הייקו/סנריו שכתבתי לכבוד השנה החדשה

אבח"י

Well-known member
אם לא קשה לך,
מי זו/זה אב"י?
מה שייך (לי) חטאות מערכת החינוך?
הקשר היחידי הוא הסטוריה, עתיקה.
@

mיטלמן

לולא הערת אגב מתחכמת "אגרת מעולמות אחרים" שאמרה - אתה "מקשקש" לא הייתי שולח אותך לספרי הלימוד.
אב"י = א"ב יהושע
זמן היסטורי - מלחמת יום הכיפורים
הרומאן - המאהב, התפרסם ב- 1978
חטאות מערכת החינוך - ישראלים בוגרי מערכת החינוך הישראלית לא מכירים את ההיסטוריה של המדינה, של הדמויות המרכזיות שבה שפעלו ופועלות . כלום. אבל הוא יודעים על בית שני [לא שמישהו שלח אותם לקרוא רומן היסטורי של התקופה - יש אחד של מוסינזון, יש של א"א קבק, ישנו הנפלא של שמיר - מלך בשר ודם] יותר, ויודעים על השואה יותר [ עד כדי כך, שירו של ביאליק "על השחיטה" ושנת פרסומו אצלם בראש = תקופת השואה] ולכן התכוונתי אני לא אשם בחטאים אלה.
לא נסיתי להעליב אותך, אלא להיות מתוחכם כמוך עם הערת האיגרת. ♥♥
 

mיטלמן

Well-known member
@

mיטלמן

לולא הערת אגב מתחכמת "אגרת מעולמות אחרים" שאמרה - אתה "מקשקש" לא הייתי שולח אותך לספרי הלימוד.
אב"י = א"ב יהושע
זמן היסטורי - מלחמת יום הכיפורים
הרומאן - המאהב, התפרסם ב- 1978
חטאות מערכת החינוך - ישראלים בוגרי מערכת החינוך הישראלית לא מכירים את ההיסטוריה של המדינה, של הדמויות המרכזיות שבה שפעלו ופועלות . כלום. אבל הוא יודעים על בית שני [לא שמישהו שלח אותם לקרוא רומן היסטורי של התקופה - יש אחד של מוסינזון, יש של א"א קבק, ישנו הנפלא של שמיר - מלך בשר ודם] יותר, ויודעים על השואה יותר [ עד כדי כך, שירו של ביאליק "על השחיטה" ושנת פרסומו אצלם בראש = תקופת השואה] ולכן התכוונתי אני לא אשם בחטאים אלה.
לא נסיתי להעליב אותך, אלא להיות מתוחכם כמוך עם הערת האיגרת. ♥♥
נדמה לי שכבר התנצלתי,
כל השרשור נעלם לי,
מתנצלת פעם נוספת.
מעולם לא שמעתי על הקיצור, וחיפשתי,
אם היית כותב א.ב... אולי הייתי מבינה,
קיצור של מורים לספרות?
ותודה על השעור, אם לא הייתי יודעת שאתה מורה, עכשיו היה ברור.
 

אבח"י

Well-known member
נדמה לי שכבר התנצלתי,
כל השרשור נעלם לי,
מתנצלת פעם נוספת.
מעולם לא שמעתי על הקיצור, וחיפשתי,
אם היית כותב א.ב... אולי הייתי מבינה,
קיצור של מורים לספרות?
ותודה על השעור, אם לא הייתי יודעת שאתה מורה, עכשיו היה ברור.
והנה נעיצה נוספת, דקיקה, ככה לא להשאר ליד המסגביר.
ביקשת הסבר, קיבלת. מה עוד תבקשי ממני מכורה ולא אתן לך?!
 

mיטלמן

Well-known member
והנה נעיצה נוספת, דקיקה, ככה לא להשאר ליד המסגביר.
ביקשת הסבר, קיבלת. מה עוד תבקשי ממני מכורה ולא אתן לך?!
אתה מייחס לי כוונות מסוג שלא היו, נדמה לי.
ובלי קשר לכלום,
שאלה, אבח"י? משמעות? סיפרת כאן פעם?
 

אבח"י

Well-known member
אתה מייחס לי כוונות מסוג שלא היו, נדמה לי.
ובלי קשר לכלום,
שאלה, אבח"י? משמעות? סיפרת כאן פעם?
שאבין:
אבח"י
משמעות?
ספרת כאן פעם?
למה זה חשוב לך גב' מיטלמן? אנחנו מכירים? שלושה סימני שאלה כמו אני ילד מפגר?
אבל אז ייאמר בחוצות ירושלים: "אתה מייחס לי כוונות מסוג שלא היו, נדמה לי." והמתמם ייחשב כתמים.
 

