היי חברים מספר שאלות חשובות

רונה140

New member
היי חברים מספר שאלות חשובות

שלום, יש ברשותי מכשיר של פונאק- אני עוד מסתגלת אליו, ובגלל שהוא חזק בהרבה מהמכשיר הקודם, אני שומעת תדרים שלא שמעתי קודם, כמו תדרים מאוד נמוכים של רעש אלקטרו- מגנטי. מסתגלים לזה מתישהוא? שאלה שנייה נוגעת לכל מי שיש לו שתל באוזן שמאל ומכשיר באוזן ימין- כיום אני יודעת שהבנת הדיבור שלי בימין בטלפון הרבה יותר טובה משמאל, האם הוספת שתל לשמאל משפרת את הבנת הדיבור גם בטלפון? ד"ר מרק ענתה לי בפורום ב"דוקטורס" שגם לאנשים עם שמיעה תקינה אין יכולת לסבול, הרבה פעמים, תקשורת טלפונית באוזן שמאל. בגלל זה אני שואלת. שאלה שלישית נוגעת לחוזק המגנט- האם הסבירות שתיפול יחידת השידור בגלל מגנט רופף היא גבוהה, או שהאם עם מעקב אחר המגנט ותיקון החוזק שלו עם הזמן (הבנתי שהעור מעל המגנט נהיה מאוד דק מהלחץ עם הזמן). השתל שאני עומדת לעשות הוא VSB, שזה שונה משתל קוכליארי, אך דומה מבחינת המגנט. שאלה אחרונה- האם הסיכוי לפריחות של העור מתחת לאזור המגנט גבוה בתקופת השימוש הראשונית בשתל? זה נרגע עם הזמן.
 
לשאלותיך , רונה, מה שאוכל

לגבי מכשיר השמיעה שלך - רעש אלקטרו מגנטי יכול לנבוע גם ממצב T, אם את משתמשת לצרכי שיחות טלפוניות או מערכות הגברה מסויימות, שאת שוכחת להעביר חזרה למצב M אחרי השימוש. אם יש לך מצב משולב של M +T, הסיכוי שזה יקרה לך גדול יותר, כי את למעשה ממשיכה לשמוע דרך M (מיקרופון) ולא מבודדת מהרעש כמו במצב T נטו, ואז את עשויה לשכוח להעביר חזרה למצב M בלבד כי את שומעת מה קורה בסביבה, כולל כל מיני מכשירים שיוצרים את הרעש האלקטרו מגנטי, שאינך צריכה אותו בעצם... אם זו לא התשובה, אזי צריך להיות הסבר אחר, שאינני יודעת אותו כי לא עברתי הסתגלות דומה או אפילו קרובה לשלך. לגבי המגנט - לדעתי דווקא בתקופה הראשונה אחרי הניתוח , עם החיבור, העור עדיין רגיש, בתהליכי החלמה, ואז מעדיפים מגנט הכי פחות חזק שאפשר, בתנאי כמובן שהמעבד לא ייפול בשימוש רגיל ושיגרתי בפעילות יומית רגילה. עם הזמן, לפחות אצלי, העור נהיה רגיש פחות, אני אפילו נרדמת בלילה על הצד המושתל ולא על הצד השני... וגם המעבד נופל הרבה פחות......אבל זו אני, אולי אחרים יגידו לך מנסיונם דברים אחרים, שכן זה דבר אינדיבידואלי. לגבי שמיעה באוזן שמאל והטלפון - אני לפני ההשתלה - שלוש שנים אחורה, הזמן עובר- דיברתי בטלפון באוזן שמאל, אז אני לא יכולה להעיד האם נכונה הסברה שהעלית.... פשוט כי לא הייתה לי אפשרות אחרת, אוזן ימין הייתה כמעט "מתה".. היום השיח הטלפוני עבר לאוזן ימין המושתלת בלבד, פשוט כי שם ברור לי בהרבה יותר, בלי להשוות אפילו למה שהיה בשמאלית לפני ההשתלה, אבל זה שוב לא קשור למה שאמרת את. זה מה שאני יכולה להגיד לך, בהצלחה!
 

רונה140

New member
תודה על התשובה המפורטת

הניסיון האישי שלך בהחלט תרם לי. בקשר למכשיר של פונאק, אני שומעת את הרעשים הללו במצב מיקרופון. בהתחלה חשבתי שאולי יש בעיה במגבר או במיקרופונים במכשיר, אבל הלכתי למכון שמטפל במכשירים מהחברה הזו- וטוענים שהכול תקין ושאלה תדרים ממש נמוכים שעדיין לא הסתגלתי אליהם. בקשר למגנט- מה הכוונה לפעילות יומיומית רגילה? זה כולל פעילות גופנית מתונה כמו אירובי? נקווה שגם אני אצליח לשוחח באוזן המושתלת בטלפון (למרות שטלקויל כנראה שלא יהיה). בכל מקרה, תודה רבה.
 
פעילות יומיומית רגילה - כוונתי אינה לאירובי

אלא למצבי יום יום, כמו הליכה מהירה ,תזוזת ראש מהירה מצד לצד, ואפילו... ריצה לאוטובוס... בכל אלו כמעט ולא קורות לי כבר נפילות של המעבד, אבל זה לא אומר שאחרי ההשתלה מומלץ לרוץ כל יום אחרי אוטובוסים, אלא אם זה התחביב שלך...
. לאירובי יהיה עדיף בכלל להתקין אוזניה שתחזיק את המעבד, אבל לא בהתחלה , כשהכל עוד רגיש. ולעוד מצב - אירועים מלאים דודות מנשקות... כן, שם יש פוטנציאל נפילה מדהים למעבד...
מקווה שהבהרתי, יום טוב!
 

