היי, סתם משהו שמעניין אותי

מצב
הנושא נעול.

urilei

New member
זה מבחינה חוקית

מגבלה של מספר נוסעים באוטובוס
קיימת רק בנסיעות מיוחדות ובקווי השרות כאשר משובץ אוטובוס ממוגן ירי אין הגבלה על מספר הנוסעים באוטובוס בקווי השרות הרגילים
זה מבחינה חוקית
משרד התחבורה מעדיף היום לא להגביל את זה בחקיקה על פני השארת נוסעים בתחנות להגיד לך שזה בהכרח טוב? לא בטוח. כי זה אומר שלחברות התחבורה הציבורית זה ממש לא אכפת.
 

newKiticat

New member
זה מזכיר לי יום עבודה ארוך

כמה הסברים
ראשית, באגד יש פחות הקפדה על סוג האוטובוס המוקצה לעבודה בקו מאשר בדן ובשניהם אין הגבלה של סוג אוטובוס יחיד לקו. דווקא בדן, בזמן האחרון מחדשים ציים שלמים של קו, כלומר סדרה שלמה נכנסת לקו אחד (או יותר) ואז באמת נוצר מצב שיש רק דגם אחד בקו. בעיקרון מה שקובע זה הסידור של הנהג והוותק שלו. במידה והנהג עובד בסידור עבודה בינעירוני, הוא יקבל אוטובוס בינעירוני לעבודה, כאשר שנת הרכב נמצאת ביחס הפוך לוותק שלו, כלומר, ככל שהנהג ותיק יותר, כך האוטובוס יהיה חדש יותר. במידה והנהג עובד בסידור עירוני, הוא יקבל אוטובוס עירוני, כאשר גם כאן הוותק משחק תפקיד. אם לנהג בסידור עירוני, יש הסעה של מפעל בתוך הסידור, הרי שהוא יקבל אוטובוס בינעירוני (בגלל המושבים) ולכן ניתן לראות הרבה פעמים אוטובוסים בינעירוניים עובדים בקו עירוני. זה נובע גם מאופן בניית הסידורים באגד, שלעתים רבות נהג שמגיע מצפת לת"א (למשל) צריך לבצע נסיעה עירונית מת"א לראשל"צ ואז לחזור לצפון. לגבי ה-O303, מדובר לרוב באוטובוסים רזרביים, אשר עובדים בקווים מזדמנים ע"פ הצורך, או בסידורים קבועים בסניפים הנחשבים נחותים מבחינת עבודה. בכלל זה נחשבים הסניפים במרכז, לעומת הסניפים בי-ם, שם תמיד מקבלים את המכונות החדשות ביותר ואחרי כמה שנים זורקים אותם למרכז. הבולט ביותר הוא סניף הרצליה, שמורכב כמעט כולו מעגלות O303 ו-O405 עתיקות. בדן, לעומת זאת, יש חשיבות רבה מאוד לסידור של הנהג, ובד"כ ככל שהסידור קשה יותר, כך יש יותר סיכוי לנהג בלי וותק לקבל אוטובוס חדש, אבל גם כאן יש עדיפות לוותיקים. בדן, הסיכוי לראות אוטובוס בינעירוני מבצע קו עירוני נמוך מאוד, וזה קורה בעיקר בימי שישי או במהלך השבוע בבוקר, כאשר הנהגים של הקווים לירושלים מתגברים את הקווים העירוניים בטרם יעלו לבירה. בשתי החברות נדיר מאוד לראות אוטובוס עירוני מבצע קו בינעירוני, וזה קורה בעיקר במקרים של עומס קיצוני, ובעיקר בקווי החרדים בתקופות הקיץ או החגים.
זה מזכיר לי יום עבודה ארוך
במיוחד- שכל מה שרציתי לעשות זה לעלות על האוטובוס (קו 300 או 311), ולישון. (יושנת טוב באוטובוסים. יותר טוב מבבית...). ואז לעצביי הרבים הגיע אוטובוס עירוני- לא נוח בעליל, קופצני במיוחד, ובלתי אפשרי לשינה.
 

urilei

New member
תופעה מוכרת...

זה מזכיר לי יום עבודה ארוך
במיוחד- שכל מה שרציתי לעשות זה לעלות על האוטובוס (קו 300 או 311), ולישון. (יושנת טוב באוטובוסים. יותר טוב מבבית...). ואז לעצביי הרבים הגיע אוטובוס עירוני- לא נוח בעליל, קופצני במיוחד, ובלתי אפשרי לשינה.
תופעה מוכרת...
ב-300/311 נדיר לראות אוטובוס עירוני אבל לי יוצא לא מעט לא להצליח לישון באוטובוס בגלל שהוא עירוני וקופצני מידי (למרות שאין דבר העומד בפני הרצון כשבאמת עייפים)
 
אני חושב שאני אלוף השינה באוטובוסים

תופעה מוכרת...
ב-300/311 נדיר לראות אוטובוס עירוני אבל לי יוצא לא מעט לא להצליח לישון באוטובוס בגלל שהוא עירוני וקופצני מידי (למרות שאין דבר העומד בפני הרצון כשבאמת עייפים)
אני חושב שאני אלוף השינה באוטובוסים
שנים של נסעה יומיומית ב-SG גרמו לי להירדם כמעט כל פעם במהלך הנסיעה בקו 25 מרמת אביב ליפו...
 

846

Active member
אתה טועה לגבי סניף הרצליה, בין

כמה הסברים
ראשית, באגד יש פחות הקפדה על סוג האוטובוס המוקצה לעבודה בקו מאשר בדן ובשניהם אין הגבלה של סוג אוטובוס יחיד לקו. דווקא בדן, בזמן האחרון מחדשים ציים שלמים של קו, כלומר סדרה שלמה נכנסת לקו אחד (או יותר) ואז באמת נוצר מצב שיש רק דגם אחד בקו. בעיקרון מה שקובע זה הסידור של הנהג והוותק שלו. במידה והנהג עובד בסידור עבודה בינעירוני, הוא יקבל אוטובוס בינעירוני לעבודה, כאשר שנת הרכב נמצאת ביחס הפוך לוותק שלו, כלומר, ככל שהנהג ותיק יותר, כך האוטובוס יהיה חדש יותר. במידה והנהג עובד בסידור עירוני, הוא יקבל אוטובוס עירוני, כאשר גם כאן הוותק משחק תפקיד. אם לנהג בסידור עירוני, יש הסעה של מפעל בתוך הסידור, הרי שהוא יקבל אוטובוס בינעירוני (בגלל המושבים) ולכן ניתן לראות הרבה פעמים אוטובוסים בינעירוניים עובדים בקו עירוני. זה נובע גם מאופן בניית הסידורים באגד, שלעתים רבות נהג שמגיע מצפת לת"א (למשל) צריך לבצע נסיעה עירונית מת"א לראשל"צ ואז לחזור לצפון. לגבי ה-O303, מדובר לרוב באוטובוסים רזרביים, אשר עובדים בקווים מזדמנים ע"פ הצורך, או בסידורים קבועים בסניפים הנחשבים נחותים מבחינת עבודה. בכלל זה נחשבים הסניפים במרכז, לעומת הסניפים בי-ם, שם תמיד מקבלים את המכונות החדשות ביותר ואחרי כמה שנים זורקים אותם למרכז. הבולט ביותר הוא סניף הרצליה, שמורכב כמעט כולו מעגלות O303 ו-O405 עתיקות. בדן, לעומת זאת, יש חשיבות רבה מאוד לסידור של הנהג, ובד"כ ככל שהסידור קשה יותר, כך יש יותר סיכוי לנהג בלי וותק לקבל אוטובוס חדש, אבל גם כאן יש עדיפות לוותיקים. בדן, הסיכוי לראות אוטובוס בינעירוני מבצע קו עירוני נמוך מאוד, וזה קורה בעיקר בימי שישי או במהלך השבוע בבוקר, כאשר הנהגים של הקווים לירושלים מתגברים את הקווים העירוניים בטרם יעלו לבירה. בשתי החברות נדיר מאוד לראות אוטובוס עירוני מבצע קו בינעירוני, וזה קורה בעיקר במקרים של עומס קיצוני, ובעיקר בקווי החרדים בתקופות הקיץ או החגים.
אתה טועה לגבי סניף הרצליה, בין
הסניפים הראשונים שקיבל נמוכי ריצפה....
 
בגלל זה הנהגים שם קפצו כמו מטורפים

אתה טועה לגבי סניף הרצליה, בין
הסניפים הראשונים שקיבל נמוכי ריצפה....
בגלל זה הנהגים שם קפצו כמו מטורפים
כשהם ראו שעובדיה הגיע עם O303 עם גיר ZF וכיסא אוויר? הם אפילו התחננו לקבל את האוטו לטור...
 

846

Active member
ה 0303 של הרצליה ברובם ישנים אך

בגלל זה הנהגים שם קפצו כמו מטורפים
כשהם ראו שעובדיה הגיע עם O303 עם גיר ZF וכיסא אוויר? הם אפילו התחננו לקבל את האוטו לטור...
ה 0303 של הרצליה ברובם ישנים אך
הם לא מהווים את "עמוד השידרה" של הסניף.
 

846

Active member
ועוד משהו: בתקופה שהסתובבתי

ה 0303 של הרצליה ברובם ישנים אך
הם לא מהווים את "עמוד השידרה" של הסניף.
ועוד משהו: בתקופה שהסתובבתי
בסניף הרצליה, ה 0303 מודלים 84-85 היו ה 0303 השמורות ביותר שהכרתי באזור כולל הרזרביות.
 

ארזS

New member
היי

היי, סתם משהו שמעניין אותי
לאחרונה התחלתי להתעניין באוטובוסים בצורה אובססיבית! ראיתי כאן בפורום את הסוגים השונים, והפנמתי זאת. ומצד שני, הבנתי שלכל קו יש בדרך כלל סוג אוטובוס שמייחד אותו. לדוגמא, את קו 947 של אגד חיפה-ירושלים תמיד תאפיין וולבו/מרצדס גדולה וירוקה. את הקוים הפנימיים בתוך העיר תסיע בדרך כלל מרצדס 0303 אדומה. לעיתים נדירות ניתן לראות מפרקית אדומה בקו 249 ולפעמים 0405 רגילה סגולה/אדומה. את קו 5 לנתב"ג תמיד ילווה מאן NL...וכו'. ויש קווים מסויימים שכל האוטובוסים משמשים אותם
לדוגמא 475, פעם מרצדס 0405, פעם O404, לעיתים 0303 וגם וולבו B10B (האוטובוס הכי יפה באגד!
). אז עכשיו אחרי שהפנגתי בקיאות, רציתי לדעת מהם הקריטריונים והצרכים שלשמם בוחרים בסוג אוטובוס מסויים, ומה מיוחד באותו האוטובוס שזכה לשרת את אותו הקו? ויש שוני בין אוטובוסים שזהים אך שונים בצבע?
על הסבלנות ושבת שלום...
.
היי
לצערי אין ביכולתי לענות לשאלותיך וכבר ענו מומחים ממני, אבל מגיע לך צל''ש ממני על הכינוי המגניב שלך...
שבת שלום וסוף שבוע נעים
 

אורי404

New member
car לי - כפי שארזS כתב זהו כינוי

היי, סתם משהו שמעניין אותי
לאחרונה התחלתי להתעניין באוטובוסים בצורה אובססיבית! ראיתי כאן בפורום את הסוגים השונים, והפנמתי זאת. ומצד שני, הבנתי שלכל קו יש בדרך כלל סוג אוטובוס שמייחד אותו. לדוגמא, את קו 947 של אגד חיפה-ירושלים תמיד תאפיין וולבו/מרצדס גדולה וירוקה. את הקוים הפנימיים בתוך העיר תסיע בדרך כלל מרצדס 0303 אדומה. לעיתים נדירות ניתן לראות מפרקית אדומה בקו 249 ולפעמים 0405 רגילה סגולה/אדומה. את קו 5 לנתב"ג תמיד ילווה מאן NL...וכו'. ויש קווים מסויימים שכל האוטובוסים משמשים אותם
לדוגמא 475, פעם מרצדס 0405, פעם O404, לעיתים 0303 וגם וולבו B10B (האוטובוס הכי יפה באגד!
). אז עכשיו אחרי שהפנגתי בקיאות, רציתי לדעת מהם הקריטריונים והצרכים שלשמם בוחרים בסוג אוטובוס מסויים, ומה מיוחד באותו האוטובוס שזכה לשרת את אותו הקו? ויש שוני בין אוטובוסים שזהים אך שונים בצבע?
על הסבלנות ושבת שלום...
.
car לי - כפי שארזS כתב זהו כינוי
נחמד. ברוכים הבאים לפורום.
 

אוראל1988

New member
פשששש איזה הסברים../images/Emo70.gif

car לי - כפי שארזS כתב זהו כינוי
נחמד. ברוכים הבאים לפורום.
פשששש איזה הסברים

תודה לכולם על ההסברים והסבלנות, תמיד מעניין לקרוא עוד ועוד. עשיתם לי קצת סדר בעניין!... סתם לידע כללי אמא שלי נהגת אוטובוס באגד מזה עשור
ובתור מי שחורש את כל הארץ עם הכרטיסיה לנסיעה חופשית ומי שחוקר את האוטובוס שאמא מחנה ליד הבית יום ביומו- אי אפשר שלא להתעניין!
שבת שלום לכולם והמשך סופ"ש נעים, אוראל (car לי).
 

ארזS

New member
ולמה עכשיו כתבת בניק אחר ?

פשששש איזה הסברים

תודה לכולם על ההסברים והסבלנות, תמיד מעניין לקרוא עוד ועוד. עשיתם לי קצת סדר בעניין!... סתם לידע כללי אמא שלי נהגת אוטובוס באגד מזה עשור
ובתור מי שחורש את כל הארץ עם הכרטיסיה לנסיעה חופשית ומי שחוקר את האוטובוס שאמא מחנה ליד הבית יום ביומו- אי אפשר שלא להתעניין!
שבת שלום לכולם והמשך סופ"ש נעים, אוראל (car לי).
ולמה עכשיו כתבת בניק אחר ?
חבל...קלקלת... אבל יש לך שם יפה אוראל !
 

אוראל1988

New member
כי זה השם שמלווה אותי תמיד

ולמה עכשיו כתבת בניק אחר ?
חבל...קלקלת... אבל יש לך שם יפה אוראל !
כי זה השם שמלווה אותי תמיד
car לי זה לשאלות מזדמנות בפורום מכוניות, לאחר שחסמו אותי מהניק הזה
 

ארזS

New member
זה גם אחד הפורומים הכי עמוסים בתפוז

מילה שלי!
ו..וואו הפורום הזה זה הפורום הכי מהיר שקיים....
זה גם אחד הפורומים הכי עמוסים בתפוז
כותבים הודעה ואחרי כמה דקות היא כבר בדף 2 ואם אין תגובות תוך שעתיים בדף 3. מי שממש מכור לפורום [ויש כאן כמה כאלה] צריכים להיות מחוברים 25 שעות ביממה כי 24 לא מספיקות...
תהני ותגידי לאמא שלך שגם תכתוב כאן ותספר על העבודה שלה.
 

אוראל1988

New member
תהני?? ../images/Emo46.gif ../images/Emo89.gif../images/Emo70.gif

זה גם אחד הפורומים הכי עמוסים בתפוז
כותבים הודעה ואחרי כמה דקות היא כבר בדף 2 ואם אין תגובות תוך שעתיים בדף 3. מי שממש מכור לפורום [ויש כאן כמה כאלה] צריכים להיות מחוברים 25 שעות ביממה כי 24 לא מספיקות...
תהני ותגידי לאמא שלך שגם תכתוב כאן ותספר על העבודה שלה.
תהני??

אמא שלי? מחשב? חה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה