הייתי חרדי חסיד נדבורנא

אלישיר

New member
רחמנא לבא בעי, לא הצגות.

בעזי"ת משהו מדיף נורא מסריח מכל השרשור הזה. כאילו שבצד השני של הקו יש יב"שים שבאו לעשות חגיגה, או ובעיקר אפיקוטרולס שבא לבלבל את המח. ובכל זאת נתייחס לעיקר הדברים למען כל קוראי הצללים, ובכלל בשביל כולם. אלישיר גם הוא אחד שהיה יוצא בשאלה (יב"ש). וכבר מילדות הוא הכיר את הצד המסריח של העולם השומר מצוות. ובוודאי שלאחר מכן, כשנאגדו להם בחבורה אחת השאבבניקים והיב"שים של ירושלים, אלה הותיקים יותר -אלה שלפני עשר חמש עשרה שנה. תהיו בטוחים שכשהוא הלך לחפש אחרי בוראו, כשהלך לישיבה של חוזרים בתשובה במא"ש, הוא ידע בדיוק לאיפה הוא הולך. בדיוק לאיפה. וכי לחינם אמרתי פעם כאן בפורום שדתן ואבירם וכו' ירדו לשאול תחתיות עם השטריימל והפאות? איסורי ה"לא" בעשרת הדברות לא נתנו לגויים, הם נתנו ליהודים ומתוך כך ברור לנו שיש כאלו שמאתרע מזלם ונשטתת דעתם לפשוע ולהרבות בעוונם. וכבר אמרתי פעם: בורא עולם מעדיף לגלגל יהודי מכל המדרגות, כדי שיחזור שיאמר "אמן יהא שמיא" וכו', שיאמר את זה בכל ליבו אל בוראו, ולא שיצעק את זה במנגינה ובמקהלה כי לפני הרבה שנים כך המלמד הסביר לעשות... רחמנא לבא בעי, לא הצגות. די למבין.
 

אלישיר

New member
לא תלמד בתיאוריה, את שלמדתי על הבשר

בעזי"ת האדון ספודיק יוצא בשאלה מוצהר. ואתה גם כן, בלי להצהיר. ויש לחשוד שמא הנדבורנ'ר ושתיכם אותו טרול בדיוק. ולא לך אני כותב את הדברים, אלא לזיכוי הרבים, למען לא יטעו אנשים ויתבלבלו. ולכם קוראי הצללים שלא מבינים מה הסערה כאן... מספר אבחי כהן, קצין יוצא דובדבן ולשעבר דוגמן צמרת בינלאומי, שכשחשב על תשובה הלך ודיבר בעיקר עם יב"שים (יוצאים בשאלה). הוא רצה לברר למה הם יצאו. הסתבר לו שכולם יצאו בגלל נסיבות אישיות -ולפעמים אישיות עגומות, ולא בגלל אדיאולוגיה. והוא מספר בראיון הקצת ארוך והמאוד מעניין, אליו נתתי לינק, שהוא תמה מאוד: בגלל הנסיבות האישיות והעגומות שלך, שיכולות להיות לכל אדם בכל מקום בכל זמן (בית שימוש יש בכל בית ולפחות בכל רחוב), אתה רוצה לשכנע אותי אוביקטיבית בלמה לבעוט בתורת ישראל?? יש הרבה פעמים ליוצאים בשאלה תסכול עמוק מאוד, והנה סיבה אחת למשל: בעולם החילוני מאוד מחפשים אחרי רוחניות. דאו, הודו, יוגה, אמנויות לחימה, סמים קלים וטריפים, שאנטיפי, וכו' והם באו מעולם מאוד רוחני שפשוט לא התחברו אליו, והיות שכך חיים כאילו אין רוחניות בעולם כלל, ולמעשה בהכחשה מתמדת. הוא משכנע את עצמו במציאות החיים כפי שהיום הוא מאמין בה, ומתעלם מכל מה שהוא, מהקול הפנימי שקורא לו לזרום עם נהר החיים. מכאן נוגע צורך עמוק לנאץ ולחרף כל דבר שקשור למוצאם, כפי שהרבה ממכם כבר ראו לבד שכך היא התנהגותם. עצם ההגדרה יוצא בשאלה היא הגדרה לא בריאה: מה הוא? מה האישיות שלו? מה השאיפות שלו? הכל מסונדל ומקובע לעבר, למה שכבר לא קיים ולא יחזור. בא האדון ברוידא את ספודיק את נדבורנא (ואולי האדונים, מה זה משנה), ומנסה לקחת מציאות מחיובת (שיש בקרב החברה החרדית מעשי נבלה), מנסה למכור עוגת לאקשען דמגוגית ומעוותת לחלוטין. ואני אפילו לא אנסה לענות לשטויות האלה. כשמישהו בא להתווכח ולבלבל את המח, לא יעזור כלום אפילו לא להראות לו את האמת באותות ומופתים וניסים. ולכם, גולשי הפורום אוכל להציע בתור יסוד למחקר שלכם, שהרי על הבן אדם ללמוד ולא רק לקנות ידע מוכן ומעובד, הנה קחו מדד: בית חב"ד בבנגקוק. תחפשו קצת מידע מהו אותו בית חב"ד שבבירת תאילנד, שאלו מטיילים שעברו משם לעדותם וסיפורם. חברה שמוציאה מקום כמו אותו בית חב"ד, לא יכולה להיות חברה טוטאלית של נבלים, ואפילו לא ברובה ואפילו לא במיעוטה הגדול. קרח ולהבה לא ישכנו יחדיו.
 

