היי תוכל להסביר לי איך

rivi4

New member
היי תוכל להסביר לי איך

עושים את הגרף באקסל אני מתכוונת לגרף שעשית עם טמפ' ומס' אגמיות
 

bodas

New member
מעט מסובך להסביר בע"פ

בקשי מהמורה האחראית בבית הספר...
 

rivi4

New member
היי בסוף הסתדרתי רציתי לדעת אם

תוכל להגיב על הגרפים לפני שאני שולחת אותם להדפסה
 

bodas

New member
לא בטוח שיהיה לי זמן

אבל בואי תנסי עד מתי אפשר להגיב?...
 

bodas

New member
אני אגיב ברשותך

לכל גרף בנפרד. השתנות טמפ' פני המים -
בסדר גמור
 

bodas

New member
../images/Emo93.gif נלחץ השלח ../images/Emo13.gif

אוקיי... ריכוז החמצן במים -
אוכלוסיית הדפניות מול טמפ' וריכוז חמצן - הגרפים לא יכולים ללמד על מגמה, שכן מתוך 6 מדידות, רק בשניים נצפו האורגניזמים. לא ניתן לבסס השערה על שתי תצפיות בלבד. בנוסף, אם תנסי לבסס השערה תתקלי בבעיה כי למשל ב- 21/4 טמפ' המים הייתה 22 מעלות, והיו 17 דפניות, אבל אותה טמפ' ב- 12/10 ולא היו דפניות בכלל. כנ"ל לגבי ריכוז החמצן. עלייך להסביר את הגרפים הללו בכך שאין מספיק נתונים לקבוע קשר ישיר בין הגורמים, ואין מספיק נתונים כדי להביא אפילו השערה. אחרי זה תסתכלי בספרות מהם הנתונים האמיתיים ותבדקי - אם הם תואמים לפחות לשתי הבדיקות שכן יש לך אינדיקציה - טוב. אם לא - נסי למצוא הסברים (טורפים, נדידה לאזורי עתירי מזון במקום אחר וכו'). זרון הסוף והקורמורנים - אם זכור לי נכון אמרת שיש ביניהם יחסי טורף נטרף, נכון? אם זה נכון, זה בולט רק ב- 28/8. אם זה לא טורף-נטרף, מה טיב היחסים ביניהם? תחרות? סימביוזה?.. אגמיות - גרף טוב! מציג קשר די טוב בין האגמיות לטמפ' המים. הם מגיעות בתקופות החורף והסתיו כשטמפ' המים היא 23 מעלות, ונמנעות מהמים בטמפ' של 26-29 מעלות (את ה-23 מעלות בביקור באמצע ניתן להסביר כשגיאה מקרית הנובעת מביקורים לעיתים רחוקות). סה"כ בסדר. אל תתייאשי מזה שאין קשר ישיר, זה בסדר. זה חלק מהעבודה. אם תצליחי להסביר את זה על סמך טעויות אקולוגיות - השגת כמעט אותה מטרה של הצלחה בניסוי.
 

rivi4

New member
ממש ממש ממש תודה על העזרה ../images/Emo51.gif

ועל הזמן שהשקעת בשביל לרשום לי את ההודעה באמת ממש תודה אני מתחילה עכשיו לעשות דיון לשאלה הראשונה ונראה איזה סלט יצא לי שם נקווה שיהיה טוב ושוב תודה רבה
 

rivi4

New member
היי סיימתי את הדיון

האם מישהו יכול לעבור ולבקר עליו בבקשה כול ביקורת תתקבל בברכה מצורף קובץ DOC
 
למעלה