היתי רוצה לדעת מהיא הסיבה

sherif

New member
היתי רוצה לדעת מהיא הסיבה../images/Emo13.gif../images/Emo4.gif

שבשבילה נברא האדם ? היתי רוצה לדעת על פי היהדות האם האדם נברא לעולם הזה מסיבה כל שהיא, או שהבריאה היא סתם בריאה שלא לצורך? לפני כמה שנים היתי בהרצאה סתם מתוך סקרנות,המרצה אמר בפתיחה שאלה שכל אחד מאיתנו חייב לשאול את עצמו, היא שאלה, אם באנו לעולם הזה בשביל לחיות והמטרה היא לחיות, אז למה אנחנו צריכים למות? ואם בסוף אנחנו צריכים למות בשביל מה לחיות? לא בראש שלי להתעסק בשאלות מסוג זה,אבל אחרי שקראתי כמה תגובות של המאמינים ושל לא מאמינים בשרשורים ביממה האחרונה ,היתי מאוד סקרן לדעת מהיא דעתם של האתאיזם בנושא?
 
תשובה פשוטה ומהירה

קודם כל אני חושב שאתה שואל בפורום הלא נכון, אם אתה רוצה את דעתם של האתאיסטים אתה צריך לשאול בפורום אתאיזם בכל אופן, לדעתי האישית: (ואני בטוח שיש הרבה ששותפים לדעה הזאת) האדם לא נברא. החיים הם חלק מהטבע, הטבע הוא עיוור, אין לו מטרה, תכלית או ייעוד.
 

sherif

New member
האם אדם חשב פעם מהו עושה בזה העולם?

אתה חי, נושם, אוכל, שותה, עובד, ישן וחוזר חלילה, למה? מה המטרה? מה בסוף? מה יוצא מפה? זו השאלה שאני רוצה להבין ולדעת, לא יתכן שאני יחיה בעולם, יעשה מעשים בלי להבין את סיבתם, אני יודע שזו שאלה פילוסופית,
 

senhadrin

New member
עולם זה אנחנו פחות או יותר מכירים

אבל צריך לדעת מה הסיבה שבכלל נבראנו לעולם הזה. הרמח``ל רבי משה חיים לוצאטו זכר צדיק וקדוש לברכה, מביא בספרו ``דעת תבונות`` מהי הסיבה שברא הקדוש ברוך הוא את הברואים. ובכן, הסיבה היא שהטוב, הקדוש ברוך הוא שהוא טוב, טוב השם לכל, ורחמיו על כל מעשיו. הטוב השלם בכל השלמויות, בנעדר החסרונות, מדרכו של הטוב להיטיב. וכדי להטיב צריך שיהיו מקבלי הטבה, לכן בורא הקב``ה ברואים שיקבלו הטבה. והקב``ה רוצה שיקבלו טובה גמורה שהרי הוא טוב גמור, וכל טובה אחרת היא רק מתייחסת לו. לכן הניח הקב``ה מקום, לברוא הזה, לברואים האלה, שידבקו בו שזוהי הטובה הגמורה ביותר, באשר הוא הטוב השלם. בגזרה החכמה העליונה שהאדם יהיה בעל הטוב ההוא, שיהיה לו מעין השלמות של הקב``ה, דהיינו שהוא בעצמו יקנה את שלמותו, שלא תהיה אצלו בדרך מקרה עד כמה שאפשר, ולא מתנת חינם ולא חסד מאיתו יתברך, אלא ע``י שהוא בעצמו יקנה את השלמות, דהיינו שיקנה לו את השלמות ויעדיר ממנו את החסרונות, וע``י זה ידמה במשהו לקנו. וככל שישיג את השלמות כך ידבק בקב``ה יותר ויותר ויהנה מטובו האמיתי. לכן צריך הקב``ה לברוא מיני שלמות ומיני חסרון, כדי שהאדם יוכל לקנות את השלמות בעצמו ויהיה בעל השלמות ההיא. אז הקב``ה בורא את האדם מנשמה עליונה, ובורא את האדם גם מגופה, והגופה הזה ארורה, והיא מן החומר. ונותן לאדם שני יצרים, יצר טוב ויצר רע, והאדם צריך לבחור לקנות את השלמות, דהיינו זה ההשכלה והמידות הטובות, ולהעדיר ממנו חסרונות, זה החומר הגשמי והמידות הרעות. ע``י שהאדם יעשה זאת יקנה שלמות מה שאפשר לו, ויהנה בטוב האמיתי מה שאפשר לו לפי מה שישיג. והקב``ה משאיר אותנו בעולם הזה כדי זמן שנוכל לעמוד בנסיון ונתן לנו גבול ימי שנותינו בהן 70 שנה ואם בגבורות 80 שנה. זה עולם העבודה, עולם העשייה כאן
 

mador 26

New member
הגדרת טובו של בורא עולם

התוכל לפרט יותר ולתת דוגמאות על טובו ואת רחמיו וכיצד הוא מיטיב עם ברואיו, ומה היא השלמות שאליו האדם צריך לשאוף? האם אדם בכלל מסוגל להגיע לרמה של שלמות?
 

senhadrin

New member
הסבר מה שאמר פעם הרב בעדני

להבין איך אנשים מחליפים עולם בעולם. מי שחסר לו את ההבנה למה נברא העולם ומה מטרתו הרי הוא דומה לזה שאספר עכשיו. היה אדם עני שאשתו כבר לא יכלה לחיות איתו ביחד משום שהיו להם קשיי מחיה מספר ילדים. אין אוכל יום אחד אמרה לו תראה אם לא תוכל להביא לנו את טרף בנקל שנחיה כמו בנ``א, אני מצטערת נצטרך להפרד. קיבל את הבשורה כמהלומה כמובן שהוא הצטער מאד אבל האולטימטום היה ברור. ואז הוא אומר לה תראי, אני לא יודע מה לעשות ניסית כל מה שיכלתי, אין לי עבודה טובה. אבל תשמעי, זכורני עוד בילדותי שסבא סיפר לנו יש לו ספר שבו יש מפה שמצינת מקום שהאי הזה מלא ביהלומים אי שלם מלא ביהלומים וזה מהלך של חודשים מספר להגיע לשם. אני חושב שאוכל למצא את הספר. אם תסכימי שאני אסע לתקופה זו, ואחזור בע``ה אם אני אמצא שם את היהלומים, נתעשר עד סוף ימינו ונחיה חיי עושר ושלוה. אשתו כמובן הסכימה, מה יש להפסיד? פחות פה אוכל בינתיים עם סיכויים להתעשרות מהירה. לקח לו כמה שקים ואת חפירה. הצטייד לקראת יציאתו לדרך. שמר את הספר בסודי סודות ויצא לדרך. עבר תלאות יסורים מחלות ים מפליג ממקום למקום בסוף כשהוא מגיע לקרבת האי איפה שהוא חושב שצריך להיות עפ``י המפה שכר לו ספינה והיה שט לכוון האי כפי שמורה לו המפה. במשך הזמן התעייף נרדם כשפקח את עיניו פתאום הוא רואה אור עצום. חשב שהוא ממש נצב מול השמש והוא משפשף את עיניו היטב לראות והוא רואה ברק של יהלומים אין סוף. אי שלם שכל הקרקע שלו יהלומים לא מגיע הספינה עד הסוף והוא כבר מדשדש בתוך המים בריצה לקראת האבנים, עם השקים והאת חפירה לא מפסיק אפילו את השטף של הנשימה ומיד מתחיל לאסוף לתוך השקים יהלומים ממלא ממלא ממלא וכך הוא עובד במשך שעה בערך. פתאום הוא שומע קול צחקוק של ילידים הוא מסתובב ורואה אנשים מפחידים חצי גום ערוף והם מסתכלים עליו ככה והוא מפחד שמא יזיקו לו ואז כשהוא קצת מתישב בדעתו שואל אותם מה אתם צוחקים? אומרים לו מה אתה אוסף? אתה אחוז אמוק, מה אתה אוסף? אומר להם, יהלומים, יהלומים. אמרו לו שוטה על מה אתה מדבר? אלה יהלומים? זה החול של החוף הזה. כל החוף ככה כל האי הזה ככה מה אתה מדבר? על איזה יהלומים? אומר זה יהלומים. אומרים לו שוטה אתה אוסף את זה? תקח. תקח כמה שאתה רוצה. אתה רוצה עוד שקים? נביא לך עוד שקים לאן תקח מה תעשה עם חול? בנ``א מתחיל להסתכל הוא לא יודע מי מסובב, הם או הוא? הוא יודע שהוא בא בשביל יהלומים הם אומרים זה לא יהלומים הוא רואה שהם דורכים על זה צוחקים על זה. נו, והם בעלי המקום הם מבינים אומר אולי במשך הזמן נתבלבלה דעתו והוא לא זוכר בשביל מה הוא בא. אבל דבר אחד ברור לו שהוא ולי אתם יכולים להסביר לי מה זה הדבר הכי יקר שיש פה באי? יש פה באי הזה דבר שהוא יקר מאד. אמרו לו או, עכשיו את המתחיל לדבר לענין. האי הזה כבר שנים רבות לא נמצא תפוחי אדמה. אמר מה אתם מדברים? אין פה תפוחי אדמה? אמרו לו לא. אמרו אם תמצא פה תפוחי אדמה, אנחנו מוכנים לתת לך את כל החול במתנה. דהיינו את כל האבנים שאתה קורא להם יהלומים. השתומם. אמר אם ככה אולי החלפתי דבר בדבר. איפה נמצא לאחרונה? אמרו לו תשמע, יש הרי חושך מאחוריהם ג`ונגל ושמה בפעם האחרונה היה אדם אחד שהסתכן הביא שמה תפוחי אדמה לא הרבה, כמה קילו, והוא נהיה עשיר. היום הוא המושל של האי בזכות התפוחי אדמה. טוב הוא נחוש בדעתו. אם הוא לא חוזר עם כסף אישתו מתגרשת. טוב. עובר הרי חושך ג`ונגל סכנות, עולה על עצים הכל אחרי ימים רבים הוא מוצא תפוחי אדמה. ממלא את השקים שלו כמה שאפשר לוקח אותם חוזר בחזרה, מחכה לחשכת הלילה, רץ מהר לחוף מעמיס על הספינה בלי שאף אחד מרגיש, ובורח מהאי. אחרי כמה חודשים מגיע לביתו. כשהוא מגיע לביתו, גם כן, באישון לילה דופק בדלת אחרי חודשים אשתו פותחת, או, חביבי מחמד עיני איפה אתה? שקים מלאים ישתבח שמו, כנס כנס כנס הוא רק נכנס לבפנים לא עוברים כמה דקות פתאום אשתו אומרת איף איף מה יש פה? מה הבאת? אל תשאלי. מלא מלא מלא. מה מלא? פותחים את השקים מה רואים תפוחי אדמה. אשתו עומדת להתעלף בעלי, השתגעת? שלחתי אותך בריא, חזרת משוגע. מה הבאת לי? תפוחי אדמה? המרפסת מלאה בטטות מה קרה לך? חודשים בשביל תפוחי אדמה? אמר לה מה? אני הלכתי הרי להביא תפו``א לא? אמרה לו טיפש. אמרת יהלומים. אמרת מפה, אמרת סבא שלך. מה קשקשת לי? הבנ``א שמע יהלומים התעלף הוא החזיק יהלומים, את חפירה, התעלף. אשתו אמרה משוגע אחד זהו גמרנו אני לא מחזיקה מעמד איתו עוד יום אחד. אמרה לילדים תלכו לשפוך את כל הסרחון הזה בחוץ התפו``א הסריח הרקיב ה` ירחם. חודשים. אתם יודעים איזה ריח מסריח יש לתפו``א? והוא עוד סוחב אותם הטמבל הזה כמה חודשים והוא רוצה להתעשר מזה, איזה משוגע. הם הולכים ושופכים את הכל שמה בחוץ, ה` ירחם. חוזרים לבפנים לפחות להרויח את השקים שוטפים אותם באמבטיה. פתאום נופלים כמה יהלומים. אז הילדים צועקים אמא, יהלומים יהלומים. היא באה רואה כל יהלום יהלום מתחילה לרקוד אוי בעלי אוי בעלי גאון שלי, גאון שלי איזה צדיק כמה עניו איזה מותק אי אי אי לא להעיר אותו היא אומרת לא להעיר אותו בכלל לא להעיר אותו. שולחת את אחד הילדים שיקח את זה ויתן משכון ויקח על זה כסף ומהר לקנות לעשות שולחן גדול גדול בבית מלא פירות ואוכל מה שלא ראו שנים. הולכים מכינים מתקשטים מתלבשים הכל. אח``כ הולכים ומעירים את הגאון הצדיק העניו. אז היא נגשת אליו ואומרת לו פוצי שלי מאמי שלי קום קום קום מה יש הוא מתעורר רק רואה אותה מתעלף עוד פעם. אומרת לו לא קום קום מחמד עיני איזה גאון איך לא חשבתי שהחבאת את היהלומים בתוך הבטטות שלא ירגישו אנשים שאתה סוחב הון עתק. אומר לה על מה את מדברת? אני הבאתי תפו``א אמרה לו, לא. אבל שכחת שהחבאת למטה בתוך השקים? ההוא רק הבין מה קרה, התעלף עוד פעם. הוא אסף כאלה והוא שפך בשביל לקחת את השקים מלא תפו``א אז נתקע לו בפינות קצת ומהפינות מה שנשאר הוא התעשר כ``כ. אם היה ממלא כל השק איזה עשיר אדיר. אין צורך להעיר אותו עוד פעם אחרי שהוא התעלף אבל אולי אנחנו נתעורר?
 

mador 26

New member
מה הקשר

בין הסיפור הדמיוני הזה, לבין שאלתי על טובו המעשי של בורא עולם לברואיו ?
 

senhadrin

New member
הרי כל המשל הזה עלינו

אדם היה בעולם האמת היה עני, מה זה עני? אין לו זכויות אמר הקב``ה בסדר. אני אשלח אותך לאי ההוא למטה לכדור הארץ אתה תביא יהלומים. תביא יהלומים תחזור אלי אתה תהיה עשיר גדול לנצח. נו, אז מה היהלומים שאנחנו צריכים למצא פה? תורה ומצוות. אומר הקב``ה, תדע לך, יש שמה בכדור הארץ מצוות אין סוף. גמילות חסדים וצדקה ותפילין וציצית וברכות וברכת מזון וקריאת שמע ותפילה איפה שאתה לא הולך מצוות. רצה הקב``ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תומ``צ. כ``כ הרבה מצוות כ``כ הרבה יהלומים. בעשרת הדברות כתוב כבד את אביך ואת אמך. בשביל מה צריך לכתוב? דבר פשוט שאני אכבד את אבא ואמא מה זה הם עושים לי את כל הטובות מלבישים מאכילים דואגים לחינוכי הכל איך אני לא אכבד אותם? למה? את מי אני אכבד? בשביל מה צריך לכתוב לי כבד את אביך ואת אמך? שיהיה עוד מצוה. לא תגנוב. אני גנב? אני גנב? לא תרצח. אני רוצח? עוד מצוה. כמה שיותר מצוות בשביל מה? רצה הקב``ה לזכות את ישראל שיהיה לנו זכויות. ואז אנחנו יורדים לעולם ומתחילים לאסוף. מה זה לאסוף? אוספים כמה מצוות
 

mador 26

New member
הבאת משל...

אבל לא קיבלתי מענה לשאלה על טיבו וחסדו של בורא עולם. לפי המשל שלך כל טובו מתבטא במתן תרי"ג ציוויים ומצוות שחובה לקיים אותם, אם לא, נלך לגיהנום ? לא הגיוני שבכך מסתכם כל טובו. האנלוגיה שלך לא מהווה תשובה. אולי יש לך תשובה יותר קונקרטית ?
 

moonwalker1

New member
ככה..

חכמי ישראל מגדירים את עיקר תכלית הבריאה ורצון הבורא להיטיב בשתי מילים : "נהמא דכיסופא". לחם של בושה. אותן נשמות שברא הבורא לפני שנתעברו בגוף בעולם הזה נהנו מזיו שכינתו וקירבתו של הבורא ללא עמל. חינם. ולקבל טוב בעוצמה כזו מבורא שהוא כל יכול ומיטיב ללא הפסק כלל,הוא בהחלט בושה גדולה. הדבר דומה למצב שבו תקבלי ממני בכל יום סנדוויץ' טעים ואיכותי לארוחת בוקר,אולי בימים הראשונים תתביישי מעט אבל לבסוף תסכימי, אבל לטווח הארוך במשך חודשים או יותר..זה יהיה בלתי נסבל..ואפילו פוגע. הבורא שההטבה שלו היא שלימה ללא פגם רצה שירוויחו את שכרן בזכות ולא בחסד,ולכן את נמצאת כאן היום בעולם של יצרים התמודדויות ו"משימות" שאם תעמדי בהן כראוי יגדל וירבה שכרך לעולם הבא. ולמי שחושב שהמצוות הן כרטיס הכניסה שלנו רק לעולם הבא-טועה. התורה והמצוות הן המדריך שלנו לחיים מלאים ומספקים כבר בעולם הזה כמו שכתב הקב"ה בתורה : "וְעַתָּה, יִשְׂרָאֵל--מָה יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, שֹׁאֵל מֵעִמָּךְ: כִּי אִם-לְיִרְאָה אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לָלֶכֶת בְּכָל-דְּרָכָיו, וּלְאַהֲבָה אֹתוֹ, וְלַעֲבֹד אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בְּכָל-לְבָבְךָ וּבְכָל-נַפְשֶׁךָ. יג לִשְׁמֹר אֶת-מִצְו‍ֹת יְהוָה, וְאֶת-חֻקֹּתָיו, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ, הַיּוֹם--לְטוֹב, לָךְ." (דברים,י',י"ג ) המצוות ניתנו לטוב לנו. כבר עכשיו. אנחנו מעצבים את אישיותנו ואת נשמתנו דרך התורה ונדמים יותר לקב"ה וכך בעצם מתקרבים אל שלימותינו. הגהינום הוא תוצאה של מעשיו של אדם שלא השכיל לדעת את בוראו ולהכיר לו טובה על החסד העצום שעשה איתו שהביא אותו לעולם הזה שהוא המעט שמחזיק את המרובה (שבמעט שנים כאן בעולם מוגבל שיעברו כהרף עין,יכול הוא לצבור מצוות לאין שיעור ולקבל שכר שהוא נצחי בעולם שאין לו גבולות). והגיהנום עם כל כמה שהוא נשמע לא נעים,גם הוא טובה גדולה לאדם.. ששם מלבנים ומנקים אותו מכל העוונות והעבירות שפגמו בחלק האלוקי שלו וכך בעצם זוכה גם הוא (נכון,בדרך לא נעימה שהביא על עצמו..) לחלקו בעולם הבא כפי שהספיק לצבור בחייו כאדם ומגיע אל תיקונו. אין רע יורד מלמעלה..תחשבי לרגע..כמה את מכירה את עצמך? את הטוב שיש בך בפנים? את כל המידות האציליות שטמונות בך? אני מאמין שהרבה ושאת חותרת רק להעצים אותן. אז תחשבי לעצמך כמה טוב ורחמן הוא האלוקים אלוקי ישראל..כמה טוב יש לו להעניק.. לא שווה? : )
 

moonwalker1

New member
דבר נוסף חשוב..

שעונש הגיהנום הוא לאדם שלא עשה תשובה על מעשיו במשך כל ימי חייו ושב מדרכו הרעה. שהרי אין דבר העומד בפני התשובה. וחז"ל כתבו כבר בגמרא שיפה שעה אחת של תשובה ומעשים טובים בעולם הזה מכל חיי העולם הבא. ומתוך עשרה דברו שהקדים ה' לבריאת העולם,הקדים את התשובה. שהקב"ה רב חסד ומרבה להיטיב ומנהיג את העולם במידת הרחמים.
 
לא בדיוק

הוא עובד את ה' אבל ברמה נמוכה יחסית, "שלא לשמה". אצל חז"ל יש שתי גישות לעבודה כזאת, גישה אחת שוללת עבודה כזאת לחלוטין אבל גישת רוב החכמים היא שמתוך שלא לשמה יבוא לשמה ולכן גם עבודה לא לשמה כשירה.
 

moonwalker1

New member
שלום לילית.

את צודקת..הוא יכול לנצל את האפשרות הזאת. התורה הזו היא זכות וחובה כאחד. ומי שמעמיק מבין שגם החובה,היא בעצם זכות. אנחנו נדרשים לעבוד את ה' שלא על מנת לקבל פרס. כגודל הזכות שהעם מקבלי התורה נושא-כך גודל האחריות שמוטלת עליו ועל מנהיגיו בעיקר. מי שעובד את ה' על מנת לקבל את הפרס,אמנם ה' לא ימנע ממנו את השכר ,כי וואלה הוא זכה..הוא מזרע אברהם יצחק ויעקב,זכה לקבל תורה שערך מצוותיה לא יסולא בפז,מברוק. למה לא..ה' אוהב אותך. קח. אבל הוא בהחלט פספס את העיקר שציווה אותו הקב"ה בתורה: "ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך" וזה דבר שהוא נכון מאוד לעשות. אבל לא פשוט,כל אחד לפי דרגתו שנמצא בה.
 

mador 26

New member
שלום רב,

אני לא מצליח לקבל כאן הסבר פשוט על טובו של הקב"ה ועל מידת הרחמים שלו כלפי ברואיו, וכיצד אלה באים לידי ביטוי מעשי ? אולי אתה יכול להסביר בלי סיפורים דימיוניים או סיסמאות חז"ל מתחכמות? ואתה נותן לי כאן הרצאה על תשובה... כיצד אפשר להסביר את אמרת חז"ל "שיפה שעה אחת של תשובה ומעשים טובים בעולם הזה מכל חיי העולם הבא"? האם מישהו מהם התנסה ב "חיי עולם הבא", איך הם יודעים מה זה חיי העולם הבא ? האין זאת סתם אמרה שנשמעת כביכול יפה וחכם ותו לא? ועוד אמרה:"ומתוך עשרה דברו(?) שהקדים ה' לבריאת העולם,הקדים את התשובה".מה הבסיס להכרזה זו?אולי אגדה? אתם משתמשים בכל מיני אנלוגיות, סיסמאות והכרזות, אבל הסבר מבוסס ופשוט אין לכם ?
 

moonwalker1

New member
שלום לך..

תבין ידידי,אני לא מתבייש להשתמש בססמאות חז"ל שהובאו מן המקורות. למה? כי אלו מנהיגי העם היהודי לדורותיו ששמרו את התורה ומבית מדרשם יצאה תורה והוראה לעם ישראל..עצם יכולת ההעברה המסודרת מרב לתלמידו,תנאים, אמוראים,סבוראים וכו' ..מעידה על ההבטחה של הבורא בתורה : "ואני זאת בריתי אותם אמר ה' רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך אמר ה' מעתה ועד עולם " ועוד שזה פסוק מפורש בתורה שעל העם לנהוג לפי הכוונתם של גדולי ישראל בכל דור ודור : " וּבָאתָ, אֶל-הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם, וְאֶל-הַשֹּׁפֵט, אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם; וְדָרַשְׁתָּ וְהִגִּידוּ לְךָ, אֵת דְּבַר הַמִּשְׁפָּט. י וְעָשִׂיתָ, עַל-פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ, מִן-הַמָּקוֹם הַהוּא, אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה; וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת, כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ. יא עַל-פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ, וְעַל-הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר-יֹאמְרוּ לְךָ--תַּעֲשֶׂה: לֹא תָסוּר, מִן-הַדָּבָר אֲשֶׁר-יַגִּידוּ לְךָ--יָמִין וּשְׂמֹאל. " כך שדבריהם דברי אלוקים חיים והם רואיים להעביר את התורה וללמדה לעם. ואני מסכים איתם. הכוונה בציטוט התלמודי היא לגרום לך להבין שלפעמים יש אדם שיכול לשנות את גורלו ולזכות לעולם הבא רק בשעה אחת בודדה של תשובה ומעשים טובים..ועוד..שחיי העולם הבא ללא עמל ועבודת ה' לשמה..לא שווה בערכה לאדם שעמל והתאמץ והשתדל לזכות לעולם הבא ולעבוד את בוראו באמת מתוך הקרבה ואהבה אמיתית. וה' בוחן לבבות. ומה אתה צריך להבין על טובו של הבורא? הדבר פשוט למתבונן.. העולם המורכב והמסודר והיפה להפליא שאתה נמצא בו..הגוף המדהים שיש לך..הרגשות והתחושות שאתה חווה..הרגעים היפים בחייך..השאיפות..המשפחה שיש לך.. כל אלו הם הטבותיו של הבורא שמיטיב איתך מתוך אהבתו אליך. וגם,כן,התורה שנתן לך כדי להיטיב איתך עוד יותר..ובצורה נצחית. עכשיו זה יותר מובן,ידידי? ערב טוב לך.
 

mador 26

New member
ססמאות חז"ל

אכן, בהחלט אינך צריך להתבייש בדקלום ססמאות חז"ל, אבל כשהם אינם שייכים לשאלה ששאלתי, זה כבר דבר אחר. באשר לעולם "המורכב והמסודר והיפה להפליא" כנראה שהרבה יותר מעבר לד' אמותיך, אינך יודע או לא מעוניין לדעת: כמה דוגמאות "קטנות": "סיכום שנה: אמא טבע הכתה ללא רחם. סוגרים 2008" השנה הקטלנית ביותר מאז הצונאמי באסיה ארבע שנים קודם. ציקלון בבורמה, רעידת אדמה בסין, הוריקנים בארה"ב, גל קור קיצוני. אסונות הטבע גבו מחיר כבד כמעט בכל פינה ברחבי העולם. שני האסונות הקשים ביותר היו בבורמה, שם מצאו את מותם יותר מ- 135 אלף בני אדם בציקלון, ובסין, ברעידת אדמה עזה, בעצמה של 7.2 בסולם ריכטר, שמרכזה בחבל סצ'ואן במערב המדינה, החריבה אזורים שלמים והותירה יותר מ-70 אלף בני אדם הרוגים, 18 אלף שעדיין נעדרים וחמישה מיליון חסרי בית. מתקפה של הוריקנים : ולי, אדוארד, פיי, גוסטב, האנה ואייק, הם השמות שהטילו אימה על דרום מזרח ארה"ב במהלך חודשי הקיץ והסתיו. כאשר הזיכרונות של הוריקן קתרינה ב-2005 (שבו נספו לפחות 1,836 בני אדם) עדיין טריים. ההרג והסבל הרב שגרמו אסונות הטבע הללו הם המראה של העולם המסודר והיפה, והמחוות של טובו של הבורא ? אני לא יכול שלו להזכיר את ששת המיליונים שלנו, שאותו בורא עולם לא נקף אצבע כדי למנוע את הזוועה הזאת. אז נכון, שיש גם מקומות יפים ושלווים ובני אדם החיים טוב, אבל צריך לראות את התמונה בשלמותה ולהיות מודעים לכך שלא הכל שפיר, מיליונים בני האדם מתים מדי שנה גם מהרג במלחמות, מרעב, מחלות. ילדים רבים נולדים פגועים גופנית ומוחית. כל הסובלים וההרוגים הללו הנם בני אדם שנבראו כמוך וכמוני. היכן טובו של הבורא, שגם הם זכאים לו ? (או לא ?) אני בטוח שיש באמתחתך כמה אמרות חז"ל מתאימות, כדי להצדיק את טענתך ל"טובו", אך מה זה כבר יעזור...
 

moonwalker1

New member
אתה לא מחפש תשובה/הסבר הגיוני נשמה..

אתה מחפש להתנגח ללא תכלית. וכן,דעת חכמים היא דעת המקום ואמשיך לצטט מתוך המקרא והמשנה. העובדה שקיימים אסונות טבע בעולם,מבטלת את העובדה שהוא מסודר ויפה לאין שיעור?! זה לא נכון. ואני לא ארחיב על הסיבות למה שקורה בעולם ועל השואה וכו'..יש מספק חומר..גש..תקרא ותסיק מסקנות. חג שמח לך . :)
 

mador 26

New member
שאלתי שאלה תמימה על טובו של הבורא ולא להתנגח.

רציתי להבין את ההיגיון של הגרסה הדתית על טובו של הבורא. אתה נתת לי הרצאה על אמרות חז"ל שלא מתייחסת לשאלה, ולא התייחסות מעשית ועניינית. "העולם המורכב והמסודר והיפה להפליא שאתה נמצא בו..הגוף המדהים שיש לך..הרגשות והתחושות שאתה חווה..הרגעים היפים בחייך..השאיפות..המשפחה שיש לך.." בתקופת ילדותי היו לי הרבה רגעים לא יפים (בלשון המעטה, ולא אוסיף) אני, שלא כמוך , לא סותם את האוזניים ולא מכסה את העניים מלראות את את הסבל של אחרים ולשמוע את זעקות הכאב שלהם. העיקר לפי, אמונתך הכל יפה וטוב. האם אמרות חז"ל והתורה מספקים גם לחם לגוועים מרעב או מזור לחולים ולסובלים? שהרי בזמן סבלם, מה הם צריכים, דבר חכמים ? תהיה קצת מעשי , הרוחניות לבדה אינה מספקת את צרכי הקיום. היופי והסדר מתבטלים באותם מקומות שמתקיימות אסונות טבע, שם שורר תוהו ובוהו . (נתתי לך כמה דוגמאות) אינך מרחיב על הסיבות למה שקורה בעולם ועל השואה וכו'..כי להבנתי בעצמך אינך יודע. "יש מספק חומר". אכן, החומר הזה מוכיח בבירור את "טובו" המפוקפק של בורא עולם. אם כך, נרד מהנושא כי אינך יכול להתמודד אתו מעשית. חג שמח, גם לך.
 
למעלה