היי, סתם משהו שמעניין אותי

מצב
הנושא נעול.

car לי

New member
היי, סתם משהו שמעניין אותי

היי, סתם משהו שמעניין אותי
לאחרונה התחלתי להתעניין באוטובוסים בצורה אובססיבית! ראיתי כאן בפורום את הסוגים השונים, והפנמתי זאת. ומצד שני, הבנתי שלכל קו יש בדרך כלל סוג אוטובוס שמייחד אותו. לדוגמא, את קו 947 של אגד חיפה-ירושלים תמיד תאפיין וולבו/מרצדס גדולה וירוקה. את הקוים הפנימיים בתוך העיר תסיע בדרך כלל מרצדס 0303 אדומה. לעיתים נדירות ניתן לראות מפרקית אדומה בקו 249 ולפעמים 0405 רגילה סגולה/אדומה. את קו 5 לנתב"ג תמיד ילווה מאן NL...וכו'. ויש קווים מסויימים שכל האוטובוסים משמשים אותם
לדוגמא 475, פעם מרצדס 0405, פעם O404, לעיתים 0303 וגם וולבו B10B (האוטובוס הכי יפה באגד!
). אז עכשיו אחרי שהפנגתי בקיאות, רציתי לדעת מהם הקריטריונים והצרכים שלשמם בוחרים בסוג אוטובוס מסויים, ומה מיוחד באותו האוטובוס שזכה לשרת את אותו הקו? ויש שוני בין אוטובוסים שזהים אך שונים בצבע?
על הסבלנות ושבת שלום...
.
 

promter

New member
בדרך כלל קווים עירוניים מקבלים

היי, סתם משהו שמעניין אותי
לאחרונה התחלתי להתעניין באוטובוסים בצורה אובססיבית! ראיתי כאן בפורום את הסוגים השונים, והפנמתי זאת. ומצד שני, הבנתי שלכל קו יש בדרך כלל סוג אוטובוס שמייחד אותו. לדוגמא, את קו 947 של אגד חיפה-ירושלים תמיד תאפיין וולבו/מרצדס גדולה וירוקה. את הקוים הפנימיים בתוך העיר תסיע בדרך כלל מרצדס 0303 אדומה. לעיתים נדירות ניתן לראות מפרקית אדומה בקו 249 ולפעמים 0405 רגילה סגולה/אדומה. את קו 5 לנתב"ג תמיד ילווה מאן NL...וכו'. ויש קווים מסויימים שכל האוטובוסים משמשים אותם
לדוגמא 475, פעם מרצדס 0405, פעם O404, לעיתים 0303 וגם וולבו B10B (האוטובוס הכי יפה באגד!
). אז עכשיו אחרי שהפנגתי בקיאות, רציתי לדעת מהם הקריטריונים והצרכים שלשמם בוחרים בסוג אוטובוס מסויים, ומה מיוחד באותו האוטובוס שזכה לשרת את אותו הקו? ויש שוני בין אוטובוסים שזהים אך שונים בצבע?
על הסבלנות ושבת שלום...
.
בדרך כלל קווים עירוניים מקבלים
אוטובוסים עירוניים ולהיפך אבל תמיד יש הרבה יוצאים מהכלל. לגבי הסוגים אני מניח שלסניף מסויים יש את דגם שנמצא שם הכי הרבה כמו אילת שיש שם עודף מרצדס גם לעירוניים וגם לבינעירוני. כוונתך ל"בתוך העיר" בטח ל O405 שעדיין אדומות, O303 הוא בינעירוני (מזוויע! הייתי חייב...) קו 5 לנתב"ג אכן אף פעם לא ראיתי עם אוטו אחר מלבד ה NL . לגבי קריטוריונים לגבי הדגם, אני לא חושב שמדובר בשיקול בעל משמעות. לגבי הצבעים, 405 עירוני יכול להיות אדום, קצת יותר חדש סגול או אחרי צביעה-ירוק.
 

אורי404

New member
לגבי הדגם - ראשית כל, ייתכן שאני

בדרך כלל קווים עירוניים מקבלים
אוטובוסים עירוניים ולהיפך אבל תמיד יש הרבה יוצאים מהכלל. לגבי הסוגים אני מניח שלסניף מסויים יש את דגם שנמצא שם הכי הרבה כמו אילת שיש שם עודף מרצדס גם לעירוניים וגם לבינעירוני. כוונתך ל"בתוך העיר" בטח ל O405 שעדיין אדומות, O303 הוא בינעירוני (מזוויע! הייתי חייב...) קו 5 לנתב"ג אכן אף פעם לא ראיתי עם אוטו אחר מלבד ה NL . לגבי קריטוריונים לגבי הדגם, אני לא חושב שמדובר בשיקול בעל משמעות. לגבי הצבעים, 405 עירוני יכול להיות אדום, קצת יותר חדש סגול או אחרי צביעה-ירוק.
לגבי הדגם - ראשית כל, ייתכן שאני
טועה. לכן, קחו את מה שאני כותב בעירבון מוגבל. אם אני לא טועה, הOC500 הראשונים של "אגד" נרכשו עבור הקווים לאילת והOC500 החדשים יותר עם מרכב "ברק21" אמורים להיות מיועדים לקווי הגליל העליון. בפועל, אפשר לראות את הOC500 השונים בקווים שונים ממה שכתבתי. מרצדס 303 - אם אני לא טועה, ב"אגד" הם משמשים בעיקר לקווים קרובים, כמו נתניה-תל אביב. הסיכויים לראות 303 בקווים מתל אביב לגליל, למשל, נמוכים בהשוואה לראות את האוטובוסים האלה בקו של ראשון לציון-תל אביב. מאן עם מרכב "איריזר" - אם אני לא טועה, הם יותר נמצאים בקווים הארוכים או בקווים הישירים ופחות בקווים הם מרחקי נסיעה קרובים. שוב, עליי להדגיש, שייתכן שישנן טעויות או אי-דיוקים במה שכתבתי.
 

urilei

New member
הם דווקא נפוצים מאוד

לגבי הדגם - ראשית כל, ייתכן שאני
טועה. לכן, קחו את מה שאני כותב בעירבון מוגבל. אם אני לא טועה, הOC500 הראשונים של "אגד" נרכשו עבור הקווים לאילת והOC500 החדשים יותר עם מרכב "ברק21" אמורים להיות מיועדים לקווי הגליל העליון. בפועל, אפשר לראות את הOC500 השונים בקווים שונים ממה שכתבתי. מרצדס 303 - אם אני לא טועה, ב"אגד" הם משמשים בעיקר לקווים קרובים, כמו נתניה-תל אביב. הסיכויים לראות 303 בקווים מתל אביב לגליל, למשל, נמוכים בהשוואה לראות את האוטובוסים האלה בקו של ראשון לציון-תל אביב. מאן עם מרכב "איריזר" - אם אני לא טועה, הם יותר נמצאים בקווים הארוכים או בקווים הישירים ופחות בקווים הם מרחקי נסיעה קרובים. שוב, עליי להדגיש, שייתכן שישנן טעויות או אי-דיוקים במה שכתבתי.
הם דווקא נפוצים מאוד
בקווים לא כל כך קצרים. יצא לי לראות כאלה (אם אני לא טועה בדגם) בקו 301 (כמעט כל האוטובוסים בקו הם כאלה) ויצא לי גם ב-852 (גם הוא לא קו קצר במיוחד) עוד עניין שיש באגד זה שימוש במרפקיות לקווים בין עירוניים בגלל הקיבולת. נפוץ במיוחד בקו 274 ו-164 בעיקר בבוקר
 
274 ו-164 לדעתי הם קווים פרבריים

הם דווקא נפוצים מאוד
בקווים לא כל כך קצרים. יצא לי לראות כאלה (אם אני לא טועה בדגם) בקו 301 (כמעט כל האוטובוסים בקו הם כאלה) ויצא לי גם ב-852 (גם הוא לא קו קצר במיוחד) עוד עניין שיש באגד זה שימוש במרפקיות לקווים בין עירוניים בגלל הקיבולת. נפוץ במיוחד בקו 274 ו-164 בעיקר בבוקר
274 ו-164 לדעתי הם קווים פרבריים
ונדמה לי שרוב השיבוצים ב-274 הם עם מפרקיות. כך זה היה, לפחות, כאשר למדתי בתיכון ברמת אביב.
 

urilei

New member
זה באמת ככה

274 ו-164 לדעתי הם קווים פרבריים
ונדמה לי שרוב השיבוצים ב-274 הם עם מפרקיות. כך זה היה, לפחות, כאשר למדתי בתיכון ברמת אביב.
זה באמת ככה
ב-164 רואים במהלך היום גם בין-עירוניים ב-274 זה כמעט ולא קורה (למעט איזה אוטובוס אחד בבוקר שאני די בטוח שהוא חלופה ולא יוצא מרחובות)
 

SethDoe

New member
וזה אכן עדיין כך, כשאני ממשיך ללמוד

274 ו-164 לדעתי הם קווים פרבריים
ונדמה לי שרוב השיבוצים ב-274 הם עם מפרקיות. כך זה היה, לפחות, כאשר למדתי בתיכון ברמת אביב.
וזה אכן עדיין כך, כשאני ממשיך ללמוד
בתיכון ברמת אביב. אהממ, אופס... באוניברסיטה שם, אבל אין באמת הבדל
 
תגיד תודה שאתה לא בטכניון../images/Emo4.gif

וזה אכן עדיין כך, כשאני ממשיך ללמוד
בתיכון ברמת אביב. אהממ, אופס... באוניברסיטה שם, אבל אין באמת הבדל
תגיד תודה שאתה לא בטכניון

באוני' ת"א *קצת* יותר מעניין מבמוסד להתעללות גבוהה.
 

אורי404

New member
כפי שאנדי כתב, קווים 274 ו-164 הם

הם דווקא נפוצים מאוד
בקווים לא כל כך קצרים. יצא לי לראות כאלה (אם אני לא טועה בדגם) בקו 301 (כמעט כל האוטובוסים בקו הם כאלה) ויצא לי גם ב-852 (גם הוא לא קו קצר במיוחד) עוד עניין שיש באגד זה שימוש במרפקיות לקווים בין עירוניים בגלל הקיבולת. נפוץ במיוחד בקו 274 ו-164 בעיקר בבוקר
כפי שאנדי כתב, קווים 274 ו-164 הם
קווים פרבריים. קווים 301 ו-852 הם עדיין לא קווים ארוכים, כמו קו 841. בכל מקרה, שניהם נוסעים במישור ולא בעליות, בהן עדיף להשתמש באוטובוסים חזקים יותר מה-303.
 
כמה הסברים

היי, סתם משהו שמעניין אותי
לאחרונה התחלתי להתעניין באוטובוסים בצורה אובססיבית! ראיתי כאן בפורום את הסוגים השונים, והפנמתי זאת. ומצד שני, הבנתי שלכל קו יש בדרך כלל סוג אוטובוס שמייחד אותו. לדוגמא, את קו 947 של אגד חיפה-ירושלים תמיד תאפיין וולבו/מרצדס גדולה וירוקה. את הקוים הפנימיים בתוך העיר תסיע בדרך כלל מרצדס 0303 אדומה. לעיתים נדירות ניתן לראות מפרקית אדומה בקו 249 ולפעמים 0405 רגילה סגולה/אדומה. את קו 5 לנתב"ג תמיד ילווה מאן NL...וכו'. ויש קווים מסויימים שכל האוטובוסים משמשים אותם
לדוגמא 475, פעם מרצדס 0405, פעם O404, לעיתים 0303 וגם וולבו B10B (האוטובוס הכי יפה באגד!
). אז עכשיו אחרי שהפנגתי בקיאות, רציתי לדעת מהם הקריטריונים והצרכים שלשמם בוחרים בסוג אוטובוס מסויים, ומה מיוחד באותו האוטובוס שזכה לשרת את אותו הקו? ויש שוני בין אוטובוסים שזהים אך שונים בצבע?
על הסבלנות ושבת שלום...
.
כמה הסברים
ראשית, באגד יש פחות הקפדה על סוג האוטובוס המוקצה לעבודה בקו מאשר בדן ובשניהם אין הגבלה של סוג אוטובוס יחיד לקו. דווקא בדן, בזמן האחרון מחדשים ציים שלמים של קו, כלומר סדרה שלמה נכנסת לקו אחד (או יותר) ואז באמת נוצר מצב שיש רק דגם אחד בקו. בעיקרון מה שקובע זה הסידור של הנהג והוותק שלו. במידה והנהג עובד בסידור עבודה בינעירוני, הוא יקבל אוטובוס בינעירוני לעבודה, כאשר שנת הרכב נמצאת ביחס הפוך לוותק שלו, כלומר, ככל שהנהג ותיק יותר, כך האוטובוס יהיה חדש יותר. במידה והנהג עובד בסידור עירוני, הוא יקבל אוטובוס עירוני, כאשר גם כאן הוותק משחק תפקיד. אם לנהג בסידור עירוני, יש הסעה של מפעל בתוך הסידור, הרי שהוא יקבל אוטובוס בינעירוני (בגלל המושבים) ולכן ניתן לראות הרבה פעמים אוטובוסים בינעירוניים עובדים בקו עירוני. זה נובע גם מאופן בניית הסידורים באגד, שלעתים רבות נהג שמגיע מצפת לת"א (למשל) צריך לבצע נסיעה עירונית מת"א לראשל"צ ואז לחזור לצפון. לגבי ה-O303, מדובר לרוב באוטובוסים רזרביים, אשר עובדים בקווים מזדמנים ע"פ הצורך, או בסידורים קבועים בסניפים הנחשבים נחותים מבחינת עבודה. בכלל זה נחשבים הסניפים במרכז, לעומת הסניפים בי-ם, שם תמיד מקבלים את המכונות החדשות ביותר ואחרי כמה שנים זורקים אותם למרכז. הבולט ביותר הוא סניף הרצליה, שמורכב כמעט כולו מעגלות O303 ו-O405 עתיקות. בדן, לעומת זאת, יש חשיבות רבה מאוד לסידור של הנהג, ובד"כ ככל שהסידור קשה יותר, כך יש יותר סיכוי לנהג בלי וותק לקבל אוטובוס חדש, אבל גם כאן יש עדיפות לוותיקים. בדן, הסיכוי לראות אוטובוס בינעירוני מבצע קו עירוני נמוך מאוד, וזה קורה בעיקר בימי שישי או במהלך השבוע בבוקר, כאשר הנהגים של הקווים לירושלים מתגברים את הקווים העירוניים בטרם יעלו לבירה. בשתי החברות נדיר מאוד לראות אוטובוס עירוני מבצע קו בינעירוני, וזה קורה בעיקר במקרים של עומס קיצוני, ובעיקר בקווי החרדים בתקופות הקיץ או החגים.
 
ד"א, בקו 641 הבינעירוני של אגד

כמה הסברים
ראשית, באגד יש פחות הקפדה על סוג האוטובוס המוקצה לעבודה בקו מאשר בדן ובשניהם אין הגבלה של סוג אוטובוס יחיד לקו. דווקא בדן, בזמן האחרון מחדשים ציים שלמים של קו, כלומר סדרה שלמה נכנסת לקו אחד (או יותר) ואז באמת נוצר מצב שיש רק דגם אחד בקו. בעיקרון מה שקובע זה הסידור של הנהג והוותק שלו. במידה והנהג עובד בסידור עבודה בינעירוני, הוא יקבל אוטובוס בינעירוני לעבודה, כאשר שנת הרכב נמצאת ביחס הפוך לוותק שלו, כלומר, ככל שהנהג ותיק יותר, כך האוטובוס יהיה חדש יותר. במידה והנהג עובד בסידור עירוני, הוא יקבל אוטובוס עירוני, כאשר גם כאן הוותק משחק תפקיד. אם לנהג בסידור עירוני, יש הסעה של מפעל בתוך הסידור, הרי שהוא יקבל אוטובוס בינעירוני (בגלל המושבים) ולכן ניתן לראות הרבה פעמים אוטובוסים בינעירוניים עובדים בקו עירוני. זה נובע גם מאופן בניית הסידורים באגד, שלעתים רבות נהג שמגיע מצפת לת"א (למשל) צריך לבצע נסיעה עירונית מת"א לראשל"צ ואז לחזור לצפון. לגבי ה-O303, מדובר לרוב באוטובוסים רזרביים, אשר עובדים בקווים מזדמנים ע"פ הצורך, או בסידורים קבועים בסניפים הנחשבים נחותים מבחינת עבודה. בכלל זה נחשבים הסניפים במרכז, לעומת הסניפים בי-ם, שם תמיד מקבלים את המכונות החדשות ביותר ואחרי כמה שנים זורקים אותם למרכז. הבולט ביותר הוא סניף הרצליה, שמורכב כמעט כולו מעגלות O303 ו-O405 עתיקות. בדן, לעומת זאת, יש חשיבות רבה מאוד לסידור של הנהג, ובד"כ ככל שהסידור קשה יותר, כך יש יותר סיכוי לנהג בלי וותק לקבל אוטובוס חדש, אבל גם כאן יש עדיפות לוותיקים. בדן, הסיכוי לראות אוטובוס בינעירוני מבצע קו עירוני נמוך מאוד, וזה קורה בעיקר בימי שישי או במהלך השבוע בבוקר, כאשר הנהגים של הקווים לירושלים מתגברים את הקווים העירוניים בטרם יעלו לבירה. בשתי החברות נדיר מאוד לראות אוטובוס עירוני מבצע קו בינעירוני, וזה קורה בעיקר במקרים של עומס קיצוני, ובעיקר בקווי החרדים בתקופות הקיץ או החגים.
ד"א, בקו 641 הבינעירוני של אגד
יש לעתים קרובות מאוד אוטובוס עירוני. בד"כ O405 אבל גם NL. לדעתי זה קו ארוך מדי כדי שייתנו לו אוטובוסים כאלה, אבל אולי באגד חושבים אחרת.
 
אכן, בקווי השרון (הדרומי בעיקר אבל

ד"א, בקו 641 הבינעירוני של אגד
יש לעתים קרובות מאוד אוטובוס עירוני. בד"כ O405 אבל גם NL. לדעתי זה קו ארוך מדי כדי שייתנו לו אוטובוסים כאלה, אבל אולי באגד חושבים אחרת.
אכן, בקווי השרון (הדרומי בעיקר אבל
לא רק) ניתן לראות גם אוטובוסים עירוניים.
 

אורי404

New member
גם בקו 640. בקווים האלה לא בלבד

ד"א, בקו 641 הבינעירוני של אגד
יש לעתים קרובות מאוד אוטובוס עירוני. בד"כ O405 אבל גם NL. לדעתי זה קו ארוך מדי כדי שייתנו לו אוטובוסים כאלה, אבל אולי באגד חושבים אחרת.
גם בקו 640. בקווים האלה לא בלבד
שנוסעים מרצדס 405, אלא אוטובוסים ישנים עם שלושה הילוכים. יצא לי לראות בקו 640 את 83-011-01. אגב, ביום ראשון ראיתי מרצדס 405 בקו 605 הישיר.
 

אוראל1988

New member
לגבי 2 השורות האחרונות:

כמה הסברים
ראשית, באגד יש פחות הקפדה על סוג האוטובוס המוקצה לעבודה בקו מאשר בדן ובשניהם אין הגבלה של סוג אוטובוס יחיד לקו. דווקא בדן, בזמן האחרון מחדשים ציים שלמים של קו, כלומר סדרה שלמה נכנסת לקו אחד (או יותר) ואז באמת נוצר מצב שיש רק דגם אחד בקו. בעיקרון מה שקובע זה הסידור של הנהג והוותק שלו. במידה והנהג עובד בסידור עבודה בינעירוני, הוא יקבל אוטובוס בינעירוני לעבודה, כאשר שנת הרכב נמצאת ביחס הפוך לוותק שלו, כלומר, ככל שהנהג ותיק יותר, כך האוטובוס יהיה חדש יותר. במידה והנהג עובד בסידור עירוני, הוא יקבל אוטובוס עירוני, כאשר גם כאן הוותק משחק תפקיד. אם לנהג בסידור עירוני, יש הסעה של מפעל בתוך הסידור, הרי שהוא יקבל אוטובוס בינעירוני (בגלל המושבים) ולכן ניתן לראות הרבה פעמים אוטובוסים בינעירוניים עובדים בקו עירוני. זה נובע גם מאופן בניית הסידורים באגד, שלעתים רבות נהג שמגיע מצפת לת"א (למשל) צריך לבצע נסיעה עירונית מת"א לראשל"צ ואז לחזור לצפון. לגבי ה-O303, מדובר לרוב באוטובוסים רזרביים, אשר עובדים בקווים מזדמנים ע"פ הצורך, או בסידורים קבועים בסניפים הנחשבים נחותים מבחינת עבודה. בכלל זה נחשבים הסניפים במרכז, לעומת הסניפים בי-ם, שם תמיד מקבלים את המכונות החדשות ביותר ואחרי כמה שנים זורקים אותם למרכז. הבולט ביותר הוא סניף הרצליה, שמורכב כמעט כולו מעגלות O303 ו-O405 עתיקות. בדן, לעומת זאת, יש חשיבות רבה מאוד לסידור של הנהג, ובד"כ ככל שהסידור קשה יותר, כך יש יותר סיכוי לנהג בלי וותק לקבל אוטובוס חדש, אבל גם כאן יש עדיפות לוותיקים. בדן, הסיכוי לראות אוטובוס בינעירוני מבצע קו עירוני נמוך מאוד, וזה קורה בעיקר בימי שישי או במהלך השבוע בבוקר, כאשר הנהגים של הקווים לירושלים מתגברים את הקווים העירוניים בטרם יעלו לבירה. בשתי החברות נדיר מאוד לראות אוטובוס עירוני מבצע קו בינעירוני, וזה קורה בעיקר במקרים של עומס קיצוני, ובעיקר בקווי החרדים בתקופות הקיץ או החגים.
לגבי 2 השורות האחרונות:
"בשתי החברות נדיר מאוד לראות אוטובוס עירוני מבצע קו בינעירוני, וזה קורה בעיקר במקרים של עומס קיצוני, ובעיקר בקווי החרדים בתקופות הקיץ או החגים". האם באוטובוסים עירוניים יש יותר מושבים? (מלבד המפרקית) יותר כוח סחיבה? מה נותן להם יתרון להסיע כמויות רבות של אנשים?
 
אוטובוס עירוני יכול להכיל יותר

לגבי 2 השורות האחרונות:
"בשתי החברות נדיר מאוד לראות אוטובוס עירוני מבצע קו בינעירוני, וזה קורה בעיקר במקרים של עומס קיצוני, ובעיקר בקווי החרדים בתקופות הקיץ או החגים". האם באוטובוסים עירוניים יש יותר מושבים? (מלבד המפרקית) יותר כוח סחיבה? מה נותן להם יתרון להסיע כמויות רבות של אנשים?
אוטובוס עירוני יכול להכיל יותר
נוסעים, מכיוון שיש בו יותר שטח לעמידה. מספר המושבים נמוך יותר, ועל כן מתאפשר מקום רב לעמידה. מלבד זאת, תיבות ההילוכים באוטובוסים העירוניים מאפשרות זינוק זריז יותר ואפילו תאוצות ביניים (במהירויות נמוכות עד בינוניות) טובות יותר מהבין עירוניים. לעומת זאת, כאשר מגיעים למהירויות גבוהות מרגישים בחיסרון העירוניות בסחיבה וברעש, הנובעים לעתים מתיבת ההילוכים בעלת האופי העירוני או מהמנוע המוגבל בכוחו. באוטובוסים החדשים יותר, יש הגבלת מהירות, ש"מסרסת" את האוטובוס לסביבות ה-80 קמ"ש, גם אם המנוע מסוגל לספק לאוטובוס נסיעה נעימה ושקטה ב-100 קמ"ש. יוצאי דופן הם ה-O405 הפרבריים שמצויידים במנוע בהספק גדול יותר ואינם נעולים, ולכן נוסעים ללא כל בעיה בקווים פרבריים. בקווים פרבריים (בעיקר באיזור המרכז והשרון) ניתן לראות אוטובוסים עירוניים עם נוסעים בעמידה, אך כאשר הם משולבים בנסיעות ארוכות יותר, אסור לקחת נוסעים בעמידה והם משובצים רק בגלל מחסור באוטובוסים.
 

אוראל1988

New member
וואו, מאיפה כל הידע?

אוטובוס עירוני יכול להכיל יותר
נוסעים, מכיוון שיש בו יותר שטח לעמידה. מספר המושבים נמוך יותר, ועל כן מתאפשר מקום רב לעמידה. מלבד זאת, תיבות ההילוכים באוטובוסים העירוניים מאפשרות זינוק זריז יותר ואפילו תאוצות ביניים (במהירויות נמוכות עד בינוניות) טובות יותר מהבין עירוניים. לעומת זאת, כאשר מגיעים למהירויות גבוהות מרגישים בחיסרון העירוניות בסחיבה וברעש, הנובעים לעתים מתיבת ההילוכים בעלת האופי העירוני או מהמנוע המוגבל בכוחו. באוטובוסים החדשים יותר, יש הגבלת מהירות, ש"מסרסת" את האוטובוס לסביבות ה-80 קמ"ש, גם אם המנוע מסוגל לספק לאוטובוס נסיעה נעימה ושקטה ב-100 קמ"ש. יוצאי דופן הם ה-O405 הפרבריים שמצויידים במנוע בהספק גדול יותר ואינם נעולים, ולכן נוסעים ללא כל בעיה בקווים פרבריים. בקווים פרבריים (בעיקר באיזור המרכז והשרון) ניתן לראות אוטובוסים עירוניים עם נוסעים בעמידה, אך כאשר הם משולבים בנסיעות ארוכות יותר, אסור לקחת נוסעים בעמידה והם משובצים רק בגלל מחסור באוטובוסים.
וואו, מאיפה כל הידע?
עפ"י התמונה אתה לא נראה כמו נהג אוטובוס.... אבל ישר כוח!
 

ארזS

New member
הוא אמנם לא נהג אוטובוס

וואו, מאיפה כל הידע?
עפ"י התמונה אתה לא נראה כמו נהג אוטובוס.... אבל ישר כוח!
הוא אמנם לא נהג אוטובוס
אבל הוא ועוד כמה משתתפים כאן [ויש גם משתתפות !] הם ממש מומחים. אני סתם בחזקת מתעניין...
 

gsx750f

New member
מגבלה של מספר נוסעים באוטובוס

אוטובוס עירוני יכול להכיל יותר
נוסעים, מכיוון שיש בו יותר שטח לעמידה. מספר המושבים נמוך יותר, ועל כן מתאפשר מקום רב לעמידה. מלבד זאת, תיבות ההילוכים באוטובוסים העירוניים מאפשרות זינוק זריז יותר ואפילו תאוצות ביניים (במהירויות נמוכות עד בינוניות) טובות יותר מהבין עירוניים. לעומת זאת, כאשר מגיעים למהירויות גבוהות מרגישים בחיסרון העירוניות בסחיבה וברעש, הנובעים לעתים מתיבת ההילוכים בעלת האופי העירוני או מהמנוע המוגבל בכוחו. באוטובוסים החדשים יותר, יש הגבלת מהירות, ש"מסרסת" את האוטובוס לסביבות ה-80 קמ"ש, גם אם המנוע מסוגל לספק לאוטובוס נסיעה נעימה ושקטה ב-100 קמ"ש. יוצאי דופן הם ה-O405 הפרבריים שמצויידים במנוע בהספק גדול יותר ואינם נעולים, ולכן נוסעים ללא כל בעיה בקווים פרבריים. בקווים פרבריים (בעיקר באיזור המרכז והשרון) ניתן לראות אוטובוסים עירוניים עם נוסעים בעמידה, אך כאשר הם משולבים בנסיעות ארוכות יותר, אסור לקחת נוסעים בעמידה והם משובצים רק בגלל מחסור באוטובוסים.
מגבלה של מספר נוסעים באוטובוס
קיימת רק בנסיעות מיוחדות ובקווי השרות כאשר משובץ אוטובוס ממוגן ירי אין הגבלה על מספר הנוסעים באוטובוס בקווי השרות הרגילים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה