הי לכולללללם... אני מחפשת מתכון

שאנה

New member
הי לכולללללם... אני מחפשת מתכון

לבורקס במילוי בשר(שידוע לי שבישלו את הבשר קודם וא"חכ טחנו אותו) זה היה מדהים.... האם מישהי מכירה??? אכלתי את זה אצל מישהי והיה ממש טעים... אשמח לעזרתכם... תודה ,חוי(שאנה)
 

pirge

New member
בורקס בשר

לטגן 2 בצלים קצוצים ולהזהיבם להוסיף בשר טחון ולפורר עם מזלג תוך כדי טיגון . הבשר צריך להתקבל כפירורים. לתבל: מלח פלפל שחור, מעט כמון,,,כורכום,,,פפריקה כף או שתיים פטרוזיליה. לקרר היטב את התערובת של הבשר. לפתוח בצק עלים ולחתוך למלבנים.לשים לאורך המלבן מילוי ולגלגל כמו סיגר. למרוח ביצה טרופה ולפזר שומשום. או להכין עיגולי בצק. להניח במרכז כף מילוי ולאסוף את הבצק מסביב לכדור. לאפות בחום 180 מעלות עד שהבצק יקבל צבע חום יפה.
 

wan

New member
מלית בשר לבורקס -מתכון

שאנה קחי את מתכון המלית.ומלאי בבצק עלים או בבצק פילו . יצא בדיוק מה שאכלת לפי התאור שלך.. סיגרים מרוקאיים לכל אחד יש את הגרסה שלו. אבל אני יכולה להבטיח לכם, שזו גרסה מאד טעימה. והכי קרובה שאפשר למקור. כילדה, נהגנו לעזור לגלגל סיגרים ופסטלים מרוקאיים לאירועים משפחתיים. כמו ברית ,בריתה,בר מצווה,וחתונות שחגגו בבתים בזמנו. ואנחנו הילדות,ישבנו על הרצפה עם סבתה,ועזרנו למלא בהדרכתה. המתכון האוטאנטי,נעשה מבישול גוש בשר שלם,בציר כמו שנכתב למטה,ובחוטי זעפרן,לכבוד הארוע. והבשר אח"כ נטחן פעמיים במכונת בשר ידנית. אבל לקיצור דרך,מציעה את הדרך הקלה,דרך הביניים. בבקשה ותהנו. מצרכים: 1 ק"ג בשר בקר טחון אפשר חצי בקר חצי עוף. 12 שיני שום חצי זר פטרוזיליה מעורבת עם כוסברה. 1-2 פלפל צ'ילי אדום טרי או יבש-מגולען. 3 כפיות כמון טחון(שקודם קלינו את הגרגרים על מחבת ) חצי כפית אבקת גרגרי כוסברה טחונה.-עד כפית –לפי הטעם. 2 כפות חומץ. קורט סוכר מלח לפי הטעם. לציר המרק שבו תבושלנה הקציצות 2-3 עלי דפנה שני בצלים בינוניים 3-4 מקלות סלרי חתוכים. רבע כפית כורכום. או זעפרן. הכנה: בסיר גדול ממלאים מים שיכסה 3 קציצות גדולות שנכין מכל הבשר הטחון. ולקצוץ למים ,סלרי ,בצל, ועלי דפנה.כורכום. להביא לרתיחה. להכין מהבשר 3 קציצות גדולות ומהודקות. להטיל לתוך המרק הרותח. לבשל,לבדוק שלא אדום בפנים. להוציא את הקציצות מהמרק. לקרר . את כל הכבודה להעביר דרך מכונת בשר,עם הירק לתיבול,והשום והפלפל. לטחון . להעביר לכלי,לתבל בתבלינים. לטעום ולתקן. צריך להרגיש את הכמון הצ'ילי והחומץ.אבל בעדינות. את כל התערובת הזו,יש להעביר למחבת ,ולייבש על חום נמוך,תוך ערבוב. לייבש מנוזלים אם יש. וזה הסוד של התערובת. הייבוש הנכון. לא לשרוף לא לחרוך. לייבש בעדינות לכמה שניות טובות. ולקרר. עובדים עם מלית קרה. מילוי: אפשר למלא כמובן בעלי וורקא הלא הם עלי הסיגר המרוקאיים. או בדפי אגרול. יש להכין נחש מהבשר הטחון,ולגלגל כמו אגרול. לטגן בשמן עמוק. להגשה: [הכי מוצלח זה עם טחינה. ועם תומה-שזה ממרח נפלא . תודה לסבתה סעדה ז"ל שהייתה לה סבלנות אין קץ ללמד . והייתה אלופת הפסטלים והסיגרים. לכל אירוע הוזמנה להכין. מקור:WAN
 

סימונה 5

New member
מלית בשר מבושלת לבורקס

חצי קילו בשר בקר 2 עלי דפנה 5 גרגירי פלפל שחור לבשל במים את הבשר,עלי הדפנה והפלפל,עד שהבשר מתרכך. להוציא את הבשר מהסיר לקרר ולטחון. לתבל במלח,פלפל,ומעט אגוז מוסקט מגורר.
 
למעלה