"הכול הרבה יותר קל ופשוט פה"

dasi9

New member
כולנו טומנים ראש

כי זה הכי נוח. איפה האדם שיודה שהוא חי במקום מעצבן? זה הכי קל להגיד על אחרים. אז בריטניה הפתיעה אותי לרעה, אני בטוחה שיש מקומות פחות גרועים. לגבי גזענות, ממש לא חסר כאן ולא רק כלפי זרים. יש עדיין מעמדות באנגליה. ושחיתות? בדיוק כמו בישראל. אני לא חושבת שישראל זה המקום הכי מדהים בעולם אבל יש מקומות המתיימרים להיות הרבה יותר טובים והם לא! ואני לא רוצה להרחיב את הדיבור על מזג האוויר במיוחד החורפי...זה באמת מזעזע
 
ההבדל בין חלק מאיתנו

שרואה את מה שטוב במקום בו הוא חי מול חלק אחר מאיתנו ששום דבר לא טוב לו כמו בישראל - הוא שהחלק הראשון היגר מבחירה ולא נגרר אחרי מישהו אחר ושונא כל רגע... החלק הראשון ברובו גם מסוגל להתגעגע לדברים מסויימים בישראל, ולקטר בקול על דברים מסויימים במקום החדש - אבל המקום החדש יותר טוב לו מאשר ישראל במידה מספקת בשביל להשאר שם ולא לערוג על "השיבה הביתה"... החלק הזה הוא החלק אליו פנה פותח השרשור בשאלה "אם אתם אומרים שיותר טוב - אנא פרטו מה יותר טוב?". החלק השני מראש חושב שבישראל הכל הכי טוב - אז לא יכול לענות על השאלה. מי שחי במקום שרע לו בו - רחמי עליו...
 

dasi9

New member
חלק?

מזתומרת נגרר? אף אחד לא נגרר. או שרוצים או שלא. חוץ מזה שאי אפשר אף פעם לדעת אם מגיעים למקום מסויים אז הוא יהיה בדיוק כוס התה שלנו. זה נכון לגבי מעבר מארץ אחת לאחרת, מעיר אחת לאחרת, מרחוב אחד לאחר, מבית אחד לאחר. וגם אם מהגרים אז מפסיקים להתגעגע לאיפה שנולדנו? בחייך, יש כל כך הרבה מהגרים שהגיעו לישראל ולא מפסיקים להתגעגע לארצות מהן באו. אבל להבדיל הם לא טורחים לבקר ולרדת על ארץ המוצא שלהם בניגוד לחלק מהישראלים שהיגרו לחו"ל. ואם כל כך שונאים את ארץ המוצא, למה הטירחה הרבה בלהסתכל בחדשות הישראליות באינטרנט ולקטר ולקטרג ולרכל ומה לא? עברתם למקום חדש? אז תתחילו לקרוא את החדשות המקומית ותעזבו את הארץ כמו שצריך.
 
ברור שחלק

כי כל מה שאינו כולם - הוא חלק, לא? תקראי שוב, תנסי להבין, תנסי להפנים. ואם תביני ותפנימי - אולי לא תראי צורך לענות. (מילא את תוקפת, אבל לפחות תתקפי עם משהו שרלוונטי למושא ההתקפה.. לא סתם) ואני חוזרת על המשפט האחרון בפוסט הקודם - כי את ממש מתחילה לעורר רחמים... אבל שוב - כל אחד והבחירות שלו.
 

dasi9

New member
קצף

מעולם לא ראיתי אדם שכל כך עסוק בלרחם על אחרים. רדי לעם.
 

joojoo

New member
ופה סיכמת את כל הבעיה...

במשפט הבא: "ואם כל כך שונאים את ארץ המוצא, למה הטירחה הרבה בלהסתכל בחדשות הישראליות באינטרנט ולקטר ולקטרג ולרכל ומה לא?" הממ... למה לא? גדלתי שם 27 שנים. אסור לי לקטר על ישראל? להיפך - וכאן בדיוק הנקודה שבה החיכוך מופיע בין ישראלים בישראל וישראלים בחו"ל - אני טוען בתוקף שיש לי פרספקטיבה אחרת ויותר מאוזנת פשוט מעצם החיים במקום אחר. ואני אמשיך ואומר שלמיטב נסיוני, התרבות הישראלית כ"כ מבוססת על "איתנו או בלעדינו", שאפילו ביקורת מוצדקת על המדינה ועל החיים בה לא גוררת דיון כמו בהמון מקומות בעולם, אלא קיטונות של רותחין וצרחות "בוגד! יורד מלוכלך! נמושה!" וכיו"ב. לא צריך אפילו לרדת מהארץ כדי לשמוע את זה - מספיק שאתה מנסה להגיד בישראל "הצבא שלנו מלוכלך ומבצע פשעי מלחמה באופן שיטתי ומערכתי" כדי לקבל את אותו דבר, אפילו (ולא יעזור לאף אחד) שזו טענה שיש לה לגיטימציה. (ואני מתערב 100 ל 1 שלרוב הישראלים הלא בוגדנים זה מייד משייך אותי לסמולנים - אפילו שיש הבדל עצום בין לאמר "יש לטענה לגיטימציה" לבין "זו טענה נכונה". אין, אין subtleties בישראל).
 

dasi9

New member
עונה

joojoo אתה אומר שיש לך פרספקטיבה מאוזנת יותר מעצם החיים במקום אחר. ואני טוענת שזה בדיוק כמו חוקר במעבדה המתיימר לחשוב שהוא יודע בדיוק מה החולדה חושבת. אז בניגוד אלייך אני חושבת שלא, שאי אפשר כשנמצאים בחוץ, לדעת בדיוק מה קורה בפנים. אפשר לקטר על ישראל וגם אני בין המקטרים, אבל אני לא הפכתי את זה לעבודה השנייה שלי בניגוד לכמה אחרים כאן בפורום שנדמה כאילו זה כל מה שמעניין אותם בחיים.
 

joojoo

New member
תעצרי שנייה

ותקראי שוב את מה שכתבתי ומה שענית. אני מבטיח לך שאף אחד בפורום הזה לא הפך את זה לעבודה שניה שלו לרדת על ישראל - אנשים עסוקים מדי בחיים שלהם (אבל תקני אותי אם אני טועה - למי את מתכוונת?) כל הנקודה שאני מעלה היא שכישראלית שחיה בישראל, יש נטיה כזאת, שפשוט אי אפשר להתעלם ממנה, לקבל חום כשמישהו מבחוץ מעביר ביקורת על הארץ. קוראים לזה nationalism וזה לא משהו שייחודי לישראלים, יש מדינות אחרות שבהן זה ככה (למשל, איראן - ואני בכוונה משתמש בהם, כי זה עוד משהו שגורם למין תגובה כזאת אצל ישראלים כמזכירים את איראן וישראל באותה נשימה, אפילו שהדמיון בין התרבויות והאנשים עולה באופן משמעותי על השונה) ויש כאלה שלא. אני זוכר טוב את התגובה הזאת, זה ממש מרגיז וחוצפה ואיך הם מעיזים ובפנים הבטן מתהפכת בגלל תסביך הרדיפה הישראלי/יהודי שהוכנס בנו היטב לאורך כמה אלפי שנים. הקטע הוא שאם את עוזבת וחיה במקום אחר לכמה שנים תוך כדי נסיון אמיתי להתאקלם (או באנגלית acculturate), זה עובר, ככה לבד, בלי כוונה. ואז פתאום אפשר להסתכל על ישראל מכל מיני זוויות, לדבר בצורה חופשית על מה שטוב ורע, להעביר ביקורת בלי לחשוב שזה יגרום למדינה להיעלם מהמפה, ואפילו לעשות את זה תוך מחשבה שזה ייחזק אותנו, לא יחליש. שביקורת כזאת, מאנשים שהם כן באו "מבפנים", היא כנראה הביקרות הכי בונה שמישהו יכול לקבל (מעין וויסל-בלווואר מדינתי). ומזה עניין הפרספקטיבה.
 

dasi9

New member
מסכימה איתך

אבל אני לא גרה בישראל ולכן נכנסתי לפורום הזה. מעולם לא חשבתי שכל נושא שני יהיה מה לא טוב בישראל. לא חשבתי שבכלל מישהו יכתוב על ישראל שהרי שמו של הפורום הוא "פורום ישראלים בחו"ל" ובטח לא "פורום ישראלים בחו"ל המקטרים על ישראל". כתבת יפה על הביקורת הבונה, ואפילו על המחשבה שזה ייחזק אותנו ולא יחליש. אבל מי זה "אותנו"? ישראלים החיים בחו"ל או ישראלים החיים בישראל? כי יש הבדל... תסביך הרדיפה? הייתי חייבת לכתוב: זה שאתה פרנואיד לא אומר שלא רודפים אחריך
 

סלסרו

New member
ישראלים מעצם מהותם הם קוטרים.

הם קיטרו מיד כשנולדו כעם בצאתם ממצרים, ומאז לא הפסיקו לקטר עד עצם היום הזה.
 

sirpad

New member
היא חושבת שהתקשורת בבריטניה נחמדה

דגש על העיתונות, ואת אומרת שווקינג טומן ראשו בחול?
 

sirpad

New member
היא זו את

ודיברתי אלייך בגוף שלישי כי זה התאים לי, וגם החזיק מים תחבירית. אם הייתי מדבר אלייך ישירות, וכתוצאה מכך הייתי מחליף את ה״היא״ ל״את״ האם גם אז היית רוטנת שלא קראתי לך בשמך? מהו בכלל שמך אם בשמות עסקינן?
 

dasi9

New member
ועוד..

אפרופו "היא" - אמי (כן היא פולנייה מה לעשות) תמיד אמרה שזה לא מנומס לדבר בפני אדם בגוף שלישי. כי זה מראה על זלזול. אבל הזכרת דיבור ישיר - זה משהו שבאמת מתגעגעים אליו בארץ הנימוסין וההליכות עאלק.
 

sirpad

New member
נשאלת השאלה אם כן

האם היית פה בזמן שכתבתי את התגובה. שכן אז זה באמת לא מנומס לדבר ככה. להגנתי יאמר שאין לי שליטה על מי שנמצא אקטיבית בפורום, כשאני כותב הודעות ו/או תגובות.
 
למעלה