היי, מחפשת ייעוץ/הכוונה

K L 2005

New member
היי, מחפשת ייעוץ/הכוונה

היי חבר'ה. אני בת 21 עוד מעט, הגובה שלי 1.65 ואני שוקלת 57/58 ק"ג. אני לא אומרת שאני זקוקה נואשות לדיאטה (אף על פי ש-3 או 4 קילו לא יזיקו) אבל אני בהחלט זקוקה לייעוץ על אוכל בריא יותר. מאז שאני בת שנתיים אני לא אוכלת פירות וירקות (ותסלחו לי אם אנשים כבר התייעצו בעניין הזה כאן... גיליתי את הפורום הזה רק עכשיו). בכל מקרה, אני יוצאת מנקודת הנחה שאני גם לא אוכל פירות וירקות אף פעם, זה כבר הרבה יותר מדי פסיכולוגי כל העניין הזה ואם איזשהו ירק או פרי נוגעים לי באוכל אני לא מסוגלת להמשיך לאכול ואני חייבת שאמא שלי תסנן לי את המרק עוף למשל או שתכין במיוחד בשבילי את המאכלים בלי בצל ותבלינים וכו'. רוב התפריט שלי מורכב מלחם, פסטות/איטריות/פתיתים, חומוס, צ'יפס, שניצלים, פיצה, בורקסים, פה ושם גם איזה חביתה והמון המון המון חטיפים - במבה, שוקולד, גלידות ועוד... הייתי אצל רופא ועשו לי בדיקות דם ששם התברר לי שאני סובלת מכולסטרול גבוה, לא מפתיע לאור העובדה שאני חובבת ג'אנק פוד ולא אוכלת כל כך בריא... הרופא נתן לי 2 ברירות, או להתחיל לאכול פירות וירקות, או להתחיל לעשות כושר. כמו שכבר אמרתי את הראשונה אני לא מסוגלת ליישם וגם את השניה לא. אני הבחורה הכי עצלנית בעולם, אני לא מסוגלת להזיז את עצמי ואני פשוט לא יכולה לשלוט בזה... מצד שני לפעמים אני שוכבת בלילה ואני מפחדת שהלב שלי יפסיק פתאום בגלל השטויות האלה, כשבעצם הכל תלוי בי. מישהו כאן אולי יכול לעזור לי למצוא איזה תפריט שכולל את הדברים שאני כן אוכלת, ללא פירות וירקות, אבל שיהיה גם בריא יותר... אני מקווה שזה הפורום הנכון. תודה רבה!
 

a e q u i t a s

New member
זה לא או או ../images/Emo13.gif

זה לא או לאכול ירקות ופירות או ללכת למכון כושר, זה גם וגם, גם לאכול פירות וירקות וגם ללכת למכון כושר. בגדול לדעתי זה איזשהו מחסום פיסכולוגי, לא צריכים מתכונים כאלה לארוחת גורמה בריאות, מה שאת צריכה לעשות זה להציב גבולות לעצמך. בא לך פתאום במבה, תקחי תפוח עץ במקום, את רעבה וחושקת בפיצה עם אקסטרה גבינה תאכלי במקום חביתה עם גבינה וסלט ירקות. כל המצרכים הבסיסיים אני מניח קיימים כבר בבית... ירקות ופירות. אגב מאוד מאוד מומלץ להפסיק להכניס לבית ממתקים וחטיפים, אצלי בבית אימא שלי מזמן הפסיקה להכניס כאלה דברים הביתה, וזה גם איזשהו גורם מדרבן... איך אמרה מרי אנטואנט - "אם אין לחם שיאכלו עוגות" אז אני אומר "אין אין בורקס תוכלי טונה"
 

Smileey Girl

New member
קודם כל הרשי לי לתקן אותך

את לא הבחורה הכי עצלנית בעולם,יש לך מתחרה,נעים מאוד. דבר שני,לא הכל בחיים שחור או לבן,אין כזה דבר שאת לא מסוגלת לשמור על הבריאות שלך בייחוד שנראה שאפכת לך ממנה מאוד,את צריכה לעשות מאמצים ווואלה מה לעשות להזיז את התוכע'אס ולעשות קצת ספורט,חייב להיות משהו שימצא חן בענייך,אפילו סתם ריקוד עם מוזיקה יכול להועיל מאשר כלום. דבר שני,הענין של הירקות והפירות כמו שאמרת יכול להיות פסיכולוגי,אף אחד לא מכריח אותך לאכול פירות וירקות ואף אחד לא יכול להגיד שזה מה שמביא אותך למאזן קלורי שלילי ולירידה במשקל,הירקות והפירות רק תורמים לירידה הם לא הסיבה לירידה כך שאם באמת קשה לך לאכול מהם יש עוד אלטרנטיבות. את אומרת שאת אוכלת פחמימות [פסטות,אטריות,פתיתים] אז יופי, את אוכלת גם חלבונים [שניצלים,חביתה] גם יופי. את הג'אנק שלך את צריכה להחליף באוכל מסוג אחר,אוכל בייתי,את צריכה לשלוט על התזונה שלך ואני לא יכולה לייעץ לך [באותה מידה ששאר חברי הפורום לא יכולים] ולהגיד לך בדיוק מה לאכול,זה תפקיד של תזונאית,לכוון אותך פחות או יותר? *לאכול פחות ג'אנק ויותר אוכל בייתי *כן לעשות פעילות גופנית,מה לעשות אם יש מטרה צריך ללכת לקראתה גם אם יש קשיים בדרך. *למתן את האכילה של החטיפים-ולא,אני לא אומרת להפסיק בכלל,אלא לאכול בכמויות נכונות. זהו פחות או יותר,הכוונה קיבלת נשאר לך לפנות לגורם מוסמך [דיאטנ/ית] ולהתייעץ בקשר לתפריט שיתאים לצרכים שלך.
 

K L 2005

New member
תודה על התשובות ועוד שאלה

אני לא כל כך מבינה בזה... דיאטנית לא אמורה לעזור לי בדיאטה? כאילו.. אם אני אפנה אליה כדי לקבל ייעוץ ותפריט מהאוכל שאני אוכלת זה יהיה בסדר? ועוד שאלה, למי שאמר מקודם "מה הבעיה, כשמתחשק לך במבה תאכלי תפוח" או משהו כזה... זה לא עובד ככה. אני לא יכולה פשוט לאכול תפוח, או כל דבר אחר שלא אכלתי אף פעם ומגעיל אותי רק המראה שלו. מי יודע, אולי אני צריכה פסיכולוגית ולא דיאטנית... דרך אגב, שאלה אחרונה בקשר לבמבה אם כבר מדברים.. אני אוכלת בערך 3 חבילות קטנות בממוצע ליום, יש לי צורך תמיד לאכול אחרי ארוחת צהריים 2 חבילות ובערב אחרי ארוחת ערב עוד אחת, זה מן סוג של קינוח. מישהו גם מכור לבמבה כאן ויכול להגיד לי אם זה בסדר? יש אפילו כמה אנשים שאומרים שזה בריא...
 

stkachov

New member
וואו

שלוש במבות ביום, כל יום... נשמע לי באמת כמו התמכרות. זה בהחלט לא בריא ולא משהו שאת צריכה להתעלם ממנו. רק לשם דוגמא והבהרת העניין... "הקינוח" שלך אחרי הארוחת צהריים, מכיל כמעט את אותה כמות הקלוריות שאמורה להכיל ארוחת צהריים רגילה שלך. זה כאילו במקום לאכול ארוחת צהריים אחת, את אוכלת 2. אין מה לעשות, את תצטרכי לעבוד על ההרגלים הלא טובים שלך, ולשנות אותם אם את רוצה להגיע לתוצאות. בהצלחה
 
למעלה