"הכול הרבה יותר קל ופשוט פה"

RonspotNL

New member
שוב על הנייר היא מופרדת

במציאות לא ממש אחרי הכל כמעט 80 אחוז מאזרחי ארצות הברית מגדירים את עצמם נוצרים מסקר שנערך ב2007
 

chopo

New member
שוב, זה לא הופך את זה ללא מופרד

זכות האדם להיות דתי ולהאמין במשהו. בניגוד לישראל ועוד מקומות בעולם אבל בארה"ב לא ירדפו אותך על אמונה. בישראל אם אתה ערבי לא תגור במקום מסויים בישראל ואם אתה יהודי לא תגור בערים ערביות. בארה"ב אתה תגור איפה שאתה רוצה.
 

RonspotNL

New member
רגע אתה לא סותר את עצמך?

זה לא אתה שאמרת שלא תגור בשכונה שיש בה מוסלמים ?
 

chopo

New member
אמרתי שלא אגור בשום מקום שיש בו ריכוז חריג של

אוכלוסיה. לא אגור באיזור מסויים שיש ריכוז חריג של היספנים (למרות שאני יודע ספרדית ואוהב אוכל מקסיקני),מוסלמי או כל גזע אחר. מה שיפה בארה"ב שהיא לא הומוגנית.
 

RonspotNL

New member
אתה בהחלט גיזען

מה זה משנה אם בשכונה בה תגור יש היספאנים חרדים מוסלמים או נוצרים?
 

chopo

New member
לא אמרתי שלא אגור בשכונה כזאת

אמרתי שלא אגור במקום עם כמות חריגה. אתה יודע מה חריגה? אתה קורא עברית?
 

RonspotNL

New member
איך תקבע אם הכמות חריגה?

אם היו אומרים את זה על יהודים כל ישראל ואתה ואנשים כמוך היו צועקים "אנטישמים"על מי שאמר את זה
 

chopo

New member
זה בעיני המתבונן.

יש אנשים שאומרים שרעננה דתית מדי לטעמם ולא ירצו לגור בה. הם גזענים? לא. יש לי חברים רוסים, אבל לא ארצה לגור ברוסיה ולא באיזור מסויים שגדוש באוכלוסיה כזאת, לא כי אני גזען, כי אם אני גר לא בישראל, אז לא ארצה לגור במין גטו סגור. נקודה. האנשים הכי חביבים הם היספנים ועדיין לא הייתי גר באיזו שכונה סגורה של פורטוריקנים. מי שטוען שכן היה גר בגטו - הוא שקרן. מפה ולהפוך אותי לגזען שקורא להשמדת גזע...אתם אנשים קטנים. ספציפית לגבי איסלם - מי שרוצה לטמון את ראשו בחול , שיהנה. רק שלא יתפלא במגה פיגועים הבאים במדינות הניכר. אגב, לדעתי גרמניה היא דוגמא למדינה שכל כך מפחדת להקרא גזענית שהיא נתנה לכל כך הרבה מהגרים זרים להכנס שערב ריבוי הילודה בקטן שלה, בעוד 50 שנה היא תאבד את כל זהותה
 

RonspotNL

New member
למה שתהיה לי בעיה לגור עם אנשים מפורטוריקו או

רוסים או כל אוכלוסיה אחרת? ?ותמיד יהיו אנשים משוגעים שירצו לבצע פיגוע כזה או אחר אם זה יהיה כאן באירופה בארצות הברית או ישראל בתל אביב למשל חוץ מזה אף מדינה לא תאבד שום זהות כל מדינה תהיה מגוונת יותר צבעונית יותר עולמית יותר סובלנית יותר ולא דתית וסגורה כמו שישראל היום או מדינות אחרות הדומות לה
 

chopo

New member
לא אמרתי שיש בעיה. אבל לא בגטו

אתה מסרב להבין את מה שאני מנסה לומר. אין לי בעיה עם כולם. לי אישית אין רצון להיות בתוך סביבה הומוגנית אחידה כמו גטו. אני בטוח שגם אתה לא גר כעת באיזה איזור ש95% מאזרחים הם אוכלוסיה מסויימת. תגיד סתם יש ליטל איטליה? ליטל רוסיה? אנשים אוהבים לגור ליד מה שהם מכירים ולא ליד להיות מיעוט של המיעוט בתוך איזה גטו. אז לא, לא הייתי עובר לגור באיזו שכונה שב99% הם פורטו ריקנים (למרות שאני אוהב היספנים ודובר ספרדית)
 

RonspotNL

New member
קודם כל

אם היית גר בחו"ל היית יודע שאין דבר כזה סביבה הומוגנית ואין פה בהולנד ליטל איטליה או ליטל רוסיה אבל שוב זה לא היה מזיז לי אם היו שכונות שכאלה וגם לא היה מזיז לי לגור בשכונה שבה 99 אחוז מהם פורטוריקנים מה שחשוב לי ששכניי יהיו אנשים טובים ונחמדים וזהו!
 

ItsikH

Member
זו בדיוק הטעות כי הפער אינו בין נצרות לאיסלאם או ליהדות, מדובר במשהו אחר לגמרי. הבעיה של העולם המערבי היא קליטת מהגרים שלא מקבלים על עצמם את ערכי היסוד של המדינות המארחות. הערך שאתה מבטא - שדת היא ענין פרטי ולא ציבורי - הוא דוגמא לאחד מערכי היסוד החשובים של התרבות המערבית, שלא בהכרח שכניך שותפים לו. לכן, כמובן, השאלה מה מוצאם או דתם של אותם מהגרים ממש לא מעניינת כשלעצמה. דוגמא משלנו - ממש ממש בקטנה - הובאה כאן ממש והגבתי עליה בהתאם: לא מוסלמי ולא ערבי, אלא ישראלי, ובעינינו הוא באמת תמים וחף כתינוק, וגם נכון שאין מה להשוות את זה למקרה אילן חלימי, ובכל זאת.
 

RonspotNL

New member
שוב

בוא נתחיל מההתחלה :אל תשכח שהרבה מהמהגרים באים ממדינות לא מערביות ככה שזה תהליך שלוקח זמן ערכי היסוד של האזרחים המקומיים במדינה "המארחת" מובנים לאותם אזרחים מאליהם אבל למהגרים ממדינות לא מערביות אין דבר שמובן מאליו .... מה שקרה לסלסרו זה פשוט חוסר פרורפוציה וזה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו! לא שמעתי על הסיפור של אילן חלימי הוא מזעזע אבל רצח מזעזע שכזה יכול לקרות לצערינו בכל מקום ! אגב,לא משנה לי מה הרקע של הרוצח /ים ולא משנה לי מה הרקע של הקורבן ברצח רק משנה לי שיזרקו את הרוצח/חים לכלא או יותר נכון לצינוק ושיזרקו את המפתח !לאף אחד/ת לא מגיע לסיים את חייו/ה ככה בן אם הוא או היא יהודי/ה או נוצרי/ה או ערבי/ה או כמו שהיה כאן ממש לפני כמה שבועות ילדה בת 12 שנרצחה ע"י שכן שוטר ....
 

ItsikH

Member
לא שמעת../images/Emo12.gif אני לא קורא עיתונים ולא רואה טלוויזיה ועדיין לא יכולתי להתחמק מהסיפור הזה. הרקע לרצח המסוים הזה הוא אנטישמיות. כיוון שדודי חי בפריז בשכונת מהגרים - יש לי עוד מקורות לגבי מידת האנטישמיות ושנאת היהודים "שם" - אבל "שם" זה מושג מעורפל ולא מחייב, בשכנותך מן הסתם אין בעיה כזו, אבל לא תוכל להתכחש לקיומה ואף לנפיצותה (תרתי משמע).
 

RonspotNL

New member
שוב

אני חי בהולנד כבר 8 שנים רשמית ולא נתקלתי באנטישמיות רק דברים חיוביים וטובים שמעתי כששמעו שאני במקור מישראל עוד לא ניתקלתי באנטישמיות מעודי ואני חי בין מוסלמים נוצרים ואחרים ..... שנית אני קורא עיתונים רואה טלביזיה ועל הסיפור הזה לא שמעתי ! ושוב לא מעניין אותי על איזה רקע בוצע הרצח כי הנורא מכל כבר קרה ואגב אם קראתי נכון הם חשבו שלמשפחה של הנרצח היה כסף אז המניע הוא כסף ולא רק אנטישמיות רק שתשים לב ....כך או כך זה לא ממש חשוב מה שחשוב זה לשים את הרוצח או הרוצחים בכלא עדיף בצינוק ולזרוק את המפתח
 
למעלה