אבח"י

Well-known member
אני רק שאלה
הלכתי לאיבוד. מי כאן המסגביר?
רק אני
כי נדמה שמיטלמן התייחסה להסבר המחולק לשלושה חלקים שלי לשאלתה כסוג של תגובה מורית טיפוסית, ומורים - גם מורות - הם מסגבירים מובהקים.
 

סופהו 1

Well-known member
רק אני
כי נדמה שמיטלמן התייחסה להסבר המחולק לשלושה חלקים שלי לשאלתה כסוג של תגובה מורית טיפוסית, ומורים - גם מורות - הם מסגבירים מובהקים.
אהה.
כנראה שכל אחד והפרשנות שלו.

הסגברה = Mansplaining
עכשיו, אחרי שנים רבות, הבנתי שזה התיאור המתאים ביותר למוֹרֶה לספרות שהיה לי בתיכון (על כל המשתמע מכך), לא לאף מוֹרָה.
 

אבח"י

Well-known member
אהה.
כנראה שכל אחד והפרשנות שלו.

הסגברה = Mansplaining
עכשיו, אחרי שנים רבות, הבנתי שזה התיאור המתאים ביותר למוֹרֶה לספרות שהיה לי בתיכון (על כל המשתמע מכך), לא לאף מוֹרָה.
כי לא פגשת את המורות שלי, שתיים היו ממש לספרות, וזה היה נורא.
אישית אני מתאמץ, ככל שמודעותי, נסיוני ויכלתי להימנע מהגישות הדורסניות האלה. קשה קשה. יש בכל כיתה תלמיד או תלמידה רגישים, מקוריים בעלי חשיבה מסדר גבוה, מקוריות שלא תאומן, שלידם אני כבר לא מסוגל לחדש, נגיד. כיוון שלמזלי אני לא מלמד לבגרות, הילדים האלה די מהר זוכים לפטור מעמידה במטלות הכיתה, אם הם רוצים, ויכולים לשתף אותי בכל יצירה שלהם, להגיש לי כל טקסט ספרותי שלהם במקום מבחן. האחרים ממש משתוקקים למנהיגות מכוונת ולפעמים גם קובעת [ראי "עגל הזהב"].
 

סופהו 1

Well-known member
כי לא פגשת את המורות שלי, שתיים היו ממש לספרות, וזה היה נורא.
אישית אני מתאמץ, ככל שמודעותי, נסיוני ויכלתי להימנע מהגישות הדורסניות האלה. קשה קשה. יש בכל כיתה תלמיד או תלמידה רגישים, מקוריים בעלי חשיבה מסדר גבוה, מקוריות שלא תאומן, שלידם אני כבר לא מסוגל לחדש, נגיד. כיוון שלמזלי אני לא מלמד לבגרות, הילדים האלה די מהר זוכים לפטור מעמידה במטלות הכיתה, אם הם רוצים, ויכולים לשתף אותי בכל יצירה שלהם, להגיש לי כל טקסט ספרותי שלהם במקום מבחן. האחרים ממש משתוקקים למנהיגות מכוונת ולפעמים גם קובעת [ראי "עגל הזהב"].
הספיקו המורות שלי. מכולן, אחת זכורה לטוב (מאוד).


קראתי את כל השתלשלות העניינים.
קבלנו פה שיעור בספרות, הבנת הנקרא ועוד.
עכשיו, הרשה לי להעיר הערה אחת, שתיים או יותר בעקבות השרשור הזה. מדוע? כי אני מרגישה תלמידה נזופה.
זה לא הזיז לי בתיכון. עכשיו קצת כן.
אולי כי אני כבר לא תלמידה בתיכון?

לא כולנו קראנו את המאהב. לא כולנו חייבים לקרוא ולהכיר.
מה לעשות, לא כולם אוהבים אותה הסוגה הספרותית (גם אני, שקראתי, אי שם כשזכרוני לא בגד בי, לא קישרתי ברגע הראשון).

אב"י- זו הפעם הראשונה שאני נתקלת בא.ב.יהושע כאב"י. אב"י מוכר (וכנראה שלא רק לי) כאליעזר בן יהודה.
דמות הסטורית- כששאלתי מדוע דמות הסטורית התעלמתי מהעובדה שדמות הסטורית היא דמות שקשורה בהסטוריה שלנו. שאבאמא הן דמויות הסטוריות. ההקשר המיידי היה דמות מההסטוריה.. שעבר זמנה. אולי אם הייתי עסוקה בלימודי/הוראת הספרות לא היתה קורית טעות נוראית(?) שכזו.

הקיצר:
(אני חושבת שאני מייצגת לא רק את עצמי)
אנחנו ההדיוטות, אוהבים לקרוא.
איננו מומחים בספרות, או במושגים הקשורים בהוראת ולימודי ספרות.
בטח לא כאלו שנכנסו לתכנית הלימודים שנים אחרי שסיימנו ללמוד.
קראנו, נהנינו או לא, שכחנו, שוכחים, נשכח.
נקרא שוב?
אולי.

ליל מנוחה ושבוע רגוע
 

אבח"י

Well-known member
הספיקו המורות שלי. מכולן, אחת זכורה לטוב (מאוד).


קראתי את כל השתלשלות העניינים.
קבלנו פה שיעור בספרות, הבנת הנקרא ועוד.
עכשיו, הרשה לי להעיר הערה אחת, שתיים או יותר בעקבות השרשור הזה. מדוע? כי אני מרגישה תלמידה נזופה.
זה לא הזיז לי בתיכון. עכשיו קצת כן.
אולי כי אני כבר לא תלמידה בתיכון?

לא כולנו קראנו את המאהב. לא כולנו חייבים לקרוא ולהכיר.
מה לעשות, לא כולם אוהבים אותה הסוגה הספרותית (גם אני, שקראתי, אי שם כשזכרוני לא בגד בי, לא קישרתי ברגע הראשון).

אב"י- זו הפעם הראשונה שאני נתקלת בא.ב.יהושע כאב"י. אב"י מוכר (וכנראה שלא רק לי) כאליעזר בן יהודה.
דמות הסטורית- כששאלתי מדוע דמות הסטורית התעלמתי מהעובדה שדמות הסטורית היא דמות שקשורה בהסטוריה שלנו. שאבאמא הן דמויות הסטוריות. ההקשר המיידי היה דמות מההסטוריה.. שעבר זמנה. אולי אם הייתי עסוקה בלימודי/הוראת הספרות לא היתה קורית טעות נוראית(?) שכזו.

הקיצר:
(אני חושבת שאני מייצגת לא רק את עצמי)
אנחנו ההדיוטות, אוהבים לקרוא.
איננו מומחים בספרות, או במושגים הקשורים בהוראת ולימודי ספרות.
בטח לא כאלו שנכנסו לתכנית הלימודים שנים אחרי שסיימנו ללמוד.
קראנו, נהנינו או לא, שכחנו, שוכחים, נשכח.
נקרא שוב?
אולי.

ליל מנוחה ושבוע רגוע
שום דבר אינו נורא
בקר יפה ושבוע רגוע גם לך
 

קלייטון.ש

Well-known member
לי כאיש תוכנה השנה התחילה מאד משעשעת.
איזה באג מצחיק ומטופש בשרת הדוא"ל של מיקרוסופט.
כנראה ייזכר לדיראון עולם.
שנה טובה.
 

צליליתה1

Well-known member
לי כאיש תוכנה השנה התחילה מאד משעשעת.
איזה באג מצחיק ומטופש בשרת הדוא"ל של מיקרוסופט.
כנראה ייזכר לדיראון עולם.
שנה טובה.
איך התכוננתם לבאג 2000?
אם זכור לי נכון, סרבתי לפחד מההפחדות
ברבע לחצות ישבתי למדיטציה
(באותם ימים, טרום באג 2000 מודטתי בקלות ובטבעיות)
הלכתי לישון עם חיוך
קמתי, תכלס, טיפי מאוכזבת
אין כמו קצת רעש, צלצולים ותמרות עשן להכניס קצת אקשן לחיים
 

קלייטון.ש

Well-known member
איך התכוננתם לבאג 2000?
מתכנתים עבדו קשה, זה לא היה צחוק בכלל.
אנשים חושבים שבגלל שזה עבר בשלום לא היתה בעיה.
היתה ועוד איך. וגם איפה שלא היתה עבדו לוודא את זה.
גם לי היו באגים כאלה ועבדתי למצוא ולתקן. כשהתחלתי לעבוד ב-95 לא חשבתי שהעבודה שלי תשרוד את האלף. לא חשבתי שהיא תגיע ל-97.
אז עבדתי בהתאם. לא היה אכפת לי המילניום. וככה כולם.
ואז הסתבר שהזמן עבר ובלגן, כולם נכנסו ללחץ. ובצדק.
אני זוכר שעוד שנים אחרי כן ראיתי מוניטורים בבית חולים שהציגו את השנה 1905 וכאלה. זה לא היה דחוף לתקן אותם כי עבדו, אבל מעיד שבאג 2000 היה אמיתי ביותר.
 
למעלה