הייתי רוצה לדון במשהו שהועלה

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
אכן זה האוטובוס לנכים, ויש להם,

אכן זה האוטובוס לנכים, ויש להם,
כאמור, או שהיו להם, מספר אוטובוסים כאלה. כאשר הייתי בברצלונה ראיתי מספר אוטובוסים שבהם הנהג מטה את האוטובוס כלפי מטה בכיוון העליה כדי להקל על המתקשים והנכים.
 

yblumann

New member
Coaches and buses

הייתי רוצה לדון במשהו שהועלה
באחד השירשורים דרור דיבר על העובדה שאין מלבד עפיפי ומטיילי חדרה בארץ אוטובוס לנכים(בינעירוני כמובן)האין זו בעיניכם שערורייה ממדרגה ראשונה שלחברות אגד ודן לא יהיו אוטובוסים כאלה?
Coaches and buses
buses או אוטובוס לנסיעה ערונית Coach אוטו לנסיעה בין ערונית. ובכן גם בבריטניה אין coaches שהם מספיק Low Floor לאפשר לכסא נכה להכנס. החוק לא מחייב את החברות להתקין מעלית. זה גם יקר מאוד. מכיון שבאירופה אין bodies שמאפשרים דבר כזה - ונמצאים ביצור שוטף ומחיר סביר - קשה לי לראות איך ומדוע ישראל תעשה את זה! Yoram
 

TalHai

New member
מדוע???????????????????????????????

Coaches and buses
buses או אוטובוס לנסיעה ערונית Coach אוטו לנסיעה בין ערונית. ובכן גם בבריטניה אין coaches שהם מספיק Low Floor לאפשר לכסא נכה להכנס. החוק לא מחייב את החברות להתקין מעלית. זה גם יקר מאוד. מכיון שבאירופה אין bodies שמאפשרים דבר כזה - ונמצאים ביצור שוטף ומחיר סביר - קשה לי לראות איך ומדוע ישראל תעשה את זה! Yoram
מדוע???????????????????????????????
כי יש כאן במדינה אזרחים נכים שמגיע להם טיפה התחשבות....
 

yblumann

New member
ללא נושא

מדוע???????????????????????????????
כי יש כאן במדינה אזרחים נכים שמגיע להם טיפה התחשבות....
ללא נושא
להסב אוטו קיים עולה המון כסף ולפעמים אינו אפשרי. . יצור דגם חדש די יק ר יש הרבה נושאים טכניים שצריך לפתור. והכי חשוב: Low floor buses Wheelchair accessible מתוכננים עם מדרכה. אם איין מרדכה זה לא עובד. מי ישלם בשביל כל הפתוחים האילו? Yoram in London
 

TalHai

New member
מי שמשלם בכל העולם!

ללא נושא
להסב אוטו קיים עולה המון כסף ולפעמים אינו אפשרי. . יצור דגם חדש די יק ר יש הרבה נושאים טכניים שצריך לפתור. והכי חשוב: Low floor buses Wheelchair accessible מתוכננים עם מדרכה. אם איין מרדכה זה לא עובד. מי ישלם בשביל כל הפתוחים האילו? Yoram in London
מי שמשלם בכל העולם!
המדינה, זו חובתה נקודה. אני לא אומר לעשות את הכל בבת אחת אבל בהחלט אומר, שכל אוטובוס חדש שנרכש צריך להיות נגיש לנכים. ובכל שנה צריך לקבוע מכסה של X אוטובוסים שיותאמו לנכים
 

TalHai

New member
ש=ע=ר=ו=ר=י=ה

הייתי רוצה לדון במשהו שהועלה
באחד השירשורים דרור דיבר על העובדה שאין מלבד עפיפי ומטיילי חדרה בארץ אוטובוס לנכים(בינעירוני כמובן)האין זו בעיניכם שערורייה ממדרגה ראשונה שלחברות אגד ודן לא יהיו אוטובוסים כאלה?
ש=ע=ר=ו=ר=י=ה
אני כבר מדבר וכותב על זה לפחות חודש!
 

