היי, יש לי בעיה קטנה..

revengen

New member
היי, יש לי בעיה קטנה..

אם זה נקראה בעיה.. קניתי לפני יומיים את FUJI S5600 אני נורא נהנה ממנה עד כה. אך יש בעיה אחת, גם כשאני מצלם באור יום מלא (על מצב אוטומטי למשל אבל גם בכל מצב אחר ) הפלא פועל לי תמיד. אני שמתי את הפלאש על אוטומטי אבל בכל זאת בכל תמונה גם באור יום מלא הוא פועל ומגיע למסקנה שדרוש פלאש. למה זה קורה?
 

revengen

New member
זה מה שעשיתי..

אבל התמונות לפעמים יוצאות לא טובות ... יתר על כך מה שמעניין אותי זה למה זה קורה ולא איך אני נמנע מכך... כי הרבה יותר נוח לי לצלם עם פלאש אוטומטי מאשר כל פעם להחליט לבד עם לפתוח או לסגור ידנית.
 
והתמונות עצמן:חשופות טוב או 'שרופות'?

יש מצבים,באור יום,שהמצלמה מוסיפה אור מילוי . במצב האוטומטי,המצלמה מגבילה עצמה למהירויות סגר די גבוהות,על מנת למנוע טשטוש מרעידות היד,וכשרמת האור יורדת קצת,על מנת למנוע תמונה חשוכה ממהירויות גבוהות מדי וצמצם סגור מדי,היא מוסיפה אור מהפלאש. צמצם פתוח,ISO גבוה יותר,ומהירויות מתאימות,יבטלו את הצורך בפלאש. אלא אם כן צריך להאיר נושא קרוב,מוצל,שהרקע שלו מואר מאוד .
 

revengen

New member
חשופות טוב ...

הכנתי את המצלמה למצביה המקצועיים (P S A וM) וניסיתי לשחק עם המהירויות עם הISO ועם הצמצם. במצבים המקצועיים שלה למטה בד"כ כתוב לי מה המהירות וכו' וכ'.. כשאני סוגר את הפלאש ידנית הוא משנה לגמרי את המהירויות וכולי.. המצלמה כמעט ולא מצלמת בלי פלאש (בתוך הבית) לא משנה מהן ההגדרות.. בעיה נוספת, אני מנסה להתמקד בחפצים קטנים ביותר כמו פרחים או דדברים בסגנון בצילומי מקרו והמצלמה לא מתפקסת לי, הצילומים יוצאים מטושטשים .. המצלמה עצמה לא מצליחה להתפקס על האובייקט. יש לי מחיק מפתחות (סנטימטר על סנטיר) עגול קטן כזה בצורת ראש. ניסיתי לצלם אותו בצילום מקרו והמצלמה פשוטט לא מתפקסת עליו. למה זה?
 
ספר מצלמה יש?

בבית - אין מספיק תאורה.תמיד צריך פלאש.או - מעלים מאוד את הISO ומעמידים ע"ג חצובה,כי המהירויות איטיות ביותר.במצלמה שלך לא כל התוכניות מאפשרות זאת,אז נסה אותן אחת אחת. המיקוד מקרוב מאוד מתבצע רק לאחר שמכוונים במצלמה את פונקצית המקרו או סופר מקרו.רשום בדף\ספר ההוראות שקיבלת יחד עם המצלמה.
 

revengen

New member
../images/Emo5.gif את החלק הראשון הבנתי , ותודה.

לגבי החלק השני: תחת צילום מקרו כתוב מהם המצבים שבהם ניתן לצלם מקרו (לא מאוד רלוונטי ) ולחאר מכן כתוב טווחי צילום.. גם לא מאוד רלווני כיוון שאני עומד בטווח. ואז כתוב שיש ללחוץ על כפתור המקרו (הפרח ) וזהו וללחוץ שוב כדי לבטל. כאן נגמר הדרכת צילום מקרו...שום הגדרות ושום כלום.
 
מה רצית לצלם?

חפץ דומם? או כוס חד פעמית? קורי עכביש? יש דברים שהמצלמה לא מצליחה להתפקס אוטומטית כי הם שקופים/דקים או שהם באויר
 

revengen

New member
חפץ דומם...

מחזיק מפתחות קטן ( של ראש קטן שחור). ועוד כמה דברים קטנים בסגנון.
 

moryoav

New member
היא לא מצלמת לך כי אין מספיק אור

ובתנאים כאלו גם למצלמה "קשה" יותר לעשות פוקוס. צא החוצה ונסה לצלם מאקרו, תראה שיהיה לך קל הרבה יותר. יואב.
 
למעלה