"הכול הרבה יותר קל ופשוט פה"

Woking

New member
שוב אותה המנגינה

אני מאוד לא תלוש מהמדינה שלי, וזאת בריטניה. אני לא זר. אני חי כאן, ואין לי ארץ אחרת. כשנהרג חייל בריטי באפגניסטן זה ועוד איך משפיע עלי. אם ראש הממשלה היה חשוד בשוחד ועוד איך שזה היה מטריד אותי, אלא שזה פשוט לא קורה. זה לא שאני מנותק אלא שההוויה פה היא פשוט שפויה. המדינה עובדת, ועובדת בשביל האזרחים. דווקא בישראל, כל מי שאני מכיר יצר לו "בועה של שפיות", ובה הוא חי. אם זה לא ניתוק מהמציאות אז אני לא יודע מה כן.
 

נטס

New member
דברים כן קורים..

גם פה (באנגליה) יש מספיק בלגאן בצמרת, ההבדל הוא שכשפה חוקרים, עושים את זה כמו שצריך ואף אחד לא מוגן מפני ביקורת..
 

Woking

New member
וודאי שיש שחיתות

זה יהיה נאיבי לחשוב שזה אחרת. אבל אם ניקח לדוגמא את השערוריה של הוצאות חברי הפרלמנט, אז זה יכול ללמד על כמה התקשורת יכולה להשפיע ולשמש בתפקידה ככלב השמירה של הדמוקרטיה.
 

ItsikH

Member
הזכירו פה את בעיות המיעוטים כדוגמא למרות שאני דווקא מסכים לגמרי עם עמדתך בענין היחס שבין המדינה והאזרחים - בישראל סיכם זאת בשנינות ידידי עודד - עדיין, כולנו חיים בבועה תמיד, יש חלקים נרחבים בחברה שאתה חי בה שנסתרים מעיניך, וחלק מהדברים שאתה מעדיף לא לדעת הם לא קלים ואף מסוכנים (דוגמא קלאסית ואף נדושה - אנטישמיות). נכון שבארץ זה קיצוני בהרבה כפי שתארת.
 

RonspotNL

New member
מצחיק

שאני חי פה כבר 8 שנים ועוד לא נתקלתי באנטישמיות!יש לי שכנים מוסלמים ואחד מהם מתלהב מהעובדה שאני מישראל וכל פעם שהוא רואה אותי ברחוב הוא אומר לי "שלום" בעברית וממשיך להגיד לי כל פעם מחדש שהוא רוצה להכיר ישראלים אחרים ולבקר בישראל .....
 

TrigATUSA

New member
../images/Emo6.gifזה בגלל שאת בבועה

מה שלא הבנת (או אולי את מכחישה) שהוא בעצם זומם ליסוע לישראל על מנת לבצע פיגוע טירור המוני, וכל הנחמדות שלו היא בעצם מזימה אפילה ככה זה, לפרנואידים החיים הרבה יותר מעניינים
אבל גם אין טעם להתווכח אם מישהו עם הפרעה פרנואידית כמה שתשכנעי אותו יותר הוא רק יחשוב יותר שיש כאן מזימה
 

ItsikH

Member
אולי זה מפני שיש יותר כבוד לחוק מה שהבחור שם מתקומם נגדו - זה בדיוק אחת הרעות החולות של מדינת ישראל, שהיחס לחוק הוא בגדר מטרד: החנונים משלמים מס אמת, נוסעים במהירות המותרת ועדיין - כשהשוטר צריך למלא את מכסת הדוחות שלו הוא ימצא אותם (כי הוא יודע שהם לא יתנגדו), ולעומתם ראשי ממשלות ושרים עושים מה שהם רוצים כאחרוני הבריונים. אז כן - זה מעצבן שהרשויות לא "מתגמשות" איתך, אבל לפחות יש כללים ברורים למשחק וכולם כפופים להם - אם אותו שוטר ינהג בך שלא כחוק, אתה תוכל לנקנק אותו בכיכר העיר וגם תעשה זאת.
 

sirpad

New member
אולי המפתח הוא בזה שהישראלי

לא מרש לעצמו להתנהג בחו״ל כמו שהוא מרשה לעצמו להתנהג בישראל. כאילו הכוונה היא לישראלי החנון המסכן, ששומר על תריג החוקים על הכביש. הישראלי המכוער, אותו כולנו מכירים, אבל הישראלי החנון, מיהו? אולי זה המכוער שחושב שהוא בסדר?
 

ItsikH

Member
מודעות זו תכונה מבורכת להזכירך שככל שתהיה נחרץ יותר בדעותיך על ה"ישראלי" כך לא תוכל להמלט מאבחנתך את עצמך ככזה. דבריך אינם אלא גזענות, רק תחליף את הישראלי ב"יהודון". נתייחס ספציפית לענין הנהיגה: אולי באמת יש ליהודונים כמונו (וכמוך) מגבלה אובייקטיבית ואין לנו הכישורים הנדרשים על מנת לנהוג. אם כך אתמהה - מדוע מחלקים רשיונות נהיגה בארץ הקודש? ועוד בכזו נדיבות? אולי הפתרון הפשוט ביותר יהיה להחמיר במתן רשיון נהיגה ולשלול את הרשיון ממי שנמצא שאינו כשיר לנהוג? התשובה אם כן נעוצה בהליך הרישוי - הנהג הישראלי לא גרוע מעמיתו הספרדי אלא בכך שלא הוכשר כראוי, לא הודרך כראוי ובעיקר - לא נבחן כראוי. החוק עצמו אנכרוניסטי ולא אפקטיבי, לעתים קרובות מנוסח ברשלנות (ע"ע חוק הקסדה כדוגמא). אם תסתכל בדבריו של WOKING תראה את הבעיה האמיתית - יחסי המדינה והאזרח: במקום שבו אתה נמצא, המדינה משרתת את האזרח ולא להיפך, וזה מקור הבעיה. לגבי הערכתך את הנהג הישראלי הממוצע (שכאמור זה גם אתה) - כיוון שאני בוחן את התנהגותו מדי יום (חיי תלויים בכך), אני רואה שרוב הנהגים הם אנשים נורמטיביים, הרבה מהטעויות שהם עושים נובעות מאי ידיעה. בברור שערכתי עם מספר מורים לנהיגה - הטעויות האלו מושרשות עוד משלב הלימוד, גם המורים עושים את אותן טעויות! יש נהגים פרועים ואף אלימים, ויש יותר מדי מהם - עדיין הם המיעוט.
 

Woking

New member
הנושא החביב עלי - הכביש

זה נכון שהרבה נובע ממגרעותיו של הממשל, אבל כשם האימרה הידועה אומרת - כל עם מקבל את המנהיגים הראויים לו. לדעתי, הרבה ממה שקורה בכבישים זאת תוצאה של התנהגות משתמשי הדרך. אם ניקח את בריטניה, הרי שהכבישים בה הם הצפופים ביותר מבין מדינות אירופה המערבית. לעומת זאת כמות הנפגעים בתאונות דרכים היא מהנמוכות ביותר. ללא ספק התשתית בגרמניה טובה וגדולה יותר, אולם דווקא שם יש יותר תאונות דרכים. ביחס לישראל מספר הנפגעים ביחס לאוכלוסיה זהה, אבל עם מסתכלים על מספר הנפגעים ל-10,000ק"מ (שזהו המדד הנכון יותר), הרי שמספר הנפגעים בבריטניה הוא כחצי מאשר בישראל! זה בעיקר בעיקר בגלל תרבות הכביש ותרבות בכלל. הנקודה שמדגישה את ההבדל יותר מכל הוא עמעום האורות. בישראל הכוונה היא "עוף לי מהדרך", ולעומת זאת בבריטניה (כמו גם הרבה מדינות אחרות) הכוונה היא הפוכה, לאמור "בבקשה, אני מאפשר לך להשתלב". בעוד שההתנהגות הישראלית גורמת למשוב שלילי (למשל נהגים לא מאותתים לפני החלפת נתיב), ההתנהגות הבריטית מעודדת משוב חיובי (איתות מאפשר לנהגים אחרים להבין את צרכי המאותת, ולאפשר אותם). פרטים נוספים כאן: http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1043526.
 

ItsikH

Member
המדדים בכלל לא מייצגים ואתה לא צריך לשכנע אותי שהתנהגות משתמשי הדרך היא הגורם המכריע בתאונות הדרכים. אבל לטענתך זו התנהגות אינהרנטית ליהדות! מה שאינו אלא גזענות. לטענתי זו התנהגות נרכשת.
 

sirpad

New member
אנחנו לא מדברים פה על יהודי, אלא על ישראלי

עולם אחר לגמרי. וזה לא שישראלי נולד ככה, הוא פשוט נולד/גדל לתוך זה. רוצה לומר שהוא נולד רגיל לגמרי, אבל החינוך הסביבתי שלו מוביל אותו להתנהג כאדם לאדם זאב.
 

sirpad

New member
אל תתפלפל לי פה

כשאתה נוסע בכביש סואן, ורכב מימינך שיוצא מחניה שם עליך זין ולא נותן לך את זכות הקדימה שמגיעה לך, זה בגלל שהוא יודע שאם הוא לא ייקח את ההזדמנות עכשיו ויחכה עד שנהג מסויים יואיל בטובו לתת לו לצאת מהחניה, או יחכה שעות. היעדר הסולידריות בכבישי ישראל היא שמציקה לי הכי הרבה כשאני נוהג בישראל. כשישראלי נוהג כך בחוץ לארץ, הוא או מתיישר לנוהג המקובל, או בטל בשישים ולכן לא מרגישים בו. הישראלי תמיד חושב שמישהו רוצה לדפוק אותו, ובמאבק במישהו הזה, הוא מוכן לדפוק אחרים, כדי לצאת איוון. העיקר הוא לא להיות פראייר, זוהי העדיפות הראשונה. אחר כך נדבר על אלו שמכירים אותם כל כך, שהם לא מאותתים בדרך. כה ידועה היא כתובת ביתם, שכל נהג יודע בדיוק מתי הוא (המוכר) פונה שמאלה או ימינה.
 

ItsikH

Member
אני שמח שאתה מעלה את זה ראשית - סולידריות כלל לא ענין לחוק - כי הנהג שלא יתן לך לצאת מהחניה לא עובר על החוק. לא מן הנמנע שהנהג שנדחף עושה זאת רק לאחר שנוכח שאין לו כל ברירה אחרת. אין שום הנחיה בחוק שמחייבת את הנהג הבריטי להיות אדיב ולוותר על זכות הקדימה שלו או לעזור לך להשתלב בתנועה, ואין גם שוטר שיכפה עליך לנהוג כך. ואם כבר מדברים על זה, לימודי הנהיגה - וגם מבחני הנהיגה - בממלכה המאוחדת הם מחמירים ביותר בהשוואה לישראל, חבר שלי שעשה יחד איתי רשיון לאופנוע כבד ונסע לשם לאחר כמה שנות רכיבה נכשל בטסט הראשון שם../images/Emo122.gif. כמובן, יכול להיות גרוע יותר, במצרים הטסט מסתכם בנסיעה קצרה בקו ישר. אפשר ללמד נהיגה נכונה וגם עושים זאת - רק לא כאן, וזה אפילו לא ענין של ציות לחוק כפי שהדגמת. שנית - מעניין שאתה מזכיר את זה ביום שנחשב ליום הסולידריות הישראלי. אכן הסולידריות נדירה כאן ביותר (תוכל עדיין למצוא אותה פה ושם), אבל גם בחוץ לארץ לא הכל וורוד. בנסיעתי האחרונה לאוסטרליה ראיתי נהגים שלא נופלים מהישראלים, במיוחד נהגי המשאיות והאוטובוסים (ויש לציין שנהגי חברות האוטובוסים הגדולות, בחלקם לפחות, דווקא השתפרו מאוד בעשור האחרון).
 
למעלה