשבה מביאים למעשים כמו למשל שאלות של מיליון פעם אם מותר ואם אפשר גם מערערים אותי ואת ההורים יחד. נותן תחושה של משהו לא בסדר. אולי אני צריכה לנסות להתנהל אחרת....למען כולם....במקרה הספציפי הזה-לא שמעתי באמת...לתומי האמנתי שאני עושה לנכדה רק טוב.

תודה שוב!
 

הדסהש1

New member
אל תורידי מערכך...את סבתא גידלת ילדים...

אך אל תתני שישפילו אותך...כל אם רוצה את הטוב לילדיה..במיוחד ילד ראשון.
גם אני סבתא ל 9 לא באה ללא הזמנה ..רק שמזמינים אותנו...אלינו הם באים אפילו
בהפתעה....
 
אוקיי....אבל איך היית מרגישה אם הבן שלך יגיד:

למה את לא באה או בהמשך לשיחה: "אז תבואי" וכלתך תגיד, לא תמיד אפשר ואף פעם אף פעם אי אפשר. אז השלמתי אבל בלבי אני חושבת שזה לא לעניין כי אני כל כך משתדלת והיא תמיד אומרת (מילים מילים) שאני כמו אימא בשבילה וכייפית אבל מכאן עד למעשים-שמים וארץ.
&nbsp
&nbsp
 
כמה חלקים

1. כמו שכתבו לך את צריכה להפסיק להיות בתחרות עם אחותך, כמו שההצבעות שלך לא זהות כך גם הכלות וכמו שנראה גם הבנים.
2. הבעיה העיקרית שלך שאת מונעת מפחד.
3. מי שצריך לקבל על הראש זה הבן שלך ולא כלתך. הוא היה צריך להעמיד את אישתו במקום, גידלתם אותו והוא יצא בסדר למרות שירד לגן משחקים כילד.
גם בעלך לא בסדר כאן לפי מה שאת מתארת הוא עמד בשקט ולא התערב כשהבן שלך התחצף אליך.
4. גם אם אמרו שלא תרד ולגינה וגם אם שמעת אפשר לחשוב לא את ולא בעלך ילדים בני 9 שלקחו תינוקת לגן משחקים..זה לא שנתתם לה משהו שהיא אלרגית אליו בסך הכל יצאה לגינה.

אתם צריכים להעמיד את הבן שלך במקום שידאג להעמיד את אישתו במקום ולא להיות מונעת מפחדשים.
 

sweetdreams

New member
גם אם את באמת חושבת ככה, אני לא חושבת שזו עצה שכדאי לה לקחת

בהנחה כמובן ומה שחשוב לה זה טיב הקשר איתם, ולא לתת את המילה האחרונה. אם מה שחשוב לה זה רק להתנגח, אז שתלך על העצה שלך במלוא הכח.
 
היי sweetdrems

אכן לולה צודקת בעיניי וחידדה זוויות אבל גם את משום שאת צודקת, אני לא אתנגח, לא אתווכח ואמשיך להיות אימא טובה וסבתא מעולה לנכדה אבל שוב, אמצא דרך לגרום לה להבין יותר ולהיות במקום של הבנה קצת, קצת לפחות בשביל מה שהיא יודעת שאני עושה...לפחות. בסך הכל, הם באו במפתיע, הם ביקשו שאהיה בייבי סיטר והם ביקשו להיות בתור אצלנו בערב והבן שלי ביקש שאכין לה מה שהיא אוהבת והתקשרתי ושאלתי ואמרה לי חופשי והכנתי וזה כל כך כל כך כאב והכעיס שפתאום הוא בא כמו רוח סערה, לקח את הילדה מידיי והחל להרצות כמה אשתו נתקפה זעם שירדנו אתה ועל כן לא יבואו.
לא התנגחתי. להפך, התנצלתי ואפילו אמרתי לבן שאסביר לה והוא ממש לא רצה. בכיתי ונשבעתי שלא ידעתי שבועה קשה וכשראיתי בין המילים שהוא צריך לראות איך היא מרגישה והתעקש-אמרתי: "אם לא תבואו, תכאיבו לי אבל תודיע לי תוך רבע שעה גג אחרת אני לוקחת את האוכל ומתארחת אצל גיסתי עם כולם"...לאחר כמה דקות אמר שהם באים.....
 

sweetdreams

New member
ולכן אמרתי בתגובתי הקודמת שנהגת בחוכמה

אני לא חושבת שלהתנגח היה משיג לך את התוצאה הרצויה. ובסה״כ אחרי השיחה שלך עם הבן, הוא חזר ודיבר עם אישתו (לבד, ולא בנוכחותך, כיוון שכך הדברים צריכים להיות לדעתי) והם התרצו וחזרו תוך רבע שעה. כלומר, גם הם הבינו די מהר שטעו, כך שפרט לחוסר ההבנה הראשוני בנוגע לירידה לגינה, העניינים נסגרו בסדר ודי מהר. ושוב, בהמשך לתגובתי הקודמת, אם המקרה הזה הוא נקודתי בלבד אז הוא יכול להשאר כזה ולא להעכיר לכם על העניינים.

העניין הוא שאת סוחבת אכזבה מהם כבר לאורך זמן, אז את לא רואה את המקרה כנקודתי אלא כמייצג את הגישה שלהם כלפייך באופן כללי. וכאן אני רוצה להאיר את עינייך, כי אני חושבת שזה מאוד הדדי, וגם הם מרגישים את חוסר הרצון שלך (למרות שאת מציינת שאת לא אומרת על כך מילה - מרגישים היטב את הדברים האלה).
ולכן, למרות שבסה״כ נראה לי שהיחסים בניכם הם תקינים - את פשוט שופטת אותם לעיתים לחומרה, ורואה גם את מעשיהם הטובים כלא בסדר כי הם לא תמיד נוהגים בדיוק כמו שאת היית רוצה, ובדברים האלה תדעי שיחס גורר יחס, והרי שזה בדיוק מה שהם עשו לך עכשיו במקרה הזה. שפטו אותך לחומרה על כלום או לכל היותר על טעות תמימה. וכמו שאמרתי - אתם לא מאוד מפרגנים אחד לשני.

אני חוזרת על הצעתי המקורית - אם את רוצה לשפר אתם את היחסים, אל תצפי שהשינוי יתחיל מהם. קחי אחריות על החלק שלך ושני את הגישה שלך תחילה.
ואם את לא מצליחה, אז דעי שיחסים קונקרטיים זה לא כזה דבר רע. לא כולם חייבים להיות מאוד קרובים, ומה שיש אצלכם נשמע בסה״כ די בסדר, אפילו בסדר גמור. זה אמנם לא מה שאת רואה אצל אחותך המוערצת, אבל זה עובד אצל הרבה משפחות ושומר על יחסים טובים בסה״כ, וגם את הרי הכרזת שנוח לך להיות סבתא מרחוק, לא?

בהצלחה!
 
למעלה