אוהד11

New member
חברים יקרים, כמי שמכיר את נושא

ש=ע=ר=ו=ר=י=ה
אני כבר מדבר וכותב על זה לפחות חודש!
חברים יקרים, כמי שמכיר את נושא
הנכים מהיכרות אישית אני יכול לציין, כי תח"צ נגיש לנכים הוא דבר חשוב, אך לא הראשון במעלה, כאשר מבני ציבור אינם נגישים לציבור הנכים והמתקשים להגיע. שימו לב כיצד הגדרתי - "נכים ומתקשים". גם אנשים שאינם נכים לכאורה ומתקשים לנוע מכל מיני סיבות, נתקלים בבעיות של נגישות למבני ציבור ולמשרדי ממשלה. גם במבנים חדשים, שבהם, לכאורה, יש נגישות לנכים ולמתקשים צריך להקיף את הבנין כדי להיכנס אליו. שימו לב שחניות נכים נתפסות על ידי מי שאינם נכים, ותמיד הם "באים לרגע" ומתנחלים. אז לכן, ידידי, אל תפרידו את נושא הנגישות ואל תתמקדו רק בנגישות נכים לאוטובוסים, אלא ציינו את המכלול.
 

846

Active member
הבעיה של אוטובוסים לנכים קיימת

חברים יקרים, כמי שמכיר את נושא
הנכים מהיכרות אישית אני יכול לציין, כי תח"צ נגיש לנכים הוא דבר חשוב, אך לא הראשון במעלה, כאשר מבני ציבור אינם נגישים לציבור הנכים והמתקשים להגיע. שימו לב כיצד הגדרתי - "נכים ומתקשים". גם אנשים שאינם נכים לכאורה ומתקשים לנוע מכל מיני סיבות, נתקלים בבעיות של נגישות למבני ציבור ולמשרדי ממשלה. גם במבנים חדשים, שבהם, לכאורה, יש נגישות לנכים ולמתקשים צריך להקיף את הבנין כדי להיכנס אליו. שימו לב שחניות נכים נתפסות על ידי מי שאינם נכים, ותמיד הם "באים לרגע" ומתנחלים. אז לכן, ידידי, אל תפרידו את נושא הנגישות ואל תתמקדו רק בנגישות נכים לאוטובוסים, אלא ציינו את המכלול.
הבעיה של אוטובוסים לנכים קיימת
בכל העולם. ראיתי פעם את האוטבוס של מטיילי חדרה מעלה נוסעים על כסאות גלגלים בנתב"ג ויש לציין שהתלהבתי מהרעיון אבל הוא לא מעשי לתח"צ בין עירוני. התהליך ארוך ומסורבל ומאריך את זמן הנסיעה. בבריטניה מופעלים כיום כמה VOLVO בין עירוניים באורך של 12.8 מ' כשהתוספת היא עבור מעלית לנכים. כרגע אין התקדמות בנושא ואין רכישה של אוטובוסים נוספים. בלונדון למשל הגדירו את סידור הפנימי בקומותיים נמוכי הריצפה לטובת נכים עם כיסאות גלגלים ואחרי זמן קצר מאד היו תלונות בקרב הנוסעים שאין מספיק מקומות ישיבה בקומה הראשונה במיוחד למבוגרים שנוסעים נסיעה קצרה ולא רוצים לעלות לקומה השניה. TFL ( טראנספורט פור לונדון) נאלצו לשנות את המיפרט ולהוסיף יותר כיסאות. אוטובוס נוסף שפותח ומנסה להתמודד עם הבעיה הוא VOLVO B7RLE עם מרכב מתוצרת WRIGHT בדגם Eclipse Urban. בדגם זה הוארך החלק הקידמי שלפני הגלגל וניתן לעלות עם כסאות גלגלים, חלק זה הוא נמוך ריצפה ומאחוריו עולים במדרגה לחלק בו יושבים שאר בנוסעים בכיסאות גבוהים (בינעירוניים) זהו אוטובוס פרברי בתפיסתו לנסיעות של שעה +. גם זהו יצור כלאיים שאינו מתאים לכל סוגי מהעבודה. דבר נוסף שנעשה בבריטניה זה התאמת המידרכות לאוטובוסים נמוכי הריצפה כך שברגע שהנהג מרכין את האוטובוס, ניתן להעלות עגלה בלי מדרגה כלל והרי אתם מכירים את מצב התשתיות בארץ, אין מה להוסיף. אין פיתרון מושלם לבעיה הזו ולכן אין לבוא בטענות לחברות התח"צ בארץ.
 

gsx750f

New member
להבנת הנושא

הבעיה של אוטובוסים לנכים קיימת
בכל העולם. ראיתי פעם את האוטבוס של מטיילי חדרה מעלה נוסעים על כסאות גלגלים בנתב"ג ויש לציין שהתלהבתי מהרעיון אבל הוא לא מעשי לתח"צ בין עירוני. התהליך ארוך ומסורבל ומאריך את זמן הנסיעה. בבריטניה מופעלים כיום כמה VOLVO בין עירוניים באורך של 12.8 מ' כשהתוספת היא עבור מעלית לנכים. כרגע אין התקדמות בנושא ואין רכישה של אוטובוסים נוספים. בלונדון למשל הגדירו את סידור הפנימי בקומותיים נמוכי הריצפה לטובת נכים עם כיסאות גלגלים ואחרי זמן קצר מאד היו תלונות בקרב הנוסעים שאין מספיק מקומות ישיבה בקומה הראשונה במיוחד למבוגרים שנוסעים נסיעה קצרה ולא רוצים לעלות לקומה השניה. TFL ( טראנספורט פור לונדון) נאלצו לשנות את המיפרט ולהוסיף יותר כיסאות. אוטובוס נוסף שפותח ומנסה להתמודד עם הבעיה הוא VOLVO B7RLE עם מרכב מתוצרת WRIGHT בדגם Eclipse Urban. בדגם זה הוארך החלק הקידמי שלפני הגלגל וניתן לעלות עם כסאות גלגלים, חלק זה הוא נמוך ריצפה ומאחוריו עולים במדרגה לחלק בו יושבים שאר בנוסעים בכיסאות גבוהים (בינעירוניים) זהו אוטובוס פרברי בתפיסתו לנסיעות של שעה +. גם זהו יצור כלאיים שאינו מתאים לכל סוגי מהעבודה. דבר נוסף שנעשה בבריטניה זה התאמת המידרכות לאוטובוסים נמוכי הריצפה כך שברגע שהנהג מרכין את האוטובוס, ניתן להעלות עגלה בלי מדרגה כלל והרי אתם מכירים את מצב התשתיות בארץ, אין מה להוסיף. אין פיתרון מושלם לבעיה הזו ולכן אין לבוא בטענות לחברות התח"צ בארץ.
להבנת הנושא
לרוב הנכים שמרותקים לכיסאות גלגלים ממונעים יש רכב שמתאים לצורכיהם אשר נרכש בעזרת ביטוח לאומי בתנאים שמאפשרים לכל נכה לרכוש רכב כמו כן הנכה מקבל גימלה מיוחדת להחזקת הרכב הבעיה מיתעוררת כאשר גוף כמו בית ספר או טיול מאורגן מצריך הסעת נכה או נכים לטיול אז צריך מענה על ידי חברות האוטובוסים לא צריך להחזיק מאגר של אוטובוסים ממש בודדים ובשאר הימים הם יכולים לעבוד בשיגרה שתבין מטילי חדרה שלהם קיים אוטובוס מותאם גובים כסף רב מעל המחיר הסביר לנסיעה בצדק או לא אבל כשאין ברירה אז מזמינים ומשלמים
 

אוהד11

New member
דרור, האם טרם הבנת, כי אנשים מנצלים

להבנת הנושא
לרוב הנכים שמרותקים לכיסאות גלגלים ממונעים יש רכב שמתאים לצורכיהם אשר נרכש בעזרת ביטוח לאומי בתנאים שמאפשרים לכל נכה לרכוש רכב כמו כן הנכה מקבל גימלה מיוחדת להחזקת הרכב הבעיה מיתעוררת כאשר גוף כמו בית ספר או טיול מאורגן מצריך הסעת נכה או נכים לטיול אז צריך מענה על ידי חברות האוטובוסים לא צריך להחזיק מאגר של אוטובוסים ממש בודדים ובשאר הימים הם יכולים לעבוד בשיגרה שתבין מטילי חדרה שלהם קיים אוטובוס מותאם גובים כסף רב מעל המחיר הסביר לנסיעה בצדק או לא אבל כשאין ברירה אז מזמינים ומשלמים
דרור, האם טרם הבנת, כי אנשים מנצלים
מצבים בציניות מרובה, גם כאשר אין סיבה מיוחדת לכך. חבל, אבל זה המצב ואני מכיר אותו ומודע לו.
 

