"הכוס הנושמת " VS רידל "בורדולקס"

ishay-to

New member
"הכוס הנושמת " VS רידל "בורדולקס"

בטח שמעתם על המצאת המאה "יין הנמזג לתוך -כוס נושמת- יפגין תוך 2 עד 4 דקות בלבד תכונות של יין שנמזג לדקנטר וחודרר במשך שעה עד שעתיים " (מתוך דף ההסבר ל"כוס הנושמת") שראיתי את זה אמרתי לעצמי טוב ימות המשיח הגיעו ואני חייב לעצמי כוס כזאת (בדרך כלל אני שותה את היין שלי בכוס מסוג רידל בורדולקס שנחשבת לטובה מאד) בשבוע שעבר היתי בחנות יינות וראיתי את הכוס הנושמת על פניו נראת כוס איכותית ביותר ולא נופלת באיכות מול רידל התחלה טובה..התרשמתי וקניתי לי כוס אחת לבדיקה המחיר לא זול 90 ש"ח היתי מאד סקרן לדעת סוף סוף איך הכוס באמת עובדת ולא סתם עובדת רציתי לבדוק אותה מול רידל ולערוך השוואה מבחינת מראה : הכוס הנושמת יותר רחבה בחלק התחתון של הכוס ויותר סגורה בחלק העליון של הכוס יחסית למבנה של רידל המראה של הכוס הנושמת נראה יותר יוקרתי מרידל יש לה יותר "פוזה" על השולחן יוצאים לדרך : פתחתי יין בוסתן קברנה 2003 במשך שעה וחצי מזגתי כמות שווה של יין גם לרידל וגם לנושמת המתנתי 5 דקות ובדקתי את הארומה על פניו נראה שבנושמת הארומה טיפה היתה יותר פתוחה מהרידל אבל לא בכזה הבדל משמעותי לגימה אחרי עשר דקות...לא הרגשתי הבדל ! כן לא היה הבדל ובאמת אולי זה מחמאה לנושמת להיות ברמה של רידל בורדולקס * גילוי נאות בדף ההסבר לכוס הנושמת יש הוראות לביצוע טעימה השוואתית ומופיע שם לפתוח את היין ממש לפני הטעימה ואז לערוך את ההשוואה ולא כמו שאני עשיתי שהיין היה פתוח במשך שעה וחצי לפני הטעימה ההשוואתית. המשך...:) למחרת לא נרגעתי וביצעתי טעימה השואתית אבל בצורה עיוורת רציתי להוריד את האפקט הפסיכולוגי פתחתי יין ססלוב קברנה 2004 כשר מזגתי מייד לאחר הפתיחה כמות שווה לנושמת ולרידל המתנתי בדיוק 5 דקות עצמתי עיניים ובקשתי שיתנו לי להריח את האורמה ביצעתי את זה במשך 3 פעמים התוצאה פעמיים בחרתי בנושמת ופעם אחת בחרתי ברידל סיכום : 2/1 לטובת הנושמת לאחר 10 דקות ביצעתי בצורה עיוורת את הטעימה שוב במשך 3 פעמים התוצאה פעמיים בחרתי ברידל ופעם אחת בחרתי בנושמת סיכום : 2/1 לטובת רידל יש לציין שגם בארומה וגם בטעם ההבדלים היו קטנים ביותר בין הכוסות והיתי צריך להתאמץ לבחור בין הכוסות. סוף דבר : (חוות דעת אישית בלבד) אכן הכוס הנושמת ברמה גבוהה ביותר ולא נופלת מהרידל בורודולקס אך כל היחסי ציבור שעשו בקשר לתוכונות של הכוס הנושמת לא באים לידי ביטוי מול הרידל שנותנת בקירוב את אותן תוצאות בטעימה. שבוע טוב שי
 

פילצרד

New member
../images/Emo127.gif אחלה דווח !

דווח מעניין ביותר , לטענתי בכלל בטעימות עיוורות 90% לא יבדילו בין מותגים שונים של אותו משקה
 
פששש. סחטיין על ההשקעה

לדעתי מגיעים שבחים לחברה שמייצרת את "הכוס הנושמת", משתי סיבות: על מוצר באיכות כה גבוהה ועל יחסי ציבור מוצלחים. לשם ההשוואה, כמה עלתה לך הרידל?
 

ishay-to

New member
הרידל 120 ש"ח

והם נשברים בקצב מסחרר ד"א מסכים עם השבחים לכוס הנושמת יש עוד דבר שאני צריך לבדוק לעשות השוואה ביין מתיישן (ירדן קברנה 99) או ביין צעיר מאד..
 
למעלה