היצוג של מזרחים ואשכנזים באח הגדול 3

היצוג של מזרחים ואשכנזים באח הגדול 3

שמתי לב שהדיירים ממוצא מזרחי באח הגדול מאופיינים כאנשים חמים בעלי אינטליגנציה ריגשית גבוהה וחוכמת חיים אך נטולים כל השכלה אקדמאית פורמלית ובעלי ידע כללי מאוד מוגבל. (לדוגמא: ג'קי,התאומות, נופר, יגאל, ואלעד). לעומתם האשכנזים בבית מאופיינים כאנשים קרים יותר מאלה המזרחים עם אינטילגנציה ריגשית נמוכה יותר אך בעלי השכלה אקדמאית וידע כללי גבוה מזה של המזרחים. לדוגמא: ליאם, דנה, סיוון, עמיר, ויואב. (אולי גם קצת עתי). לי זה נראה שהאנשים בבית נבחרו כמייצגים וכמחזקים סטריאוטיפים מה אתם חושבים?
 

Fairywitch

New member
דיון מעניין - יש הרבה מה להגיד על זה...

מפאת קוצר זמן אישי שלי כרגע אגיד רק, שגם לי זה מציק, בעיקר כי זה מאוד עקבי, ובכל עונה זה נוטה בכיוון הזה. ממש מחזק סטריאוטיפים, לא מייצג, ומאוד מכעיס.
 
ופרידה חצי חצי אבו גבר הביאו אותה שלא יהיה

נישואי תערובות ויווצרו מפלצות כמוהה.
 

מבzקים

New member
לפני המסקנות האם אתה באמת יודע

מי שם אשכנזי או ספרדי? הנתונים של ההורים חשובים. הרי פרידה חצי תימניה. והתאומות? לא בטוחה שהן מזרחיות מצד שני ההורים
 
על מה אתה מדבר?

ליואב אין אפילו בגרות, נופר אינטלגנציה רגשית גבוהה ? חמה? ברברית לגמרי, בן אדם חם לא מתנהג כמוה.
 

the movie man

New member
זה בדיוק מה שרוצים להראות לכולם

איך המדינה שלנו ניראת. הכל גזענות ושנאה; הכל בחירת צצדים על פי מעמד חברתי ומקצועי ומוצא. זה מה שקורה פה במדינה ובעולם בכלל, זה לעולם לא ישתנה. תמיד ימצאו תירוץ לשלול מוצא שלם או עם שלם, אף פעם לא יהיה קונצנזוס רציונלי בין כולם. ואם כבר העלאת את הנושא אז: עמיר הוא סתם ערס בלי שכל, לא יודע מה המוצא שלו; אבל הוא מבחינתי טיפש בלי אופי, אין בו כלום. סיוון היא מזרחית בכלל (על פי השם משפחה שלה אני חושב) אני חושב שיואב גם מזרחי אם אני לא טועה. אנשים לא מבינים שהכל תלוי בחינוך ובאדם אינדיבידואלי. כל בנאדם בפני עצמו: זה לא קשור למוצא בכלל. זה קשור לתרבות בה האדם חונך, אבל בסופו של דבר כל אחד בוחר איך לחשוב, מי להיות, ומה להיות... ובסופו של יום כולם בני אדם עם רגשות. בני האדם חייבים לשנות את דרכיהם על מנת לחיות חיים נכונים.
 
כתבת לעניין רק חבל שאתה לא מיישם את דבריך.

כתבת נגד גזענות ושנאה ובאותה נשימה קראת לעמיר ערס וטפש... לא מסתדר לי.
 
כתבתי את זה כנקודה למחשבה

על איך אנשים מוצגים בתוכנית. כדי שאנשים יפקחו עיינים ויראו איך התקשורת מבנה לנו מציאות מלאה בסטריאוטיפים.המטרה שלי היא שאנשים יבינו את הגזענות הסמוייה המוצגת בפניהם.
 

the movie man

New member
כי גם אני קצת מזויף...

אני לא אשקר: אני גם עברתי המון דברים בחיי; ויש בי לפעמים זעם ושנאה כלפי אנשים. אין בנאדם מושלם, לכולם יש יצר רע שצריך להלחם בו. אני תמיד אומר את הדברים הנכונים; אבל אני לא מיישם אותם במאה אחוז - זו הבעיה שלי. שאני מנסה להראות לאחרים את הדרך הנכונה; אבל אני בפנים עדיין מלא בשליליות. אני גם סותר את עצמי בחלק מהמובנים - כמו מה שכתבתי לגבי עמיר. אבל אני מנסה להיות אמיתי כמה שאני יכול, ואני תמיד יעמוד על כך שבני האדם צריכים לשנות את דרכיהם ואת הדרך שבה הם מתנהלים בחיי היום יום (ואני מתכוון לדרכים הרעים, שפוגעים באחרים וגם בעצמם). החינוך שלנו פגום, ועד שלא ישתפר כך הכל ישאר.
 

נוקי 100

New member
דנה למדה באוניברסיטה? היא הרי לא התגייסה,

התחתנה בגיל 18 וילדה שני בנים.
 
לתאומות יש אבא ממוצא מזרחי

אני לא בטוח לגבי האמא ואין ספק שהן לוהקו לתוכנית בתור המזרחיות בעלות הלב החם והאוהב ויחד עם זאת יש להן "פתיל קצר" בעיקר לשירן והידע הכללי שלהן מאוד מוגבל ביחס ליואב האשכנזי שהוא כידוע גם בן גילן. פרידה היא תוצר של נישואין מעורבים אבל לוהקה לתוכנית כמחזקת סטריאוטיפ הלסבית הגברית הברוטלית והאגרסיבית. גם סיוון אברהמי היא אמנם תוצר של נישואין מעורבים אבל ללא ספק מחזקת את הסטריאוטיפ בתור האשכנזיה הקרה והתמימה, והסטודנטת למדעי המוח. למרות שבמקרה שלה היא כנראה תרמה את מוחה למדע.
 

abigl

New member
התאומות אמרו שהן תערובת: אמא עיראקית, ואבא

חצי טוניסאי וחצי צרפתי. מכיוון שגיטר זה שם אשכנזי, יכול להיות שהרבע הצרפתי אצלן הוא אשכנזי.
 

לא סלב

New member
כל הדיון הזה מקומם ומיותר../images/Emo31.gif

אנחנו במאה העשרים ואחת כאשר מדינת ישראל תחת איום קיומי ויש אנשים שעוד מקטלגים אנשים לפי הארץ שממנה הגיעו הוריהם או סביהם.
 
"ישראל תחת איום קיומי" ציטוט שלך לא סלב

ומה אתה עושה 24/7 ?משמיץ מכפיש את שמו של אלירז.
 

קאראט

New member
חבל שלא שמת לב שג'קי התאומות נופר עדיין

צעירים בגילם (כבני 22 ואפילו פחות) כך שאתה כבר דירגת אותם כלא משכילים כשכל החיים לפניהם ללמוד ולהתפתח. לגבי האינטלגנציה הרגשית של המזרחים והאשכנזים - אני מסכימה איתך לכאן ולכאן.
 
ברור שכל החיים עוד לפניהם

ואני בטוח שהם ילכו ללמוד באוניברסיטה אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שהם לוהקו לתוכנית כמחזקי הסטריאוטיפ המזרחי אפילו שהם צעירים בגילם.
 
למעלה