צלף

New member
אוסיף על מה כבה לירית משלי

מכשיר פונאק (יש לי נאידה III UP) רגיש במצב T לרעשים אלקטרומגנטים חיצוניים יותר מהמכשיר שמיעה הקודם שהיה לי (אוטיקון) זה כנראה תוצאת לוואי של האופן הדגיטלע משל המכשיר - לא הצלחתי לפתור את זה ולכן זה מגביל את השימוש במצב T - ושרוצים לדבר בפלאפון צריך להתרחק ממנורות פלורסנטיות או קויי חשמל או מסכי מחשב מהדור הישן (CRT) לגבי שיפור הבנה בטלפון - זה אינדובאלי - כרגע השימוש בפלאפון אצלי זה במכשיר שמיעה בגלל שאין לי מצב פנוי למצב T במעבד אצלי, אז היום דיברתי עם אשתי בפלאפון בשתל בגלל איזה תקלונות במכשיר שמיעה וההבנה שלי התקרבה לזאת של מכשיר שמיעה אני לא חושב שמה שד"ר מרק אמרה לגבי שמיעה באוזן שמאל נכון עבור מי שיש לו לקות שמיעה (לא קראתי את דבריה) הייתה תקופה בחיי שהשתמשתי לשמיעה בטלפון באוזן שמאל במכשיר שמיעה (משהו טכני עם אבזר עזר) הליכה רגילה יחידת ראש מחזקיה בדרך כלל - אבל אם את הולכת לקפוץ או לרוץ - תצטרכי תומך ליחידת ראש - כמו כובע - מטפחת סרט ראש לזיעה שיכול גם להצמיד את המעבד - גם כיפה גדולה של רבי נחמן מברסלב אפשרית..
מניסיוני האישית היתה לי רגישות בשנה הראשונה - אל נראה לי שגם אם הסיכוי יורד, אבל תמיד יש סיכון מסוים שתהיה פריחה - אז עם את חשה גרוי תסתכל עם ראי או שמשהו יבדוק אותך...
 

רונה140

New member
מעניין יש לי אותו דגם של פונאק וה- T לא רגיש

יותר (לפחות לפי תחושתי) מהאנלוגי, אבל ממילא בגלל הבנת הדיבור הפחותה שלי באוזן שמאל אני לא משתמשת בטלפון בצד הזה. באשר למה שד"ר מרק אמרה, שגם הרבה אנשים בעלי שמיעה תקינה מתקשים לשמוע בטלפון עם אוזן שמאל. טוב יכול להיות שזה כמו הדומיננטיות של יד ימין לרוב האוכלוסיה לעומת מיעוט עם שליטה יותר טובה ביד שמאל.
 

זהבית135

New member
לרונה

לירית נתנה לך את התשובה הכי טובה לגבי שתל (אני איני מושתלת, לכן איני יכולה להגיב בנידון). אבל אענה על שאלותייך לגבי מכשיר השמיעה, כי אני עצמי מרכיבה שני מכשירי פונאק. כתבת: ..."ובגלל שהוא חזק בהרבה מהמכשיר הקודם, אני שומעת תדרים שלא שמעתי קודם, כמו תדרים מאוד נמוכים של רעש אלקטרו- מגנטי. מסתגלים לזה מתישהוא?" הרשי לי לתקן טעות (שלך, וגם של לירית): את שומעת תדרים מאוד נמוכים לא רק בגלל שהמכשיר חזק יותר, אלא משום שכיוונו לך אותו חזק יותר בתדרים הנמוכים. האם את מבינה את כוונתי? קודם כל, לא מדובר ברעשים אלקטרו-מגנטיים, אלא - כנראה - ברעשי מנועים. אם הרעשים הללו מפריעים לך, ניתן להנמיכם. גם אצלי, כשרכשתי את המכשירים שלי, שמעתי את מנועי המקררים בסופרמרקט, את מדחסי המזגנים ואת הדיסקים הקשיחים של המחשבים שרים לי "שירים" קולניים ביותר. זאת, משום שהתדרים הנמוכים הוגברו למעלה מהדרוש. כשהתלוננתי על כך, הורידו את העוצמה בתדרים אלה, ומאז הם רק לוחשים לי...
זה מה שצריך לעשות גם אצלך. מכיוון שהמכשיר חדש, את פשוט צריכה להגיע לכיוונונים נוספים עד שתקבלי את התוצאה הרצויה לך ולא תסבלי מרעשים שיטרידו אותך. ובאשר לציטוט הבא: "ד"ר מרק ענתה לי בפורום ב"דוקטורס" שגם לאנשים עם שמיעה תקינה אין יכולת לסבול, הרבה פעמים, תקשורת טלפונית באוזן שמאל..." וואוו! אני תוהה מאין לקחה הדוקטור הנכבדה את המידע הזה. אני שומעת כל חיי את הטלפון אך ורק באוזן שמאל, כי בה יש לי הבנת דיבור (דיסקרימינציה) טובה יותר (בינתיים, לפחות) וגם שמיעתי בה היתה טבעית יותר. אין לי שום בעיה עם העובדה שמדובר באוזן שמאל דווקא ולא בימין... אז אני מקווה שהרגעתי אותך. לכי למכון השמיעה שיכוונו לך את המכשיר, ואני מקווה שתלמדי לבקש את מה שאת צריכה עד להשגת התוצאה המקסימלית. תיהני מהמכשיר ובהצלחה עם השתל!
 
למעלה