היי ידידים יקרים

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
אז בעצם אתה רוצה סובסידות מטורפות לקווי סופ"ש
התחבורה הציבורית בשבת באיזור חיפה, שעל פניו פעילותה אינה מוגבלת משיקולים דתיים אלא משיקולים כלכליים בלבד, פועלת בצורה רפה למרות הכל. מבדיקה קלה שערכתי על פי לוחות הזמנים כיום,ישנם שלוש מוקדים שסביבם מרוכזת תחבורה ציבורית בשבת בחיפה: * קווי לילה בין שכונות מגורים לאתרי בילויים מרכזיים. * תחבורה לחוף הים. * תחבורה כללית החל משעות הצהריים - אחרי הצהריים של יום השבת, רלוונטית בעיקר לתקופת שעון הקיץ, בתקופת החורף זמני התחלת הפעילות קרובים לזמני צאת השבת. על פניו חלק משמעותי מהציבור (איני יודע מהם האחוזים המדוייקים, אך מדובר בכל הציבור הדתי־חרדי וחלק מהציבור המסורתי) נמנע לחלוטין מנסיעות בשבת, ובצירוף העדר נסיעות למקום העבודה בקרב כמעט כל הציבור עקב היותה של שבת יום שבתון, הביקוש יורד באופן משמעותי מאשר בימות החול, וזה אמור להוביל להעדר בסיס כלכלי להפעלת קווים מסוימים, או פעילות בתדירות נמוכה למדי, כפי שקורה בפועל באיזור חיפה במרבית הקווים ב"ליל שישי" ובבוקר שבת (להוציא את קווי הלילה וקווי חוף הים). אין להשוות את המודל הכלכלי של תחבורה ציבורית בימות שבתון בארץ ובחו"ל, היות ובחו"ל אין ציבור משמעותי שנמנע מנסיעות מסיבות דתיות, והביקוש נמוך רק עקב יום שבתון מעבודה. ולא גם עקב סיבות דתיות כמו בארץ. דרישה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת משמעה דרישה לסיבסוד ניכר של תחבורה ציבורית בשעות שאינם כלכליות. אני בעד סבסוד תחבורה ציבורית מסיבות שונות גם בהעדר בסיס כלכלי, אבל אין סיבה שתהיה העדפה דווקא לסיבסוד תחבורה ציבורית בשבת, ולא למשל לסבסוד תחבורה ציבורית בשעות הלילה המאוחרות כל ימות השבוע. מי שטוען שישנה קבוצה שהייתה נמנעת מהחזקת רכב פרטי לו הייתה תחבורה ציבורית בשבת מתבקש להביא מודל כלכלי כהסבר לדבריו. האם אחזקת רכב פרטי זולה יותר מנסיעות בתחבורה ציבורית בימות החול, יחד עם פתרונות בשבתות וחגים (השכרת רכב, מוניות בהתאם לצורך)? מסופקני. עלות אחזקת רכב עדיין גבוהה יותר, הסיבה לאחזקת הרכב הפרטי היא בעיקר משיקולי נוחות, ולא משיקולים כלכליים.
תחבורה ציבורית היא שירות לאזרח.
שירות כזה חייב להינתן 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. בדיוק כמו מים, חשמל, טלפון, משטרה, מד"א, בתי חולים וכו'. זו הגישה הרווחת כיום כלפי תחבורה ציבורית בכל מדינות המערב, חוץ מאצלנו... רק אתמול בערב דובר בחדשות על כך שמדי שנה נוספים לכבישי ישראל 10,000 כלי רכב. אחוז הרכבים הפרטיים במדינת ישראל ביחס לאוכלוסיה גדול באופן משמעותי ממדינות מערביות אחרות, כך גם הפקקים הרבים וזיהום האויר. המצב הזה לא יכול להימשך. כל זמן שהתחבורה הציבורית מושבתת למשך 24 שעות מדי שבוע ול-5 או 6 שעות מדי לילה (זה מעוות באותה מידה), לא ניתן לצמצם את מספר הרכבים הפרטיים על כבישי ישראל, זהו המכשול הרציני ביותר כיום. אף אחד לא אומר שהתחבורה הציבורית צריכה לפעול בשבת במתכונת מלאה, אלא במתכונת מצומצמת שייעודה לתת מענה לנוסעים לצורכי בילוי ופנאי וכמובן תוך התחשבות וללא מעבר באזורים בעלי רוב דתי. ברגע שהדבר יתאפשר, תאמין לי שיהיו הרבה אנשים שינטשו את הרכב הפרטי לטובת תחבורה ציבורית, אם זו תהיה טובה ויעילה. לראייה חלק ניכר ממדינות אירופה שבהן חלק גדול מהאוכלוסיה נוסע בתח"צ גם ביום החופשי. גם בישראל השירות הזה חייב להינתן בכל ימות השבוע והעובדה שחלק מתושבי המדינה אינם נוסעים בשבת לא אמורה להשפיע על כך. הפוטנציאל לתחבורה ציבורית בשבת באזורים בעלי רוב חילוני גדול מאוד. רוב תושבי מדינת ישראל נוסעים בשבת ולראייה העומס שהיה בכבישים לכל אורך החג והסופ"ש האחרון. גם בחיפה יש קווים שפועלים בשבת ובהחלט יש להם ביקוש ביום זה. בראש ובראשונה קווי הלילה שנוסעים מפוצצים בליל שישי וזהו הלילה הרווחי ביותר שלהם והמשך בקווים היעודיים לחוף הים כפי שציינת בעצמך, אך גם בקווים אחרים שמתחילים לפעול לפני צאת השבת בהחלט יש נוסעים. מובן שקווים הנוסעים בשבת משום מקום לשום מקום לא ייסעו מלאים וזה מה שקורה בחלק מהקווים בחיפה. אין שום סיבה לנסוע מהשכונות להדר לדוגמה, אם בשבת אין משם קישור לשום מקום אחר. ברגע שיהיה קישור בשבת ליעדים רלוונטיים גם הקווים האלה ייסעו מלאים וברגע שיהיה שירות בינעירוני, יהיה ביקוש גם לקווים עירוניים.
 