gsx750f

New member
זה לא רק עניין של ניצול

דרור, האם טרם הבנת, כי אנשים מנצלים
מצבים בציניות מרובה, גם כאשר אין סיבה מיוחדת לכך. חבל, אבל זה המצב ואני מכיר אותו ומודע לו.
זה לא רק עניין של ניצול
מה אפשר לדרוש ממטילי חדרה כאשר מוזמן אוטובוס עם מעלון מתל אביב לחיפה והאוטובוס יוצא ריק לתל אביב מחדרה ואמור גם לחזור זה מעלה את עלות הנסיעה אבל אם לאגד או לדן או לכל מפעיל באזורו על פי הוראת משרד התחבורה במסגרת מתן הרישיון ההפעלה להחזיק מכונה אפילו אחת בכל איזור המחירים היו שונים ולא מזמינים אוטובוס מיוניטד עם רלסים ומעלים את הנכים כואב לי להגיד במו בהמות אני כותב את זה מתוך כאב על האטימות של ...בעצם של כולם
 

אוהד11

New member
מסכים עם דבריך ומבין אותם. חבל

זה לא רק עניין של ניצול
מה אפשר לדרוש ממטילי חדרה כאשר מוזמן אוטובוס עם מעלון מתל אביב לחיפה והאוטובוס יוצא ריק לתל אביב מחדרה ואמור גם לחזור זה מעלה את עלות הנסיעה אבל אם לאגד או לדן או לכל מפעיל באזורו על פי הוראת משרד התחבורה במסגרת מתן הרישיון ההפעלה להחזיק מכונה אפילו אחת בכל איזור המחירים היו שונים ולא מזמינים אוטובוס מיוניטד עם רלסים ומעלים את הנכים כואב לי להגיד במו בהמות אני כותב את זה מתוך כאב על האטימות של ...בעצם של כולם
מסכים עם דבריך ומבין אותם. חבל
שהאטימות וחוסר האיכפיות חוגגות, ומדובר על מערכות שלטוניות ואזרחיות.
 

TalHai

New member
האמת הכואבת ../images/Emo45.gif

זה לא רק עניין של ניצול
מה אפשר לדרוש ממטילי חדרה כאשר מוזמן אוטובוס עם מעלון מתל אביב לחיפה והאוטובוס יוצא ריק לתל אביב מחדרה ואמור גם לחזור זה מעלה את עלות הנסיעה אבל אם לאגד או לדן או לכל מפעיל באזורו על פי הוראת משרד התחבורה במסגרת מתן הרישיון ההפעלה להחזיק מכונה אפילו אחת בכל איזור המחירים היו שונים ולא מזמינים אוטובוס מיוניטד עם רלסים ומעלים את הנכים כואב לי להגיד במו בהמות אני כותב את זה מתוך כאב על האטימות של ...בעצם של כולם
האמת הכואבת
 

846

Active member
לדעתי זה לא מעשי להחזיק

להבנת הנושא
לרוב הנכים שמרותקים לכיסאות גלגלים ממונעים יש רכב שמתאים לצורכיהם אשר נרכש בעזרת ביטוח לאומי בתנאים שמאפשרים לכל נכה לרכוש רכב כמו כן הנכה מקבל גימלה מיוחדת להחזקת הרכב הבעיה מיתעוררת כאשר גוף כמו בית ספר או טיול מאורגן מצריך הסעת נכה או נכים לטיול אז צריך מענה על ידי חברות האוטובוסים לא צריך להחזיק מאגר של אוטובוסים ממש בודדים ובשאר הימים הם יכולים לעבוד בשיגרה שתבין מטילי חדרה שלהם קיים אוטובוס מותאם גובים כסף רב מעל המחיר הסביר לנסיעה בצדק או לא אבל כשאין ברירה אז מזמינים ומשלמים
לדעתי זה לא מעשי להחזיק
אוטובוס מיוחד לנכים ע"מ שיבצע מידי פעם נסיעה מיוחדת. ע"מ להשתמש בו צריך לפרק את הכיסאות הרגילים ולפנות מקום לכסאות גלגלים. זאת מטלה של כמה שעות, כלומר יש להכניס את האוטו למוסך בצהריים, לבצע את הנסיעה למחרת וביום השלישי להרכיב שוב את המושבים..... וחוזר חלילה. לא מתאים לאף חברת תח"צ סטנדרטית. זאת זאת כנראה הסיבה שמטיילי חדרה גובים מחיר גבוהה יותר על נסיעות עם נכים.
 

