הילוכים: רובוטית

  • פותח הנושא DBIGI
  • פורסם בתאריך

© DrorZi

New member
תיבה שמתבססת על גיר ידני אבל

בלי דוושת קלאץ ובלי מוט הילוכים "רגיל" במקום זה כפתורי +/- שפוקדים על 3 מנועים להחליף הילוך במקומך.
דרור זי.
 

salam9

New member
ברוב המכוניות עם רובוטי

אפשר עם הידית הילוכים ובסיטרואן c3 לדוגמה יש ליד ההגה
 

Sunlight Theory

New member
ומה עם האמינות?

האם גיר רובוטי בעל אורך חיים גבוה יותר משל גיר אוטומטי , בדומה לגיר ידני? ו-DSG , האם זה רובוטי , או שזו תצורת פעולה אחרת? לגבי טיפטרוניק , מובן מאליו כי אם ישתמשו בו בטיפשות הוא יגרום נזק למנוע ולגיר , אך אם משתמשים בו "נכון" - האם עלול להגרם נזק כתוצאה משימוש בו?
 

חן 1111

Active member
כן. המערכת המכנית של הגיר הרובוטי

זהה לגיר רגיל ואמינה באותה מידה. כמובן שיש לו גם מערכת אלקטרונית ומנועים חשמליים שהם קצת פחות אמינים כמו כל מערכת אלקטרונית. DSG זה גם מין גיר רובוטי ויש לו את אותם יתרונות, זה כאילו שני גירים שכשבאחד משולב הילוך, אפשר לשלב בשני את ההילוך הבא ואז רק להחליף ביניהם. זה משפר את איכות ומהירות השילוב, ועדיין אמין מאוד. טיפטרוניק זה גיר אוטומטי עם הפעלה ידנית. בדרך כלל אין אפשרות לגרום נזק כי יש לו מערכות הגנה.
 

שי ז.

New member
הוא עובד כמו גיר ריל וסביר שיחיה

כמוהו. DSG זה גיר רובוטי שהגיר בו מחולק (פנימית) לשני גירים עם שני קלאצ'ים. הוא מחולק להילוכים ראשון, שלישי וחמישי על ציר אחד ושני, רביעי ושישי (אם יש) על הציר השני. כשהילוך אלחד משולב המחשב מכין את ההילוך הבא על הציר השני (אחד למעלה או אחד למטה בהתאם לנתוני הנהיגה) ובשעת ההחלפה רק משחרר קלאצ' אחד ומחבר את השני. זה נותן החלפה מהירה יותר וחלקה יותר מגיר רובוטי רגיל כי לא צריך לבזבז זמן בהחלפה על שילוב פיזי של גלגלי שיניים.
 

epsilon73

New member
איך הגעת ל

"טיפטרוניק , מובן מאליו כי אם ישתמשו בו בטיפשות הוא יגרום נזק למנוע ולגיר"
דרור זי.
 
למעלה