cwen

New member
אז בעצם אתה רוצה סובסידות מטורפות לקווי סופ"ש
התחבורה הציבורית בשבת באיזור חיפה, שעל פניו פעילותה אינה מוגבלת משיקולים דתיים אלא משיקולים כלכליים בלבד, פועלת בצורה רפה למרות הכל. מבדיקה קלה שערכתי על פי לוחות הזמנים כיום,ישנם שלוש מוקדים שסביבם מרוכזת תחבורה ציבורית בשבת בחיפה: * קווי לילה בין שכונות מגורים לאתרי בילויים מרכזיים. * תחבורה לחוף הים. * תחבורה כללית החל משעות הצהריים - אחרי הצהריים של יום השבת, רלוונטית בעיקר לתקופת שעון הקיץ, בתקופת החורף זמני התחלת הפעילות קרובים לזמני צאת השבת. על פניו חלק משמעותי מהציבור (איני יודע מהם האחוזים המדוייקים, אך מדובר בכל הציבור הדתי־חרדי וחלק מהציבור המסורתי) נמנע לחלוטין מנסיעות בשבת, ובצירוף העדר נסיעות למקום העבודה בקרב כמעט כל הציבור עקב היותה של שבת יום שבתון, הביקוש יורד באופן משמעותי מאשר בימות החול, וזה אמור להוביל להעדר בסיס כלכלי להפעלת קווים מסוימים, או פעילות בתדירות נמוכה למדי, כפי שקורה בפועל באיזור חיפה במרבית הקווים ב"ליל שישי" ובבוקר שבת (להוציא את קווי הלילה וקווי חוף הים). אין להשוות את המודל הכלכלי של תחבורה ציבורית בימות שבתון בארץ ובחו"ל, היות ובחו"ל אין ציבור משמעותי שנמנע מנסיעות מסיבות דתיות, והביקוש נמוך רק עקב יום שבתון מעבודה. ולא גם עקב סיבות דתיות כמו בארץ. דרישה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת משמעה דרישה לסיבסוד ניכר של תחבורה ציבורית בשעות שאינם כלכליות. אני בעד סבסוד תחבורה ציבורית מסיבות שונות גם בהעדר בסיס כלכלי, אבל אין סיבה שתהיה העדפה דווקא לסיבסוד תחבורה ציבורית בשבת, ולא למשל לסבסוד תחבורה ציבורית בשעות הלילה המאוחרות כל ימות השבוע. מי שטוען שישנה קבוצה שהייתה נמנעת מהחזקת רכב פרטי לו הייתה תחבורה ציבורית בשבת מתבקש להביא מודל כלכלי כהסבר לדבריו. האם אחזקת רכב פרטי זולה יותר מנסיעות בתחבורה ציבורית בימות החול, יחד עם פתרונות בשבתות וחגים (השכרת רכב, מוניות בהתאם לצורך)? מסופקני. עלות אחזקת רכב עדיין גבוהה יותר, הסיבה לאחזקת הרכב הפרטי היא בעיקר משיקולי נוחות, ולא משיקולים כלכליים.
אבל ברור שהתדירות תהיה יותר נמוכה
גם בחו"ל - התדירות ביום ראשון בארצות נוצריות בדרך כלל נמוכה מאוד. אבל קיימת. בוא ניקח דוגמה - נניח אני רוצה בשבת להגיע להורים שלי ולא להשתמש ברכב פרטי. היום אני יכולה לנסוע בקו 45 או בקו 63. אחד בא כל כמה דקות והשני כל רבע שעה. בשבת כמובן הם לא פועלים. אז בוא נגיד שבשבת בגלל הביקוש הנמוך יותר קו 63 יסע רק פעם בשעה וקו 45 רק פעם בשעה וחצי כשהוא מדלג על בני ברק (מסלול מותאם לשבת). אני אדע הרי בערך כמה זמן לוקח להם לנסוע ואוכל להשתמש באחד מהם ולצאת מהבית כמה דקות לפני שהוא צפוי לעבור. אני פשוט אתכנן את זה מראש. אם נראה שיש יותר ביקוש והאוטובוסים מלאים, נגדיל את התדירות. אם נראה שאין ביקוש אולי לא נפעיל קו ספציפי בכלל או שנפעיל אותו רק אחת לשעתיים. היום אין לי ברירה, אני נוסעת במכונית. ברור שאם ננסה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת ונראה שאין לה בכלל ביקוש והאוטובוסים ריקים לגמרי אז נכריז על הניסוי ככשלון ונבטל את הרעיון. אבל עד כה אפילו לא ניסינו. ועכשיו מישהי שעובדת איתי שוקלת ברצינות לרכוש רכב כי נמאס לה שבשישי שבת היא תלויה בחברים שלה שיבואו לאסוף אותה כל הזמן. זו בחורה שנוסעת המון באופניים ואוטובוסים ורק בגלל שאין תחבורה ציבורית בשבת היא שוקלת לרכוש מכונית.
 

Image of me

New member
אז בעצם אתה רוצה סובסידות מטורפות לקווי סופ"ש
התחבורה הציבורית בשבת באיזור חיפה, שעל פניו פעילותה אינה מוגבלת משיקולים דתיים אלא משיקולים כלכליים בלבד, פועלת בצורה רפה למרות הכל. מבדיקה קלה שערכתי על פי לוחות הזמנים כיום,ישנם שלוש מוקדים שסביבם מרוכזת תחבורה ציבורית בשבת בחיפה: * קווי לילה בין שכונות מגורים לאתרי בילויים מרכזיים. * תחבורה לחוף הים. * תחבורה כללית החל משעות הצהריים - אחרי הצהריים של יום השבת, רלוונטית בעיקר לתקופת שעון הקיץ, בתקופת החורף זמני התחלת הפעילות קרובים לזמני צאת השבת. על פניו חלק משמעותי מהציבור (איני יודע מהם האחוזים המדוייקים, אך מדובר בכל הציבור הדתי־חרדי וחלק מהציבור המסורתי) נמנע לחלוטין מנסיעות בשבת, ובצירוף העדר נסיעות למקום העבודה בקרב כמעט כל הציבור עקב היותה של שבת יום שבתון, הביקוש יורד באופן משמעותי מאשר בימות החול, וזה אמור להוביל להעדר בסיס כלכלי להפעלת קווים מסוימים, או פעילות בתדירות נמוכה למדי, כפי שקורה בפועל באיזור חיפה במרבית הקווים ב"ליל שישי" ובבוקר שבת (להוציא את קווי הלילה וקווי חוף הים). אין להשוות את המודל הכלכלי של תחבורה ציבורית בימות שבתון בארץ ובחו"ל, היות ובחו"ל אין ציבור משמעותי שנמנע מנסיעות מסיבות דתיות, והביקוש נמוך רק עקב יום שבתון מעבודה. ולא גם עקב סיבות דתיות כמו בארץ. דרישה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת משמעה דרישה לסיבסוד ניכר של תחבורה ציבורית בשעות שאינם כלכליות. אני בעד סבסוד תחבורה ציבורית מסיבות שונות גם בהעדר בסיס כלכלי, אבל אין סיבה שתהיה העדפה דווקא לסיבסוד תחבורה ציבורית בשבת, ולא למשל לסבסוד תחבורה ציבורית בשעות הלילה המאוחרות כל ימות השבוע. מי שטוען שישנה קבוצה שהייתה נמנעת מהחזקת רכב פרטי לו הייתה תחבורה ציבורית בשבת מתבקש להביא מודל כלכלי כהסבר לדבריו. האם אחזקת רכב פרטי זולה יותר מנסיעות בתחבורה ציבורית בימות החול, יחד עם פתרונות בשבתות וחגים (השכרת רכב, מוניות בהתאם לצורך)? מסופקני. עלות אחזקת רכב עדיין גבוהה יותר, הסיבה לאחזקת הרכב הפרטי היא בעיקר משיקולי נוחות, ולא משיקולים כלכליים.
תיקון: קווים עירוניים פועלים בשבת מהבוקר
לרוב שכונות חיפה, גם בחורף וגם בקיץ. יש קווים לכל רחבי העיר שמתחילים בסביבות 9 בבוקר ונוסעים כל חצי שעה.
 

נתנאל531

Well-known member
תיקון: קווים עירוניים פועלים בשבת מהבוקר
לרוב שכונות חיפה, גם בחורף וגם בקיץ. יש קווים לכל רחבי העיר שמתחילים בסביבות 9 בבוקר ונוסעים כל חצי שעה.
לקריות בטוח לא, ליתר הקוים יבדק שוב לאחר יו"כ
 

Image of me

New member
לקריות בטוח לא, ליתר הקוים יבדק שוב לאחר יו"כ
אני מדבר על 14, 18, 40, 28, 37, 25, 79, 245.
ואולי שכחתי עוד קו או שניים. הם פועלים מהבוקר כל השנה. האוטובוסים לקריות בוטלו מתישהו בשנות ה-90, עד אז גם 59, 63 וקווים נוספים פעלו מהבוקר.
 

משה343

New member
היי ידידים יקרים
האם עובד עדיין הקו לילה שעיריית חולון הפעילה/מפעילה בלילות שבין שישי לשבת מחולון לת"א ובחזרה לפי המסלול של קו הלילה 289?
8874301 קו 394 יצא מאילת בשעה 11:30 ועבר.....
בב"ש בסביבות השעה 15:00
 

משה343

New member
וואלה 743 של רמלוד, סליחה על הטעות.
תודה על ה
 

משה343

New member
היי ידידים יקרים
האם עובד עדיין הקו לילה שעיריית חולון הפעילה/מפעילה בלילות שבין שישי לשבת מחולון לת"א ובחזרה לפי המסלול של קו הלילה 289?
8881901 קו 394 יצא מאילת בשעה 11:30.....
צולם בב"ש בסביבות השעה 15:00
 

elitrou

New member
8881901 קו 394 יצא מאילת בשעה 11:30.....
צולם בב"ש בסביבות השעה 15:00
מעניין למה האוטובוס לא נושא שילוט הקו - 394?
לא אלקטרוני ולא מנייר. נראה מוסווה לגמרי להסעה... האם יש קשר לנסיעה בשבת או סתם נהג עבריין?
 

mister K

New member
מעניין למה האוטובוס לא נושא שילוט הקו - 394?
לא אלקטרוני ולא מנייר. נראה מוסווה לגמרי להסעה... האם יש קשר לנסיעה בשבת או סתם נהג עבריין?
אין קשר לנסיעה בשבת.
כמובן שגם בשבת האוטובוסים מאילת נוסעים עם שילוט. הנהג לא עבריין. הוא כנראה הוציא את המודול ולכן השילוט התאפס.
 

משה343

New member
אין קשר לנסיעה בשבת.
כמובן שגם בשבת האוטובוסים מאילת נוסעים עם שילוט. הנהג לא עבריין. הוא כנראה הוציא את המודול ולכן השילוט התאפס.
במידה והנהג מוציא מודול ייתכן ובצד האחורי....
של האוטובוס נשאר המספר ? כי מה שרואים הוא 000 מקדימה ו- 394 מאחורה.
 

mister K

New member
במידה והנהג מוציא מודול ייתכן ובצד האחורי....
של האוטובוס נשאר המספר ? כי מה שרואים הוא 000 מקדימה ו- 394 מאחורה.
אז ייתכן שהשילוט פשוט התאפס באותו רגע.
שילוט הקו של אגד מתאפס כל כמה זמן על מנת שלא יווצר אבק על הדיסקיות ויתקע אותן. ייתכן שהשילוט התאפס בדיוק ברגע הצילום. כשאין מודול אין שילוט מאחור ובצד ומלפנים רשום 000.
 

משה343

New member
אז ייתכן שהשילוט פשוט התאפס באותו רגע.
שילוט הקו של אגד מתאפס כל כמה זמן על מנת שלא יווצר אבק על הדיסקיות ויתקע אותן. ייתכן שהשילוט התאפס בדיוק ברגע הצילום. כשאין מודול אין שילוט מאחור ובצד ומלפנים רשום 000.
כנראה בתמונה הראשונה היה איפוס...
ולאחר לא יותר מכמה שניות כאשר צילמתי מאחור כבר היה מספור 394 בכל הצגים.
 

משה343

New member
מעניין למה האוטובוס לא נושא שילוט הקו - 394?
לא אלקטרוני ולא מנייר. נראה מוסווה לגמרי להסעה... האם יש קשר לנסיעה בשבת או סתם נהג עבריין?
בשילוט האלקטרוני בצד האחורי כן רשום 394...
חשבתי שזו מערכת אחת שכל פעולה משפיעה על כל השילוט האלקטרוני באוטובוס שזה אומר מלפנים מהצד ומאחור.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה