"הכול הרבה יותר קל ופשוט פה"

evyatar33

New member
fg fg

מדהים ולא מפתיע כל מה שכתוב כאן על הפערים בהרבה מובנים בין החיים בארץ לבין אלה שבחו"ל. אבל מצער שנטס חיה בכזאת בועה ומתנהגת כבת יענה. גישת ה"למי אכפת" זאת התכחשות למציאות. יענו לא מעניין אותך כלום כל עוד לא מפריעים לבועה שלך כבר לא יודע מה עדיף אז כרגע המוסלמים לא מזיזים לך ואם יקרה משהו אז תתעוררי? מקווה שזה לא יהיה מאוחר מידי לרוב אלה שלא אכפת להם מכלום עד שזה לא מפריע להם מתחילים להתמודד עם המציאות רק אחרי שהם נפגעים. בהצלחה כמו שאמרת למי אכפת
 

נטס

New member
ראה את התגובה שלי לאיצית מעליך.

מזיז לי, ועוד איך מזיז לי. אבל אני בוחרת שלא לחיות בפחד תמידי ובתסביך "כולם שונאים אותי". תתפלאו, אבל ברגע שיוצאים מהבועה שלכם, בארץ (ועם ראש פתוח כמובן) אפשר לראות כמה אוהדים יש לנו, כמה תומכים וכמה לאנשים דווקא כן אכפת מישראלים/יהודים.
 

chopo

New member
אותה גישת ה'לא אכפת' פועלת גם בישראל

נכון, שיש פיגוע אז מרגישים שזה משלנו. אבל יש פה חתך גדול של אוכלוסיה (בעיקר במרכז ישראל) שלא ממש אכפת להם כל עוד זה לא בבועה שלהם - קסאמים וכאלה? העיקר לא בסביבה שלהם. עניים? העיקר לא בעיר שלהם? חמולות פשע? בלוד זה בסדר, רק לא הרצליה או חס וחלילה רמת השרון
 

RonspotNL

New member
33

כשתחיה בחו"ל תבין שמה שחשוב הוא איך אתה כבן אדם הדת לא משחקת כאן תפקיד כמו בישראל בכל פינה בחיים אני חי בין מוסלמים ונוצרים שנים ועד היום לא היתה לי בעיה תתן כבוד לאנשים תקבל כבוד בחזרה זה עניין של קח ותן וזה מה שישראלים כמוך שחיים בישראל לא מבינים ....
 

dasi9

New member
חוסר איכפתיות?

הבריטים מאוד איכפתיים, כך כשחייל נהרג באפגניסטן מודיעים על כך לשנייה ואז עם חיוך גדול "ועכשיו נעבור לספורט"...כאילו כלום לא קרה. הם אכפתיים לעצים יותר מאשר לאנשים....במיוחד אלה הגרים בצד האפל של לונדון...נו איפה שהתיירים מפחדים להסתובב. אני 8 חודשים באנגליה (תודה לאל זו תהיה רק שנה וקצת) ולהגיע לכאן היה מזעזע כמו לחזור לישראל לשנות ה - 80! הטכנולוגיה כאן איטית, חיכינו חודש לטלפון שבועיים ל Sky המצ'וקמק שלהם. קופאיות בסופר איטיות כמו צב ברוורס - מזל שאפשר לסרוק לבד. כתבו לך על הזמנות סופר מהאינטרנט? יופי טופי גם בישראל הזמנתי מהאינטרנט אז מה הביג דיל? אגב, דמי המשלוח של טסקו הם פי 2 משופרסל למשל. עניין ה"סליחה" - אז הבריטים אומרים סליחה כי הם מ-פ-ח-ד-י-ם ולא כי הם מנומסים ושלא יספרו אחרת. זה סליחה שנגעתי בך רק אל תפגע בי בחזרה. הם לא אומרים אף פעם "בתיאבון".. וניירת...מונדייה...הכל בניירת. לא שמעו כאן על מחשבים. ביקור אצל אחות והיא מערימה ערימות של טפסים, שעה לחכות שתמלא כל טופס. אחות מאוד נחמדה אגב. אהה והשירות הרפואי כאן מחורבן. סליחה, אבל בשביל 17 ש"ח בישראל מקבלים מומחה עולמי, באנגליה זה יעלה 200 פאונד במקרה הטוב. אז מה טוב? יש ירוק בעיניים, טיוב זה מצויין, והאוכל המוכן בסופר לא רע בכלל. וכשיש שמש אז הבריטים אפילו מרשים לעצמם לחייך ואז הרבה יותר נחמד לכולם.
 

Woking

New member
בבריטניה זה קלי קלות

אפילו לא צריך לצאת מהבית בשביל זה. האמת שהחלק המסובך ביותר זה פתיחת חשבון הבנק, כי שם יש את ההגבלות החוקיות הגדולות ביותר, אבל אפילו את זה אפשר לעשות בדואר. את כל הדוחות אפשר להגיש באינטרנט. לעסקים קטנים יש כל מיני תוכניות שמקלות עליהם את החיים. למשל מע"מ. קודם כל מגישים דו"ח פעם ברבעון. שנית יש תוכנית שנקראת Flat Rate Scheme - העסק גובה 17.5% מע"מ ומשלם מס לפי סוג העסק בשיעור 5-13% מהמחזור. אמנם אי אפשר להתקזז על הוצאות, אבל רוב יש לא מעט עסקים שזה משתלם להם כי בפועל 1-2% מהמע"מ שהם גובים הם פשוט משאירים אצלהם. זה לא קומבינה זה חוקי לגמרי. הרעיון הוא שבמקום להרוג את העסקים עוד כשהם קטנים, אז נותנים להם הזדמנות לגדול. ברור לכולם שהעסקים בשבחרו להצטרף לתוכנית עושים את זה כי הם משלמים פחות, אבל המדינה רוצה שהם יתמקדו בגידול העסק שלהם, ולא במילוי דוחות. ככה גם העסק מרוויח, וגם המדינה מרוויחה, כי עסק גדול יותר משלם יותר מיסים. ברגע שהעסק מגיע למחזור של משהו כמו £300K בשנה נגמרת החגיגה, והוא צריך להתחשבן עם מע"מ כמו כולם. ועוד לא התחלנו לדבר על מוסר תשלומים. ברור שגם פה המונח "הצ'ק בדואר" הוא בדיחה ידועה, אבל בגדול אי אפשר להשוות את מוסר התשלומים, גם של לקוחות פרטיים, ובטח של לקוחות עסקיים.
 

נטס

New member
../images/Emo16.gifולמרות הכל

היום יום הזיכרון והייתי נותנת הכל כדי להיות בארץ. חסרה לי הסולדריות, האחדות. חבל שזה רק כמה ימים בשנה..
 

סייפיי

New member
סולידריות ואחדות? בישראל? פחח

המדינה היחידה עם פחות סולידריות מישראל זו ארה"ב, וגם זה בהפרש לא גדול...
 

נטס

New member
יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות

הם שלושה מועדים שבהם תמיד הרגשתי סולידריות בארץ, גם עם היא לא מוצהרת. המדינה שקטה, כולם יכולים להזדהות עם מה שאחרים מרגישים (עם יוצאים מהכלל כמובן). זה משהו שמאוד חסר לי פה.. פתאום כשאין צפירה זה מדגיש כמה אין לי עם מי לחלוק פה את הרגשות האלה.
 

סייפיי

New member
לכל מדינה יש יום עצמאות

וימי זיכרון אחרים. מנחם אותי מעט מאוד שמישהו יעמוד איתי בצפירה אם שעתיים אחר-כך יחתוך אותי בכביש, ישלוף עלי סכין כי אין לי סיגריה, או ימשיך להעלים מס ולהשתמט משירות צבאי. ממילא חצי מהישראלים (דוסים וערבים) לא מציינים את יום הזיכרון ו\או העצמאות. יום השואה בדר"כ מציינים גם בקהילות היהודיות המקומיות. כמו שאני רואה את זה, ומקבל חיזוק מכאן: http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3401704,00.html החברה הישראלית מתפוררת, גם יהיה יום עצמאות 100 למדינת ישראל (ולדעתי לא בטוח), כפי שהמצב נראה כרגע, זו לא תהיה מדינה שאני ארצה לחיות בה. כולי תקווה שאתבדה.
 

RonspotNL

New member
על איזה סולדריות או אחדות את מדברת?

ישראל רחוקה מלהיות סולידרית לצערי או מאוחדת יש לה פוטנצאייל להיות כזו אבל הרבה צריך להשתנות בכדי שזה יקרה
 

נטס

New member
אני מדברת על

הימים האלה, לא בכללי.. בכללי ישראל מתפרקת, אבל זה כבר לדיון אחר..
 

RonspotNL

New member
ימי זכרון יש בכל מדינה

ימי עצמאות יש בכל מדינה אין הרבה הבדלים
 

נטס

New member
בדיוק! בשבילי!

בעיני יש הבדל, בעינייך אין, אין פה וויכוח.. וחוץ מזה, פה באנגליה למשל אין יום עצמאות, פשוט כי הם לא קיבלו (או נילחמו) בשביל עצמאות על האי הזה. ואני לא מכירה הרבה מדינות שצריכות לקיים יום זיכרון בצמוד ליום עצמאות כי הם פשוט חלק מאותו דבר.. ולגבי ימי זיכרון, כן, יש פה כאלה והם בהחלט מכובדים וחשובים, אבל אין בכלל השוואה לתחושה ברחוב פה ביום זיכרון לבין התחושה שיש בארץ (לי. תחושה שלי יש. לך אולי יש תחושה אחרת וזכותך, רק אל תשלול את שלי..).
 
למעלה