הכלב שלכם גדול ולא ניתן להושיבו על הברכיים? קחו מונית ספיישל

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
כי אין הגבלת טמפרטורה להובלת בני אדם.

רק על תעלה פרות לרכבות, הן יכולות לגרום לדברים כאלו
http://www.haaretz.co.il/news/science/1.2211405
&nbsp
היה גם מקרה בו מטוס שיצא מנתב"ג והוביל פרות נאלץ לשוב לנתב"ג כשמד החום בתא המטען הראה טמפרטורה חריגה במיוחד. לכבאים שהגיעו לנתב"ג ציפתה הפתעה לא ממש נעימה.
&nbsp
איך זה מתקשר למה שאמרת? אנשים גם פולטים ומחממים את סביבתם.
כי אין הגבלת טמפרטורה להובלת בני אדם.
זה אבסורדי, אבל יש חוק כלל אירופאי לגבי הובלת בע"ח, אבל אין חוק כלשהו שקובע סטנדרט דומה לבני אדם. התוצאה היא שבשבוע-שבועיים המתפרשים על פני יולי-אוגוסט התחתית העמוקה שאינה ממוזגת איננה ראויה להובלת בע"ח - וזה לפי חוק אירופאי- אבל אנשים יכולים לנסוע בה באין מפריע ו"תזכרו להביא בקבוק מים".
 

olli3

New member
מנהל
38 מעלות זה לא נורא, אפשר לחיות עם זה ואני מדבר מניסיון.

כי אין הגבלת טמפרטורה להובלת בני אדם.
זה אבסורדי, אבל יש חוק כלל אירופאי לגבי הובלת בע"ח, אבל אין חוק כלשהו שקובע סטנדרט דומה לבני אדם. התוצאה היא שבשבוע-שבועיים המתפרשים על פני יולי-אוגוסט התחתית העמוקה שאינה ממוזגת איננה ראויה להובלת בע"ח - וזה לפי חוק אירופאי- אבל אנשים יכולים לנסוע בה באין מפריע ו"תזכרו להביא בקבוק מים".
38 מעלות זה לא נורא, אפשר לחיות עם זה ואני מדבר מניסיון.
בית אמי בנו בבניה קלה, מה שיש בחוץ יש לך בפנים ועוד כשהלילה מגיע, לוקח המון זמן לבית להתקרר (עד 4 לפנות בוקר יהיה חם בית). גדלתי כך כל חיי עם הרגשה שאני בתוך תנור כל הזמן, לא קרה לי כלום.
 

Ccyclist

Well-known member
מחוץ לשעות העומס זה נסבל, אבל חוקית לא ראוי לבע"ח.

38 מעלות זה לא נורא, אפשר לחיות עם זה ואני מדבר מניסיון.
בית אמי בנו בבניה קלה, מה שיש בחוץ יש לך בפנים ועוד כשהלילה מגיע, לוקח המון זמן לבית להתקרר (עד 4 לפנות בוקר יהיה חם בית). גדלתי כך כל חיי עם הרגשה שאני בתוך תנור כל הזמן, לא קרה לי כלום.
מחוץ לשעות העומס זה נסבל, אבל חוקית לא ראוי לבע"ח.
כשהרכבת מתקרבת למנהרת הרציף רוח המעמקים (אפקט בוכנה) החמה יוצאת מהמנהרה בצורה מעיקה, החלונות שבדלתות שבין הקרונות (אין מעבר בין הקרונות אלא דלתות חירום שאסור לעבור בהן בעת שהרכבת נעה) פתוחים ובנסיעה יש גם רוח-מעמקים חמה ומאובקת, ועובדה שימים של 30 מעלות על פני השטח (מה שבעזרת החשמל, המנהרות והבלימה הופך ל38 מעלות בבטן האדמה) היו אפילו ב1890 כשפתחו את הקו העמוק הראשון - אבל זה מעיק ולא נדיר לשמוע על התעלפויות בשעות העומס.
&nbsp
כמו כן - לפני כמה שנים היה איזה עיכוב תת-קרקעי ושתי רכבות של קו הויקטוריה נתקעו בהמתנה באיזו מנהרה באזור תחנת הייבורי ואיזלינגטון (תחנה "שולית" אך מרתקת בפני עצמה - תחתית עמוקה, ארצית-פרברית עמוקה במנהרות גדולות קוטר ייחודיות, אוברגראונד בחפיר במפלס הקרקע, וכל זה בתחנה משנית באזור 2) והטמפרטורות ברכבות הגיעו לסביבות ה 40-45 מעלות.
 

