הכירו נא את סיימון,

הכירו נא את סיימון,

אמן ברמ"ח איבריו, שס"ה גידיו וכל נים בנשמתו. פגשתי אותו באתר העתיקות Great Zimbabwe, ה"מאצ'ו פיצ'ו" של אפריקה. על נפלאות המקום הזה לא נספר (בשביל זה יש גוגל), אלא על העבודה הנהדרת שסיימון עושה, יחף (גם פיזית וגם בתמימות טהורה), עם מטקה וכמה מפסלות צנועות. צלמתי גם ראיון איתו (לצערי איכות הקול לא טובה), שאעלה ליו-טיוב כשאחזור לארץ (האינטרט פה ממש איטי). למי שלא מנחש סיימון זה הבחור המבוגר ואני זה הבחור הצעיר (כבר אמרנו שאי אפשר פורום של נגרים בלי קצת בדיחות קרש).
 
יצירה - זווית ראשונה

סיימון עובד על גזע העץ כארבעה חודשים, יום יום, וכמעט שעה שעה. מי שעוסק בגילוף יודע שלפעמים הדבר ממכר ואי אפשר להתנתק מהמפסלת גם כשהידיים דואבות... העניין התבשל אצלו בפנים הרבה מאד זמן, רק שהוא לא ידע מה זה בדיוק הדבר הזה שמתבשל אצלו. יום אחד שהוא ראה את העץ העקור, הוא ידע מיד שזהו זה. הטוטם שהוא יוצר משלב בין הסיפור מאחורי Great Zimbabwe והמלך הגדול שהקים אותו (גוגל יספר את הסיפור למי שמעוניין). על המלך סיימון מגלף מספר אגדות הקשורות במקום, וכן תפילה שלו לגבי זימבבווה, אפריקה והאנושות בכלל.
 
יצירה - זווית שניה

מלבד האלמנט הסיפורי, משולבים ביצירה גם מוטיבים ואלמנטים אופייניים לאתר, חלקם הפכו גם לסמלים לאומיים של זימבבווה (הציפור, הזיגזג ועוד).
 
סיימון לא לבד

בכל רחבי אפריקה - ובכלל זה בזימבבווה, ישנם אמנים פשוטים, מימונים, צנועים. אין להם את כלי העבודה הטובים ביותר בשוק, הם לא למדו בקורסים ולא משתתפים בפורומים. הם בד"כ מאוגדים בקואופרטיבים ומשתדלים למצוא את לחמם הדל מיצירות כפיהם. דוגמה לקבוצת אמנים, על אם הדרך, שפשוט חוטבים בעץ צורות מדהימות באמצעות גרזנים מאולתרים.
 
לצערי לא צילמתי תמונות תקריב

כדי לקבל קצת קנה מידה - הדמות מצד ימין היא בגובה של כארבעה מ'. הנשר מצד שמאל כנ"ל.
 

yulevi

New member
המקום נראה../images/Emo8.gif../images/Emo9.gif

כקונקורנציה לחוות גידול האקליפטוסים של אקליפטופ בפתח תקוה, שם צחי קירשון מפסל בשטח החווה,נראה לי שנצטרך לבקר שם שוב לאור העניין בפיסול וגילוף של חברים חדשים וותיקים בקהילה
 

arsar

New member
הי הי - זה לא כל כך פשוט!!!

בעת שליחות באפריקה (1965) הוקדש פרק זמן לאמנות מקומית. הוברר לי שהרוצה להיות גלף עץ בגילדה חייב בשבע שנות שולייה!!! ביקרתי גלפי עץ מופלאים, גלפי אבן ואמנים שונים. אני מתנצל שאיני יכול להעשיר את עיניכם - כל השיקופיות הוחרמו ע"י בני שהודיע שהוא חייב לחנך את ילדיו על רקע השיקופיות כפי שהוא עצמו חונך. ומאז אינו מחזיר לי את השיקופיות ואני חי רק על זכרונות...
 
למעלה