היי ידידים יקרים

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
אך עדיין מסובסדות חלקית=בע"מ
גם הישיבות, שרותי הדת וקווי המהדרין מסובסדים.
ואני לא יכול להגיד שאני לא מוכן שיסבסדו אותם מכספי המיסים שאני משלם, אם זו החלטת המדינה. לכן באותה מידה אף אדם דתי לא יכול להגיד שהוא אינו מוכן שיסבסדו תח"צ בשבת מכספי המיסים שלו. זו פשוט חוצפה.
 

מבשרת333

New member
גם הישיבות, שרותי הדת וקווי המהדרין מסובסדים.
ואני לא יכול להגיד שאני לא מוכן שיסבסדו אותם מכספי המיסים שאני משלם, אם זו החלטת המדינה. לכן באותה מידה אף אדם דתי לא יכול להגיד שהוא אינו מוכן שיסבסדו תח"צ בשבת מכספי המיסים שלו. זו פשוט חוצפה.
מה שלמעשה רציתי לומר זה שהחברות ...
התח"צ בע"מ כפופות לתכתיבי הממשלה. חברת תח"צ לא יכולה להחליט בעצמה להפעיל אוטובוס או לשנות משהו מבלי שניתנה הוראה ממשרד התחבורה שהוא גוף ממשלתי. זה ברור וידוע. כמו כן, גם אני נגד כפייה דתית ואני גם לא חושבת שבמידה ויופעלו קווים ביום שבת זהו מעשה של כפיה חילונית. זה לא הכיוון, ממש לא.
 

מבשרת333

New member
מה שלמעשה רציתי לומר זה שהחברות ...
התח"צ בע"מ כפופות לתכתיבי הממשלה. חברת תח"צ לא יכולה להחליט בעצמה להפעיל אוטובוס או לשנות משהו מבלי שניתנה הוראה ממשרד התחבורה שהוא גוף ממשלתי. זה ברור וידוע. כמו כן, גם אני נגד כפייה דתית ואני גם לא חושבת שבמידה ויופעלו קווים ביום שבת זהו מעשה של כפיה חילונית. זה לא הכיוון, ממש לא.
עדיין הם כפופים להחלטת ממשלה...
למרות שמדובר בחברה עצמאית, נניח.
 

down under

New member
ל-"בע"מ" אין קשר לסבסוד
משמעותו של הבע"מ היא שהבעלות על החברה מתחלקת בין מס' רב של בעלים ולכן כל אחד ערב בעירבון מוגבל (בע"מ).
זה לא הפרוש של בע"מ
בערבון מוגבל אומר שהבעלים (ויכול בהחלט להיות רק בעלים אחד ויחיד) של החברה הערבון שלהם מוגבל, כלומר אי אפשר לקחת מהם את רכושם הפרטי שאיננו שייך לחברה במידה ולחברה עצמה יש חובות. כלומר שיש הפרדה בין רכושם שרשום ששייך לחברה לבין הרכוש הפרטי שלהם שאיננו שייך לחברה. כלומר שישנה הפרדה כמעט מלאה מבחינה משפטית בין הישות המשפטית של החברה לבין הבעלים שלה.
 
זה לא הפרוש של בע"מ
בערבון מוגבל אומר שהבעלים (ויכול בהחלט להיות רק בעלים אחד ויחיד) של החברה הערבון שלהם מוגבל, כלומר אי אפשר לקחת מהם את רכושם הפרטי שאיננו שייך לחברה במידה ולחברה עצמה יש חובות. כלומר שיש הפרדה בין רכושם שרשום ששייך לחברה לבין הרכוש הפרטי שלהם שאיננו שייך לחברה. כלומר שישנה הפרדה כמעט מלאה מבחינה משפטית בין הישות המשפטית של החברה לבין הבעלים שלה.
ערבבתי את העניין עם חברה פרטית/ציבורית.
 

מבשרת333

New member
זה לא הפרוש של בע"מ
בערבון מוגבל אומר שהבעלים (ויכול בהחלט להיות רק בעלים אחד ויחיד) של החברה הערבון שלהם מוגבל, כלומר אי אפשר לקחת מהם את רכושם הפרטי שאיננו שייך לחברה במידה ולחברה עצמה יש חובות. כלומר שיש הפרדה בין רכושם שרשום ששייך לחברה לבין הרכוש הפרטי שלהם שאיננו שייך לחברה. כלומר שישנה הפרדה כמעט מלאה מבחינה משפטית בין הישות המשפטית של החברה לבין הבעלים שלה.
זאת אומרת אם נחזור לחברת 'דן' בע"מ
הכוונה היא שיש מאחוריה בעלים שהחברה למעשה שייכת לו? אני שואלת זאת היות ובשנה האחרונה הצטרף לחברה משקיע שיקבל או קיבל חלק מסויים ממניות החברה. זה בוודאי לא בעל החברה, נכון?
 
זאת אומרת אם נחזור לחברת 'דן' בע"מ
הכוונה היא שיש מאחוריה בעלים שהחברה למעשה שייכת לו? אני שואלת זאת היות ובשנה האחרונה הצטרף לחברה משקיע שיקבל או קיבל חלק מסויים ממניות החברה. זה בוודאי לא בעל החברה, נכון?
הוא אחד מהבעלים/מחזיקי השליטה בחברה
 
לידיעת אותו "בחור דתי", כל החברות פרטיות
ולא ממשלתיות !
הוא לא ציין שומדבר לגבי
הבעלות של החברות אלא לגבי רשיונות ההפעלה שניתנים כמונופול על כל אשכול ולכן הוא כנוסע בקו מסויים אינו יכול לבחור אם לנסוע בשבת בחברה פלונית או לא לנסוע בשבת עם חברה שומרת שבת פלמונית. למיטב הבנתי הוא בעד שוק חופשי בתחום התחבורה ובמידה ויהיה לחץ כלכלי על חברות מסוימות לא לפעול בשבת הן לא יפעלו בשבת וכך הוא יוכל לבחור לנסוע בהם. באותה מידה אם יהיה לחץ כלכלי לפעול בשבת חברות מסוימות יעדיפו לפעול בשבת ולהפסיד את ציבור הנוסעים הדתי. אגב פיתרון שמקובל לאחרונה בתחום ההסעדה (ראיתי את הפתרון הזה במספר מזנוני דרכים) חלוקת המסעדה והמטבח ל2 כאשר שני החלקים משתמשים באותם חומרי גלם כשרים (לצורך הוזלת עלויות) אבל חלק אחד פתוח בשבת (ולכן אין לו תעודת כשרות שע"פ ההלכה נטו בישול בשבת "מטריף" את האוכל) והחלק האחר סגור בשבת ונתון להשגחת הרבנות ע"פ כללי הכשרות, וכך בעל הבית מרוויח גם את ציבור מחללי השבת וגם את הציבור הדתי ללא עלויות גבוהות נוספות. חידה בהקשר השירשור מי יודע מה ההבדל בין חברת "מטיילי שפע" ל"מובילי צפון הנגב"?
 

mister K

New member
הוא לא ציין שומדבר לגבי
הבעלות של החברות אלא לגבי רשיונות ההפעלה שניתנים כמונופול על כל אשכול ולכן הוא כנוסע בקו מסויים אינו יכול לבחור אם לנסוע בשבת בחברה פלונית או לא לנסוע בשבת עם חברה שומרת שבת פלמונית. למיטב הבנתי הוא בעד שוק חופשי בתחום התחבורה ובמידה ויהיה לחץ כלכלי על חברות מסוימות לא לפעול בשבת הן לא יפעלו בשבת וכך הוא יוכל לבחור לנסוע בהם. באותה מידה אם יהיה לחץ כלכלי לפעול בשבת חברות מסוימות יעדיפו לפעול בשבת ולהפסיד את ציבור הנוסעים הדתי. אגב פיתרון שמקובל לאחרונה בתחום ההסעדה (ראיתי את הפתרון הזה במספר מזנוני דרכים) חלוקת המסעדה והמטבח ל2 כאשר שני החלקים משתמשים באותם חומרי גלם כשרים (לצורך הוזלת עלויות) אבל חלק אחד פתוח בשבת (ולכן אין לו תעודת כשרות שע"פ ההלכה נטו בישול בשבת "מטריף" את האוכל) והחלק האחר סגור בשבת ונתון להשגחת הרבנות ע"פ כללי הכשרות, וכך בעל הבית מרוויח גם את ציבור מחללי השבת וגם את הציבור הדתי ללא עלויות גבוהות נוספות. חידה בהקשר השירשור מי יודע מה ההבדל בין חברת "מטיילי שפע" ל"מובילי צפון הנגב"?
למטיילי שפע ולמובילי צפון הנגב יש אותה בעלות.
מטיילי שפע היא חברה שומרת שבת בעוד שמובילי צפון הנגב היא חברה שנוסעת בשבת. בכל אופן, לא כך הדבר בתחבורה הציבורית. כפי שציינתי כבר כמה פעמים בשירשור הזה, גם כיום הרוב המוחלט של חברות התח"צ נוסעות בשבת (לדעתי כל החברות למעט סופרבוס שמוגדרת כחברה שומרת שבת) והחרדים עדיין משתמשים בשירותיהן, כולל אגד כמובן, שהיא מפעילת קווי המהדרין (ולא נראה לי שמישהו מחרים אותם). לכן הטיעון לפיו תח"צ לא יכולה לפעול בשבת כי החרדים לא יכולים לשלם לחברה הפועלת בשבת, הוא טיעון שקרי ומגוחך. הרי גם כיום הם עושים זאת בזמן שאין שום הפרדה בין אשכולות שומרי שבת לכאלו שלא. ובכל זאת, אם החרדים רוצים שחברות התח"צ המפעילות את הקווים שלהם ישמרו שבת, אדרבה. שתוציא המדינה את כל קווי המהדרין למכרז ותתן אותם לחברה חרדית שומרת שבת שלא תפעיל קווים אחרים. אך לעשות את ההיפך ולהכריח את החילונים להישאר בבתיהם בשבת או לחילופין להקים חברות פרטיות רק בשל גחמות החרדים, זה דבר שלא ייעשה במדינה דמוקרטית בה קיים רוב חילוני.
 
למטיילי שפע ולמובילי צפון הנגב יש אותה בעלות.
מטיילי שפע היא חברה שומרת שבת בעוד שמובילי צפון הנגב היא חברה שנוסעת בשבת. בכל אופן, לא כך הדבר בתחבורה הציבורית. כפי שציינתי כבר כמה פעמים בשירשור הזה, גם כיום הרוב המוחלט של חברות התח"צ נוסעות בשבת (לדעתי כל החברות למעט סופרבוס שמוגדרת כחברה שומרת שבת) והחרדים עדיין משתמשים בשירותיהן, כולל אגד כמובן, שהיא מפעילת קווי המהדרין (ולא נראה לי שמישהו מחרים אותם). לכן הטיעון לפיו תח"צ לא יכולה לפעול בשבת כי החרדים לא יכולים לשלם לחברה הפועלת בשבת, הוא טיעון שקרי ומגוחך. הרי גם כיום הם עושים זאת בזמן שאין שום הפרדה בין אשכולות שומרי שבת לכאלו שלא. ובכל זאת, אם החרדים רוצים שחברות התח"צ המפעילות את הקווים שלהם ישמרו שבת, אדרבה. שתוציא המדינה את כל קווי המהדרין למכרז ותתן אותם לחברה חרדית שומרת שבת שלא תפעיל קווים אחרים. אך לעשות את ההיפך ולהכריח את החילונים להישאר בבתיהם בשבת או לחילופין להקים חברות פרטיות רק בשל גחמות החרדים, זה דבר שלא ייעשה במדינה דמוקרטית בה קיים רוב חילוני.
שכחת את עילית
שגם שומרת שבת למרות שרוב נהגיה אינם יהודים
 
הסבר ששמעתי מבחור דתי להתנגדות לתח"ץ בשבת
שאם החברות הרגילות יפעילו תחבורה ציבורית בשבת הוא לא יוכל לנסוע בהן בכלל, כי הוא לא יכול לתת מכספו לחברה שפועלת בשבת. אין לו בעיה אם מפעיל פרטי יפעיל נסיעות בשבת, כל עוד זה לא אותו אחד שנותן לו את השירות גם בימות חול. אני לא יודעת אם הסיבה הזו משותפת לכל הדתיים או רק לבחור הזה.
שטות מוחלטת. אגד מחללת שבת כדי לשרת אותם!
בימי שישי ושבת יש סידורי עבודה של קווי המהדרין שבאופן חד-משמעי מחללים שבת! יש נהגים שיוצאים מת"א או ירושלים לערד, חצור וערים אחרות עוד לפני צאת השבת כדי לבצע משם נסיעות מהדרין לירושלים או בני-ברק מיד לאחר צאת השבת. אני אישית נסעתי פעם עם נהג תל-אביבי מבני-ברק לערד שהגיע לערד כשעה לפני כניסת השבת והיה צריך לחזור ריק לתל-אביב, וזה היה סידור קבוע שלו. אגב, למעט השוליים הקיצוניים מאוד, לחרדים אין בעיה עם חברת החשמל, מקורות, בזק ועוד חברות רבות וטובות שיש בהן עבודה במהלך השבת. היו אפילו לא מעט חרדים שעבדו במפעל אינטל ירושלים שהיתה בו עבודה גם בשבת.
 

mister K

New member
שטות מוחלטת. אגד מחללת שבת כדי לשרת אותם!
בימי שישי ושבת יש סידורי עבודה של קווי המהדרין שבאופן חד-משמעי מחללים שבת! יש נהגים שיוצאים מת"א או ירושלים לערד, חצור וערים אחרות עוד לפני צאת השבת כדי לבצע משם נסיעות מהדרין לירושלים או בני-ברק מיד לאחר צאת השבת. אני אישית נסעתי פעם עם נהג תל-אביבי מבני-ברק לערד שהגיע לערד כשעה לפני כניסת השבת והיה צריך לחזור ריק לתל-אביב, וזה היה סידור קבוע שלו. אגב, למעט השוליים הקיצוניים מאוד, לחרדים אין בעיה עם חברת החשמל, מקורות, בזק ועוד חברות רבות וטובות שיש בהן עבודה במהלך השבת. היו אפילו לא מעט חרדים שעבדו במפעל אינטל ירושלים שהיתה בו עבודה גם בשבת.
אגד מחללת שבת וגם החרדים יודעים את זה...
כמובן שהם שותקים ולא עושים בלאגן כי הסידור של קווי המהדרין מאוד נוח להם, אפילו אם אגד מחללת שבת בשביל לקיים את הסידור הזה. מבחינתם הבעיה בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת היא אחרת... שהדבר יעודד את הציבור החילוני לצאת בשבת, מה שלטענתם "יפגע בצביון היהודי של המדינה". זו פשוט כפייה דתית בצורתה המובהקת ביותר.
 

amit1270

New member
שטות מוחלטת. אגד מחללת שבת כדי לשרת אותם!
בימי שישי ושבת יש סידורי עבודה של קווי המהדרין שבאופן חד-משמעי מחללים שבת! יש נהגים שיוצאים מת"א או ירושלים לערד, חצור וערים אחרות עוד לפני צאת השבת כדי לבצע משם נסיעות מהדרין לירושלים או בני-ברק מיד לאחר צאת השבת. אני אישית נסעתי פעם עם נהג תל-אביבי מבני-ברק לערד שהגיע לערד כשעה לפני כניסת השבת והיה צריך לחזור ריק לתל-אביב, וזה היה סידור קבוע שלו. אגב, למעט השוליים הקיצוניים מאוד, לחרדים אין בעיה עם חברת החשמל, מקורות, בזק ועוד חברות רבות וטובות שיש בהן עבודה במהלך השבת. היו אפילו לא מעט חרדים שעבדו במפעל אינטל ירושלים שהיתה בו עבודה גם בשבת.
אינטל עדיין עובד, גם בשבת
 

BlackSmoke

New member
הסבר ששמעתי מבחור דתי להתנגדות לתח"ץ בשבת
שאם החברות הרגילות יפעילו תחבורה ציבורית בשבת הוא לא יוכל לנסוע בהן בכלל, כי הוא לא יכול לתת מכספו לחברה שפועלת בשבת. אין לו בעיה אם מפעיל פרטי יפעיל נסיעות בשבת, כל עוד זה לא אותו אחד שנותן לו את השירות גם בימות חול. אני לא יודעת אם הסיבה הזו משותפת לכל הדתיים או רק לבחור הזה.
שטויות! איזה דתי לא נוסע ב"אגד"?
נסעתי לא מזמן בקו 834 "מאשדות יעקב" ל"תל אביב" הקו נוסע בשבת בצהרים ב"יבנאל" וכל היבנאלים נוסעים איתו
 

נתנאל531

Well-known member
נצל"ש תח"צ שבת/חג מדהים איך הציבור החילוני
עומד על הרגליים האחוריות כשמדובר בהזזת שעון כחודש מוקדם מהרגיל, ואיך הוא מקבל בשיוויון נפש את 72+ השעות ללא תח"צ שמתרחשים רגע לפני אותה הזזת שעון. עם כל הכבוד לשעון, פה מדובר בעיוות קטן בלבד ביחס להעדר תח"צ. תארו לעצמכם שאתם מטיילים במדינה בחו"ל ואומרים לכם שבשלושת הימים הקרובים יש עוצר נסיעות. אגב נסעתי ביום חמישי בערב לירושלים ובכל אזור השרון היתה תנועה ערה, לא הרגשתי את אותו "צביון" יהודי ושאר מכבסת מילים שטוענים שיפגע קשות במידה ובין אלפי המוכניות יסתננו חס ושלום גם מספר כלי רכב גבוהים יותר וארוכים יותר הנושאים מלפנים מספר, אולי מספר כלי רכב (וביניהם הרכב שלי) היו נעלמים מהכביש, לו אותם אוטובוסים היו פועלים. מי שהיה באירופה יודע שאווירת יום א' לא נפגמת בשל התחבורה הדלילה ברחובות, והאווירה קשורה במיעוט הנסיעות ביחס ליום חול ולא בסוג כלי התחבורה הנוסע. למי שלא ברור לו מדוע שעון הקיץ הרבה יותר מעצבן את הציבור החילוני מהעדר תח"צ הרי שההסבר הוא שמהזזת השעון שום ציבור לא חסין ואילו העוול שבהעדר תח"צ אומנם גדול בהרבה, אך ניתן להתחמק ממנו באמצעות רכב פרטי. דהיינו האג'נדה של הציבור החילוני לא מתועדפת לפי מה הכי לא סביר ולא תקין, אלא לפי מה פוגע בתחת שלי ומה לא, אדרבה רבים בירכו על החוק הפופוליסטי של אופיר אקוניס שבא להנציח את היעדר שירותי התח"צ בשבת. מסיבה זו קשה להזדהות עם מישהו שנלחם בעיוות קטן ועוצם עיניים מקיומו של עיוות הרבה יותר גדול.
אז בעצם אתה רוצה סובסידות מטורפות לקווי סופ"ש
התחבורה הציבורית בשבת באיזור חיפה, שעל פניו פעילותה אינה מוגבלת משיקולים דתיים אלא משיקולים כלכליים בלבד, פועלת בצורה רפה למרות הכל. מבדיקה קלה שערכתי על פי לוחות הזמנים כיום,ישנם שלוש מוקדים שסביבם מרוכזת תחבורה ציבורית בשבת בחיפה: * קווי לילה בין שכונות מגורים לאתרי בילויים מרכזיים. * תחבורה לחוף הים. * תחבורה כללית החל משעות הצהריים - אחרי הצהריים של יום השבת, רלוונטית בעיקר לתקופת שעון הקיץ, בתקופת החורף זמני התחלת הפעילות קרובים לזמני צאת השבת. על פניו חלק משמעותי מהציבור (איני יודע מהם האחוזים המדוייקים, אך מדובר בכל הציבור הדתי־חרדי וחלק מהציבור המסורתי) נמנע לחלוטין מנסיעות בשבת, ובצירוף העדר נסיעות למקום העבודה בקרב כמעט כל הציבור עקב היותה של שבת יום שבתון, הביקוש יורד באופן משמעותי מאשר בימות החול, וזה אמור להוביל להעדר בסיס כלכלי להפעלת קווים מסוימים, או פעילות בתדירות נמוכה למדי, כפי שקורה בפועל באיזור חיפה במרבית הקווים ב"ליל שישי" ובבוקר שבת (להוציא את קווי הלילה וקווי חוף הים). אין להשוות את המודל הכלכלי של תחבורה ציבורית בימות שבתון בארץ ובחו"ל, היות ובחו"ל אין ציבור משמעותי שנמנע מנסיעות מסיבות דתיות, והביקוש נמוך רק עקב יום שבתון מעבודה. ולא גם עקב סיבות דתיות כמו בארץ. דרישה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת משמעה דרישה לסיבסוד ניכר של תחבורה ציבורית בשעות שאינם כלכליות. אני בעד סבסוד תחבורה ציבורית מסיבות שונות גם בהעדר בסיס כלכלי, אבל אין סיבה שתהיה העדפה דווקא לסיבסוד תחבורה ציבורית בשבת, ולא למשל לסבסוד תחבורה ציבורית בשעות הלילה המאוחרות כל ימות השבוע. מי שטוען שישנה קבוצה שהייתה נמנעת מהחזקת רכב פרטי לו הייתה תחבורה ציבורית בשבת מתבקש להביא מודל כלכלי כהסבר לדבריו. האם אחזקת רכב פרטי זולה יותר מנסיעות בתחבורה ציבורית בימות החול, יחד עם פתרונות בשבתות וחגים (השכרת רכב, מוניות בהתאם לצורך)? מסופקני. עלות אחזקת רכב עדיין גבוהה יותר, הסיבה לאחזקת הרכב הפרטי היא בעיקר משיקולי נוחות, ולא משיקולים כלכליים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה