היי אני חדשה פה..

היי אני חדשה פה..

היי אני חדשה פה.. :) גילו לי צליאק לפני שבוע.. אני עדיין קצת בשוק ובלחץ ולא כל כך יודעת מה מותר ומה אסור.. אחותי מצאה לי את הפורום הזה וחשבתי שזה רעיון טוב להצטרף וזה אולי יקל על השוק שלי..
 
../images/Emo140.gif הי ליאור ב22 וברוכה הבאה למשפחת הצליאק

הגעת בדיוק למקום הנכון
הגעת לבית החם של הצליאקים. תחושות השוק ולחץ שאת מרגישה כעת מוכרות לרובינו. רוב חברי הפורום חוו את ההלם, שוק, לחץ, בלבול בשלבים הראשונים שלאחר קבלת האבחנה. לאט, לאט, לומדים להכיר את הצליאק, להתחבר איתו ולומדים לחיות חייים בריאים עם הצליאק. האם כבר עברת ביופסיה? האם קיבלת אבחנה חד משמעית? במידה ולא, חשוב להדגיש כי עלייך להמשיך לאכול כרגיל, מבלי לערוך שינוי בתזונה עד לאחר ביוצע ביופסיה וקבלת הנחיה ע"י רופא גסרו'. כדאי מאד גם לפנות לייעוץ אצל דיאטנית. ממליצה מאד להצטרף לעמותת הצליאק. תוכלי לקרוא מידע רב באתר, לקבל עדכונים שוטפים וכן לרכוש מדריך מזון. בנוסף, ממליצה לך לקרוא כאן דפי פורום קודמים. יש כאן המון המון מידע מניסיונם של צלאיקים והורים לצליאקים. אנחנו כאן לכל שאלה
אמא של הבנים
 

טליאמתי

New member
ברוכה הבאה ליאור../images/Emo39.gif

ההלם ברור ומוכר. נדמה לי שכולנו כאן היינו באותו מקום בהתחלה והמקום הנכון להתחיל את הלמידה הוא כאן, בפורום. את לא לבד:)
 
תודה רבה :)../images/Emo20.gif

כן אני עברתי בדיקות דם וגם את הביופסיה ויצא חיובי, היום הייתי אצל דיאטנית אבל לא קיבלתי ממנה הרבה מידע יותר ממה שמצאתי באינטרנט. הבעיה הכי גדולה היא שאני כרגע בצבא ואני לא משרתת קרוב לבית וזה מאוד קשה לי לאכול קרקר אורז עם גבינה כל זמן.. גם אני מאוד אוהבת לאכול בחוץ ועכשיו זאת בעיה כי אי אפשר לסמוך על מסעדה שיחליפו כלי למשל(למרות שמצאתי מסעדה שיש בה תפריט ללא גלוטן ודווקא טעים שם..). בקיצור אני מקווה שאני אצליח לעשות את זה.. תודה לכולכם על התמיכה D:
אבל יש לי כמה שאלות.. - אני בבית צריכה שיהיו לי סירים משלי כלומר נקיים לחלוטין מהסיכוי שהיה עליהם אי פעם גלוטן? - כל דבר שאני אוכלת חייב שיהיה כתוב עליו "ללא גלוטן"? או שמספיק שלא כתוב שיש? קצת שכחתי מה רציתי עוד לשאול, כשאזכר אשאל .. באמת המון תודה!
 

CATS7

New member
../images/Emo245.gifליאור לפורום צליאק תפוז../images/Emo128.gif../images/Emo159.gif../images/Emo43.gif

שמי ארנה ואני אמא לחייל צליאקי שמשרת בשלישות ברמת גן עם יציאות יומיות ופטור מסופי שבוע. כאן בבית החם תוכלי לשאול כל שאלה ולהעזר בחברי וחברות הפורום לטיפים ועצות. כחיילת צליאקית הפרופיל הרפואי שלך הוא 45. את זכאית לגישה למקרר ומיקרו. כדאי ליזום שיחה עם המפקד הישיר ומשקית ת"ש לגבי יציאה אחת לפחות באמצע השבוע. אין כל סיבה שתחיי רק על פריכיות וגבינה. ישנם עוד אפשרויות להסתדר (דוגמא קטנה ללא קירור וחימום - פירות יבשים, שימורים של טונה, תירס, חומוס, דגני בוקר, במבה ועוד) הכל כמובן יש לבדוק ללא גלוטן. אם תוכלי לציין היכן בארץ את משרתת אולי יש חיילים נוספים עם צליאק ותוכלי להעזר בהם. אשמח לעזור אישית אם את משרתת בשלישות ברמת גן.
כלים שעשויים ממתכת וזכוכית מספיק לשטוף היטב. פלסטיק ועץ כדאי לקנות חדש. התאקלמות מהירה
 
כמה תשובות.....

1. אין צורך בסירים נפרדים. צריך כמובן להקפיד על שיטפה יסודית. אני משתמשת בבית במסננת נפרדת לפסטה עם גלוטן ולפסטה נטולת גלוטן. החלפתי את הקרשי חיתוך ולמעשה כולם נטולי גלוטן ואם אני רוצה לחתוך משהו עם גלוטן אני משתמשת בצלחת. אני מקפידה על ניקיון והחלפת נייר כסף בטוסטר אובן ומשתמשת בטוסטר נפרד. 2. קיימת בעיה עם חוק סימון מוצרים בכיתוב "ללא גלוטן". חברות רבות אינן רושמות באופן מדויק ואחראי כך שלא ניתן ממש לסמוך. במדריך המזון של העמות התוכלי למצוא מוצרים אשר היצרנים התחייבו לגביהם שאינם מכילים גלוטן. 3. את מכירה את אתר המסעדות בליגלוטן? ממליצה לך להכנס, יש הרבה מסעדות שמציעות אפשרויות ללא גלוטן. הרבה הצלחה ואנחנו כאן לכל שאלה, גם כשתזכרי במה שרצית לשאול וגן כשיהיו שאלות חדשות
לילה טוב, אמא של הבנים
 
עוד שאלה.. :)

עדיין לא נרשמתי לעמותה בצורה מלאה ולכן עדיין לא קיבלתי את ה"תנך" של הצליאק, ורציתי לדעת אם מותר לי לאכול חמאת בוטנים של סקיפי ושוקולד למריחה של נוטלה.. תודה :)
 
למעלה