gsx750f

New member
אתה צודק צריך להשאיר את המוגבלים

לדעתי זה לא מעשי להחזיק
אוטובוס מיוחד לנכים ע"מ שיבצע מידי פעם נסיעה מיוחדת. ע"מ להשתמש בו צריך לפרק את הכיסאות הרגילים ולפנות מקום לכסאות גלגלים. זאת מטלה של כמה שעות, כלומר יש להכניס את האוטו למוסך בצהריים, לבצע את הנסיעה למחרת וביום השלישי להרכיב שוב את המושבים..... וחוזר חלילה. לא מתאים לאף חברת תח"צ סטנדרטית. זאת זאת כנראה הסיבה שמטיילי חדרה גובים מחיר גבוהה יותר על נסיעות עם נכים.
אתה צודק צריך להשאיר את המוגבלים
בבית הכי טוב. לא מגיע להם שם דבר האנשים האלה צריכים ליסבול עוד ועד מההפליה שנפלה עליהם ללא רצונם אי אפשר להבין עד שלא מגיעים למעמד הזה לבנות אוטובוס כדי להסיע את מכבי תל אביב אז אפשר להוריד מקומות ישיבה ולהתקין טלויזות וכו מה הבעיה היום להביא נניח אגד נמוכי ריצפה עם בקקס מהיר ולחלק בכל סניף אחד כזה לביצוע ויזות כאשר מזמינים תאמין לי קצת פירסום ויהיה הרבה עבודה במקום שיקחו כמה מיניבוסים הקטנים של פיאט יקחו אוטובוס אחד ויסעו יחד
 

846

Active member
אתה צודק, לא צריך להחזיק את

אתה צודק צריך להשאיר את המוגבלים
בבית הכי טוב. לא מגיע להם שם דבר האנשים האלה צריכים ליסבול עוד ועד מההפליה שנפלה עליהם ללא רצונם אי אפשר להבין עד שלא מגיעים למעמד הזה לבנות אוטובוס כדי להסיע את מכבי תל אביב אז אפשר להוריד מקומות ישיבה ולהתקין טלויזות וכו מה הבעיה היום להביא נניח אגד נמוכי ריצפה עם בקקס מהיר ולחלק בכל סניף אחד כזה לביצוע ויזות כאשר מזמינים תאמין לי קצת פירסום ויהיה הרבה עבודה במקום שיקחו כמה מיניבוסים הקטנים של פיאט יקחו אוטובוס אחד ויסעו יחד
אתה צודק, לא צריך להחזיק את
המוגבלים בבית! אולי צריך לפתח נישה של תח"צ מיוחדת לנכים, בהמון מקומות בבריטנה יש קוי תח"צ שהם יעודיים לנכים ולקשישים. הנוסע מתקשר לחברה בזמן קבוע מראש ומיניבוס או מידיבוס מיוחדים לנכים מגיע אליו עד הבית כחלק מהמסלול באזור. אגב האוטובוסים של הקבוצות כדורגל שונים במעט מאד מאוטובוס רגיל וזוהי השקעה חד פעמית. ביום יום הם עובדים על הקו כרגיל.
 

gsx750f

New member
דרך אגב יצא לי להסיע נכה

אתה צודק, לא צריך להחזיק את
המוגבלים בבית! אולי צריך לפתח נישה של תח"צ מיוחדת לנכים, בהמון מקומות בבריטנה יש קוי תח"צ שהם יעודיים לנכים ולקשישים. הנוסע מתקשר לחברה בזמן קבוע מראש ומיניבוס או מידיבוס מיוחדים לנכים מגיע אליו עד הבית כחלק מהמסלול באזור. אגב האוטובוסים של הקבוצות כדורגל שונים במעט מאד מאוטובוס רגיל וזוהי השקעה חד פעמית. ביום יום הם עובדים על הקו כרגיל.
דרך אגב יצא לי להסיע נכה
עם הנמוך ריצפה לקופת החולים בקו פנימי מחולון לבת ים כשירד שאל אותי את זמן הגעתי חזרה והוא גם חזר איתי זה לקח לי לא יותר מדקה לכל כוון
 

846

Active member
בעירוני אין כימעט בעיה בגלל זה

דרך אגב יצא לי להסיע נכה
עם הנמוך ריצפה לקופת החולים בקו פנימי מחולון לבת ים כשירד שאל אותי את זמן הגעתי חזרה והוא גם חזר איתי זה לקח לי לא יותר מדקה לכל כוון
בעירוני אין כימעט בעיה בגלל זה
עוברים לנמוכי ריצפה. זה לוקח דקה אבל רק דרך הדלת האחורית. ראיתי פעם נכה שניכנס עם העגלה דרך הדלת הקידמית ולא הצליח לעבור בין המושבים. הבעיה העיקרית היא בבינעירוני וכמו שכבר כתבתי למעלה, אף אחד בעולם עדיין לא מצא פיתרון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה