הי הרמוניקה-

הי הרמוניקה-


הריקוד שלנו היום הוא אחד המקרים בהם קדם הריקוד למוסיקה.
ראשיתו בקיץ 1945 כשרבקה שטורמן רצתה לבנות הורה חדשה על בסיס ריקוד "הגורן" ומצאה מנגינה שאהבה של יזהר ירון אך הילדים בעין חרוד לא אהבו ופסלו.
הילדים פנו לנירה חן שתיצור מנגינה אחרת וגם שינו בינתיים את הריקוד.
רבקה המשיכה עם הריקוד בראשה ופגשה יום אחד את המלחין יוסף אלקוני ששאל אותה אם יש לה ריקוד חדש.
היא ענתה שיש אבל אין לה מוסיקה.
היא הראתה לו את הריקוד והוא הוציא חליל וכמו שהבטיח לרבקה חיבר לחן חדש לריקוד.
אחרי שהלחן חובר התברר שיש לריקוד חלק שלישי ואז נוסף גם הלחן לחלק זה.
מאז נכנס הריקוד ונרקד בהצלחה רבה בקיבוצה של רבקה קיבוץ עין חרוד ומשם לכל הארץ.
כיום הריקוד נחשב אחד מאבני היסוד של ריקודי העם הישראליים והוא עדיין נרקד בעיקר בהרקדות נוסטלגיה.
שימו לב לסרטון בו רוקדת רבקה שטורמן את הריקוד ביחד עם חברי קיבוץ עין חרוד.
אני מצאתי בריקוד הזה שלוש טעויות רווחות מאוד ואולי זה הזמן לתקן אותן.
האחת - החלק השני מבוצע כולו במחיאות כף ולא כפי שרבים מתחילים ללא מחיאות ואז מוסיפים את המחיאות(אם רבקה רוקדת כך אז אפשר להאמין לה).
הטעות השניה היא שאחרי המחיאות יש לבצע פשוט שני דילוגים ואנשים לפעמים מבצעים כל מיני צעדי חילוף שאינם בריקוד המקורי.
והטעות השלישית - אין אחיזת כתפיים בחלק השלישי והוא נרקד באחיזת ידיים רגילה.
עכשיו שאתם יודעים אתם יותר ממוזמנים לצפות בסרטון
ולספר לנו
מה דעתכם על הריקוד "הרמוניקה"?
https://www.youtube.com/watch?v=03qTc9DrWnk
 

ניר דן

New member
ריקוד נהדר ללימוד בחוגים למתחילים

הסיבה היחידה שלא מלמדים אותו היא שעדיין לא הופק עבורו עיבוד מוסיקלי ראוי ומלהיב (כדוגמת העיבודים של 'מנגינות' ושל אחרים).
 

ניר דן

New member
אם כוונתך בשאלה שלך היא מה הקשר בין שני

הדברים, אסביר - חוויית מחול אופטימאלית מתחילה במה שנכנס לאוזן (למרות שיש כאלה שסבורים שדדוקא במה שנכנס לפה). אי אפשר להשמיע לצעירים מוסיקה שחוקה, מיושנת וכבדה למחול. העיבוד והתזמור צריכים להיות כאלה שכיף לשמוע אותם, אחרת הם לא יסחפו לתנועה.

אני רוצה שהצעירים יטו אוזן ולא יפנו עורף.
 
בעיני מוזר

שאם החליל כל כך מהותי לסיפור למה לא שומעים אותו במוזיקה

הריקוד יפה, קצת נאיבי בעיניי. טוב מאוד להקלת הכבדות ששורה עלינו בזמן האחרון
 

ניר דן

New member
רגע, הבנתי את הנקודה

היצירה עצמה אינה מתייחסת לחליל.
על פי הסיפור של 'פולני', המוסיקאי שהלחין את 'היי הרמוניקה', עשה את זה ב'שלוף' על המקום לבקשתה של רבקה שטורמן. החליל, שהיה ברשותו באותו רגע, שימש כאן רק ככלי לסקיצה ראשונית בזמן אמת. ההקלטה באולפן לא כללה חליל.
 

noale noale

New member
ראוי לתת את הקרדיט למי שכתב את הפוסט

בפייס -> זאב שטרייספלד
 
נועה שלום.אכן ראוי לתת קרדיט לזאב ואכן

זו לא הפעם הראשונה שאני משתף פוסטים לשירקודים שזאב מעלה.
ולכן בפעם הראשונה שהעליתי פה את השירקוד שזאב העלה בפייס
פניתי אליו משני טעמים.
א. בגלל שם משפחתו שרציתי לכתוב נכונה
ב. כדי לבקש את רשותו לעשות זאת,ובכדי לתת לו קרדיט
זאב בהודעה חוזרת אמר לי שאין לו צורך בתודות וזו הסיבה
היחידה ששמו לא מוזכר,וגם לו שפנדוזה מרדימון הזכור לטוב.
יש שלושה חברים היום שנותנים המון טעם טוב לשירה ולריקוד
הישראלי בפירסומים שלהם.

זאב שטרייספלד-שירה וריקוד ישראלים ותיקים
אדווין-במצגות יפות
ויום טוב-בתזכורות על יוצרים,זמרים,מהארץ ומחו"ל

ברגע שמישהו יחשוב שיש בעיה עם פירסום מסוג זה הוא יוסר ולא ישנה שוב.
והגיע הזמן שזאב יגיע לביקור אצל אשריאל נוכחותו חשובה ביותר.
שבוע טוב
 

ניר דן

New member
שימו לב להבדלים בביצוע בשני הסרטונים

של 'הרמוניקה', למרות שבשניהם שטורמן משתתפת בהדגמה.
 

noale noale

New member
well
בערך (דעתי האישית כמובן...)

אני יודעת שזו לא הפעם הראשונה שאתה משתף את מה שהוא מעלה.

ואתה ממש לא חייב להזכיר את שמו. בפרט אם זה לא מפריע לו. אבל כשאתה מעלה פוסט בצורה כזו - משתמע כאילו אתה כתבת את הטקסט. ולא כך הוא.

מספיק שתכתוב.. "מביא לתגובתכם /לעיונכם/לעיניכם... פוסט שהועלה בקבוצת אוהבי נוסטלגיה בפייס"

זה לפחות מרמז שלא אתה כתבת את הטקסט
כי ככה, כמו שהעלית , אתה מנכס לעצמך את הכתיבה. והרי ברור לי שלא זו כוונתך
 
למעלה