הי לכולם. (חדש פה)

blagen

New member
הי לכולם. (חדש פה)

קודם כל שלום. עכשיו לשאלה שעלתה לראשי בעת משחקי הדי אנד די בקבוצה שלי. מה כוחו של קוסם, אם יש לו הגבלות של נק"ס? כלומר, בוא ניקח דוגמא מאחד המקרים שלי. בדיוק עליתי רמה וכל הנק"ס שלי התחדש, ותיכננתי לשמור עליו להמשך המסע, אך אני והקבוצה נקלענו לתוך צבא קטן, שקשרו אותנו ותיכננו להוציא אותנו להורג. בתור האיש הכי חזק בקבוצה (סה"כ ברמה 7), ציפו ממני להציל את החבורה, ולכן השקעתי את מאמציי בקסם שהיה מחזק אותי ומאפשר לי להשתחרר מהכבילה. רק בפעם השלישית הצלחתי בו, ושלושת ניסיונותיי גרמו לי לבזבז שלושה רבעים מהנק"ס שלי. בזבזתי שלושה רבעים מהנק"ס שלי רק בשביל להשתחרר ולהרוג 4 שומרים שהיו במקום. ובכן, מה אעשה כשאצטרך את הנק"ס הזה נואשות מאוחר יותר? אני לא ממש גרוע בלחימה, אבל אני בכל זאת קוסם, שאינו לוחם או רינג'ר, כך שהקסם מהווה את רוב כוחי. האם הוא באמת שווה את ההשקעה?
 

DDN

New member
מה זה נק"ס?

לא מכיר. מכיר נק"פ מכיר נק"נ מכיר נק"ד מה זה נק"ס?
 

blagen

New member
נקודות קסם (כוח הקסם....)

מתרוקנות כאשר מבצעים קסם, עולות עם הזמן...
 

DDN

New member
איזה גירסה אתה משחק?

אין כזה דבר נקודות קסם (מאנה בשפה רשמית) במו"ד. לא ב1, לא ב2 ולא ב3. הדבר הכי קרוב שיש זה מספר לחשים ליום וממש קשה לקרוא לזה נקודות קסם.
 

רמץ

New member
אתם משחקים בשיטת בית שונה

'נקודות קסם' הוא מונח זר לספר השחקן של מו"ד על כל מהדורותיה. כפי הנראה השה"מ שלכם ראה לנכון לשנות מעט את שיטת הקסם לפי שיקול דעתו. רק לידע כללי (לא רלוונטי למערכה שלכם): לפי שיטת הקסם המקורית במו"ד, הקוסם משנן מראש את הלחשים הספציפיים שהוא מתכוון להטיל באותו יום תחת הגבלת מכסת הלחשים ליום - לדוגמה: אם לפי הדרגה שלו הוא מסוגל לשנן 3 לחשים מעוצמה ראשונה ו-4 לחשים מעוצמה אפס ביום, אז בעת שינון הלחשים (בד"כ חצי שעה בבוקר) הוא יכול להכריז שהוא משנן מעוצמה ראשונה: פעמיים את הלחש 'קליע קסם' ועוד 'שריון-קוסם' (3) ומעוצמה אפס: לחש 'אור' ומשאיר מקום לעוד 3 לחשים מעוצמה אפס (4) ויותר מאוחר יוכל שוב לשבת חצי שעה ולשנן לחשים שהשאיר להם מקום. על מנת לחדש את מכסת הלחשים שלו, עליו לישון לפחות 8 שעות (למיטב זכרוני). קיים מקצוע נוסף המטיל לחשי מאגיה והוא המכשף. המכשף מסוגל להטיל לחשים באופן ספונטאני ללא שינון מראש אולם תחת הגבלה של מספר לחשים ביום ובנוסף, מספר הלחשים שהוא יודע להטיל הוא מוגבל מאוד. הלחשים הללו תמיד מצליחים אלא אם הקוסם/מכשף לובש שריון ואז קיים סיכוי מסויים לכשלון הלחש. כאמור - כל זה כנראה לא רלוונטי למערכת המשחק שלכם שבו, אם הבנתי נכון, יש לך כמות מסויימת של נקודות קסם שמתחדשת בקצב שלה ואתה רשאי להטיל לחשים שאתה מכיר כרצונך אבל יש סיכוי טוב שהלחש יכשל. אז התשובה היא שכיוון שאיננו יודעים בדיוק איך הולכת השיטה שהשה"מ שלך המציא, אנחנו לא יכולים לענות לך - אני יכול רק להגיד לך שקוסם היא הדמות האהובה עלי ואני נוטה להמליץ.
 

blagen

New member
אוקי, תשכחו מהנושא...

כנראה שהקבוצה שלי משחקת בצורה אחרת...
 

BluePrint

New member
למה לשכוח?

אולי תספר לנו איך פועלת השיטה הזו? מי יודע, אולי מישהו יאמץ אותה.
 

dragon zlotnik

New member
אני משער שפשוט

השה"מ שלו לא אהב את שיטת הקסמים במו"ד(וזה מובן, ואני הרבה זמן חושב על רעיון חדש) אז הוא שידרג אותה בעזרת נק"ס(אני ניסיתי גם פעם משהו עם נקודות קסם וקראתי לזה נק"ק, נראה לי שפירסמתי את זה בפורום... לא זוכר)
 

רמץ

New member
ניסיתי גם

הקוסמים יצאו חזקים מדי. אבל עם סיכוי לכשלון לחש... מי יודע, אולי הוא עלה על הפתרון האולטימטיבי.
 

DIDGIN

New member
אני דווקא

מחבב את את שיטת הקסמים, לפחות במה שנוגע לדמויות שמכינות לחשים, כמו קוסם. הרעיון שהקוסם קורא את כל מילות הלחש חוץ מהאחרונות וממלא עצמו באנרגיה פוטנציאלית מאוד קוסם לי. לקוסם גם יותר הגיוני שיהיו נוסחאות קבועות של לחשים עם תיאורים מפורטים. למכשף מצד שני, השיטה פחות מתאימה. כמי שנולד עם יכולת קסם טיבעית, הוא לא אמור להכיר מספר נוסחאות קבועות, הוא צריך יותר לאלתר, להיות גמיש, ולא סגור על מספר מצומצם של נוסחאות קבועות. אולי צריך לאמץ במקרה שלו שיטת הטלה דומה לזו שבmage (שאני לא מכיר במפורט, רק את הרעיון הכללי).
 

DDN

New member
../images/Emo24.gif ברוך הבא לפורום

אוי אני אדיוט. שכחתי את ה"ברכה" בבית. ברוך הבא! מקווה להמשיך לראותך פה, הברכה הרשמית תגיע היום מאוחר יותר, כולל הקישורים המתאימים. בכל מקרה, למה שרק אתה תשתמש בקסמים כדי להשתחרר? יש דרכים אחרות להשתחרר. איפה היו האחרים? איזה דרגות האחרים? בכל מקרה, מה זה "אצטרך את הנק"ס נואשות"? למקגייוור טוב תמיד יש תוכנית ב' בשרוול, בין אם הוא לוחם, אשף, כהן, נוכל, קפטן של ספינת חלל וכו'.
 

blagen

New member
טוב טוב, הייתי בטיול בגליל......

ובאזור בו הייתי לא כל-כך מצאתי עם מה לכתוב לפורום. ובכן, השה"ם שלי הוא לא שה"ם "מקצועי". הוא שיחק שנתיים - שלוש עם שה"מ "מקצועי" והחליט לפתוח לו קבוצה, והצטרפתי. שיטת הנקודות גם לקוסמים וגם למכשפים היא כך: קוסם ומכשף מתחילים מכמות מסויימת של נקודות קסם (נק"ס, כי נק"ק נשמע לא הכי טוב). יש לכל קוסם ומכשף מאגר של קסמים, שכל אחד מהם לוקח כמות אחרת של נק"ס (ככל שהקסם חזק יותר כך הוא לוקח יותר נק"ס). אחרי שהנק"ס יורד למתחת המקסימום הנק"ס עולה בשינה או במנוחות, ומפסיק לעלות כאשר הנק"ס עולה למקסימום שוב, שזהו המספר ההתחלתי שניתן לקוסם או למכשף בהתחלה. בכל רמה מקסימום הנק"ס עולה (והנק"ס מתחדש). הקסם לא תמיד מצליח, אם יוצא בקוביה עם של 20 בין 1 ל-3 הוא יכול לגרום לתוצאות הרסניות, אם הוא בין 4-11 אז הוא פשוט לא מצליח ואם הוא בין 12 ל-20 הוא מצליח, שכבר בין 18-20 הוא יכול להיות הרבה יותר חזק מהמצופה (לטובה). התוצאות של הטלת הקובייה היא סתם כדי לתת בערך דימיון למידת הסיכויים שהקסם יצליח או לא, יש קסמים שאפשר לקבל גם 10 והם יצליחו. ככל שהקוסם מתחזק כך גם הסיכויים שלו להצליח בקסם עולים. גם אם הקסם נכשל הנק"ס יורד. עכשיו, אני חושב שהשיטה טובה, אך אם נותנים לקוסם יותר נק"ס ממה שהשה"ם שלי נותן. נגיד, הוא נותן לקוסם מתחיל 30 נק"ס, כשהעלמות (לההפך לבלתי נראה) גוזלת 10 נק"ס. בכל רמה הוא מעלה את מקסימום הנק"ס בסביבות 10 נק"ס , ורק לקראת רמה 6 הוא מתחיל להעלות את תוסף הנק"ס בעליית רמה. עם השיטה הזאת הקוסם נהיה חלש מדי, לפי דעתי; כי אם לקוסם אין הרבה מזל באותו היום, הוא יכול להיכשל באותו קסם גם אחרי 3-4 ניסיונות, מה שיכול לגרום לבזבוז כל הנק"ס תוך דקה אחת. עכשיו, מישהו שאל אותי לגבי שאר חברי הקבוצה שלי, ובכן, קודם כל אני אספר שפעם היינו קבוצה אחת, ועכשיו באו כבר די הרבה אנשים אז התפצלנו לשתי קבוצות, שמשחקות בזמנים שונים אבל באותה עיר ואזורים ולא פעם יש תחרויות בין שתי הקבוצות, כך שלא נפרדנו לחלוטין. לאחרונה פרשו מהדי אנד די הרבה מהוותיקים שבקבוצה, וחדשים באו, כך שהרמות בקבוצות הוא די נמוך. לאורך כל המשחקים הוביל עלי רק שחקן אחד, שעקפתי אותו בנק"נ לא מזמן ועכשיו יש לי פער משמעותי עליו. אני ברמה שבע והוא ברמה שש. יש עוד אחד ברמה חמש, והשאר בין ברמה בין 2-3. יש שתי קבוצות שבכל אחת מהן 4 ילדים (ועוד שניים שרוצים להצטרף, שעוד לא עשו זאת...). אני סבור שזה כל מה שיעניין אתכם לגבי הקבוצה. עכשיו, תגובות.
 
למעלה