היי התקבלתי לביולוגיה-כימיה בת"א

wowwowwow1

New member
היי התקבלתי לביולוגיה-כימיה בת"א

ורציתי לדעת האם למישהו יש השגות לגבי התחום? ממליץ? מאוכזב? קשה? קל? יעיל או לא? כמו כן התקבלתי גם לביוטכנולוגיה אך זה נמצא כעת בעדיפות שנייה בלבד.....ומן הסתם ביולוגיה מורחב קיים גם.... אשמח לעצות\דעות. אורן.
 

יוסף בא

New member
בהצלחה

לדעתי עדיף דו חוגי על ביוטכנולוגיה אבל ביוטכנולוגיה יותר קל שיקול שלך
 

wowwowwow1

New member
כמה קשה זה הולך להיות?

אהת יודע מה הצורך בידע מתמטי? ופיזיקלי?
 
לא למדתי ביו/כימיה,אבל:

למדתי כימיה, וכן הבנתי מביולוגים(לא ממקור ראשון "אמיתי" אלא מיוזרים שונים פה בתפוז. אבל לאור העובדה שזה היה תמיד כל כך חד משמעי וחסר כל צל של ספק, אני חושב שאפשר לקחת את המילה שלהם) שהמתמטיקה/פיסיקה שלהם(לה הם נדרשים במהלך התואר) פחותה מזו של הכימאים. ולאור העובדה שהדרישות של הכימאים למת'/פיס' לא גבוהות במיוחד(הסתדרתי נחמד למרות חוסר רקע מוחלט בפיסיקה וכן "רק" 4 יח' מתמטיקה בבגרות), ניתן להסיק שבסך הכל - הידע לו תידרש בנ"ל לא גבוה במיוחד וכך גם הרמה(ועם זאת זה לא הולך להיות קליל-צריך בכל אופן להשקיע,דבר הנכון כמעט לכל קורס באקדמיה). לא למדתי ביולוגיה באוניברסיטה וגם לא אהבתי ביולוגיה בתיכון(בהנחה ו"ביולוגיה" מתייחס לכל דבר שהוא מעבר לדנ"א וחלבונים,היינו צבר של תאים, בפנוכו של תאים וכו') - לכן כנראה שלי אישית זה היה קשה. על כל פנים, לא מזמן היה פה דיון בעניין הקושי של התואר הראשון בכימיה. השורה התחתונה שלי בעניין היא שאם יש מוטיבציה,רצון וכיולת להשקיע - אפשר להסתדר.עושה רושם שזה נכון גם לגבי ביולוגיה. ומה לגבי השילוב של השניים? כנראה שזה דורש את אותו הדבר אך בכמות גדולה יותר כי זה שילוב של השניים. מעבר לזה-מקווה שתקשיב לעוד אנשים כי כאמור-כל מה שכתבתי נאמר חלקית מנסיוני האישי והפחות רלוונטי(כימיה לבד) וחלקית משמועות די מבוססות להערכתי.
 

לִימוֹר

New member
אבל הוא לא ילמד מתמטיקה/פיזיקה של ביולוגים

ולדעתי הפיזיקה לכימאים קשה.
 

יוסף בא

New member
בפתוחה זה לא מסובך מידי

רק לביולוגיה אתה צריך שבן (זה יותר לזכור ופחות לחשוב מכימיה) ולכימיה תצתרך גם לחשוב וגם לזכור (בעיקר אורגנית)
 
ההגדרה של "לחשוב" היא נזילה;

עבורי, אני יכול להגיד שהשקעה רבה(למידה מרובה,למשל פתרון מבחנים רבים כך שתהיה לך גישה טובה לשאלות) הספיקה כדי לקבל ציונים טובים בכמעט 90% אחוז מהקורסים לתואר הראשון,להערכתי הגסה. ו"בעיקר אורגנית" זה סובייקטיבי.
 
למעלה