היעדר ביוץ למרות הזרקת אוביטרל - הייתכן?

CherryBlossom85

New member
היעדר ביוץ למרות הזרקת אוביטרל - הייתכן?

היי, לרוב קוראת סמויה פה... בעיקר אוספת מידע ושואבת מכן כוחות. בעקבות מחזור הטיפול האחרון, ועד שאגיע לרופא על מנת לשאול אותו החלטתי לשתף אתכן ולשמוע מניסיונכן.
בחודש האחרון עברתי סבב ראשון של זריקות מנופור (אמפולה אחת ליום למשך 7 ימים ואמפולה וחצי לשני ימים נוספים). טיפול זה הוביל לזקיק אחד בגודל 20 מ"מ, אסטרוגן ~1300 ופרוגסטרון ~2. ביום ראשון לפני שבועיים. באותו יום הורה לי הרופא המטפל להזריק אוביטרל ולקיים יחסים בראשון-שלישי. אתמול ניגשתי לבדיקת בטא שהתקבלה שלילית, אך עדיין אין שום סימן לוסת מתקרבת.
כיוון שאני פוליציסטית הסובלת מהיעדר ביוצים, ובגלל שלא קיבלתי וסת גם הפעם, אני תוהה האם יתכן שלמרות הזרקת אוביטרל לא יתרחש ביוץ? האם מישהי נתקלה/שמעה על מקרה כזה?
 

CherryBlossom85

New member
האמת שמאז לא הלכתי לעשות

הרופא לא שלח אותי, כנראה כי היה בטוח שהביוץ יגיע לאחר האוביטרל.
אחרי ההזרקה דיי חששתי שהאוביטרל לא יספיק כדי לגרום לביוץ ולכן חשבתי ללכת על דעת עצמי לאולטרסאונד ובדיקות דם, רק כדי להיות שקטה שהביוץ אכן התרחש,
אבל אחרי שניסיתי לחפש קצת באינטרנט ולא מצאתי מידע על תופעה כזאת, החלטתי משום מה לבטוח ברופא שאם הוא לא שלח אותי כנראה שבאמת לא צריך...
ועכשיו יש לי תור אליו רק ב- 2.12... כנראה שלא תהיה לי ברירה אלא לחכות עד אז ולראות אם הוסת תגיע, ואם לא כנראה שהביוץ באמת לא התרחש.
 

information2

New member
אינדיקציה לביוץ היא הפרשות האישה מהנרתיק.

בביוץ הן נמתחות ושקופות. אחר כך הן משתנות.
 

acka

New member
לי לא היה אותן

עד שהגעתי לאסטרדיול של אלפים.
ההפרשות הן תוצאה של אסטרדיול גבוה ולא של פיק הLH שגורם לביוץ.
עד שהייתי בהפריות עם יותר מ10 זקיקים לא פגשתי את ההפרשה הזאת.

אני במצב שלך צ'רי הייתי הולכת לעשות בדיקת דם לאסטרדיול/פרוגסטרון כדי לראות מה קורה ובסבב הבא בודקת פרוגסטרון כשבוע אחרי הביוץ המשוער.
 

giraffelle

New member
זו לא אינדיקציה לביוץ

אלא לרמות אסטרדיול גבוהות.
תיאורטית, רמות אסטרדיול גבוהות מעידות על ביוץ קרוב מאד, והן יורדות אחרי הביוץ, ככה שההפרשות הן סימן המאפשר לזהות ביוץ.
הבעיה היא שאין התאמה חד-חד-ערכית בין אסטרדיול גבוה לביוץ - כשהגוף מתנהג לא בדיוק כמו שהוא אמור להתנהג, יכול להיות ביוץ עם אסטרדיול נמוך או אסטרדיול גבוה בלי ביוץ. (חוץ מזה שיש גם נשים שהכל אצלן תקין אבל לא מזהות הפרשות כי הן מעטות מאד).
כשלוקחים טיפול הורמונלי אין כל כך משמעות להפרשות כי הן עלולות להגיע מאד מוקדם (כי רמות האסטרדיול גבוהות יותר מהרגיל), או לא להגיע בכלל כי הטיפול גורם ליובש...
 

giraffelle

New member
נשמע לי יותר סביר שהמחזור מאחר

אולי בגלל האוביטרל שמשמש גם קצת כתמיכה.
בחיים לא שמעתי על מקרה שבו לא היה ביוץ עם אוביטרל (בהנחה שהוא הוזרק כשיש תנאים לביוץ). וגם אם אין תנאים לביוץ, הוא אמור ליצור מצב שמדמה ביוץ ולכן אמורה להגיע וסת אחרי כשבועיים בכל מקרה. אבל כמובן שהכל יכול לקרות...
 
למעלה