הייתי חרדי חסיד נדבורנא

ליייבלה

New member
הייתי חרדי חסיד נדבורנא

חזרתי בשאלה וחזרתי בתשובה ועכשיו אני בחזרה למטה לשאול תחתית. הבנתי שמה שאני רואה זה אמת מעשים נוראים של זימה ופשע שלא יתואר זה אמיתי חרדים בשר ודם אם ככה אני אצטרך להיות אני מוותר
 
יהודי יקר, תתפלל עליהם ועל כל ישראל

בס"ד שהשם ירחם עליהם ויחזיר אותם בתשובה, אמן. תהילים:...."כי מה יעשה לי אדם?" מה יכול לעשות לך אדם? רק השם יתברך יכול לעשות הכל. יהודי יקר אל נא תקפיד עליהם ותדון אותם חלילה כדי שלא יעשה כך כלפיך שהרי אתה עצמך כעת דן עצמך ונשבר חלילה, ושלא יהיו הם הדוגמה בעבורך, מעשיהם הם ענינם עם השם יתברך ואין לך קשר עם זה. הקשר שלך הוא ישיר עם בורא עולם במצוותיך. אמרת "חרדים בשר ודם" - "אין צדיק שיעשה טוב ולא יחטא", תדון כל אדם לכף זכות, וכך תתעלה ברוחניות ובגשמיות ותתחזק, כי אדם לא נחשב על פי מה שהבריות מחשיבים אותו אלא מה שמחשיבו הקדוש ברוך הוא. תבורך מפי עליון
 

asaf2000

New member
תגובה

חרדי זה מי שחרד לדבר ה', אל תהיה כל כך מופתע מזה שבחברה של אלה שמתימרים להיות חרדים יש גם חלאות וסוטים, יש את זה בכל חברה. מה שאתה צריך לראות מול העיניים זה לא אנשים, זה את התורה. התורה היא תורת אמת ומי שהולך בדרך התורה הוא אדם טוב, ומי שלא הולך בדרך התורה השטריימל והקפטין לא יעזרו לו להיות אדם טוב. ובקשר אליך אתה יכול להיות יהודי פשוט, לשמור מצוות להיות אדם טוב, לעבוד את ה' בשמחה ובדביקות גם עם ג'ינס וטי-שירט, אתה לא חייב למסגר את עצמך בתוך מושגים, הגדרות וחברות, אתה קודם כל מחויב כלפי בורא עולם וכלפי התורה לפני שאתה "חרדי" או "חוזר ב...", אתה קודם כל יהודי. אגב, אני גם קשור קצת לנדבורנא...
 

לביא4

New member
שטריימל וקפוטה - סוגי כובעים

חסידים השייכים לחצרות מסויימים לובשים אותם השטריימל עשוי משערות סוס וידוע ככובע די יקר.
 

Lolala

New member
באמת רציתי לשאול למה יש הבדלים

בלבוש? מאיפה זה בא ומה זה מסמל? יש חוקים לפי ההלכה לגבי הצניעות אבל לא ראיתי באף מקום תיאורים מדוייקים של לבוש. בתמונות של המשפחה שלי (מלפני כמה דורות שעוד היו בה רבנים) הגברים לבשו בגדים שחורים עם חולצה לבנה.
 

לביא4

New member
כל חוג חברתי והמקום ממנו בא -

באירופה ורוסיה היו קהילות יהודיות שהיו וחצרות חסידיות שהיה להן "אופנה" וצורת לבוש אופיינית, ועד היום הם נשארו עם זה כמסורת, אין לזה ממש קשר לצניעות. עד היום הלבוש החרדי האופייני הוא בגדים שחורים עם חולצה לבנה אם כי יש כאלו שהולכים גם עם גוונים אחרים.
 
אם כך, אף פעם לא חזרת בתשובה

סליחה שאני אומרת את זה, אין מטרתי לפגוע. חוזרים בתשובה לא בגלל בשר ודם. חוזרים בתשובה בגלל שדרך התורה והמצוות היא הדרך היחידה הנכונה. חוזרים תתשובה בגלל שהקב"ה ציווה עלינו לשמור מצוות. הקב"ה לא ציווה עליך להיות חרדי או דתי-לאומי, הוא ציווה עליך לשמור מצוות. מי שחוזר בתשובה ולא מבין את זה, לא חזר בתשובה כלל. לכן, אין זה פלא שהוא יורד שוב פעם לשאול תחתית. פורום חוזרים בתשובה זה פורום תמיכה לחוזרים בתשובה שהחליטו על דרכם. זה לא הפורום לדון בבעיות של החברה - לא של החברה החילונית ולא של החברה החרדית. לכן, אם אתה רוצה לחזור בתשובה ויש לך בעיה אישית כלשהי - בבקשה. אם ברצונך לדון בבעיות חברה כלשהי - נא לעבור לפורום מתאים יותר. ולסיכום רק אגיד לך: עד שלא תבין מדוע באמת חייבים לשמור מצוות, לעולם לא תוכל להתמיד בחזרה בתשובה שלך. לכן, אם אתה באמת רוצה לשמור מצוות - אבל רק אם באמת - תתחיל לשאול את עצמך: מדוע אתה בכלל מנסה לשמור מצוות? האם זה בגלל בשר ודם? אם כן, אתה שוגה בדרכך. אם זה בגלל שהקב"ה ציווה אותנו? בחור שאין בו טיפת יראת שמים ולכן חוטא וזה כלל לא משנה אם הוא מחופש לחרדי או דתי לאומי או חילוני - בחור כזה לא אמור להזיז אותך מדרך התורה והמצוות מכיוון שלא בגללו שמרת מצוות מלכתחילה.
 

בן הצבי

New member
הגיע הזמן שאומר את זה, אריאלה.

אין מטרתי לפגוע בך אריאלה או להתוכח לשם ויכוח, אבל אני כבר לא יכול לשתוק. את עברת מאורעות לא פשוטים במהלך חייך כשאחד המשמעותיים שבהם אם לא המכריע והכאוב ביותר מביניהם קרה כשהיית צעירה מאוד, ועם כל זה, בסופו של דבר עשית מעשי גבורה והגעת לאן שאת היום, ועל כך נתונה לך הערכתי. (לא שאת זקוקה לה.) אולם הגיע הזמן שתפסיקי לומר משפטים כמו ״אם כך וכך – אז מעולם לא חזרת בתשובה.״ אף אחד לא נכנס אלייך לנפש בכדי לשפטך, לך אין זכות לעשות זאת לאחרים. וכמאמר רז״ל: ״אין אדם יודע מה בליבו של חברו״.
 
אריאלה צודקת

מה שעשה ידידך אינו לחזור בתשובה. אולי שמר מצוות ברמה זו או אחרת, וגם זה משהו אבל ההגדרה חוזר בתשובה רחוקה ממנו
 
