הכלבה שלי עושה פיפי במיטה

אורנה מ

New member
הכלבה שלי עושה פיפי במיטה ../images/Emo107.gif

יש לי כלבה בת 12.5 מחונכת וממושמעת אבל בתקופה האחרונה קשה לה להתאפק - בעיקר בלילה, והיא פשוט עושה פיפי במיטה - פשוטו כמשמעו. היא כנראה מנסה להתאפק ו"בורח" לה... אני יוצאת אתה שלוש פעמים ביום החוצה, אבל אין לי אפשרות לצאת אתה מוקדם בבקר (רק בשבע וחצי בערך) ובדרך כלל אני מוצאת את המצע שלה רטוב. מה אפשר לעשות? אני מנסה לפתוח את הדלת כדי שתצא לבדה החוצה מוקדם בבקר, אבל מכיוון שהיא לא רגילה לצאת לבדה, היא לא רוצה לצאת.
 

Michelle1

New member
הכלבה מזדקנת

ונגד זה אין מה לעשות, פרט ללכבד אותה בזקנתה. הגדילי את מספר היציאות שלה ל-4 פעמים ביום, אם ניתן,ותנסי את הציאה הלילית לעשות מאוחר ככל הניתן. לגבי הלילה, תפני לוטרינר, יש טיפול תרופתי שעוזר בבעיות שריר השלפוחית, יתכן מאד שזה יפתור את הבעיה. בהצלחה.
 

be_roo

New member
יש כמה אפשרויות

אי שליטה על צרכים יכולה לנבוע מדלקת בדרכי השתן, אבל המצב שאת מתארת נשמע יותר כמו החלשות של השרירים שהוא אופייני לכלבות מבוגרות. זוהי השערה בלבד, ולשם אבחון פני לוטרינר. לכל אחד מהמקרים יש פתרון, אם בעזרת טיפול בדלקת, אם בעזרת כדורים המחזקים את השרירים הרפויים.
 

שרית(^_^)

New member
הי אורנה !

בריחת שתן אצל כלבות היא תופעה די נפוצה, בעיקר אצל כלבות מעוקרות, ובעיקר אם הן בגיל מבוגר יחסית. אך קודם כל, יש לשלול אפשרות של דלקת בדרכי השתן (בדיקת שתן ע"י וטרינר) או בעיה בכליות, שגם הם יכולים לגרום לתופעת בריחת שתן. חשוב לא לכעוס על הכלבה כשזה קורה לה, מפני שכאמור, זה לא בשליטתה, וממילא הם בד"כ מרגישים "תחושות אשמה" כשזה קורה להם. גם לכלבה שלי (רועה גרמנית מעוקרת בת 9) התחילה התופעה לפני כשנתיים-שלוש, ומאז היא מקבלת כדורים בשם Phenylpropanolamine (75 מ"ג - חצי כדור ביום), שמונעים את בריחת השתן כמעט לחלוטין. אלה אינם כדורים שמרפאים את הבעיה, אלא רק מונעים אותה זמנית (ע"י חיזוק שרירי שלפוחית השתן), ולכן בד"כ יש צורך להמשיך לתת אותם למשך כל החיים. ברגע שמפסיקים, התופעה עלולה לחזור. את הכדורים אני קונה אצל הוטרינר שלי, שמיבא אותם מארה"ב. תנסי לשאול את הוטרינר שלך (אם אין לו, אוכל להפנות אותך לוטרינר שלי, אם תרצי) אני מצרפת קישור (באנגלית), שמסביר בצורה מאד מובנת לגבי דליפת שתן אצל כלבות.
 

Y@ir

New member
מצטער שאני נדחף לאשכול אבל

שרית אמרת שמגיל 6 לכלבה שלך יש את התופעה, אז זה לא קורה מזיקנה לא ? הכלבה שלי בת 4 וחצי, גם מעוקרת בחיים לא שמעתי שבגיל 6 כלבה כבר "זקנה" זה לפחות לפחות מחצית חייה הלא כן ? פשוט זה קצת מביהל אותי יאיר
 

Dog Master

New member
ליאיר

תראה, כל כלב מזדקן בעת שלו... לדוגמא כלבתי לשעבר ז"ל הייתה בת 11 ולא היו לה דליפות שטן...
 

Dog Master

New member
סליחה, טעות

כל כלב מזדקן בעת שלו, ולכל כלב יש את שלפוחית השטן שלו... יש כאלה שקל להם להתאפק בהתבגרות, ויש כאלה שקשה להם... אז כמו שאמרתי, במקרה שלי, לכלבתי ז"ל הייתה כנראה שלפחוית שטן יציבה ולכן לא היו לה דליפות.
 

שרית(^_^)

New member
יאיר

תופעת דליפת השתן אמנם נפוצה אצל כלבות מעוקרות, וכמו שציינתי, זה בד"כ מתחיל בגיל די מבוגר, ולא אצל גורים, אבל בהחלט לא חייבת להופיע אצל כל כלבה מעוקרת ומבוגרת... ובענין הגיל: אורך החיים של כלבים מזנים גדולים הוא בד"כ קצר יותר משל כלבים מזנים קטנים יותר, וההזדקנות אצלם מתחילה מתחילה מוקדם יותר. פינצ´רים, למשל, יכולים לחיות עד גיל 16, לעומת רועים גרמנים שבד"כ אורך החיים הממוצע שלהם הוא 12. סאקי היא רועה גרמנית בת 9, ובעיית דליפת השתן שלה התחילה בערך בגיל 6.5-7, שזהו גיל שנחשב די מבוגר אצל רועים גרמנים.
 

לילךLilach

New member
אורנה ברוכה הבאה ../images/Emo140.gif

הכלבה שלך היגיע לגיל מכובד מאד וכמו שמישל ואחרים אמרו ,אין הרבה מה לעשות ,זאת שאלה של גיל. מה שאת צריכה לעשות ,זה לקום קודם ולהוציא אותה החוצה בהתאם לצרכים שלה , אין מה לעשות ,את צריכה לרקוד לפי החליל שלה ,כיוון שקשה לה להתאפק. את מוזמנת להשתתף בדיוני הפורום ,להראות תמונה של הכלבה ולספר עליה וכמובן לבדוק על מה שנמצא בשורה האפורה למעלה: גלריה,קישורים ,מאמרים ועוד.... לגבי יציאה לבד החוצה - זה לא מומלץ בגילה המופלג ,היא יכולה להתבלבל ופשוט ללכת לאיבוד .
 
למעלה