Ynhockey

New member
מה לא בסדר בהנחיה?

הכלב שלכם גדול ולא ניתן להושיבו על הברכיים? קחו מונית ספיישל
קודם כל מעניין אותי, איך זה במדינות אחרות? יש איסור על העלאת כלבים לתחבורה הציבורית?

בישראל אגד פרסם הודעה בדבר ההוראות להעלאת בעלי חיים לאוטובוסים בהן נכתב כי כלב שלא ניתן להושבי על הברכיים לא יוכל לעלות לאוטובוס. משרד התחבורה דווקא מאמץ את ההנחיה החדשה ומוסר שיעדכן את התקנות ויעדכן את שאר המפעילות שלא לאפשר לבעלי כלבים גדולים להעלות אותם לאוטובוס.

זו אחת ההחלטות הכי דפוקות שנתקלתי בהן.

http://news.walla.co.il/item/2858697
מה לא בסדר בהנחיה?
כתבת "זו אחת ההחלטות הכי דפוקות שנתקלתי בהן". עדיין לא הבנתי מה לא בסדר. זה מפריע להמון אנשים, שלא לדבר על הפרעות טכניות אפשריות, ואני תומך לגמרי בהחלטה.
מאמר דעה בנושא: http://observer.com/2014/11/doggone-new-york-your-puppy-on-the-f-train-is-not-as-cute-as-you-think/
&nbsp
המצב בחו"ל:
&nbsp
ניו יורק: מותר רק בכלוב/תיק
לוס אנג'לס: מותר רק בכלוב/תיק
שיקגו: מותר רק בכלוב/תיק
לונדון: מותר אבל נהג האוטובוס/איש צוות של התחתית יכול להורות אחרת ללא חובה בהסברים
פריז: מותר בכלוב/תיק או עם זמם
מוסקבה: מותר בכלוב/תיק או עם זמם
ברלין: מותר (אבל לאחרונה החוקים מחמירים יותר ויותר בנוגע לבע"ח בעיר באופן כללי)
אתונה: מותר רק בכלוב/תיק
טוקיו: מותר רק בכלוב/תיק
בייג'ינג: אסור (אאל"ט), רק החודש (!!!) הם התירו כלבי נחייה
&nbsp
כמו כן באופן כללי יש סעיפים בתקנות של כל חברות התחבורה במדינות מפותחות שאני מכיר שמאפשר לאנשי צוות להוריד אנשים עם בעלי חיים אם בעל החיים עושה רעש (נובח, למשל).
 

olli3

New member
מנהל
זה מטומטם כי או שאתה אוסר בכלל או שאתה מתיר לכולם.

מה לא בסדר בהנחיה?
כתבת "זו אחת ההחלטות הכי דפוקות שנתקלתי בהן". עדיין לא הבנתי מה לא בסדר. זה מפריע להמון אנשים, שלא לדבר על הפרעות טכניות אפשריות, ואני תומך לגמרי בהחלטה.
מאמר דעה בנושא: http://observer.com/2014/11/doggone-new-york-your-puppy-on-the-f-train-is-not-as-cute-as-you-think/
&nbsp
המצב בחו"ל:
&nbsp
ניו יורק: מותר רק בכלוב/תיק
לוס אנג'לס: מותר רק בכלוב/תיק
שיקגו: מותר רק בכלוב/תיק
לונדון: מותר אבל נהג האוטובוס/איש צוות של התחתית יכול להורות אחרת ללא חובה בהסברים
פריז: מותר בכלוב/תיק או עם זמם
מוסקבה: מותר בכלוב/תיק או עם זמם
ברלין: מותר (אבל לאחרונה החוקים מחמירים יותר ויותר בנוגע לבע"ח בעיר באופן כללי)
אתונה: מותר רק בכלוב/תיק
טוקיו: מותר רק בכלוב/תיק
בייג'ינג: אסור (אאל"ט), רק החודש (!!!) הם התירו כלבי נחייה
&nbsp
כמו כן באופן כללי יש סעיפים בתקנות של כל חברות התחבורה במדינות מפותחות שאני מכיר שמאפשר לאנשי צוות להוריד אנשים עם בעלי חיים אם בעל החיים עושה רעש (נובח, למשל).
זה מטומטם כי או שאתה אוסר בכלל או שאתה מתיר לכולם.
במדינות שציינת יש אפליה בין סוגי הכלבים? כלב קטן כן וכלב גדול לא?
 

Ynhockey

New member
כן כמובן

זה מטומטם כי או שאתה אוסר בכלל או שאתה מתיר לכולם.
במדינות שציינת יש אפליה בין סוגי הכלבים? כלב קטן כן וכלב גדול לא?
כן כמובן
בכל עיר שכתוב שמותר רק בכלוב או תיק, כמובן מדובר בחיות קטנות.

לא פירטתי אבל בדרך כלל רשום שגם אסור כלוב גדול. הכוונה משהו שניתן לשאת אותו כמזוודה/תיק.

ושוב, אני לא מבין את הבעיה. לא כולם רוצים כלבים גדולים בתחבורה ציבורית צפופה. יש אנשים שפוחדים מכלבים גדולים (במיוחד ילדים, שלא לדבר על תיירים ממקומות כמו מוסקבה, שם יש אסוציאציה מעוד לא נעימה עם כלבים). יש גם שלל בעיות נוספות עם זה (שחלקת מצוינים במאמר שקישרתי, אבל יש עוד).

אנלוגיה: כולם דיברו על כמה נהדרת רכיבה על אופניים, עד שזה תפס כמו באירופה, ועכשיו מדברים על הורדת רוכבי האופניים מהמדרכות. באותה צורה, הסיבה שחלק מהאנשים חושבים שאין בעיה להעלות כלבים גדולים לתח"צ היא פשוט כי זה לא דבר נפוץ. אם זה יהיה נפוץ, איזו צעקה הייתה קמה.

אני יודע שבאופן אישי לא הייתי רוצה לשבת עם כלב גדול בתח"צ. הפעם היחידה שזה קרה לי הייתה במונית שירות, הרגשתי מאוד לא בנוח (למרות שאיני פוחד מכלבים, ובסביבתי היו כלבים גדולים לאורך שנים). זו הרגשה שקשה מאוד לתאר, שאין אותה עם בע"ח קטנים. צילמתי את זה ושקלתי להתלונן, אבל אז גיליתי שאין ממש חוק נגד זה. זה היה לי מוזר מאוד. ההחלטה של אגד מבורכת בעיני.
 

olli3

New member
מנהל
מנגד בכמה ערים/מדינות אין איסור על כלבים גדולים?

כן כמובן
בכל עיר שכתוב שמותר רק בכלוב או תיק, כמובן מדובר בחיות קטנות.

לא פירטתי אבל בדרך כלל רשום שגם אסור כלוב גדול. הכוונה משהו שניתן לשאת אותו כמזוודה/תיק.

ושוב, אני לא מבין את הבעיה. לא כולם רוצים כלבים גדולים בתחבורה ציבורית צפופה. יש אנשים שפוחדים מכלבים גדולים (במיוחד ילדים, שלא לדבר על תיירים ממקומות כמו מוסקבה, שם יש אסוציאציה מעוד לא נעימה עם כלבים). יש גם שלל בעיות נוספות עם זה (שחלקת מצוינים במאמר שקישרתי, אבל יש עוד).

אנלוגיה: כולם דיברו על כמה נהדרת רכיבה על אופניים, עד שזה תפס כמו באירופה, ועכשיו מדברים על הורדת רוכבי האופניים מהמדרכות. באותה צורה, הסיבה שחלק מהאנשים חושבים שאין בעיה להעלות כלבים גדולים לתח"צ היא פשוט כי זה לא דבר נפוץ. אם זה יהיה נפוץ, איזו צעקה הייתה קמה.

אני יודע שבאופן אישי לא הייתי רוצה לשבת עם כלב גדול בתח"צ. הפעם היחידה שזה קרה לי הייתה במונית שירות, הרגשתי מאוד לא בנוח (למרות שאיני פוחד מכלבים, ובסביבתי היו כלבים גדולים לאורך שנים). זו הרגשה שקשה מאוד לתאר, שאין אותה עם בע"ח קטנים. צילמתי את זה ושקלתי להתלונן, אבל אז גיליתי שאין ממש חוק נגד זה. זה היה לי מוזר מאוד. ההחלטה של אגד מבורכת בעיני.
מנגד בכמה ערים/מדינות אין איסור על כלבים גדולים?
כולם לא רוצים תחבורה ציבורית צפופה, בוא נתחיל מזה. ולגבי כלב שנובח וכו', גם תינוק שבוכה מפריע לנוסעים ואף אחד לא דורש מההורה לילד עם התינוק שלו, אולי יאסרו הסעת תינוקות באוטובוסים מאותה הסיבה? רעש?
&nbsp
אני לא חושב שזה נכון להרגיל אנשים לתקנות מסויימות ואז לשנות אותן ולצפות שלא יקום קול מחאה. אם הגת יהפוך ללא חוקי במדינת ישראל, הקהילה התימנית תכעס מאד, זאת למרות שגת מוגדר כסם במדינות רבות בעולם.
&nbsp
הפתרון לרוכבי אופניים הוא שבילי אופניים. המודרנזיציה מביאה איתה שינויים וצריך לבצע שינויים כך שיותאמו לעולם החדש. לשפוך את התינוק עם המים בדמות "הורדת רוכבי האופניים מהמדרכות" בהיעדר פתרון אחר עבורם אינו מקובל לטעמי. באותה מידה אפשר להוריד את המכוניות מהכביש ולתת את הכביש לאופניים באופן בלעדי. אבל למה שזה יקרה? רכב חשוב יותר מאופניים והולכי רגל חשובים יותר מאופניים. אז בואו ונחזור אחורה ונסע ברכב ונלך ברגל ואופניים היו רק צעצוע לילדים ותו לא.
&nbsp
זה לא נפוץ כי בעלי כלבים לא נוסעים עם כלבם בתחבורה הציבורית כל כך למעט כשאין ברירה וצריכים לקחת את הכלב לסופ"ש. הרי אל תשאיר אותו בבית לבד במשך יותר מ24 שעות, נכון? ואם המדינה הייתה נותנת פתרון תחבורתי בשבתות, בעלי הכלבים היו יכולים לוותר על שהיה ממושכת בעוצר התחבורתי ולנסוע למספר שעות ולחזור.
&nbsp
אבל כל עוד לא נותנים פתרון תחבורתי שיאפשר לבעלי הכלבים שלא לקחת אותם איתם בתחבורה הציבורית אלא להשאירם בבית כאילו יוצאים ליום עבודה/לימודים, זה לא הגיוני לטעמי למנוע מהם להתנייד בתחבורה הציבורית בישראל.
&nbsp
זה נשמע למישהו הגיוני שמכיוון שיש לך כלב גדול, ובהיעדר תחבורה ציבורית בשבת לא תוכל לנסוע ולחזור באותו היום בסופ"ש וכך להשאיר את הכלב בביתך ובהיעדר תחבורה ציבורית בשבת, זה נשמע למישהו הגיוני שהוא לא יוכל לבקר את משפחתו רק כי יש לו כלב גדול ואין לו רכב פרטי?
&nbsp
לי זה לא נשמע הגיוני.
 

3718

Member
מה הקשר בין תח"צ בשבת להסעת כלבים גדולים?

מנגד בכמה ערים/מדינות אין איסור על כלבים גדולים?
כולם לא רוצים תחבורה ציבורית צפופה, בוא נתחיל מזה. ולגבי כלב שנובח וכו', גם תינוק שבוכה מפריע לנוסעים ואף אחד לא דורש מההורה לילד עם התינוק שלו, אולי יאסרו הסעת תינוקות באוטובוסים מאותה הסיבה? רעש?
&nbsp
אני לא חושב שזה נכון להרגיל אנשים לתקנות מסויימות ואז לשנות אותן ולצפות שלא יקום קול מחאה. אם הגת יהפוך ללא חוקי במדינת ישראל, הקהילה התימנית תכעס מאד, זאת למרות שגת מוגדר כסם במדינות רבות בעולם.
&nbsp
הפתרון לרוכבי אופניים הוא שבילי אופניים. המודרנזיציה מביאה איתה שינויים וצריך לבצע שינויים כך שיותאמו לעולם החדש. לשפוך את התינוק עם המים בדמות "הורדת רוכבי האופניים מהמדרכות" בהיעדר פתרון אחר עבורם אינו מקובל לטעמי. באותה מידה אפשר להוריד את המכוניות מהכביש ולתת את הכביש לאופניים באופן בלעדי. אבל למה שזה יקרה? רכב חשוב יותר מאופניים והולכי רגל חשובים יותר מאופניים. אז בואו ונחזור אחורה ונסע ברכב ונלך ברגל ואופניים היו רק צעצוע לילדים ותו לא.
&nbsp
זה לא נפוץ כי בעלי כלבים לא נוסעים עם כלבם בתחבורה הציבורית כל כך למעט כשאין ברירה וצריכים לקחת את הכלב לסופ"ש. הרי אל תשאיר אותו בבית לבד במשך יותר מ24 שעות, נכון? ואם המדינה הייתה נותנת פתרון תחבורתי בשבתות, בעלי הכלבים היו יכולים לוותר על שהיה ממושכת בעוצר התחבורתי ולנסוע למספר שעות ולחזור.
&nbsp
אבל כל עוד לא נותנים פתרון תחבורתי שיאפשר לבעלי הכלבים שלא לקחת אותם איתם בתחבורה הציבורית אלא להשאירם בבית כאילו יוצאים ליום עבודה/לימודים, זה לא הגיוני לטעמי למנוע מהם להתנייד בתחבורה הציבורית בישראל.
&nbsp
זה נשמע למישהו הגיוני שמכיוון שיש לך כלב גדול, ובהיעדר תחבורה ציבורית בשבת לא תוכל לנסוע ולחזור באותו היום בסופ"ש וכך להשאיר את הכלב בביתך ובהיעדר תחבורה ציבורית בשבת, זה נשמע למישהו הגיוני שהוא לא יוכל לבקר את משפחתו רק כי יש לו כלב גדול ואין לו רכב פרטי?
&nbsp
לי זה לא נשמע הגיוני.
מה הקשר בין תח"צ בשבת להסעת כלבים גדולים?
נראה לי שממש התאמצת לקשר בין הדברים ...
&nbsp
 
זה קשור.
ה-


מה הקשר בין תח"צ בשבת להסעת כלבים גדולים?
נראה לי שממש התאמצת לקשר בין הדברים ...
&nbsp
זה קשור.
ה-

כי אם מישהו מגדל כלב ונוסע איתו פעם בשבוע - שבועיים (נגיד לסופ"ש להורים) עכשיו הוא יצטרך לקנות רכב.
זה כמו שאני לעולם לא אוותר על הרכב הפרטי כי אני לא רוצה להיות כלוא בבית בשבתות.
 

olli3

New member
מנהל
אני נוסע לארוחת שישי אצל קרובי משפחה ותכל'ס לא בא לי להיתקע

מה הקשר בין תח"צ בשבת להסעת כלבים גדולים?
נראה לי שממש התאמצת לקשר בין הדברים ...
&nbsp
אני נוסע לארוחת שישי אצל קרובי משפחה ותכל'ס לא בא לי להיתקע
אצלם כל הסופ"ש אבל אני עושה את זה בלית ברירה כי אין לי איך לחזור הביתה. הסיטואציה הזאת היא סיטואציה שחסרי רכב מכירים אותה היטב. חייבים לחכות לאוטובוס הראשון שיוצא כדי לנסוע איתו ולא פלא שהנסיעות שיוצאות בימי שבת ב15:30 מת"א לצפון ממש לא ריקות ולא פלא שהנסיעות שיוצאות מבאר שבע לת"א ב16:00 ממש לא ריקות. לאנשים לא בא לחכות עד שתצא השבת כדי לחזור לבתיהם.
&nbsp
אז אם היו נותנים למי שמחוסר רכב את האופציה לנסוע לארוחת שישי ולחזור באותו הערב הביתה או לחילופין לנסוע בשבת בבוקר ולחזור אחה"צ לביתו - הוא לא היה צריך לקחת איתו את הכלב מלכתחילה.
&nbsp
והקשר העיקרי הוא שרוב הכלבים שתראה באוטובוסים יהיו בסופ"ש ובמוצאי שבתות. במיוחד בבין עירוני, כמה כלבים אתה כבר רואה באוטובוסים עירוניים ביום יום? עד היום נתקלתי במספר מקרים בודדים בהם ראיתי כלב באוטובוס עירוני שאינו כלב נחיה או גור נחיה באימון. רוב הכלבים שאני נתקל בהם הם באוטובוסים בין עירוניים בימי שישי ומוצ"ש בעיקר.
 

Ynhockey

New member
נו באמת

מנגד בכמה ערים/מדינות אין איסור על כלבים גדולים?
כולם לא רוצים תחבורה ציבורית צפופה, בוא נתחיל מזה. ולגבי כלב שנובח וכו', גם תינוק שבוכה מפריע לנוסעים ואף אחד לא דורש מההורה לילד עם התינוק שלו, אולי יאסרו הסעת תינוקות באוטובוסים מאותה הסיבה? רעש?
&nbsp
אני לא חושב שזה נכון להרגיל אנשים לתקנות מסויימות ואז לשנות אותן ולצפות שלא יקום קול מחאה. אם הגת יהפוך ללא חוקי במדינת ישראל, הקהילה התימנית תכעס מאד, זאת למרות שגת מוגדר כסם במדינות רבות בעולם.
&nbsp
הפתרון לרוכבי אופניים הוא שבילי אופניים. המודרנזיציה מביאה איתה שינויים וצריך לבצע שינויים כך שיותאמו לעולם החדש. לשפוך את התינוק עם המים בדמות "הורדת רוכבי האופניים מהמדרכות" בהיעדר פתרון אחר עבורם אינו מקובל לטעמי. באותה מידה אפשר להוריד את המכוניות מהכביש ולתת את הכביש לאופניים באופן בלעדי. אבל למה שזה יקרה? רכב חשוב יותר מאופניים והולכי רגל חשובים יותר מאופניים. אז בואו ונחזור אחורה ונסע ברכב ונלך ברגל ואופניים היו רק צעצוע לילדים ותו לא.
&nbsp
זה לא נפוץ כי בעלי כלבים לא נוסעים עם כלבם בתחבורה הציבורית כל כך למעט כשאין ברירה וצריכים לקחת את הכלב לסופ"ש. הרי אל תשאיר אותו בבית לבד במשך יותר מ24 שעות, נכון? ואם המדינה הייתה נותנת פתרון תחבורתי בשבתות, בעלי הכלבים היו יכולים לוותר על שהיה ממושכת בעוצר התחבורתי ולנסוע למספר שעות ולחזור.
&nbsp
אבל כל עוד לא נותנים פתרון תחבורתי שיאפשר לבעלי הכלבים שלא לקחת אותם איתם בתחבורה הציבורית אלא להשאירם בבית כאילו יוצאים ליום עבודה/לימודים, זה לא הגיוני לטעמי למנוע מהם להתנייד בתחבורה הציבורית בישראל.
&nbsp
זה נשמע למישהו הגיוני שמכיוון שיש לך כלב גדול, ובהיעדר תחבורה ציבורית בשבת לא תוכל לנסוע ולחזור באותו היום בסופ"ש וכך להשאיר את הכלב בביתך ובהיעדר תחבורה ציבורית בשבת, זה נשמע למישהו הגיוני שהוא לא יוכל לבקר את משפחתו רק כי יש לו כלב גדול ואין לו רכב פרטי?
&nbsp
לי זה לא נשמע הגיוני.
נו באמת
קודם כל, בחרתי בתמים ערים אקראיות עם מערכות תחבורה גדולות. יש כמובן עוד הרבה ואני מניח שזה בגדול מתחלק בין היתר עם זמם בלבד (או בכלוב) באירופה, והיתר בכלוב בלבד (כלבים קטנים) במדינות אחרות, למשל ארה"ב, יפן וסין. אז זה סביר.
&nbsp
אין כאן עניין של הרגל, אלא הסתכלות על איך המצב צריך להיות. אנשים התרגלו לעשן במקומות ציבוריים, ועד היום כועסים שזה אסור, אז מה?
&nbsp
ההשוואה לתינוקות גם היא אינה רלוונטית. אכן יש ציפיה שאנשים עם תינוקות יעשו מאמץ שהתינוק לא יצרח בזמן הנסיעה, אבל אנחנו כחברה מתחשבים באנשים עם תינוקות, כי לעומת כלב, אי אפשר להשאיר תינוק אפילו לחצי שעה, שלא לדבר על 24 שעות. כמו כן לא מומלץ להשאיר תינוק לבד עם ילד, מה שבדרך כלל לא בעיה אצל כלבים. והכי חשוב – אמנם ילדים זו גם בחירה, אבל כחברה אנחנו מבינים ורוצים שיהיו ילדים, ובשלב מסוים הם תינוקות, כך זה. זה לא המקרה עם כלבים. חוץ מאנשים מסוימים עם מוגבלויות, אף אחד לא חייב כלב, בטח לא כלב גדול. מי שרוצה, אין לי כל בעיה עם זה, אבל זה לא צריך לבוא על חשבוני.
&nbsp
כאמור יש המון בעיות עם כלבים גדולים בתח"צ, לא רק רעש (שכאמור נחשבת לבעיה אפילו באירופה הליברלית). אתה יכול לדמיין כלב ענקי באוטובוס בינעירוני? יהיה לאנשים מאוד קשה לעבור באוטובוס, ואם הוא ישב על כיסא, אך אחד לא ירצה לשבת עליו באותה נסיעה (לא משנה עד כמה נקי הכלב). אז נכון שיש גם בני אדם כאלה, אבל הומלסים/שיכורים באוטובוס זו פשרה שאנחנו כחברה מוכנים לעשות כי יש לזה הרבה יתרונות לחברה (פחות תאונות, למשל). שינוע כלב גדול לא תורם לחברה.
&nbsp
הנושא של נשיכות/תוקפנות לא פחות חשוב. כאמור בערים כמו פריז ומוסקבה זו בעיה מאוד רצינית, אבל לא צריך להגיע למקומות האלה כדי להבין את הבעיה (בריאות/תברואה). הדרך היחידה למנוע את זה היא לחייב ולאכוף זממים, אבל בחום של ישראל זה סוג של התעללות בכלב. אם הייתי בעל הכלב הייתי מעדיף לקחת מונית (בהנחה שאין רכב).
ויש עוד ועוד בעיות, זה לא נגמר.
&nbsp
אופניים: שבילי אופניים זה טוב רק אם זה על חשבון הכביש. וכמובן יש מקומות שזה טכנית לא אפשרי. אז הפתרון הוא כמו בלונדון, שרוכבי האופניים רוכבים בצידי הכביש. אני לא מאמין שאף מדינה אחרת לא חשבה על זה (לפחות במדינות שביקשרתי בהן), אבל אופניים על הכביש זה מצב עדיף מאופניים על המדרכה, ולעיתים גם על שבילים. מספיק לבקר באמסטרדם ובלונדון כדי לראות את ההבדל ולהבין על מה אני מדבר.
&nbsp
לגבי נסיעות בשבת: זה אולי נכון בגדול, ואני בעד תח"צ בשבת (נחרצות). אבל אם הייתה תח"צ בשבת זו הייתה סיבה עוד יותר טובה לאסור כלבים גדולים באוטובוס ציבורי. אולי אז לפחות הייתה קמה מחאה כי אנשים היו מבינים את גודל הבעיה.
 

olli3

New member
מנהל
תגובה>>>

נו באמת
קודם כל, בחרתי בתמים ערים אקראיות עם מערכות תחבורה גדולות. יש כמובן עוד הרבה ואני מניח שזה בגדול מתחלק בין היתר עם זמם בלבד (או בכלוב) באירופה, והיתר בכלוב בלבד (כלבים קטנים) במדינות אחרות, למשל ארה"ב, יפן וסין. אז זה סביר.
&nbsp
אין כאן עניין של הרגל, אלא הסתכלות על איך המצב צריך להיות. אנשים התרגלו לעשן במקומות ציבוריים, ועד היום כועסים שזה אסור, אז מה?
&nbsp
ההשוואה לתינוקות גם היא אינה רלוונטית. אכן יש ציפיה שאנשים עם תינוקות יעשו מאמץ שהתינוק לא יצרח בזמן הנסיעה, אבל אנחנו כחברה מתחשבים באנשים עם תינוקות, כי לעומת כלב, אי אפשר להשאיר תינוק אפילו לחצי שעה, שלא לדבר על 24 שעות. כמו כן לא מומלץ להשאיר תינוק לבד עם ילד, מה שבדרך כלל לא בעיה אצל כלבים. והכי חשוב – אמנם ילדים זו גם בחירה, אבל כחברה אנחנו מבינים ורוצים שיהיו ילדים, ובשלב מסוים הם תינוקות, כך זה. זה לא המקרה עם כלבים. חוץ מאנשים מסוימים עם מוגבלויות, אף אחד לא חייב כלב, בטח לא כלב גדול. מי שרוצה, אין לי כל בעיה עם זה, אבל זה לא צריך לבוא על חשבוני.
&nbsp
כאמור יש המון בעיות עם כלבים גדולים בתח"צ, לא רק רעש (שכאמור נחשבת לבעיה אפילו באירופה הליברלית). אתה יכול לדמיין כלב ענקי באוטובוס בינעירוני? יהיה לאנשים מאוד קשה לעבור באוטובוס, ואם הוא ישב על כיסא, אך אחד לא ירצה לשבת עליו באותה נסיעה (לא משנה עד כמה נקי הכלב). אז נכון שיש גם בני אדם כאלה, אבל הומלסים/שיכורים באוטובוס זו פשרה שאנחנו כחברה מוכנים לעשות כי יש לזה הרבה יתרונות לחברה (פחות תאונות, למשל). שינוע כלב גדול לא תורם לחברה.
&nbsp
הנושא של נשיכות/תוקפנות לא פחות חשוב. כאמור בערים כמו פריז ומוסקבה זו בעיה מאוד רצינית, אבל לא צריך להגיע למקומות האלה כדי להבין את הבעיה (בריאות/תברואה). הדרך היחידה למנוע את זה היא לחייב ולאכוף זממים, אבל בחום של ישראל זה סוג של התעללות בכלב. אם הייתי בעל הכלב הייתי מעדיף לקחת מונית (בהנחה שאין רכב).
ויש עוד ועוד בעיות, זה לא נגמר.
&nbsp
אופניים: שבילי אופניים זה טוב רק אם זה על חשבון הכביש. וכמובן יש מקומות שזה טכנית לא אפשרי. אז הפתרון הוא כמו בלונדון, שרוכבי האופניים רוכבים בצידי הכביש. אני לא מאמין שאף מדינה אחרת לא חשבה על זה (לפחות במדינות שביקשרתי בהן), אבל אופניים על הכביש זה מצב עדיף מאופניים על המדרכה, ולעיתים גם על שבילים. מספיק לבקר באמסטרדם ובלונדון כדי לראות את ההבדל ולהבין על מה אני מדבר.
&nbsp
לגבי נסיעות בשבת: זה אולי נכון בגדול, ואני בעד תח"צ בשבת (נחרצות). אבל אם הייתה תח"צ בשבת זו הייתה סיבה עוד יותר טובה לאסור כלבים גדולים באוטובוס ציבורי. אולי אז לפחות הייתה קמה מחאה כי אנשים היו מבינים את גודל הבעיה.
תגובה>>>
1. ברור שלא יאסרו על הסעת תינוקות, זה היה סתם בציניות.
&nbsp
2. כלב עם זמם לפיו לא נובח, הכלבים גם ככה לרוב פשוט שוכבים על הרצפה במעבר ורוב הכלבים שתראה הם בקווים ישירים או מהירים כך שאין הפרעה לנוסעים באמת שכלב שוכב לו כמו תיק במעבר.
&nbsp
3. לשבת באותה הנסיעה, שוב מדובר באוטובוס בין עירוני בנסיעה בין עירונית שלרוב היא ישירה או מהירה. במקרים האלו אם הנוסע יורד בעיר היעד של הקו, אז כולם ירדו איתו אם יש תחנת הורדה אחת או שכולם ירדו תוך 10 דקות אם יש מספר תחנות עד התחנה המרכזית. ואף אחד לא באמת נוסע בעמידה מרחקים כאלו, תוך 5 דקות כולם מתיישבים/שוכבים על רצפת המעבר באוטובוס. ובני אדם תופסים הרבה יותר מקום במעבר מאשר כלבים.
&nbsp
4. היית לוקח מונית מבאר שבע לתל אביב ואז חזור מתל אביב לבאר שבע? 1000 ש"ח זה יעלה לך. תכפיל את זה בכל שבוע או שבועיים ועדיין אתה חושב שהיית עושה את זה?
&nbsp
5. זה בדיוק מה שאמרתי, אם הייתה תחבורה ציבורית בשבת, מספר הנוסעים עם כלבים בכל הגדלים וחתולים היה יורד דרסטית כי לא הייתה את בעיית הניידות בלהשאיר את הכלב בבית ל8 שעות או אפילו יותר, הכלבים מסתדרים עם שעות כאלו, כמו יום עבודה וכשחוזרים הביתה, כמובן שמיד טיול.
&nbsp
6. תקנה 461 בתקנות התעבורה אוסרת במפורש על הסעת אדם שיכור באוטובוס, כמו כן באותה התקנה או בתקנה אחרת, חל איסור להסיע נוסע שבגדיו מלוכלכים או שיש לו ריח רע ועוד דברים שונים. זה מתנגד באופן מובהק עם קווי הלילה שמטרתם הם הורדת שיכורים מהכביש. אז אני רוצה לראות את משרד התחבורה מכריז שלא תתאפשר עוד העלאת שיכורים לקווי הלילה. מבחינתי זה על אותו משקל כמו החלת תקנה 462 על כלבים גדולים באוטובוסים. תקנה שכמו שאמרתי אינה תקפה לרכבות ולכן אינה תקפה ברכבת הקלה שבתכל'ס הקרון לא שונה במיוחד מאוטובוס עירוני.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה