"הכול הרבה יותר קל ופשוט פה"

"הכול הרבה יותר קל ופשוט פה"

אני מרבה לקרוא תיאורים שמתארים ישראלים שגרים בחו"ל, במדינות המערב למיניהן, את חייהם. ויש משפט אחד שחוזר על עצמו לגבי החיים בחו"ל - "הכול הרבה יותר קל ופשוט פה". וזה משפט שמסקרן אותי, והייתי שמח אם יסבירו לי למה בעצם הכול הרבה יותר קל ופשוט שם, ומה עושה את ההבדל.
 

Woking

New member
תן סיטואציה

כל סיטואציה בחיים, ואני אסביר ואדגים.
 
זה הבעיה

שאין לי מושג אילו סיטואציות מראות את זה. עבודה? הורות? קניית אוכל במכולת? הליכה לסרט? פנייה לשירות לקוחות? לשאול ספר בספרייה? לשלם מסים? להירשם לאוניברסיטה? להיכנס למסעדה? לרשום ילד לבית הספר? להזמין טיסה?
 
אני אנסה

עבודה - יש יותר שיוויון הזדמנויות ,יותר אפשרויות,פחות קומבינות ופרוטקציות הורות - בתי יולדות גן עדן עלי אדמות ,לחלק גדול של נשים יש אפשרות לגדל תינוק בבית בלי לחץ לחזור לעבודה ,קניות לילדים במחירים שפויים , שעות פתיחה של מעון 6 וחצי בבוקר עד שש וחצי בערב מגיל 6 שבועות , החל מגן חובה החינוך הוא חינם והכוונה ח-י-נ-ם ולא מסופסד ,חלק מהמדינות הגן חינם החל מטרום חובה . יום לימודים ארוך כולל ארוחת צהריים מסופסדת . אוכל - ברשת וולמארט מעמיסים עגלה במחיר סביר ביותר שירות לקוחות - מצויין ברוב החברות מרבית הזמן ,ברשתות הגדולות יש מדיניות של החזרת מוצרים עד 3 חודשים ללא שום הסבר מצידך -אפילו משומש . ספרייה - מנוי בחינם כולל השאלת וידאו ושימוש במחשב ,בחלקם יש ימים שמקריאים סיפורים לילדים . אוניברסיטה - במדינת ג'ורגיה כל תלמיד תיכון שסיים עם תעודה שכל הציונים A ו B יכול ללמוד באוניברסיטה ציבורית בחינם . מועדוני לילה - אין סלקציה בנוסח "מסיבה פרטית" ובחורינו מעדות המזרח יכולים להנות במועדונים הכי נחשבים כל עוד הם מתנהגים יפה בכניסה ומתלבשים בהתאם . נימוס ואדיבות -במעלית , בכניסה למקום ציבורי ,ברחוב . אני בטוחה שיש עוד מלא שלא הזכרתי וגם לא חסר חסרונות אבל עדיין היתרונות עולים . בכל מקרה מה שטוב לאחד יכול להיות רע לשני ,יש אנשים שרוצים להתרחק מהצפיפות הישראלית מהאהבה החונקת ויש שלא יכולים בלעדיה .ויש סתם כאלו שלא מצאו את עצמם וחיפשו הרפתקאה ומצאו את הפינה הכי טובה בעולם בשבילם
.
 
קניית אוכל במכולת זו דוגמא מצויינת

קשה לי להבין איך סופרמרקט מקומי בפריס מצליח לתפעל את עצמו לחלוטין עם 5 עובדים (שגם מסדרים את המדפים, גם מטפלים במחסן, ברכש ובהזמנות, וגם עובדים ב-4 הקופות שביציאה, בחלוקת עבודה לפי העומס בחנות), ותוך 10 דקות מרגע שנכנסת אתה בחוץ עם כל הקניות שעשית אחרי התור בקופה, ובארץ הקודש אחרי רבע שעה של הסתובבות במדפים מצפות לך עוד 45 דקות לפחות של "כרטיס מועדון", "משלוחה", קופאיות בקצב צב וכיו"ב. הבדל של כשלושת רבעי שעה שאתה יכול להקדיש לחייך הפרטיים, למשפחה, לפעילויות פנאי, לאיכות החיים. להמשיך? או שמספיק לך?
 

Woking

New member
פפפפפפפפפפפפפפ

קופאים זה כל-כך המאה ה-20. בבריטניה יש לך אפשרויות שונות של סריקה עצמית. או סורק ידני שהקונה משתמש בו תוך כדי הקניה, ואז בקופה נותנים את הסורק, משלמים והביתה. או קופה בשירות עצמי. אני יכול לדמיין את זה בתור להיט בישראל. אבל הנוחות האמיתית היא קניות באינטרנט. כמו שאחת הרשתות כאן מפרסמת את עצמה - you shop, we drop. אתה בוחר slot של שעה מתי אתה רוצה את המשלוח, ממלא את העגלה הווירטואלית, משלם, וכל זה אפילו בלי להתלבש. בגלל שהשירות זוכר מה קנית בקניות האחרונות, כל הסיפור לוקח חצי מהזמן. גם קל יותר לנצל מבצעים כי פשוט אפשר לקבל רשימה מרוכזת לפי נושאים. קיבלת מוצר ואתה לא מרוצה? אתה יכול להחזיר אותו לשליח לזיכוי מידי. פתחת משהו וגילית שהוא לא לשביעות רצונך? טלפון קצר ואתה מקבל וואצ'ר זיכוי אלקטרוני? השליח אחר ולא הגיע בשעה היעודה? £10 זיכוי שהשליח עצמו נותן לך בלי שאפילו תצטרך לבקש. אם אתה כבר עומד בקופה של המאה שעברה, אז הלקוחות שוקלים בעצם את הפירות והירקות, ככה שלא מחכים זמן מיותר בתור. הקופאי לא מנהל שיחות בטלות עם הלקוח שלפניך או הקופאית שלידו, אלא עובד. לעומת זאת אחרי ששילמת, הוא נותן לך הזדמנות לאסוף את הקניות שלך בנחת לפני שהוא מתחיל להעביר את המוצרים של הלקוח הבא, והאחרון מצידו לא נוגח בעדינות, אך בחוסר סבלנות מופגן, עם העגלה שלו בקרסוליך. ועוד לא דיברנו על האוכל על המדפים - רק האוכל מגיע ארוז ולא בתפזורת. זה כולל פירות וירקות, בשר ודגים ומה לא. אם אתה כבר קונה בשר טרי מהאטליז אז הם מקפידים על הגיינה חמורה. בצרפת זה בכלל מחלת נפש. אני זוכר ביקור אחד שבו ראיתי את האחראי על דוכן הדגים שוטף את כל המקום בזרנוק אחת לרבע שעה. מוצרים שמתקרבים לסוף חיי המדף שלהם מסומנים בבירור, ומחירם מופחת. אין סיכוי שתקח משהו פג תוקף מהמדף. כמובן שאין חוק החזיר, חור החמץ, וחוק ככה התחשק לרבנים, אז אתה יכול להשיג כל שרץ שרק תחשוק בו. לעומת זאת, חומוס כמו שצריך אין.
 

Ayelet CA

New member
מי אוסף לבד את הקניות שלו?

אורזים לך, מעמיסים לעגלה ומציעים לקחת עד האוטו בלי שום תשלום נוסף.
 

אספרסו2

New member
כשאני קורא את מה שאתה כותב

אני מרגיש שאני חי במדינה מסורבלת ושמרנית. האמת,לי היתה תדמית אחרת בקשר לבריטניה. בקשר לחומוס-גם בגרמניה סובלים.
 

ItsikH

Member
../images/Emo45.gifמצד שני זה הזמן ללמוד להכין לבד
 

Woking

New member
עוד חכמולוג

והטחינה מנין? והפיתות? אבל זאת האמת כולה על רגל אחת - שאין מקום בעולם שהוא מושלם, ומה שטוב לאחד לאו דווקא טוב לאחר.
 

Woking

New member
איך קוראים למליארדר ההוא

שעשה את כל הונו מאפיית פיתות וערבוב חומוס? בדיוק, אין כזה! בחומוס אין כסף, משמע יהודים אינהרנטית לא בנויים למלאכה. חומוס זה לא סמיר הגדול ולא מוישה הקטן. חומוס זה אך ורק האספקה שאני מקבל בעת ביקורי באה"ק מטול כרם. זאת גם ההזדמנות להודות לחייל האתיופי במחסום שהחרים את הבקלאוות, ואני מקווה שהוא קורא את הפוסט הזה מעמדת הש"ג. חכה חכה אני אדבר עם אריק יעשה אותך ש.ד.
 

Woking

New member
עלית עלי

שמי האמיתי ואליד. כל יום אני עומד במחסום טול כרם שלוש שעות בשביל לעבוד בחקלאות בישראל. פעם היה לי מטע של זייתים, אבל המתנחלים שרפו אותו. http://www.haaretz.com/hasite/spages/1096422.html. ועכשיו חידה לקוראים - למה האתיופי החרים חצי קילו בקלאווה ולא החרים קילו וחצי חומוס ועשרים פיתות?
 
כי הוא אוהב בקלאווה. מה השאלה?

בפעם הבאה כשרוצים להחרים לך משהו - תהפוך אותו לבלתי שמיש לבני אנוש אחרים. כך לפחות תבטיח שהאינטרסים האישיים שבהחרמה לא יתמלאו.
 

לילית462

New member
העץ של הדולרים בגינה....

וברצינות. לכסף יש הרבה השפעה, רווחה כלכלית נוטה לעשות דברים יותר קלים. דבר שני שהוא מאוד משמעותי, הוא תחושת הזרות. כשאתה תלוש ולא מחובר בנימי נשמתך למקום בו אתה חי, אתה לא מזדעזע מכל טלטלה. בישראל כל תאונת דרכים, רצח בתוך המשפחה, פרשת שוחד וכו' מטלטלת אותנו רגשית - כי זה אנחנו, המשפחה שלנו, החברים שלנו, החברים של המשפחה וכו'. בחו"ל זה הרבה פחות מטלטל כי פחות קשורים רגשית. בנוסף אחרון ודי - רמת הלחץ והסטרס בישראל מאוד גבוהות, כשמוצאים את העז הזאת פתאום הכל בחיים נהיה הרבה יותר קל. אז אפשר לעשות ויפסנה, לקחת פרוזק או לעבור למקום שבו "היאוש יותר נוח".
 
למעלה