שלומקעס

New member
לא הבנתי מה רצית לומר

אם רצית לומר שהכל זהב אז לא נראה לי, ואם רצית לומר דברים אחרים לא הבנתי מה הנקודה?
 

אלישיר

New member
מחרדל"ש אנו מצפים ליותר מרמת כיתה א

בעזי"ת לא הבנת את דברי? אין דבר. תגיד לברוידא שיסביר לך.
 

לביא4

New member
מה לא מובן כאן?

אם קוראים היטב את מה כשכתבתי מקודם אפשר להבין בפשטות שאני לא חי בעולם משלי, כתבתי במפורש שאם כן יש מקרים זה באחוזים מזעריים עם כל הכבוד - בני ברק היא לא כל הארץ ובני ברק היא לא כל מגורי החרדים מה שקורה שם לא קורה במקומות אחרים ואני ציינתי נושאים נוספים והדגשתי נקודה חשובה המתייחסת יותר לדור הצעיר, משום מה יש בחברה דעה הסוברת שלהתנהג כמו שצריך בצורה מוסרית ונורמלית זה חיוב רק לחרדים, ומי שלא נקרא חרדי או דתי מותר לו להתנהג כמו ואיך שהוא רוצה ואין דין ואין דיין, וזה לא נכון לחלוטין!! לכן הדגשתי במפורש עם דוגמאות מציאותיות את המתרחש בחברה הלא דתית\חרדית נכון להיום ומה היה בעבר הרחוק לפני פריקת עול ומתירנות. ואם הזכרתם חוזרים בשאלה לא בעיה להיכנס לפורום שלהם ולראות בדיוק את צורת ורמת ההתנהגות והיחס כולל תוכן הנושאים המדוברים שם והדברים מדברים בעד עצמם! חבל, וחבל מאד!!
 
מרגע זה - תמחק כל הודעה

כל ההודעות על הויכוח על החברה החרדית (או החילונית) אינם מעניינו של פורום זה. כל הודעה - החל מרגע זה - שתמשיך את הויכוח/דיון הזה (או כל דיון אחר שלא שייך לפורום) תמחק. קחו את הדברים לתשומת לבכם!
 
וכמו ששמתם לב, כבר נמחקו הודעות

מכאן, אז נא להעביר את הדיון הזה לפורום המתאים. תודה.
 

לביא4

New member
אריאלה - צודקת, אבל -

לפעמים כבר נמאס לשתוק על בזיון תלמידי חכמים וכבוד התורה. וכתוב במפורש שיש חיוב למחות על ביזוי תלמידי-חכמים וחילול השם! (אז תסלחי לנו למרות הכל...)
 
לביא, אתה בודאי כבר יודע

שלחברי הפורום אני סולחת תמיד
 
למעלה