"הכול הרבה יותר קל ופשוט פה"

sirpad

New member
בשלושה שבועות נסעתי ברכב בארהב

וגמעתי לא מעט קילומטרים, בסוגים שונים של כבישים ושל מדינות. המסקנה שלי הייתה, שיש בארהב נהגים מכל הסוגים, אבל לא יכולתי להתעלם מהעובדה שהרוב הגדול התנהג בצורה מאוד לא נורמלית, אפילו יחסית לנהג הדני, שעל פי רוב הוא יותר סולידרי ומתחשב מהנהג הישאלי. אחד הדברים שבלט בצורה מוחלטת הוא העובדה שכל עוד אין סיכוי לעקוף אותי, היינו יש נתיב אחד לכל כיוון, הם נשארו ממש רחוק מאחורי. אפילו כשראיתי אותם מתקרבים אלי (משמע הם נסעו מהר ממני) הם לא נצמדו לי לפגוש, ואפילו לא התקרבו לכדי מספר מטרים, עד שלא הייתה להם את האופציה לעקוף כשהכביש הפך ל2 נתיבים. מיותר לציין גם את הנסיעה בראש האוור בין סאן דייגו ללוס אנג'לס, כביש מהיר עם אולי שמונה פלוס נתיבים, וכולם נוסעים מהר, וההשתלבות פשוט כמו חמאה. בלי החלפות נתיבים מיותרת, בלי לחתוך, פשוט להתשלב בטבעיות. אז אמנם קטונתי מלתת חוות דעת מקצועית ומגובה במחקרים, אבל הרושם הקצר שלי מנהגים באירופה, ובקליפורניה לעומת ישראל, לא משאיר מקום לספק. ובקשר לנהגי משאית, הם חיה בפני עצמה, בכל מדינה נדמה לי.
 

אספרסו2

New member
בגרמניה שוקלים לאסור את "מירוץ הפילים"

איסור על משאיות לעקוף בדרכים מהירות בגלל עיכוב והפרעה לתנועה.
 

נטס

New member
תמיד רציתי לחיות באנגליה

ותמיד הרגשתי אאוטסיידרית בארץ (איפה שנולדתי וחייתי 24 שנים), בעיקר בגלל חוסר אכפתיות ולחץ תמידי.. פה אין קומבינות, אין עקיפות בתור, אני לא צריכה "לעמוד על המשמר" ולוודא שלא דופקים אותי. דברים בסיסיים שפשוט לא היו יכולים להתקיים בארץ כמו קופות בשירות עצמי שהזכירו כאן (מי אמר מעבירים דברים בכיס בלי שישימו לב?), החזרת מוצרים בלי שאלות, מבצעים שהם לא עבודה בעיניים (על מוצר שעולה 50ש"ח לכתוב היה 100 עכשיו 45 מבצע!!!). שמתי לב שרוב התגובות פה נסובות סביב עניין הקניות, אבל זה כ"כ הרבה יותר.. רוב האנשים (אין מקום מושלם) אדיבים, מודעים לסביבה ולא רק לעצמם (אומרים סליחה אם בטעות נתקלים בך וכד' ומלכתחילה הולכים כמו שנוהגים - מסתכלים מסביב, דואגים שלא להתנגש באף אחד, מפנים דרך למי שנראה ממהר..) אפשר להמשיך ולהמשיך אבל הנקודה היא כזאת - למי שטוב בארץ ימשיך להיות טוב בארץ (אלא אם כן דברים ממש יצאו משליטה) ולמי שלא - הגיע הזמן לבדוק אופציות במקום לחיות בבסביבה שלא עושה טוב..
 

chopo

New member
נשמע מעניין, אשמח אם תכתבי קצת על עניין

המוסלמים באנגליה איך היחס אליהם? איך היחס של המוסלמים לאנגלים וליהודים?
 

נטס

New member
למי איכפת?

אני לא נתקלתי בשנה וחצי שלי פה באף תגובה אנטישמית.. נכון, אני לא אגיד שאני ישראלית לשעבר ויהודיה למי שנראה שזה לא ימצא חן בעיניו (כמו בהפגנה שהיתה לי מחוץ לקולג' נגד מפעל שמייצר רכיב למטוסי הקרב שלנו), אבל אני גם לא נראית או נשמעת ישראלית לשעבר (אנגלית זאת שפת האם שלי ויש לי מבטא כמעט "מושלם"). אבל גם מחבר'ה שהכרתי שעובדים בעגלות לא שמעתי על בעיות.. האמת היא ש90% ממי ששומע שאני יהודיה מאוד מסתקרן ורצה לדעת עוד (מסתבר שיש אנשים שמעולם לא פגשו יהודי.. כמה מוזר!)..
 

chopo

New member
1)לי אכפת בגלל זה שאלתי - זה מעניין

אבל את לא חייבת לענות. שאלתי כי בביקורי האחרון באנגליה נדהמתי מכמות המוסלמים שם. 2)אכפת לך ועוד איך. לא היית עוברת לגור בקהיר נכון? אפילו לנוצרים מפריע שיש פתאום ריכוז אדיר של מוסלמים
 

נטס

New member
זה מפריע למי שבוחר שזה יפריע לו

לי לא מפריע שיש פה מוסלמים כי הם לא עשו לי כלום. יש מוסלמים בכל העולם ומאלה שדיברתי איתם הם אפילו נגד הפלסטינאים כי הם מוציאים להם שם רע.. למה שיהיה לי איכפת מי גר בבית ליד או מי יושב לידי באוטובוס כל עוד הם לא עשו לי כלום?
 

chopo

New member
לא אמרתי שזה מפריע, אבל קיבוץ גדול מאד של

אוכלוסיה מסויימת יכול להציק. כמו שלא הייתי רוצה לחיות בתוך איזה ליטל רוסיה בבורקלין או ליטל צ'יינה , לא הייתי רוצה לחיות בליטל פקיסטן. אבל היי...זה רק אני.
 

נטס

New member
זה ממש לא ככה...

כן, יש אזורים בכל מיני ערים (כמו בירמינגהם למשל) שיש בהן ריכוז גדול של אוכלוסיה מסויימת, אבל אף אחד לא אמר שצריך ללכת לגור בשכונה הזאת.. בארץ אין שכונות של אוכלוסיה מסויימת שאנשים אחרים בוחרים לא לגור בהן?
 

chopo

New member
יש. בגלל זה שאלתי על זה. בתור אחד שחי פה

רציתי לדעת איך זה מרגיש שם. האם זה מורגש או שזה ממש בקטנה. לדעתי האישית בלי קשר אליך, עוד 50 שנה יתעוררו באירופה ויבינו שלהביא 1.2 ילדים במשפחה ולתת למלא מהגרים להכנס חופשי ישנה את המדינות באירופה לגמרי. כבר היום יש ערים של 30% מוסלמים. שוב, אין לי בעיה עם מוסלמים אבל עצם זה שיש עיר ש30% היום הם "זרים" (מה לעשות שמוסלמים לא ממש מתנהגים כמו המקומיים, אלא ממשיכים במסורות שלהם) זה אומר משהו. אני אישית לא הייתי רוצה שעוד שנתיים לראות שבנו מזגד ליד הבית שלי וכל 6 בבוקר אני שומע מואזין.
 

נטס

New member
מסכימה

ולדעתי זאת גם דיעה של הרבה אנשים פה.. וזה לא בדיוק נותנים למהגרים להיכנס חופשי, הם מנסים לשפר את המצב.. ויש מספיק זרים אחרים שמשתלבים הרבה פחות מהמוסלמים, אבל זה פחות מטריד אנשים.. מעניין אם באסיה או בארצות ערב מתייחסים למהגרים לבנים כמו שאנחנו מתייחסים למוסלמים.. אגב, לי יש כנסיה מעבר לכביש, כל בוקר הם מצלצלים בדיוק לפני שאני אמורה לקום, כולל בסופ"ש - הם ממררים לי את הבקרים.. אי אפשר למנוע מדת מסויימת לסגוד בצורה שהיא בוחרת.. אני בטוחה שיש באנגליה המון מסגדים, אבל אני גם יודעת שאין פה מואזין בקולי קולות כי יש התחשבות (אם לא מטעם המסגד אז מטעם העיריה).
 

chopo

New member
לא נכנס לוויכוח על דתות אבל לדעתי ספציפית על

דת האיסלם... ראינו את הפיגועים ואנחנו רואים משת"פים. האם סרט של מלחמה מול מדינה מוסלמית ובעקבות כך פיגועי נקמה רצחניים של אזרחים מוסלמים הוא הגיוני? לדעתי כן. כנסיה מצלצלת זה לא הכי טוב אבל במחינתי זה כמו רעש של בית ספר או משהו אחר. נוצרים ככל הנראה לא יתפוצצו כמו שיש סיכוי שאיראנים "אמריקאים" יתפוצצו ביום שאמריקה אם וכאשר תפגיז באירן.
 

נטס

New member
פעם הנוצרים

היו המאמינים הכי אלימים בעולם, היום זה המוסלמים, מחר אולי נהיה אנחנו, אולי מישהו אחר.. האמת שלא ממש רציתי להיכנס לדיון הזה, ודווקא התגובות שלך מתונות ולעניין, אבל כל הדיון שקורה פה למטה הכניס אותי למוד קצת הגנתי.. בשורה התחתונה - כשחיים בחו"ל הופכים אוטומטית לחלק ממיעוט, כמו כל המיעוטים האחרים. איך בוחרים לחיות עם המצב הזה זה עניין אישי.. אני בוחרת לחיות במדינה עם אנשים - כל אחד מהם עם רקע אחר ודיעות שונות, ואין סיבה לא לחיות חיים נורמליים כדיירים באותו רחוב..
 

RonspotNL

New member
ככה דיברו על היהודים לפני השואה

והמוסלמים שחיים כאן בשכונה שלי מתנהגים בדיוק כמו כל אחד אחר שחי כאן אין ממש הבדל וחוץ מזה גם ליהודים יש מסורות משלהם אז מה?מה הבעיה עם מסורות של אנשים ?
 

chopo

New member
יהודים לא פנאטיים. יהודים לא רצחו ולא ירצחו

IN THE NAME OF GOD זה ההבדל יש דתות פונדמליסטיות. חכה ותראה. אירופה וארה"ב יעלו באש במלחמה הבאה מול האיסלם הקיצוני. נקווה שאני טועה.
 

billc

New member
Also 95% of the muslims

Won't kill for god I understand your fear and agree with it, that Muslims Over populate the world, But to say that most of them are bad people Is totally BS
 

RonspotNL

New member
קבוצה קטנה של מטורפים יש בכל מקום

ומכל דת או קבוצה זה לא אומר שכולם כאלה
 

chopo

New member
לא אמרתי שרוב המוסלמים מטורפים

אבל הם כן שייכים לדת מאד קיצונית ורבים מהם מאמינים בהתאבדות בשם האלוהים. ראינו את זה פה,בארה"ב,באירופה. עם יד על הלב? אין מצב לפגועים בארה"ב בעת מלחמה עם אירן? פיגועים מצד איראנם שנולדו בארה"ב.
 

RonspotNL

New member
אין דבר כזה דת קיצונית

יש אנשים קיצוניים מכל הדתות והם קיימים גם בארץ שנית אני בספק אם איראנים שחיים או שנולדו בארצות הברית יבצעו פיגועים שם
 

chopo

New member
אני מקווה שאתה צודק אבל לדעתי את לא

ותראה אם תהיה מלחמה באירן. יש מספיק מודיעין של הCIA ןהFBI שרואים התארגנויות של קהילות איראניות בארה"ב (עם תרומה יפה של אירן עצמה). תהיה בטוח שהאמריקאים יפתחו עין עליהם. לא ישימו אותם בבידוד כמו WW2 שעשו ליפנים אבל כן יפקחו עיניים ובצדק.
 
למעלה