הי האם יש בעיה מוסרית ב...?

הי האם יש בעיה מוסרית ב...?

סימתי עכשיו לערוך שולחן לליל שבת אם אבא שלי היה יודע כמה איסורים עברתי שהכנתי את השולחן החל מקיפול המפיות בשבת וכלה בהכנת דברים ששכחתי לסלטים הוא היה צם. האם זה מוסרי מיצדי להכשיל אותו באכילת מלאכת שבת?
 
שאבעס !!!

הדבר הכי בעייתי הוא יין נסך כפי שלמדוהו מהבבלים או מהפרסים
 

אגס 10

New member
לדעתי יש בעיה גדולה עם זה

לפי דעתי מה שצריך לקבוע זה האם אני עושה דבר לעצמי או דבר לזולתי.כלומר,למשל אם אני מחלל שבת לעצמי אני חושב שאני לא אמור להתחשב בזה שאחרים החליטו שאם אני מחלל שבת אז אסור לי למשל לגעת ביין שלהם כי זה כבר פועל יוצא של מה שעשיתי לעצמי,אבל לעשות לזולת במכוון פעולה שהוא מאמין שהיא אסורה להיעשות, כגון למשל להשים לו משהו חלבי אחרי בשר בלי ידיעתו או לאכול בכליו דברים שאוסרים לו את כליו על פי אמונתו או לחילופין אשה אנוסה שתשכב עם בעלה החרדי באמת ללא שהלכה למקווה למרות שבתוך ליבנו כולנו יודעים שכל הנ``ל בולשיט אחד גדול בכל זאת אני חושב שאסור לנו לרמות אותם בזה.
 

שiקiלDית

New member
יש כזו תופעה

של נשים שלא הולכות למקווה ואומרות לבעליהן שהלכו?
 
משו מצומצם

רוב הנשים, גם החילוניות! אוהבות ללכת למקוה הם טוענות שהם חשות תחושה של קדושה ושהבעל מחבב אותם יותר(מענין אם הוא מרגיש שהיא לא הולכת?)
 
שאלה מעניינת

נראה לי שאם הסיכוי שהתרמית תתגלה הוא אפסי, אין בכך בעיה מוסרית. מה שהם לא ידעו לא יפגע בהם.
 
האם גם לצימחוני

היית מגצש בשר אם היית יודע שהוא לא יגלה? או שרק ביחס לחרדים אבד לנו הרגש כי הם מיצגים את מה שאנחנו כול כך לא סובלים?
 

רותם 36

New member
אני חושבת שאת קצת עושה דווקא

נכון שמה שלא יודעים לא פוגע - אבל אני כן רואה בזה בעיה מוסרית. אם החלטת שאת לא מאמינה אז זאת החלטה שלך "ובעיה "שלך . אבא שלך סומך עלייך שאת שומרת מצוות ולכן לא מרגיש צורך לבדוק אותך או להיזהר ממשהו בבית. את "מכשילה" אותו . יכול להיות שזה באמת נובע מזה שיש לך תחושת מיאוס מחרדים /ומהדת , מצד שני בלי קשר ,את חיה בבית שלו ולדעתי עלייך לכבד את זה ולכבד אותו . מה שאת עושה בדברים שקשורים אלייך אף אחד לא צריך לדעת. אבל כאן המעשים שלך משפיעים גם על אנשים אחרים ולדעתי את צריכה להתחשב בזה .
 
לא

את הצמחונות אני מכבד. אני מזדהה עם הסיבה שמניאה את הצמחוני מלאכול בשר ואני לא מעונין לגרום לו לחרוג מעקרונותיו המוסריים. הוא באמת לא יפגע אבל אני ארגיש שלא בנח. המצוות הדתיות ברובן אין בהן שום ערך מוסרי מלבד קיום דברהאל. מכיוון שאנילא מאמין שזהו דבר האל אין לי בעיה להטעות ירא שמיים ולהאכיל אותו דבר האסור לו. בסך הכל החרדה שלו היא בטעות ואני מתקן לו את הטעות על ידי הטעייה נוספת וגורם לו לעשות מה שהוא היה עושה אם היה יודע את האמת...
 
תהיה אמיתי

האם למוסלמי אדוק היית נותן יין?אני דוגרי לו לא הייתי נותנת למוסלמי יין אך ליהודי כן הייתי נותנת יין נסך.לפי דעתי אנחנו מוכנים לכבד כול עיקרון מלבד עיקרון הדת שפגע בנו.
 

רותם 36

New member
חחחחח יין נסך../images/Emo48.gif

רק לאחרונה התברר לי שבעבודה שלי אני כל הזמן נותנת "יין נסך" ליהודים. אני לתומי חשבתי שרק אם לא יהודי פותח את היין אז יש בעיה , ואז הסבירו לי שגם אם אני (שלא שומרת שבת /מצוות ) פותחת את הבקבוק אז יש עם זה בעיה
 

mister xy

New member
לא מדויק

יש הבדל בין "יין נסך" ל-"סתם יינם" עייני בויקיפדיה.
 

רותם 36

New member
קראתי

והבנתי שזה הרחבה של "יין נסך" ציטוט: סתם יינם": יין של גוי, או שנגע בו גוי, או ששהה ליד גוי ללא השגחה. גזירה זאת היא הרחבה של דין יין נסך, והיא הופכת כל יין שנגע בו גוי ליין החשוד בכך שהוקדש לעבודה זרה, דבר ההופכו ליין נסך האסור בהנאה מן התורה. אז מה ההבדל ????????
 

mister xy

New member
להלכה אין הבדל

רק שזה אסור מהתורה וזה מתקנת חכמים. כאחד ששנה ופירש צרם לי לשמוע את הבלבול בין המושגים.
 

sec op

New member
להלכה

רק מחלל שבת בפרהסיה אוסר את היין. היות וכאן רובם אנוסים שאינם מחללים בפרהסיה, אינם אוסרים את היין במגע.
 

moshe010

New member
ככל הזכור לי יש היתר גם על מוסלמים

|כיוון שהם לא עובדים עבודה זרה, ולפי זה בודאי שיש היתר גם לאפיקןרסים של היום, שהם לא עובדים עבודה זרה בכלל גם כשמדובר בעובדי עבודה זרה ממש , יש כל מיני קולות (כבר לא זוכר) כיון שכיום הגויין לא באמת מאמינים בעבודה זרה אלא מנהג אבותיהם בידיהם
 
למעלה