הכלה מזוית אחרת- אל תדברו מעל הראש שלהם!

המיוחדים נעדרים מן המדיה.
במהלך השנים, כשבני היה ילד צעיר , קטן, נכחתי לראות שדמות כמו הבן שלי, ילד בעל צרכים מיוחדים נעדר מספות הילדים, מהצגות ילדים או תוכניות טלויזיה. אין דמויות אסימטריות,
אין דמויות שאינן עונות על "הנורמליות" ואם הן קיימות הן קיימות כדמות "רגילה" ולכול היותר יושבת על כיסא גלגלים, אך מתפקדת כילד רגיל. ה"א-נורמליות" נעדרת. וזו היתה צביטה.

עוד גיליתי שעם השנים נכתבו ספרים שייעודם הכלה וקירוב ה"שונה" אל ההתרחשות החברתית. וגם כאן תמיד חשתי צביטה כואבת . מדוע?
כיוון שכל הספרים הללו נכתבים מנקודת מבט של הסביבה "הרגילה" שמבקשת להכיל, לחמול, לעזור. מנקודת מבט של "חזק" "וחלש". אין בכך ביקורת. יש מקום חשוב להבאת חמלה לחברה שלנו, ללא ספק.
אולם יש כאן בעיני בעיקר התבוננות בבעלי צרכים מיוחדים בפריזמה שטוחה של נזקקים. חלשים. חסרים.
התבוננות באותם בעלי צרכים מיוחדים דרך הגדרת המגבלה שלהם ולא דרך היכרות איתם ואישיותם.

חשתי כל הזמן שעלי להגדיל ולהעצים את החוזקות וכישרונות של הבן לי על מנת שיגלו את הילד / האדם שמאחורי ההגדרה או המגבלה.
שתי הבטחות הצבתי לעצמי-
הבטחתי להפוך את החוזקות שלו למוקד החיים שלו. ואני חושבת שזה הפך אותו לאדם השמח שהוא היום.
הבטחתי גם להפיץ את הגישה שלי והתפיסה ההורית והחינוכית עבור ילדים והורים צעירים.
את ההבטחה השנייה קיימתי בשנה האחרונה.

חיברתי ספר ילדים שכולו כתוב מנקודת מבט של ילד בעל צרכים מיוחדים. שם הספר : "רִינִי"
הדילמות שלו, ההתפתחות שלו והצמיחה שלו. הספר אינו מציין את היותו מוגבל מבחינה כלשהיא, ואינו מבדיל אותו מהאחרים, אך תוכנו מצביע על הקושי, החברה שסביבו אינה נדרשת להכלה וויתור, אך אלו מתרחשות באופן טבעי.
הספר אינו מודד את הצלחת החברה שסביבו להכיל. ופתרונות וגישור אל המטרות של גיבור הסיפור מתקיימות באמצעות הכוחות הקיימים בו . הוא מהווה מקור כוח בעצמו וההדדיות מתגלה במלוא עוצמתה.
 

קבצים מצורפים

  • ריני מישור העומק והעלילה16421 .pdf
    KB 613.3 · צפיות: 1
  • חצי שער קדמי.jpg
    חצי שער קדמי.jpg
    KB 168.4 · צפיות: 1

יעלקר

Well-known member
מנהל
דורית תודה על השיתוף. מאחלת לך בהצלחה עם ספרך ''ריני''.
 
למעלה