הישרדות 4 - מרקזס. עונות ישנות מול חדשות.

retard boi

New member
הישרדות 4 - מרקזס. עונות ישנות מול חדשות.

היה לי סופש פנוי והחלטתי להקדיש אותו לצפייה בעונה 4 (מרקזס) וההבדל בין העונה הזו לעונות החדשות זה שמיים וארץ לטובת הישנה. זה מתחיל בליהוק המושקע יותר. המלהקים באמת טרחו לחפש אנשים מעניינים ולעבור על הבקשות שהם קיבלו, רוב מוחלט של האנשים שנמצאים שם סוננו בפינצטה על פי מס' קריטריונים ורובם לא מתבססים על מראה חיצוני, חצי מהנשים שם עברו את ה 35 (גיל שבהישרדות ישראל נחשב לזקנה בלה) וכולן נראו כמו בחורות ממוצאות לגילן. אפילו גרוע יותר רובן היו שקועות בעבודה וספיתוח יחסים במקום להשתזף והיו, רחמנא ליצמן, לבושות במקום להסתודד בביקיני קטנטן כל היום. כמו כן בניגוד לזונות הטלוויזיה של העונות המאוחרות האנשים היחידים שנעשה רושם שמטרתן הבודדה (היו מן הסתם יותר אנשים שחשקו במשרת מדיה אבל הם לפחות הראו מוטיבציה להיות שם מעבר לכך) היא לקדם קריירת משחק/דוגמנות כושלת היו שרה ושון, ששניהם נחשבו לתפוחים רעים. רוזי אודונול אפילו צחקה בריוניון על הציצים של שרה וההתהלות המביכה שלה כשעכשיו שני שליש מהבחורות שמגיעות להישרדות (ארה"ב, ישראל ואני מניח בכל מדינה) הן העתק מושלם של אותה בחורה. הבדל משמעותי נוסף הוא באיכות ההפקה. בזמן שהיום סתם נותנים למתמודדים הכל בשביל זמן ביקיני וזמן אלילים, אנשים בעונה הזו באמת אכלו זבל כמו סרטנים וחלזונות (ד"ש לפיליפ) וחיו בתנאים די גרועים. בניגוד לעונות האחרונות שנראות כמו קמפינג. אפילו האתגרים היו יותר מושקעים ויותר הוגנים. הם דרשו שיתוף פעולה, מקוריות והפגנת יכולת ולא סתם כח כמו מה שיש היום. בניגוד לאתגרים היום שהיתרון הבולט הוא לגברים מסוקסים וחזקים זה ממש לא כך שם. לבחורות היה באמת הזדמנות להפגין יכולת (רוב זוכי החסינויות היו גם נשים) ואנשים כמו קאת'י ופסקל שהיו מבוגרים בהרבה משאר האנשים לא היו בעמדת נחיתות משמעותית כמו שהם היו בעונות המאוחרות. אה כן... ורוב בדומה לשאר העונות שלו היה די מעפן. הוא היה חכם בתיאוריה אבל בפרקטיקה די שקוף והאתגרים שהיו פחות מונוטונים לא תאמו תמיד את היכולות הדי מוגבלות שלו. באתגר אכילה פשוט אנשים שטפו איתו את הריצפה. טוב... ברברתי מספיק... זה סתם מעציב אותי שהסדרה התדרדרה כל כך.
 
מה שמצחיק ../images/Emo233.gif

זה שההפקה לפעמים חוזרת לעונות בסגנון ישן (למשל עונה 15, שם הראו לפעמים את התנאים הקשים, והליהוק היה מעולה, ומצד שני כן הייתה מספיק אסטרטגיה וזו אחת העונות הכי טובות עד כה), אבל מה עושה ההפקה? חושבת "אה, זה לא יעזור, הרייטינג יורד, בואו נחזור למלא את המסך בכוסיות!" ובכל פעם מורידה את סף חוסר האסטרטגיה יותר למטה (השיא היה בעונה 17, כשמישהי בחרה לעשות הכול כדי להתחבב על הקהל, כולל טעויות אסטרטגיות פשוט מביכות, והפסידה בכוונה בגמר, אולי כי חוזה דוגמנות יפיק לה הרבה יותר ממיליון אחד). אבל אפילו עונות ממש מזעזעות כמו 17 או 21, לא יוכלו "להתעלות" על "נפלאות" הליהוק והעריכה של עונה ישראלית ממוצעת (אני בכוונה לא מדבר על עונה 2, שהייתה פנומנלית בקנה מידה ישראלי וטובה מאוד גם בקנה מידה עולמי)
 

Double U

New member
גם אני נהנתי באופן כללי

רק שני הפרקים האחרונים די הרסו אותה וחבל.
 

or19951

New member
אפשר להסתכל על זה

ואפשר להסתכל על צדדים אחרים. אני מסכים שהאווירה וההפקה הייתה יותר טובה פעם.. לפני עונה 17. אבל יש צדדים חיוביים: האסטרטגיה של היום זה לא מה שהיה פעם. היום משחקים את המשחק הרבה יותר מתוחכם מאשר לחשוב "עם מי הכי כדאי לעשות ברית?" וההפקה מוצאת דרכים לשפר את האסטרטגיה כמו אי הגלות, האלילים והרדמפשין.. הליהוק לא תמיד נוראי.. עונות 18 וגם הנוכחית 22 מלאות בליהוקים מעולים.. אני לא יודע מה איתכם, אבל אני נהנה לראות הישרדות, לא משנה איזו עונה זו. אפילו מעונה 21 נהנתי - כי גם אם היא פחות טובה זה עדיין הישרדות- תוכנית הריאליטי הכי טובה בעולם. רק שתי עונות ייחלתי שיסתיימו: 5 ו14. את 5 לא סיימתי בכלל לראות.
 

retard boi

New member
זו כן

שאתה מלהק שני אנשים שמגיעים לשחק, עשרה דוגמנים בשביל החזון ועוד כמה ווירדואוז בשביל הצחוקים זה מה שאתה מקבל. ולא, אני ממש לא חושב שיש יותר אסטרטגיה או יותר תחכום, זה עניין עריכתי גרידא. להפך, שאתה מוריד את האלילים והשטיקים ונותן לאנשים (ואני מתכוון כאן לאנשים שמגיעים בשביל לנצח ולא בשביל לקבל כמה שיותר זמן מסך) הזדמנות אתה מגלה שהם יודעים טוב מאוד לנווט דברים באופן עצמאי.
 

or19951

New member
../images/Emo58.gif

כמה דוגמנים יש בעונה 22..? בוא נספור (אני כולל רק דוגמנים שהתגלו כלא ממש מעניינים.. אחרת זה לא משנה איך הם נראים) 1. נטלי 2. אשלי 3. מייק 4. מאט מתוך קאסט של 18 זה נראה לי סביר.. מישהו יכול לעשות אותו דבר עם הישרדת ישראל? אני לא עוקב..
 

retard boi

New member
חבוב, תבדוק את הביוגרפיה של האנשים../images/Emo58.gif

לא מה ש CBS מציגים לך... דוגמניות/מלכות יופי העונה: כריטסינה נטלי אשלי אנדריאה קריסטה סטפני (אני יודע, היא נראית כמו קוף אבל זה תכלס העיסוק שלה) זה 6 מתוך 9 נשים העונה. ואני שם בצד את שריתה המפיקה הטלוויזיונית שמעולם לא ראתה את התוכנית וג'ולי הבודיבילדרית המזדקנת. אין בעונה הזו נשים ממוצעות מלבד פרינצ'סקה שהודחה שנייה אחרי שהעונה התחילה ודי הגיע לשם, בדומה לשאר המתמודדים, ע"י קשרים בעולם הבידור.
 

or19951

New member
הכוונה שלי לא הייתה דוגמנית כמקצוע

אלא כליהוק של סתם פרצוף יפה
 
ומי אמר ../images/Emo58.gif../images/Emo233.gif

שאנדראה לא לוהקה למטרה הזו בדיוק? זה שהיא התגלתה כליהוק בסדר, לא אומר שהיא נועדה למטרה הזו. למרות שיכול להיות שכן, וליהקו אותה בתור הטומבוי הצעירה שלא הייתה להם כזו בותכנית במשך כמה שנים.
 
למעלה