בהתחלה חשבו שהעולם שטוח

כשמישהו העיז להגיד: "חברי המדענים, העולם עגול" חשבו אותו למשוגע. ניסו לסתום לו את פיו. אבל יום אחד התגלה כלי חדש - שבאמצעותו גם אלו שניסו לסתום לו את הפה הוכרחו להודות שזה נכון, העולם באמת העגול. לאמת, בן הצבי, לא ניתן לסתום את הפה. גם לא כשכקונטרה מנסים לדלות "מאורעות לא פשוטים". אדם שהפסיק לשמור מצוות בגלל בשר ודם אינו חזר בתשובה באמת. את האמת הזאת לא ניתן להשתיק ולא ניתן להסתיר. אדם שחזר בתשובה אמיתית שומר מצוות כי כך ציווה אותנו הקב"ה. כי תורת ה' היא תורת אמת ובאמצעותה הקב"ה הורה לנו כיצד להתנהג. שמירת מצוות לא קשורה להתנהגות של בשר ודם. אדם שמפסיק לשמור מצווה זו או אחרת בגלל בשר ודם מעולם לא חזר בתשובה באמת. הוא שמר מצוות לפני כן, אבל לא מתוך הסיבה האמיתית שבגללה אנחנו שומרים מצוות. ברגע שאנשים יפנימו את זה ששומרים מצוות בגלל שהקב"ה ציווה אותנו לשמור מצוות, ואין לזה שום קשר לאיזה צבע וצורה של כיפה אתה שם על הראש כל עוד אתה שומר מצוות קלה כבחמורה, רק אז הם יחזרו בתשובה אמיתית. ואז, שום התנהגות של בשר ודם לא תוכל להשפיע על שמירת המצוות שלהם. בהחלט יכול להיות שתהיה להם ירידה/נפילה בשמירת מצוות וזה מכיוון שהיצר הרע עובד על כולנו, הרי נאמר 7 ייפול צדיק וקם. אבל להפסיק לשמור מצווה זו או אחרת בגלל בשר ודם? זה לעולם לא יקרה להם. למה? מכיוון שהם הפנימו (לדעת/להבין זה לא מספיק, צריך גם להפנים) ששומרים מצוות לא בגלל בשר ודם אלא בגלל שהקב"ה ציווה אותנו. מי שנכנס לפורום חוזרים בתשובה ומצפה לקבל אך ורק את התשובה שהוא רוצה לשמוע ולא את האמת - אני ממליצה לו שלא ישאל בכלל. יש הבדל בין שמירת מצוות מתוך פחד או מתוך הערצה שלילית לבשר ודם או "מצוות אנשים מלומדה" או סתם כי כך חונך האדם מילדות ובין שמירת מתוך מתוך ידיעה בכל רגע ורגע שאת המצווה הזאת אתה עושה כי הקב"ה ציווה עליך לעשות אותה.
 
אמרתי פעם ואומר זאת שוב:

אך ורק כשאנשים ירצו לקבל את האמת - באמת - רק אז הם יחזרו בתשובה באמת. אדם שנשאר עם נגיעה כלשהי, יהיה לו קשה לקבל את האמת.
 

חרבונה

New member
לא הבנתי משהו ....

לא הבנתי משהו .... ודאי שלא כל החרדים עוסקים בעבירות. ודאי ראית גם כאלה (ואולי הם הרוב) שהם תמימים וישרים. אז למה לך לחקות את הרעים ולא את הטובים ?
 
אח שלי הלך כמה פעמים לרב קנייבסקי

הוא נפעם ממנו כל פעם מחדש. הוא אומר שהוא נראה כמו מלאך ה' צבקות. אשתו, הרבנית קנייבסקי, שאליה הלכתי כמה פעמים, היא אישה צדקת. רואים את זה עליה. הוא כולה חסד וטוב לב, רק רוצה לעזור לאנשים. בפעם האחרונה שהייתי אצלה, לפני כמה שנים והתייעצתי איתה על איזה שידוך מסוים שהציעו לי והיו איתו בעיות (לכן הלכתי להתייעץ). היא תפסה לי את שתי הלחיים נתנה לי נשיקה ענקית על אחת הלחיים ואמרה לי: "אל תדאגי, הקב"ה ימציא לך משהו הרבה יותר טוב". פשוט אשה צדיקה! זוכר את הרב שרעבי מירושלים ששלחת אותי אליו? כמה קדושה מרגישים בביתו הצנוע. איזה עניו וצנוע. אני נדהמתי ממנו. יותר נדהמתי באיזה איזור צנוע ובאיזה בית צנוע הוא גר בו. ואם מדברים על צניעות והסתפקות במועט, חייבים ללכת ולראות את הבית של הרב קנייבסקי. כשחיכיתי בתור והרבנית הכניסה אותי, היא היתה באמצע בישול ארוחת הצהרים לרב כך שזכיתי לראות אותה מבשלת במטבח שלה. נדהמתי מפשטות המטבח ומהגודל (הקטן מאוד) שלו ומחוסר האיבזור שבו. והרב שטיינמן...איזה צדיק. כמה אהבת התורה יש בו. קרוב משפחה של בעלי הולך אליו הרבה בענייני הכוילל שלו ולכן אני שומעת סיפורים ממקור ראשון. מדובר באדם שכשאתה מדבר איתו אתה מרגיש כמו שאתה מדבר עם אבא אוהב. והרב לפקוביץ...שמעתי מכמה הורים ששולחים את הבנים שלהם דוקא לישיבה שלו מכיוון שהוא ממש מתייחס לכל ילד וילד כמו אבא אוהב ודואג לכל צרכיהם. אתה יודע כמה גדולה ישיבת פוניבז' לצעירים? תאר לעצמך שהוא מתייחס (כך אומרים הורים ולא אני) לכל ילד וילד כאילו הוא ילדו ודואג לו כמו אבא. ברוך ה', כמה צדיקים יש בדורנו אנו. אליהם צריך לשאוף להדמות. אליהם צריך להתדבק כדי להגיע למדרגה רוחנית גבוהה יותר בעבודת ה' יתברך.
 

לביא4

New member
לעשות השוואה עם המיגזר החילוני?

האם יש גם שם אירגוני חסד מכל הסוגים? האם יש אצל חרדים הוצאות לפועל וזריקת יהודים מבתים ועיקול חפצים? האם יש אצל חרדים "כת השטן", נוער אלים המצוייד בסכינים? האם יש אצל חרדים התעללויות במשפחות כמו ששומעים השכם והערב? האם יש אצל חרדים שפיכויות דמים אונס ורצח? והרשימה עוד ארוכה, עצתי נאמנה לך - תעשה טיול במאה שערים בירושלים בשכונות הצנועות שלהם ותרגיש את שלוות הנפש באוויר!! (לעומת המתח והעצבים בשכונות אחרות).
 
לביא

לפי מה שהבנתי הפורום מיועד לתמיכה בקיום מצוות ולא בעיות מגזר כזה או אחר, לכן לא אכנס לויכוח, אבל לביא הטיעונ שלך כוללני מידי ומעוות באיזה מקום...
 

לביא4

New member
ומה שכתבתי זאת תמיכה לכל דבר!

אפשר לקרוא בפשטות כל מה שכתבתי - אם יש איזו מילה לא נכונה, אני יודע שהאמת כואבת, והכוונה לא לכולם בהכללה, אם כי מי שפתח את השירשור כן עשה כך, לפעמים נמאס כבר לשתוק על כל השתלחות בציבור מסוים כאשר חושבים שהצד נגדי טלית שכולה תכלת.
 

לביא4

New member
זה ממש לא הכללות

כל מה שנכתב שם אלו דברים ידועים שישנם ולא קיימים בציבור עליו מדובר, אין שום הכללה יש תיאור של כמה סימפטומים שאפילו המשטרה דיברה עליהם ובחלק הרימה ידיים. לא אמת? העובדות מדברות בעד עצמן.
 

אנתיקה

New member
הכללות

צר לי לאכזב אתכם אנחנו לא מגזרים אלה אנשים ועוד יותר יהודים ועוד יותר אחים והכי חשוב ילדים של אבא אני באה מרקע חילוני גמור ועבדתי שנים מספר עים הדתיים חולאים יש בכל העם הקדוש הזה ותפקידנו הוא לא להשתלח אחד בשני אלה לחזק אחד את השני. ולהתפלל לאלוהים שיחלפו המחלוקות וכל התחלואים מבני עמנו מספיק לנו את הגויים הם לא צריכים את עזרתכם
 
למעלה